Інтегрований урок математики та читання у 1 класі
( урок – подорож )
Тема: « Систематизація знань з математики та читання »
Задачі: - закріпить навички рахування в межах 8(9); вміння розв’язувати задачі, закріпити вивчені букви, звуки, вміння правильно їх читати, складати слова з поданих складів, робити звуко-буквений аналіз слів;
- розвивати мовлення учнів, математичні здібності, логічне мислення, спостережливість, увагу;
- виховувати інтерес до навчання, комунікативні навички.
Обладнання: ілюстрації до казки «колобок», картки з прикладами, задачами, малюнки дерев зі словами, картки із складами, кольорові олівці.
Словник: весна, бурульки, сонечко, казка.
Хід уроку
I Орг. Момент
II Робота за темою уроку
– Спекла бабка колобка та положила на вікно. Колобок був непосидько та ще й допитливий. Зістрибнув він з вікна та покотився по стежки.
А) повторення складу числа 8
- Назустріч йому заєць: « Колобок, колобок! Я тебе зїм!» Відповідає колобок: «Виконай моє завдання» ( на дошці)
7+1=
7-1=
4+3=
Б) словникова робота
3) Робота за темою уроку - Покотився колобок далі, назустріч йому вовк « Колобок, колобок, я тебе зїм!». Колобок йому відповідає – « Склади спочатку слова».
- От лихо ! Розсипались слова!Хто допомагати готовий колобку?
На дошці склади: вес, каз, со, на, ка, ба, ка (склади).
Діти складають слова (весна, казка, собака).
а) Усна лічба
- Котивсь колобок, а назустріч йому ведмідь: « Я тебе зараз зїм!». Відповів колобок: « Ні Михайло Потапичу, виконай спочатку мої завдання».
Усні лічилки
Їжачок додому біг,
Ніс шість яблук на пиріг.
Три упало, покотилося,
Скільки яблук залишилося?
На сніданок горобці
Готували голубці.
Один з’їли за сніданком,
Два лишили на обід.
Скільки всіх приготували -
Вам порахувати слід.
б) Задача
- Ось і задача. Відгадаємо діти. На дошці ( було 5 дерев, посадили ще 2 дерева, скільки стало?)
5д. + 2д. = 7д.
Фізхвилинка
Покотився колобок далі.
в) Звуко- буквений аналіз слів. Лічба букв у словах.
- Котився наш колобок по доріжки а на його шляху ліс, та не звичайний, а чарівний. Давайте допоможемо колобку відгадати це чаклунство. На дошці дерева, на них слова, запишіть їх у зошит та виконайте звуко-буквений аналіз слів (діти малюють намисточки).
Подані слова(дід, поле, ліс).
г) Котився колобок далі а назустріч йому лисиця « Колобочку, колобочку, пухленький бочечок, я тебе з’їм». А колобок відповідає: « Ні лисонька! Нічого у тебе не вийде! Я вмію добре читати, знаю багато казок про твоє коварство».
- Давайте діти почитаємо. Відкривайте діти підручник ( читаємо оповідання «Дід та онуки»
1) читає вчитель
2)разом всі діти
3)читаємо ланцюжком
Питання до тексту
4)Гра «Казкового героя оживляй».
Діти крутять хвостиком як лисички, ходять вайлувато як ведмідь, повторюють слова звірів.
III Підсумок уроку.
Інтерв’ю з учнями класу.