Інтегрований урок математики, я досліджую світ, образотворчого мистецтва
Тема. Додавання та віднімання чисел у межах 10. Задачі на знаходження суми. Тварини. Малювання їжачка.
Мета. Вдосконалювати вміння обчислювати приклади на додавання та
віднімання в межах 10, закріплювати знання про задачі та вміння їх
розв’язувати. Вчити малювати їжачка. Розширити в учнів уявлення про
їжачка як живий організм.
Формувати компетентності:
комунікативну (уміти формувати власні думки усно, чути і розуміти інших,
учитися працювати в парі, групі, оцінювати себе та товариша, формулювати
власну думку та позицію);
регулятивну (уміти висловлювати власне судження);
пізнавальну (уміти орієнтуватися у власній системі знань: робити
висновки з вивченого раніше, знаходити відповіді на запитання,
користуватися життєвим досвідом та інформацією, отриманою на
уроках);
екологічну (виховувати екологічну культуру, шанобливе ставлення до
тварин).
Методично-дидактичне забезпечення. Цеглинки LEGO DUPLO, таблиці «Геометричні фігури, кольорові олівці, альбомні листи, демонстраційний матеріал.
Тип уроку. Інтегрований урок математики, я досліджую світ, образотворчого мистецтва.
Хід уроку
І. Організація класу
Учитель. Треба разом привітатись.
Діти. Добрий день!
Учитель. Дружно, голосно сказати…
Діти. Добрий день!
Учитель. Вліво, вправо поверніться,
Своїм друзям посміхніться.
урок. Наприклад, «Я дарую тобі «увагу», «посидючість», хороший настрій, успіх, бажання слухати, плідної праці…
ІІ. Мотивація навчальної діяльності уроку. Оголошення теми і мети
Наш урок буде і цікавий, і незвичайний. А знаєте чому? Тому що присвятимо ми його одному загадковому звіру. Дізнаємося більше цікавих фактів про його життя, поведінку, вподобання. А щоб здогадатися хто саме буде головним героєм, послухайте розповідь-загадку.
«ВІДГАДАЙ, ХТО Я»
Хто з вас часто буває на природі, той напевно вже бачив мене. Адже я живу на всій території України. Населяю ліси, луки, поля, сади, городи.
День я проводжу у своїй домівці, полюю пізно ввечері і вночі. Живлюсь комахами. Окрім цього, поїдаю жаб, ящірок, дрібних гризунів, нерідко яйця птахів, що гніздяться на землі. Навіть гадюк отруйних не боюсь.
математичної розминки. Можливо, вона нам допоможе.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
а) об’єднання в групи за цеглинками LEGO DUPLO;
б) повторення правил роботи в групі:
«Правила продуктивної праці»
- працювати так, щоб не заважати іншим;
- вислуховувати думки кожного члена групи;
- вкладатися у відведений час;
- презентувати роботу можуть усі члени групи;
- дотримуватися «Правила піднятої руки».
в) виконання завдання:
3 ж |
4 ї |
10 к |
7 а |
9 ч |
2 о |
- суму чисел 5 і 3 зменшити на 6 (2);
- попереднє число числа 10; (9)
- різницю чисел 10 і 5 збільшити на 2 (7);
- перший доданок 8,другий – 2. Сума - ? (10);
- зменшуване 10, від’ємник -6. Різниця ? (4);
- наступне число числа 2; (3)
- яке число найбільше?
- яке найменше?
- назвіть подані числа в порядку зростання;
- назвіть подані числа в порядку спадання.
- З отриманих літер утворіть слово.
- То хто наш загадковий звір? Так, це їжачок.
- Усі предмети, які існують у навколишньому світі мають певну форму.
Форма – це зовнішні межі предмета, що визначають його загальний вигляд.
А яку ж форму має їжачок? (овальну).
Працювали, малювали, про фігури розмовляли.
Час настав для відпочинку – проведемо фізкультхвилинку.
А фізкультхвилинка ця незвична, вона сьогодні – математична.
Вправи виконуйте стільки разів, скільки фігура має кутів.
(Учитель називає вправу та показує певну фігуру, діти виконують зазначену вправу стільки разів, скільки кутів має, наприклад, трикутник: присісти три рази.)
ІⅤ. Розвиток математичних знань
(Їжак любить коров’яче і козяче молоко, тому намагається селитися біля сіл і дач. Вважалося, що він може точно визначити час доїння корівок і завжди приходить вчасно, щоб поласуватися пролитою цівочкою молока.)
- Скласти і розв’язати задачу за поданими малюнком. Пояснити розв’язання задачі, застосовуючи метод «Прес».
(Вчитель роздає дітям пам’ятки , в яких зазначено 4 етапи методу «Прес»)
7 л 8 л
? л ? л
2 л 2 л
(https://www.youtube.com/watch?v=3bPSmQ4V_JE)
4. Розповідь вчителя про їжачка з елементами бесіди та демонстрації.
- Діти, а чи знаєте ви де споруджують їжачки свої хатинки?
- Відкрию вам ще одну таємницю про цих милих тваринок. Зимову «хатинку» звірятко може побудувати в дуплі пня, під корінням дерев, в норах гризунів, природних невеликих ямках. Можуть розташуватися їжачки і на рівному місці в купі неприбраного опалого листя і пагонів. «Хатинку» їжак споруджує і утеплює опалим листям, пухким мохом і сухими стеблами.
5. Цікава геометрія (робота в парах).
- Із поданих геометричних фігур викласти мишку.
- І ще одна «цікавинка» на завершення уроку. На мишей їжаки не полюють. Це є вигадкою. Можливо, що їжаки були б не проти покуштувати мишей, однак просто не здатні їх наздогнати. ...
ІV. Підсумок уроку
Вправа «Мікрофон»
Запам'ятайте, діти: коти їдять не тільки мишей, мухоловки ковтають не самих лише мух. А білки гризуть не тільки горішки. Читайте багато книг і діліться новими знаннями з нами. Успіхів вам!