Інтегрований урок математики, я досліджую світ, образотворчого мистецтва.

Про матеріал
Тема. Додавання та віднімання чисел у межах 10. Задачі на знаходження суми. Тварини. Малювання їжачка. Методично-дидактичне забезпечення. Цеглинки LEGO DUPLO, таблиці «Геометричні фігури, кольорові олівці, альбомні листи, демонстраційний матеріал. Тип уроку. Інтегрований урок математики, я досліджую світ, образотворчого мистецтва.
Перегляд файлу

 

Інтегрований урок  математики, я досліджую світ, образотворчого мистецтва

Тема.  Додавання та віднімання чисел у межах 10.    Задачі  на знаходження  суми.  Тварини. Малювання  їжачка.

 

Мета. Вдосконалювати вміння обчислювати приклади на додавання та

віднімання в межах 10, закріплювати знання про задачі та вміння їх

розв’язувати. Вчити малювати їжачка. Розширити в учнів уявлення про

їжачка як живий організм.

Формувати компетентності:

комунікативну (уміти формувати власні думки  усно, чути і розуміти інших,

учитися працювати в парі, групі, оцінювати себе  та товариша, формулювати

власну думку та позицію);

 регулятивну (уміти висловлювати власне судження);

 пізнавальну  (уміти орієнтуватися у власній системі знань: робити

висновки з вивченого раніше, знаходити відповіді на  запитання,

користуватися життєвим досвідом та інформацією, отриманою на

уроках);

 екологічну (виховувати екологічну культуру, шанобливе ставлення до

тварин).

      

Методично-дидактичне забезпечення. Цеглинки LEGO DUPLO, таблиці «Геометричні фігури, кольорові олівці, альбомні листи, демонстраційний матеріал.

 

Тип уроку. Інтегрований урок математики, я досліджую світ, образотворчого мистецтва.

Хід уроку

І. Організація класу

Учитель. Треба разом привітатись.

Діти. Добрий день! 

Учитель. Дружно, голосно сказати…

Діти. Добрий день! 

Учитель. Вліво, вправо поверніться,

                Своїм друзям посміхніться.

  • А тепер покладіть руку на плече сусідові і подаруйте настанову на

 урок. Наприклад, «Я дарую тобі «увагу», «посидючість», хороший настрій, успіх, бажання слухати, плідної праці…

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності уроку. Оголошення теми і мети

  1. Постановка проблемного запитання.

  Наш урок буде і цікавий, і незвичайний. А знаєте чому? Тому що присвятимо ми його одному загадковому звіру. Дізнаємося  більше цікавих фактів про його життя, поведінку, вподобання.  А щоб здогадатися хто саме буде головним героєм, послухайте розповідь-загадку.

«ВІДГАДАЙ, ХТО Я»

Хто з вас часто буває на природі, той напевно вже бачив мене. Адже я живу на всій території України. Населяю  ліси, луки, поля, сади, городи.

День я  проводжу  у своїй домівці, полюю пізно ввечері і вночі. Живлюсь комахами. Окрім цього, поїдаю  жаб, ящірок, дрібних гризунів, нерідко яйця птахів, що гніздяться на землі. Навіть гадюк отруйних не боюсь.

  • А ви здогадалися, хто це?  Тоді виконаємо завдання. Розпочнемо з

математичної  розминки. Можливо, вона нам допоможе.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Гра «Будуємо вежу»  (робота в групах з цеглинками LEGO DUPLO ).

а) об’єднання в групи за цеглинками LEGO DUPLO;

б) повторення правил роботи в групі:

«Правила продуктивної праці»

-   працювати так, щоб не заважати іншим;

- вислуховувати думки кожного члена групи;

- вкладатися у відведений час;

- презентувати роботу  можуть усі члени групи;

- дотримуватися «Правила піднятої руки».

              в) виконання завдання:

3         ж

4          ї

10        к

7          а

 9         ч

2          о

          - суму чисел 5 і 3 зменшити на 6  (2);

- попереднє число числа 10; (9)

          - різницю чисел 10 і 5 збільшити на 2 (7);

- перший доданок 8,другий – 2. Сума - ? (10);

- зменшуване 10, від’ємник -6. Різниця ? (4);

- наступне число числа 2; (3)

- яке число найбільше?

- яке найменше?

- назвіть подані числа в порядку зростання;

- назвіть подані числа в порядку спадання.

 

 

- З отриманих  літер утворіть слово.  

- То хто наш загадковий звір? Так, це їжачок.

 

 

  1. Розповідь вчителя про різноманітність форм у навколишньому світі з елементами бесіди та демонстрації.

    

 - Усі предмети, які існують у навколишньому світі мають певну форму.

Форма – це зовнішні межі предмета, що визначають його загальний вигляд.

А яку ж форму має їжачок? (овальну).

  • Назвіть геометричну фігуру такої форми. (Овал)
  • А які предмети овальної форми ви знаєте?

 

 

 

 

 

 

 

  1. Малювання їжачка за поданою схемою.
  • Діти, а зараз, використовуючи овальну форму ми намалюємо їжачка.

 

 

 

 

 

 

  1. Руханка

Працювали, малювали, про фігури розмовляли.

Час настав для відпочинку – проведемо фізкультхвилинку.

А фізкультхвилинка ця незвична, вона сьогодні – математична.

Вправи виконуйте стільки разів, скільки фігура має кутів.

(Учитель називає вправу та показує певну фігуру, діти виконують зазначену вправу стільки разів, скільки кутів має, наприклад, трикутник: присісти три рази.)

ІⅤ. Розвиток математичних знань

  1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.
  • Діти, а що любить їсти їжачок?

(Їжак любить коров’яче і козяче молоко, тому намагається селитися біля сіл і дач. Вважалося, що він може точно визначити час доїння корівок і завжди приходить вчасно, щоб поласуватися пролитою цівочкою молока.)

  • А що таке молоко? (рідина)
  • А в яких одиницях вимірюється молоко? (літр)
  1. Розв’язування задач  (робота в парах).

 - Скласти і розв’язати задачу за поданими  малюнком. Пояснити розв’язання задачі, застосовуючи метод «Прес».

(Вчитель роздає дітям пам’ятки , в яких зазначено 4 етапи методу «Прес»)

  1. Позиція: «Я вважаю, що …»
  2. Обґрунтування: «тому що …» 
  3. Приклад: «… наприклад …»
  4. Висновки: «Отже, я вважаю …»

 

 

 

      7 л 8 л

  ? л ? л

                       2 л  2 л

 

     

 

 

  1. Руханка  «Їжачок лісовичок»

(https://www.youtube.com/watch?v=3bPSmQ4V_JE)

4. Розповідь вчителя про їжачка з елементами бесіди та демонстрації.

- Діти, а чи знаєте ви де споруджують їжачки свої хатинки?

- Відкрию вам ще одну таємницю про цих милих тваринок. Зимову «хатинку» звірятко може побудувати в дуплі пня, під корінням дерев,  в норах гризунів, природних невеликих ямках. Можуть розташуватися їжачки і на рівному місці в купі неприбраного опалого листя і пагонів. «Хатинку» їжак споруджує і утеплює опалим листям, пухким мохом і сухими стеблами.

 

 

 

5. Цікава геометрія (робота в парах).

- Із поданих геометричних фігур викласти  мишку.

 

 

 

 

- І ще одна «цікавинка» на завершення уроку.  На мишей їжаки не полюють. Це є вигадкою. Можливо, що їжаки були б не проти покуштувати мишей, однак просто не здатні їх наздогнати. ...

 

ІV. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

  • Сьогодні я дізнався…
  • Сьогодні я навчився…
  • Сьогодні мені було складно…
  • Тепер я зможу…
  • Дома я розповім про…

 Запам'ятайте, діти: коти їдять не тільки мишей, мухоловки ковтають не самих лише мух. А білки гризуть не тільки горішки. Читайте багато книг і діліться новими знаннями з нами. Успіхів вам!

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 квітня 2021
Переглядів
586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку