Інтегрований урок математики та природознавства

Про матеріал
Інтегрований урок з математики та природознавства у 2 класі допоможе вчителю цікаво та змістовно подати матеріал. Протягом уроку використовуються різні форми роботи.
Перегляд файлу

Про матеріал

Інтегрований урок з математики та природознавства у 2 класі допоможе вчителю цікаво та змістовно подати матеріал. Протягом уроку використовуються різні форми роботи.

 

Тема: Інтегрований урок математики та природознавства у 2 класі.

 

Природознавство: «Осінь».

 

Математика: Обчислене значення виразу типу 17 – 8 різними способами. Розв’язування задач. Віднімання іменованого числа. Логічні вправи.

 

            Мета: навчити обчислювати значення виразу типу 17 – 8 різними способами.   Формувати навички додавання і віднімання в межах 20. Закріпити знання нумерації двоцифрових чисел, навички порівняння чисел, розв’язувати задачі, вміння віднімати іменовані числа, виконувати логічні вправи.

 

Узагальнити знання з теми «Осінь». Формувати уміння виділити головне, працювати в парах та групах. Розвивати мовленнєві навички школярів, допитливість, вміння аналізувати. Виховувати цікавість взаємодопомоги, любов до природи, бережливе ставлення до рідного краю.  

            Обладнання: картки-листочки з задачами, картки для робіт в групах, слайди з зображенням лісу, тварин, конструктор LEGO, різнокольорові листочки.

 

Хід уроку

 

І. Вступна частина.

 

1.     Організація класу.

Клас готовий працювати? (так)

Додавати й віднімати? (так)

На розряд розкладати? (так)

Вміло в групах працювати. (так)

Вирази й задачі розв’язати. (так)

 

2.     Психологічне настроювання.

-         Давайте налаштуємось на роботу.

Наші очі дивляться – і все бачать

Вуха слухають – і все чують

Голова думає – і все запам’ятовує

-         Як ви гадаєте яким буде урок? (цікавим)

-         Які в мене діти? (найкращі)

-         Сьогодні дуже гарний день, покажіть з яким настроєм ви прийшли до школи.

(діти показують за допомогою цеглинок: зелена цеглинка – гарний настрій, жовта – так собі, червона – поганий настрій).

 

3.     Метод «Очікування».

Що ви очікуєте від уроку? (відповіді дітей).

-         Бажаю всім успіху, нехай здійсняться ваші та мої очікування. Тож часу не гаємо, урок розпочинаємо.

4.     Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми.

Ще недавно в небі синім

Пролітали журавлі.

А сьогодні в безгомінні

Ходить осінь по землі.

-          А що ви знаєте про осінь яка вона?

-         Назвіть ознаки красуні осені.

-         Які осінні місяці ви знаєте ? Чому вони так називаються?

У ці осінні дні холодні

Нам всім так хочеться тепла

Нумо в подорож рушайте

Ну що, готові дітвора?

Сьогодні ми з вами підемо в гості до осені, подивимося як живуть мешканці осіннього лісу, як вони готуються до зими, допоможемо їм. Заплющить очі. Подорож починається.

Слайд «Осінній ліс».

-         Подивиться який красивий осінній ліс.

-         А якого кольору більше? Чому (бо прийшла осінь, а восени листя на деревах становляться жовтими, червоними).

-         Чи чути співи птахів? Чому?

Вправа «Закінчи мою думку».

Птахи відлітають у вирій, тому що 

Перелітні птахи – це велика група птахів, які …

Осілі птахи – це ...

5.     Перевірка домашнього завдання.

Ви хочете потрапити до цього лісу?

Щоб потрапити до лісу нам треба перевірити домашнє завдання. (перевірка домашнього завдання).

6.     Усна лічба.

Подув вітер в приніс різнокольорове листячко, але ці листочки не прості а з завданнями. То давайте розв’яжемо веселі задачки.

Веселі задачі.

Шість грибочків на горбочку,

Стільки ж видно з-під листочка

Відповісти хто б зумів,

Скільки разом всіх грибів? (12)

 

Петрик гриби збирав,

У кошик їх складав

Ось поклав він 9 грибів,

Потім ще чотири

Довго думав і гадав,

Скільки всіх грибів поклав? (13)

 

П’ять маленьких білченят

У кубельці спали

А ще троє білченят

По гіллі стрибали

Всіх тих діток полічіть

Мамі рідній поможіть. (8)

 

Їжак по лісу йшов

7 яблучок знайшов

В поле потім він побрів

І знайшов 6 буряків

Він додать ніяк не може

Хоч і як крути й верти –

Полічити він не може

Всі яблука і буряки. (13)

 

 Ведмежатко в ранці встало

І важливе щось згадало,

Математику відкрило

І 6 прикладів зробило.

Потім встало, потягнулось

І 6 раз перевернулось.

Ще задач 7 розв’язало

А втомившись, устало

І замислилось на мить,

Скільки всіх завдань устиг зробить? (13)

-         Молодці, ви добре розв’язали задачі і зібрали листочки.

-         А з якого дерева ці листя?

Слайд «Осінні листочки».

Гра «Впізнай листочок».

Скільки листочків? Яких листочків більше? На скільки?   

 

7.     Каліграфічна хвилинка.

-         Подивіться, які чудові дерева.

Слайд «Дерева з цифрами».

-         Які цифри ви побачили? (3, 2).

-         Утворіть число в якому 3 дес. 2 од. , запишіть ці числа в зошит (32, 23).

-         Назвіть сусідів цього числа.

-         До числа якого десятка вони належать?

 

ІІ. Основна частина.

 

1.     Формування обчислювальних навичок віднімання числа в межах 20 із переходом через десяток (за матеріалом підручника, с. 37 № 214).

А ми з вами продовжимо подорож. Давайте підемо по стежинці, яка йде між деревами. Будемо обчислювати вирази зручним для вас способом. Відповіді запишемо на стежинці. (діти виконують завдання).

-         Які дерева ми з вами зустріли на стежинці? (сосна, береза, дуб).

-         Якого вони кольору?

-         А чому сосна зелена?

 

2.     Удосконалення вмінь обчислювати різницю чисел у межах 20 з переходом через десяток різними способами (с. 37 № 215).

-         А хто це сидить на гільці дуба?

Слайд «Білочка».

-         Це білочка, вона хоче, щоб ви їй розповіли як обчислити виріз 17 – 8 різними способами. (1 – схема – розклали від’ємники, 2 – схема – розклали зменшуване, 3 – схема – на основі складу числа).

  

3.     Практична робота. Обчислення різниці 17 – 8 зручним способом (с. 38 № 216).

-         Давайте допоможемо білочці назбирати жолудів. (діти розв’язують приклади. Взаємоперевірка в парах).

-         Хто знає як білочка готується до зими?

-         Білка восени  запасає на зиму корм, вона збирає горіхи, шишки, жолуді і ховає в дупи, розвішує і сушить гриби на гілках дерев. А взимку ховається у дуплі.

 

4.     Розвиток логічного мислення та обчислювальних навичок. Робота в групах.

-         А ось і галявина. А хто це?

Слайд «Ведмідь, борсук, їжачок».

-         Звірі вирішили позмагатись. Допоможемо їм. Вам треба об’єднатися в групи і поставити знаки у виразах. (приклади на картках, діти розв’язують в групах).

Ведмідь, борсук, їжак за літо вони нагулюють жир, який відкладається під шкірою. Його має вистачити на зимовій сон.

-         Чому ж ведмеді, борсуки і їжаки взимку сплять?

-         Пригадайте, чим ці тварини живляться? (їжак – комахи, черв’яки, жаби; борсук – корінці, соковиті стеблі, горіхи, гриби; ведмідь – ягоди, мед, жолуді, горіхи).

Пізньої осені їжак готує кубельце з опалого листя під коріннями дерев, заривається в нього і згорнувшись клубочком, впадає у зимову сплячку.

Впадає в сплячку і борсук. Він готує собі нору з листя, закриває вхід травою і землею, і спить до весни.

Ведмідь вибирає у лісовій хащі закуток під корінням великого дерева і там готує собі барліг – викидає зайву землю, наносить сухого листя та гілок  моху і лягає спати. 

 

5.     Удосконалення вмінь працювати з величиною.

Слайд «Заєць».

1)    Перетворення дециметрів у сантиметри. (с.38 № 217).

Зайчик хоче знати.

-         Скільки в одному дециметрі сантиметрів? (10)

-         Перетворіть та запишіть кожну довжину в сантиметри. (діти виконують завдання, перевірка).

Зайчик разом з вами обчислить приклади і побудує вежу.

2)    Обчислення різниці за зразком (с. 38 № 218). Робота з конструктором LEGO. Робота в парах.

-         Як знайти різницю довжини різних значень? (перетворити в одну величину).

-         Обчисліть приклади. Складіть вежу. (перевірка з цеглинками LEGO).

Шифр.

Жовтий – 4 см.

Синій – 6 см.

Блакитний – 8 см.

Зелений – 9 см.

Оранжевий – 13 см.

Червоний – 15 см.

Полохливі зайці на зиму їжі не запасають. Вони тимчасово перебираються з лісу на поля де є буряки, моркви, капуста. Восени він линяє – змінює хутро на білий густе і світліше.

 

6.     Закріплення вмінь розв’язувати задачі.

На галявині виріс білий гриб висотою 1 дм 5 см, а поряд виріс маслючок на 8 см нижче. Яка висота маслючка?

-         Яку висоту має білий гриб?

-         Що відомо про маслючка?

-         Що запитується в задачі? (запис умови та розв’язування задачі).

-         Пригадайте як треба збирати гриби? Яких грибів треба дотримуватися?

 

7.     Формування уваги. Робота з геометричними фігурами (с. 38 № 220).

-         Хтось ховається в траві? Він там щось, приготував?

Слайд «Лисиця».

-         Які фігури були намальовані спочатку? (трикутники)

-         Після того як поділили синій трикутник , скільки утворилось фігур? (2). Які? (трикутник,  чотирикутник).

Рожевий трикутник розділили по центру. Які фігури утворилися? (два трикутника).

 

          Слайд «Вовк».

8.     Логічне завдання.

-         А вовк приготував для вас кубик і пропонує порахувати горіхи.

-         Скільки горіхів намальовано на кубі? (6).

-         Лисиця, вовк восени мандрують у пошуках їжі. Лисиця полює на мишей, зайців і дрібних тварин. Вовки нападають на лосів, оленів, диких кабанів. В сплячку вони не впадають.

 

ІІІ. Заключна частина.

 

-         Ось наша подорож і закінчилась. Час повертатися. Чи здійснилися ваші очікування?

1.     Пояснення домашнього завдання (с. 38 № 222, 223).

2.     Підсумок уроку. Рефлекс. Вправа «Мікрофон».

-         А тепер маленьке інтерв’ю для «Лісової газети».

-         Які способи обчислення чисел у межах 20 з переходом через десяток вам відомі?

-         Який з них виявляється найлегшим?

-         Чи можна завжди ним користуватися?

-         Давайте прикрасимо ялинку листочками, щоб вона теж була різнокольоровою і залишимо в подарунок лісовим мешканцям. 

Зелений – «Я все зрозумів і легко впорався із завданням».

Жовтий – «Я все зрозумів, але деякі завдання було важко виконувати».

Червоний – «Мені було важко, не з усіма завданнями я впорався».

 

Всі ви діти – молодці!

Гарно працювали.

Але дзвоник пролунав

Він мені і вам сказав

Що урок вже час кінчати

Треба йти відпочивати.

 

-         Діти, я дякую вам за урок.

 

   

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чераньова Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 жовтня 2020
Переглядів
594
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку