Трудове навчання
Тема:Застосування пластиліну.Виготовлення із пластиліну равлика.
Мета: продовжити ознайомлення з різними прийомами роботи з пластиліном, удосконалювати техніку цієї роботи; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву; виховувати охайність, самостійність, дбайливе ставлення до природи,прищеплювати любов до прекрасного; виховувати акуратність, старанність.
Обладнання: малюнки із зображенням равликів, зразки готових виробів із пластиліну, стеки, пластилін.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина
II. Ознайомлення з темою і завданнями уроку
ІІІ. Робота над темою уроку
1. Вступна бесіда.
-Зараз ми проведемо урок із трудового навчання ,продовжимо працювати з пластиліном, згадаємо прийоми роботи, які ми вже знаємо. А ось кого ми будемо сьогодні ліпити виз можете дізнатись за допомогою загадки. Слухайте уважно!
Показав з доріжки Голову і ріжки.
Хто повільно так повзе,
На собі свій дім везе? (Равлик)
— Що ви знаєте про равликів? Чим він харчується?харчується травою й іншими рослинами. Равлик поїдає зелене листя різних рослин.
— Де ховається равлик у суху погоду?- У суху погоду ховається під каменями, у тіні рослин або в сирому моху.
— Як він зимує? Восени, коли на вулиці стає прохолодно, равлики закопуються в ґрунт на зимівлю. Навесні, коли потеплішає, пробуджуються й залишають свій зимовий притулок.
— А навіщо равликові ріжки? У равлика не одні ріжки-вусики, а дві пари — два й два. Одна маленька пара — це вусики, якими равлик нюхає. Друга, більша пара, — це очІ. Ріжки-вусики равликів дуже чутливі: якщо вони випадково торкаються певного предмета, равлик моментально ховає їх
— Як рухається равлик? Равлик рухається дуже повільно. Якщо равлика потривожити, він ховається в мушлІ.
-А чи хочете ви послухати казку про те, ЧОМУ РАВЛИК ХОВАЄТЬСЯ
Якось до Равлика завiтала Не-Дуже-Чемна-Жаба.
— Запроси мене до своєї хатки, — сказала вона Равликові.
— Але ти у ній не помiстишся, — вiдповiв Равлик.
— Я ж прийшла до тебе в гостi? — спитала Жаба.
— В гостi... — розгублено мовив Равлик.
— Отож ти мусиш мене запросити! — закричала Не-Дуже-Чемна-Жаба.Ніяково стало Равликові.
Справдi, якось негарно виходить.
Прийшли до тебе в гостi, а ти не можеш запросити до хатки.
Вилiз Равлик зi своєї мушлi й каже:
— Заходь, будь ласка!
Почала Жаба лiзти.
I вона лiзла, лiзла і пхалася до маленької мушлi, аж доки мушля трiснула й розпалася на двi половинки.
I залишився бiдний Равлик без домiвки.
Вiн збудував собi нову хатку.
Але вiдтодi, як тiльки хтось торкнеться його, Равлик одразу ж ховається.
Вiн думає, що це знову до нього в гостi прийшла Не-Дуже-Чемна-Жаба.
2. ПОКАЗ РАЗНОМАНІТНИХ РАВЛИКІВ.
3.ЗГАДУВАННЯ ПРАВИЛ
4.ЗГАДУВАННЯ ПРИЙОМІВ
5.ПОКАЗ ВІДЕО
6.РОЗДАЧА КАРТОК
7. ПОКАЗ РІЗНОМАНІТНИХ РАВЛИКІВ.
— Чи доводилося вам спостерігати за цією дивною маленькою тварин-кою, яка має власний будиночок? Опишіть її. (Діти діляться своїми вра-женнями.)
8.Послідовне виконання виробу вчителем.
— Роздивіться равлика на малюнках та спробуйте його зліпити. Домівка равлика має спіралеподібну будову. Тому приготуйте для нього довгий джгутик, що плавно потовщується з одного кінця до другого. Починаючи з тоненького кінця, скрутіть джгутик подібно до спіралі. Трохи притискай-те та примазуйте кільця джгутиків одне до одного.
Можете виліпити і самого равлика, що висунувся із будиночка. Для його тільця також скатайте невеличкий джгутик. Добре, якщо у середині джгути-ка буде дротинка. Це допоможе равлику міцно з’єднатися із своїм будиноч-ком. У цьому місці, де він виповзає з домівки, трохи розплющіть кільце. Для ріжок равлика, які у нього мов «антенки», теж можна використати дротин-ки. Під час ліплення допомагайте собі стеками, особливо в процесі обробки невеликих частин, наприклад, мордочки з ротиком та очками.
Пальчикова гімнастика
Павлику-равлику,
Вистав свої ріжки,
Тобі два, мені два,
Поділимось обидва.
Равлик
Лізе, лізе равлик по поріжку,
Виставляє равлик свої ріжки.
А на спині равлика хатинка.
Заболить у тебе, равлик, спинка.
Пальці в кулачки, лівий зверху правого, на правій руці – вказівний палець та мізинчик розведені в сторони, дитина згинає і розгинає їх.
IV. Практична діяльність учнів
Покрокова інструкція виконання роботи.
Крок 1. Все починається з пластилінових кульок. Зверніть увагу на колір і розмір кожної заготовки. Всього знадобиться вісім заготовок - кульок.
Крок 2. Скачуємо джгут, загострений з одного боку. Він буде нагадувати дуже витягнуту краплю. Візуально частинку з товстого краю загнемо вгору, як гачок.
Крок 3. Зелену кульку розкочуэмо в такий же краплеподібний джгутик.
Крок 4. Звертаємо зелений джгут по спіралі, починаючи з тонкого краю. Ми отримаємо будиночок, в якому живе равлик. І звичайно ж, закріпимо будиночок на спині нашої равлики товстим краєм до товстого краю.
Крок 5. Прийшов час прикріпити очі. Найкраще очі виходять з пластиліну двох кольорів - білого і чорного. Прикріплюємо білі кульки до верхівки тулуба. Потім на білі кульки ліпимо чорні найменші пластилінові кульки. Їх до речі можна трохи сплюснути.
Крок 6. Рот равлика робимо з рожевого пластиліну. Кульку розкочуємо в джгутик, потім з'єднуємо його в кільце. Прикріплюємо рот під очима.
Крок 7. Останній шматочок пластиліну розкочуємо в джгутик, Кінчики загортаємо трохи всередину у вигляді невеликих завитків, згинаємо його навпіл. І тепер ці ріжки закріплюємо між головою і будиночком равлика.
V. Підсумок уроку
Перегляд і демонстрування дитячих виробів.
— У вас вийшли чудові равлики!
— Розгляньте свої роботи та роботи своїх товаришів.
— Чи все у вас вийшло?
VI. Прибирання робочого місця