Інтегрований урок математики в 2 класі "У математичному кафе"

Про матеріал

Матеріал розробки дасть змогу повторити з учнями усне і письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел, формувати уміння самонавчання, розвивати навички образного мислення, уяву, фантазію, творчість; ознайомити учнів з основними правилами харчування і приготування їжі, розширити знання дітей про культуру і традиції споживання їжі, формувати навички культури, естетики і гігієни правильного харчування.

Перегляд файлу

У математичному кафе

Інтегрований урок у 2-му класі

Зінтегровано предмети: математика, основи здоров’я, образотворче мистецтво.

Мета: Повторити з учнями усне і письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел. Формувати уміння самонавчання. Розвивати навички образного мислення, уяву, фантазію, творчість; ознайомити учнів з основними правилами харчування і приготування їжі, розширити знання дітей про культуру і традиції споживання їжі, формувати навички культури, естетики і гігієни правильного харчування.

Хід уроку

І.Організаційний момент

 Тихо звучить легка приємна музика.

 1. Створення емоційного настрою уроку

- Добрий день, всі друзі щирі! Рада вас вітати в мирі! Будем гарно працювати І знання всі здобувати.

- Я рада вітати вас всіх у нашому затишному «Математичному кафе»

 2. Тренінг "Умій володіти своїм настроєм"

─ Щоб наша зустріч була приємною - спіймайте посмішку сонечка і прикрасьте нею своє обличчя. Подаруйте свою веселу посмішку сусідові, нашим гостям.

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям

І тоді обов’язково

 День тобі щасливим буде.

 ─ А тепер доторкніться одне одного, усміхніться одне одному й подаруйте чудовий настрій, скажіть приємні слова. Коли ми даруємо добрі слова, чудовий настрій, тепло своїх долонь іншим, нам стає також тепло і затишно на душі. І наше сонечко ще більше посміхнулося.

ІІ. Мотивація знань.

Ось ми з вами і у кафе, але не простому, а математичному. Чого ви чекаєте від нашої зустрічі? (мікрофон)

ІІІ. Повідомлення теми і мети.

Я приготувала цікаву програму вашого перебування у цьому незвичайному місці. Та спершу ознайомтеся із меню.

1. «Салат із числами»

2. «М’ясна задача».

3. Десерт. «Приклади з медом»

 

ІV. Робота над темою уроку.

1. Хвилинка каліграфії

Зошит свій я відкриваю

Навкоси його кладу

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно не зігнусь

Буду я писати гарно

 Аби час пройшов не марно

Запишіть число, класна робота

К.хв.: Напишіть: 2 – п’ятірки, 3 – трійки, напишіть цифру два стільки разів, скільки, на вашу думку, людина разів їсти в день.

2.Правила харчування.

На початку нашої зустрічі я побажаю вам здоров’я, бо це найдорожче, що у нас є. Від нього залежить розвиток кожної людини, успішність навчання, самопочуття. Здоров’я ж великою мірою залежить від харчування. Тож давайте ознайомимося з правилами харчування, які нам розкажуть мої помічники – майбутні кухарі  Яна і Аня. Включаємо телеканал «3+3».

(поварі нагадують правила харчування.)

Яна - За стіл сідайте акуратними із чисто вимитими руками.

- Їсти треба 4-5 разів на день в один і той самий час. Якщо дотримуватись цього правила, то у вас завжди буде добрий апетит, їжа краще засвоюватиметься. Обов’язково снідайте.

- Їжа має бути різноманітною і складатися з різних продуктів.

Аня - Корисно їсти молочні продукти, м’ясо, рибу, овочі і фрукти. Не захоплюйтеся надміру солодощами, виробами з борошна, жирною і солоною їжею.

 - Їсти треба повільно, ретельно пережовувати.

- Під час споживання їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами, бо це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів.

- Не можна переїдати.

Яна - Дуже корисно дітям споживати різноманітні салати з овочів, а в овочах багато різноманітних вітамінів. Але найціннішою в них є очищена рослиною вода з розчиненими в ній хімічними речовинами. Недарма кажуть, що овочі – комора здоров’я. Для вас ми приготували салат із числами. Сподіваємось він вам сподобається.

3. «Салат із числами».

 

 

Робота в парах.

Діти: І варіант працюють за програмою «Лісова школа 2 клас», у розділі «Числа». Записати парні числа від меншого до більшого,

         ІІ варіант прикрашає салат ягодами винограду – записати числа від більшого до меншого.

Фізкультпауза (для очей)

• «Намалюйте» очима сонечко з променями спочатку за годинниковою стрілкою, а потім - проти годинникової стрілки.

• У тому ж положенні заплющте очі, сильно примружтеся, потім розплющте очі. Повторіть 5-6 разів.

• Сидячи поставте руки на пояс. Поверніть голову ліворуч, подивіться на лікоть лівої руки. Оберніться направо і подивіться на правий лікоть. Виконайте 5-6 разів.

• Відставте на 15—20 см палець, по черзі по 2—3 секунди дивіться то на дошку (стіну), то на палець. Повторіть 5—6 разів.

• Витягніть руки вперед, подивіться на кінчики пальців, підніміть руки вгору, зробивши при цьому вдих, опустіть руки — видих. Зробіть 5—6 разів.

• Заплющте повіки. Помасажуйте їх кінчиками пальців 10—15 секунд.

4. «М’ясна задача».

А зараз пропоную вам основну страву - «М’ясну задачу». Хто із нею впорається – молодець. Рекомендую всім вживати м’ясні страви поєднуючи з овочами. Учні розв’язують задачу під керівництвом вчителя, користуючись пам’яткою.

Порція тушкованого м’яса складається з 3 шматочків по 10 грам та 2 шматочків по30 грам. Чи задовольнить вона денну потребу дитини в м’ясі?

Пам’ятка

Щодня дитині слід з’їдати:

- 1-2 скибки хліба, 4 печива, 250г каші;

- 500 г овочів та зелені;

- 2-3 яблука або 2 склянки фруктового соку;

- 1 склянка молока чи кефіру, 50-100 г сиру,

- 80-100 г м’яса, риби чи птиці, 1-2 яйця.

1) 10 +10+10=10*3=30(г) – маса трьох шматочків м’яса по 10 грам;

2) 30+30=30*2=60(г) – маса двох шматочків м’яса по 30 грам,

3) 30+60=90(г) – маса порції м’яса.

Відповідь: порція м’яса масою 90 грам задовольняє денну потребу дитини в м’ясі.

Діти записують розв’язання задачі на дошці і в зошиті.

 

5. Танцювальні розваги.

А зараз запрошую всіх до танцювального залу. Діти танцюють під музику Аліни Гросу «Бджілка».

6. Десерт. «Приклади з медом».

На десерт вам пропоную приклади з медом. Програма «Лісова школа». Мед – це ліки, створені природою. Не дарма його називають рідким золотом. В ньому містяться вітаміни групи В, Е, К, С, провітамін А - каротин, фолієва кислота. Мед допомагає при захворюваннях шлунково-кишкового тракту, нервової та серцево-судинної систем, легенів, бронхів, горла. Особливо корисний мед для дітей, оскільки він підвищує вміст гемоглобіну і покращує імунітет. У кулінарії мед використовується різноманітно. Випічка, десерти, напої, соуси і навіть м'ясні страви - ось не повний список того, де може застосовуватися мед. Медом в багатьох випробуваних рецептах можна замінювати цукор, це додасть вже знайомим страв новий пікантний смак і аромат. Особливо це корисно людям, страждаючим ожирінням та цукровим діабетом. Дуже добре додавати мед в чай або молоко, тільки необхідно стежити, щоб температура напою не перевищувала 45 градусів, інакше мед збереже не всі свої корисні властивості. Саме сміливе застосування мед знайшов у медицині. Це, звичайно й знамениті медяні масажі, особливо на спині й грудях, де мед проявляють свої антисептичні, і протизапальні властивості. Це спеціальні прикладні маси на суглоби, адже мед здатний утримувати в організмі кальцій. Гнійні рани, які погано загоюються, ще в давнину лікували медом. І в цьому випадку мед, часто, не рівня навіть антибіотикам.

7. Перегляд телепередачі «Майбутні справжні лікарі».

А зараз пропоную вашій увазі телепередачу «Майбутні справжні лікарі», присвячену вітамінам. Ви дізнаєтесь про вітаміни, їх значення для життя людини і про те в яких продуктах вони містяться. Послухайте поради лікаря-дієтолога.

Вітаміни - високоактивні біологічні речовини, носії певних життєвих процесів. Надходячи в організм у підвищеній концентрації, вони можуть активізувати відповідні процеси.

Вітаміни групи B допомагають стимулювати діяльність імунної системи під час стресу, після чи операції травми. Прийом полівітамінів, що містять вітаміни A, C, D, E, B6 допомагає зміцнити імунну систему і попередити простудні вірусні захворювання. Вітамін B6 стимулює синтез нуклеїнових кислот, що необхідні для росту клітин і вироблення антитіл для боротьби з інфекцією. Вітамін C чи аскорбінова кислота підвищує активність макрофагів у боротьбі з інфекційними агентами. Прийом вітаміну E підвищує стійкість до захворювань у всіх вікових групах, а особливо він корисний пацієнтам в літах. Доведено, що діти, яким батьки регулярно дають вітаміни, рідше хворіють розповсюдженими інфекційними хворобами, ОРЗ, отитами, синуситами. Особливості впливу основних вітамінів Вітамін А – сприяє росту, покращує зір, міститься в рибі, морепродуктах, абрикосах, печінці, моркві, маслі, сирі, яйці, зеленій цибулі, риб’ячому жирі. Вітамін B1 - знаходиться в рисі, овочах, птахах. Він зміцнює нервову систему, пам'ять, поліпшує травлення. Вітамін B2 - знаходиться в молоці, яйцях, капусті брокколі. Він зміцнює волосся, нігті, позитивно впливає на стан нервів. Вітамін РР - у хлібі з грубого помолу, рибі, горіхах, овочах, м'ясі, сушених грибах, регулює кровообіг і рівень холестерину. Вітамін В6 - у цільному зерні, яєчному жовтку, пивних дріжджах, квасолі. Благотворно впливає на функції нервової системи, печінки, кровоутворення. Вітамін В5 (пантотенова кислота) - у квасолі, кольоровій капусті, яєчних жовтках, м'ясі, регулює функції нервової системи і рухову функцію кишечнику. Вітамін B12 – у м'ясі, сирі, продуктах моря, сприяє кровоутворенню, стимулює ріст, сприятливо впливає на стан центральної і периферійної нервової системи. Вітамін С – у шипшині, солодкому перці, чорній смородині, обліписі, корисний для імунної системи, сполучної тканини, кісток, сприяє загоєнню ран. Вітамін D – у печінці риб, ікрі, яйцях, зміцнює кістки і зуби.

Лікар-дієтолог: Отже, запам’ятайте, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм усіма вітамінами, необхідними для нормального росту та розвитку вашого організму.

Вітаміни:

Хто дружити з нами буде –

про хвороби враз забуде .

Вирости здоровим зможе,

Негаразди переможе.

8. Розваги у арт-холі.

А зараз я запрошую всіх до арт-холу. Діти підходять до столу, на якому підготовлене робоче місце для кожного учня, ножик, пластилін для ліплення).

Користь яблук:

 1. Яблука відновлюють кров. Після великої крововтрати потрібно їсти печені яблука, запечені зі цвяхами. Цвяхи потрібно вимити і перед їжею прибрати. Після такої термальної обробки залізо, яке перейде в яблука, стає органічним і добре засвоюється організмом.

2. Яблука виводять отрути. Яблука - це натуральний сорбент. Вони багаті пектином - білком, який чистить кишечник, і флавоноїдами, які зв'язують вільні радикали, запобігаючи розвитку пухлин.

3. Яблука додають сил. Завдяки мінералам магнію, фосфору, кальцію, калію, селену і йоду, а також вітамінам С, В1, В2, РР, Е і А, яблука чудово відновлюють сили після втоми, стресів, при хворобах. Причому весь цей букет зберігається головним чином в шкірці і тонкому шарі м'якоті. Саме тому дієтологи рекомендують ретельно мити, але ні в якому разі не чистити яблука.

4. Яблука знижують рівень холестерину. Дієтологи відзначили, що двотижнева яблучна дієта знижує рівень холестерину в крові людини аж на 30%!

5. Яблука очищують зуби. Цими соковитими фруктами можна замінити зубні щітки. І головне, що особливих зусиль для цього не потрібно, достатньо лише з'їсти одне яблучко натщесерце - і зубна емаль природним чином очиститься від нальоту, який скупчився на ній, а в яснах покращиться кровопостачання.

6. Яблука покращують травлення. У яблуках містяться органічні кислоти: яблучна, лимонна, саліцилова і бор. Завдяки цьому, яблука стимулюють вироблення жовчі і шлункового соку. Отже, одне яблуко за 20 хвилин до їжі - і вовчий апетит під час трапези вам гарантований.

 

Діти ліплять яблука і складають на 2 тарілочки. Складають приклад 3+3=3*2=6 7.

Подарунки від лікаря-дієтолога.

Розгляньте малюнок:

 - Скільки всього полуничок? 2+2+2+2=8 (к.)

 - Зараз ми накриємо наші яблучка чарівною скатертиною і вони перетворяться на справжні.

- Сучасна книга «скарг і пропозицій».

9. Гостинці у торбинці.

За давньою українською традицією гостям обов’язково на прощання треба дати даруночки. Тому і я вам дістаю з торбинки печиво з табличкою множення на 2, яку ми будемо вивчати на наступному уроці; а також солодкі груші з прикладами на множення, які ви розв’яжете, за допомогою дії додавання.

 6*5 2*3 2*7 10*3 12*2 4*3

 А також пригостіть наших гостей вітамінними яблучками. Діти розносять гостям яблука.

docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку