Матеріал розробки дасть змогу повторити з учнями усне і письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел, формувати уміння самонавчання, розвивати навички образного мислення, уяву, фантазію, творчість; ознайомити учнів з основними правилами харчування і приготування їжі, розширити знання дітей про культуру і традиції споживання їжі, формувати навички культури, естетики і гігієни правильного харчування.
У математичному кафе
Інтегрований урок у 2-му класі
Зінтегровано предмети: математика, основи здоров’я, образотворче мистецтво.
Мета: Повторити з учнями усне і письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел. Формувати уміння самонавчання. Розвивати навички образного мислення, уяву, фантазію, творчість; ознайомити учнів з основними правилами харчування і приготування їжі, розширити знання дітей про культуру і традиції споживання їжі, формувати навички культури, естетики і гігієни правильного харчування.
Хід уроку
І.Організаційний момент
Тихо звучить легка приємна музика.
1. Створення емоційного настрою уроку
- Добрий день, всі друзі щирі! Рада вас вітати в мирі! Будем гарно працювати І знання всі здобувати.
- Я рада вітати вас всіх у нашому затишному «Математичному кафе»
2. Тренінг "Умій володіти своїм настроєм"
─ Щоб наша зустріч була приємною - спіймайте посмішку сонечка і прикрасьте нею своє обличчя. Подаруйте свою веселу посмішку сусідові, нашим гостям.
Усміхніться всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям
І тоді обов’язково
День тобі щасливим буде.
─ А тепер доторкніться одне одного, усміхніться одне одному й подаруйте чудовий настрій, скажіть приємні слова. Коли ми даруємо добрі слова, чудовий настрій, тепло своїх долонь іншим, нам стає також тепло і затишно на душі. І наше сонечко ще більше посміхнулося.
ІІ. Мотивація знань.
Ось ми з вами і у кафе, але не простому, а математичному. Чого ви чекаєте від нашої зустрічі? (мікрофон)
ІІІ. Повідомлення теми і мети.
Я приготувала цікаву програму вашого перебування у цьому незвичайному місці. Та спершу ознайомтеся із меню.
1. «Салат із числами»
2. «М’ясна задача».
3. Десерт. «Приклади з медом»
ІV. Робота над темою уроку.
1. Хвилинка каліграфії
Зошит свій я відкриваю
Навкоси його кладу
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно не зігнусь
Буду я писати гарно
Аби час пройшов не марно
Запишіть число, класна робота
К.хв.: Напишіть: 2 – п’ятірки, 3 – трійки, напишіть цифру два стільки разів, скільки, на вашу думку, людина разів їсти в день.
2.Правила харчування.
На початку нашої зустрічі я побажаю вам здоров’я, бо це найдорожче, що у нас є. Від нього залежить розвиток кожної людини, успішність навчання, самопочуття. Здоров’я ж великою мірою залежить від харчування. Тож давайте ознайомимося з правилами харчування, які нам розкажуть мої помічники – майбутні кухарі Яна і Аня. Включаємо телеканал «3+3».
(поварі нагадують правила харчування.)
Яна - За стіл сідайте акуратними із чисто вимитими руками.
- Їсти треба 4-5 разів на день в один і той самий час. Якщо дотримуватись цього правила, то у вас завжди буде добрий апетит, їжа краще засвоюватиметься. Обов’язково снідайте.
- Їжа має бути різноманітною і складатися з різних продуктів.
Аня - Корисно їсти молочні продукти, м’ясо, рибу, овочі і фрукти. Не захоплюйтеся надміру солодощами, виробами з борошна, жирною і солоною їжею.
- Їсти треба повільно, ретельно пережовувати.
- Під час споживання їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами, бо це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів.
- Не можна переїдати.
Яна - Дуже корисно дітям споживати різноманітні салати з овочів, а в овочах багато різноманітних вітамінів. Але найціннішою в них є очищена рослиною вода з розчиненими в ній хімічними речовинами. Недарма кажуть, що овочі – комора здоров’я. Для вас ми приготували салат із числами. Сподіваємось він вам сподобається.
3. «Салат із числами».
Робота в парах.
Діти: І варіант працюють за програмою «Лісова школа 2 клас», у розділі «Числа». Записати парні числа від меншого до більшого,
ІІ варіант прикрашає салат ягодами винограду – записати числа від більшого до меншого.
Фізкультпауза (для очей)
• «Намалюйте» очима сонечко з променями спочатку за годинниковою стрілкою, а потім - проти годинникової стрілки.
• У тому ж положенні заплющте очі, сильно примружтеся, потім розплющте очі. Повторіть 5-6 разів.
• Сидячи поставте руки на пояс. Поверніть голову ліворуч, подивіться на лікоть лівої руки. Оберніться направо і подивіться на правий лікоть. Виконайте 5-6 разів.
• Відставте на 15—20 см палець, по черзі по 2—3 секунди дивіться то на дошку (стіну), то на палець. Повторіть 5—6 разів.
• Витягніть руки вперед, подивіться на кінчики пальців, підніміть руки вгору, зробивши при цьому вдих, опустіть руки — видих. Зробіть 5—6 разів.
• Заплющте повіки. Помасажуйте їх кінчиками пальців 10—15 секунд.
4. «М’ясна задача».
А зараз пропоную вам основну страву - «М’ясну задачу». Хто із нею впорається – молодець. Рекомендую всім вживати м’ясні страви поєднуючи з овочами. Учні розв’язують задачу під керівництвом вчителя, користуючись пам’яткою.
Порція тушкованого м’яса складається з 3 шматочків по 10 грам та 2 шматочків по30 грам. Чи задовольнить вона денну потребу дитини в м’ясі?
Пам’ятка
Щодня дитині слід з’їдати:
- 1-2 скибки хліба, 4 печива, 250г каші;
- 500 г овочів та зелені;
- 2-3 яблука або 2 склянки фруктового соку;
- 1 склянка молока чи кефіру, 50-100 г сиру,
- 80-100 г м’яса, риби чи птиці, 1-2 яйця.
1) 10 +10+10=10*3=30(г) – маса трьох шматочків м’яса по 10 грам;
2) 30+30=30*2=60(г) – маса двох шматочків м’яса по 30 грам,
3) 30+60=90(г) – маса порції м’яса.
Відповідь: порція м’яса масою 90 грам задовольняє денну потребу дитини в м’ясі.
Діти записують розв’язання задачі на дошці і в зошиті.
5. Танцювальні розваги.
А зараз запрошую всіх до танцювального залу. Діти танцюють під музику Аліни Гросу «Бджілка».
6. Десерт. «Приклади з медом».
На десерт вам пропоную приклади з медом. Програма «Лісова школа». Мед – це ліки, створені природою. Не дарма його називають рідким золотом. В ньому містяться вітаміни групи В, Е, К, С, провітамін А - каротин, фолієва кислота. Мед допомагає при захворюваннях шлунково-кишкового тракту, нервової та серцево-судинної систем, легенів, бронхів, горла. Особливо корисний мед для дітей, оскільки він підвищує вміст гемоглобіну і покращує імунітет. У кулінарії мед використовується різноманітно. Випічка, десерти, напої, соуси і навіть м'ясні страви - ось не повний список того, де може застосовуватися мед. Медом в багатьох випробуваних рецептах можна замінювати цукор, це додасть вже знайомим страв новий пікантний смак і аромат. Особливо це корисно людям, страждаючим ожирінням та цукровим діабетом. Дуже добре додавати мед в чай або молоко, тільки необхідно стежити, щоб температура напою не перевищувала 45 градусів, інакше мед збереже не всі свої корисні властивості. Саме сміливе застосування мед знайшов у медицині. Це, звичайно й знамениті медяні масажі, особливо на спині й грудях, де мед проявляють свої антисептичні, і протизапальні властивості. Це спеціальні прикладні маси на суглоби, адже мед здатний утримувати в організмі кальцій. Гнійні рани, які погано загоюються, ще в давнину лікували медом. І в цьому випадку мед, часто, не рівня навіть антибіотикам.
7. Перегляд телепередачі «Майбутні справжні лікарі».
А зараз пропоную вашій увазі телепередачу «Майбутні справжні лікарі», присвячену вітамінам. Ви дізнаєтесь про вітаміни, їх значення для життя людини і про те в яких продуктах вони містяться. Послухайте поради лікаря-дієтолога.
Вітаміни - високоактивні біологічні речовини, носії певних життєвих процесів. Надходячи в організм у підвищеній концентрації, вони можуть активізувати відповідні процеси.
Вітаміни групи B допомагають стимулювати діяльність імунної системи під час стресу, після чи операції травми. Прийом полівітамінів, що містять вітаміни A, C, D, E, B6 допомагає зміцнити імунну систему і попередити простудні вірусні захворювання. Вітамін B6 стимулює синтез нуклеїнових кислот, що необхідні для росту клітин і вироблення антитіл для боротьби з інфекцією. Вітамін C чи аскорбінова кислота підвищує активність макрофагів у боротьбі з інфекційними агентами. Прийом вітаміну E підвищує стійкість до захворювань у всіх вікових групах, а особливо він корисний пацієнтам в літах. Доведено, що діти, яким батьки регулярно дають вітаміни, рідше хворіють розповсюдженими інфекційними хворобами, ОРЗ, отитами, синуситами. Особливості впливу основних вітамінів Вітамін А – сприяє росту, покращує зір, міститься в рибі, морепродуктах, абрикосах, печінці, моркві, маслі, сирі, яйці, зеленій цибулі, риб’ячому жирі. Вітамін B1 - знаходиться в рисі, овочах, птахах. Він зміцнює нервову систему, пам'ять, поліпшує травлення. Вітамін B2 - знаходиться в молоці, яйцях, капусті брокколі. Він зміцнює волосся, нігті, позитивно впливає на стан нервів. Вітамін РР - у хлібі з грубого помолу, рибі, горіхах, овочах, м'ясі, сушених грибах, регулює кровообіг і рівень холестерину. Вітамін В6 - у цільному зерні, яєчному жовтку, пивних дріжджах, квасолі. Благотворно впливає на функції нервової системи, печінки, кровоутворення. Вітамін В5 (пантотенова кислота) - у квасолі, кольоровій капусті, яєчних жовтках, м'ясі, регулює функції нервової системи і рухову функцію кишечнику. Вітамін B12 – у м'ясі, сирі, продуктах моря, сприяє кровоутворенню, стимулює ріст, сприятливо впливає на стан центральної і периферійної нервової системи. Вітамін С – у шипшині, солодкому перці, чорній смородині, обліписі, корисний для імунної системи, сполучної тканини, кісток, сприяє загоєнню ран. Вітамін D – у печінці риб, ікрі, яйцях, зміцнює кістки і зуби.
Лікар-дієтолог: Отже, запам’ятайте, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм усіма вітамінами, необхідними для нормального росту та розвитку вашого організму.
Вітаміни:
Хто дружити з нами буде –
про хвороби враз забуде .
Вирости здоровим зможе,
Негаразди переможе.
8. Розваги у арт-холі.
А зараз я запрошую всіх до арт-холу. Діти підходять до столу, на якому підготовлене робоче місце для кожного учня, ножик, пластилін для ліплення).
Користь яблук:
1. Яблука відновлюють кров. Після великої крововтрати потрібно їсти печені яблука, запечені зі цвяхами. Цвяхи потрібно вимити і перед їжею прибрати. Після такої термальної обробки залізо, яке перейде в яблука, стає органічним і добре засвоюється організмом.
2. Яблука виводять отрути. Яблука - це натуральний сорбент. Вони багаті пектином - білком, який чистить кишечник, і флавоноїдами, які зв'язують вільні радикали, запобігаючи розвитку пухлин.
3. Яблука додають сил. Завдяки мінералам магнію, фосфору, кальцію, калію, селену і йоду, а також вітамінам С, В1, В2, РР, Е і А, яблука чудово відновлюють сили після втоми, стресів, при хворобах. Причому весь цей букет зберігається головним чином в шкірці і тонкому шарі м'якоті. Саме тому дієтологи рекомендують ретельно мити, але ні в якому разі не чистити яблука.
4. Яблука знижують рівень холестерину. Дієтологи відзначили, що двотижнева яблучна дієта знижує рівень холестерину в крові людини аж на 30%!
5. Яблука очищують зуби. Цими соковитими фруктами можна замінити зубні щітки. І головне, що особливих зусиль для цього не потрібно, достатньо лише з'їсти одне яблучко натщесерце - і зубна емаль природним чином очиститься від нальоту, який скупчився на ній, а в яснах покращиться кровопостачання.
6. Яблука покращують травлення. У яблуках містяться органічні кислоти: яблучна, лимонна, саліцилова і бор. Завдяки цьому, яблука стимулюють вироблення жовчі і шлункового соку. Отже, одне яблуко за 20 хвилин до їжі - і вовчий апетит під час трапези вам гарантований.
Діти ліплять яблука і складають на 2 тарілочки. Складають приклад 3+3=3*2=6 7.
Подарунки від лікаря-дієтолога.
Розгляньте малюнок:
- Скільки всього полуничок? 2+2+2+2=8 (к.)
- Зараз ми накриємо наші яблучка чарівною скатертиною і вони перетворяться на справжні.
- Сучасна книга «скарг і пропозицій».
9. Гостинці у торбинці.
За давньою українською традицією гостям обов’язково на прощання треба дати даруночки. Тому і я вам дістаю з торбинки печиво з табличкою множення на 2, яку ми будемо вивчати на наступному уроці; а також солодкі груші з прикладами на множення, які ви розв’яжете, за допомогою дії додавання.
6*5 2*3 2*7 10*3 12*2 4*3
А також пригостіть наших гостей вітамінними яблучками. Діти розносять гостям яблука.