Інтегрований урок на тему: "Ферменти"

Про матеріал
Матеріал пропонованого уроку з посібника для вчителів «Книга-шпаргалка для вчителів хімії та біології» спрямований допомогти вчителю у вивченні тем “Хімічний склад клітини” з біології та “Початкові поняття про органічні сполуки” з хімії розроблений з метою інтеграції суміжних тем. Завдання, що містить урок покликані сформувати в учнів критичне мислення, комунікативні здібності та соціальні навички, розвивати технічні навички, виготовляти 3D моделі, застосовувати знання на практиці, що відповідає методиці STEAM-навчання. Для ефективного засвоєння знань пропонуються опорні схеми, таблиці, вправи з елементами інтерактивних технологій, компетентісні інтегровані завдання, завдання для досліджень, завдання з QR- кодами та посиланнями на інтернет-ресурси. У розробках занять подані зразки домашніх завдань, які вчитель може використовувати за бажанням. Домашні завдання є творчо-пошукового та дослідницького характеру. Які дають можливість учням розвивати творчі здібності, логічне мислення, креативність, спостережливість, самостійність, вміння працювати в групі.
Перегляд файлу

Дата ___/____/____Клас  9  Прізвище вчителя  Загрійчук Н.В., Скакун О.Б.

Урок 5

Тема:  Ферменти, їх роль у клітині.

 Цілі: формувати компетентносі :

 ключові: вміння вчитися, самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;

загальнокультурні: дотримуватися норм мовленнєвої культури;

здоров’язбережувальні: виховувати життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю;

предметні: дати поняття про ферменти, їх властивості, елементарну будову,   розкрити біологічну роль ферментів, вплив різних чинників на діяльність ферментів.

Обладнання: підручник, зошит, картки, інтернет ресурси, пробірки, піпетки, варена та сира картопля, шматочки сирого та вареного м’яса, 3% -й розчин гідроген пероксиду.  

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

 І. Орієнтація. Мотивації діяльності.

Психологічна вправа «Комплімент»

ІІ. Цілепокладання.

1.Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

2.Визначення очікуваних результатів.

3.Мотивація навчальної діяльності.

    У чоловіка було три сини та сімнадцять верблюдів. Після смерті він заповів старшому синові половину верблюдів, середньому – третю частину, а найменшому – залишок верблюдів. Сини не змогли поділити ці верблюди.   Діло дійшло до бійки. Одного разу повз них йшов подорожній який мав одного верблюда. Він пожалів братів і вирішив їм допомогти.

   Як саме міг допомогти чоловік братам?

   До сімнадцяти верблюдів він додав свого верблюда. Отже верблюдів стало вісімнадцять. Старшому синові належить половина. Отже, дев’ять верблюдів, середньому – третя частина, отже шість верблюдів, найменшому – два верблюди.

   Для чого був потрібен верблюд подорожуючого? Який зв’язок має ця притча з темою нашого уроку ви дізнаєтеся протягом уроку?

ІІІ. Цілереалізація.

1. Актуалізація і корекція опорних знань.

- Яку функцію виконують каталізатори під час хімічних реакцій?

-Як пов’язаний верблюд подорожуючого з каталізаторами?

-Як називають каталізатори, що змінюють швидкість хімічних реакцій в організмах?

2. Сприйняття і первинне усвідомлення навчального матеріалу, осмислення зв’язків і співвідношень в об’єктах вивчення.

1). Перегляд відео та обговорення. https://www.youtube.com/watch?v=Ye4xycMj6-Y

2). Робота у групах. Змоделювати з підручних матеріалів дію ферменту на субстрат та презентувати роботу.

C:\Users\User\Desktop\ферменти\01.jpg

 

3).  Лабораторний дослід «Властивості ферментів»

3. Узагальнення й систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях, наближених до життєвих.

1). Робота у парах. Складання  таблиці «Практичне використання ферментів» з мережею Інтернет.

 

Галузь

Фермент

Застосування

Харчова промисловість

Амілаза

Для розщеплення крохмалю до глюкози у процесі випікання хліба.

Пепсин, трипсин

Для виробництва «готових» каш, продуктів дитячого харчування

Ренін

Для виробництва сиру

Фармацевтична промисловість

Папаїн

Для видалення зубного нальоту в складу зубних паст

Колагенази

Для очищення ран від опіків, обморожень у складі мазей

Легка промисловість

Пептигідролизи

Для розм’якшення шкір і видалення з них шерсті

Хімічна промисловість

Бактеріальні протеази

Для прання білизни з допомогою біопорошків з ферментними добавками

Сільське господарство

Целюлаза

Кормовий фермент для збільшення поживної цінності кормів

Генна інженерія

Лігази, рестриктази

Для розрізання і зшивання молекул ДНК з метою видозміни їх спадкової інформації

Косметична промисловість

Калагенази

Для омолоджування шкіри в складі кремів і масок

2) Фермент слини уреаза каталізує розщеплення 30 000 молекул сечовини (NH2)2CO за секунду. Розрахуйте скільки часу знадобиться одному ферменту, щоб розщепити 1 моль(60 г) сечовини. (3)

4. Повідомлення домашнього завдання.

Опрацювати § 10 у підручнику; (Соболь В.І. Біологія, 9 клас, 2017 рік).

*Творче завдання : Чому в українців їжа з великою кількістю приправ та спецій порушує функцію травних ферментів?. 

IV. Рефлексивно-оцінінюючий.

1. Підведення підсумків уроку.

«Біологічний батл» (учні за 1 хв пишуть на дошці біологічні терміни по темі, потім міняються місцями і складають зв’язну розповідь )

2. Рефлексія.

3. Цінування, оцінювання.

Список використаних джерел :

1. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

БІОЛОГІЯ  6–9 класи

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

2. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів ХІМІЯ 7-9 класи

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

3. Попель П.П., Крикля Л. С. Хімія: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ П.П. Попель, Л.С. Крикля. - Київ: ВЦ “Академія”, 2017. - 240 с.: іл.

4. Соболь В.І. Біологія: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / В.І. Соболь – К.-П.: Абетка, 2015. – 287 с.

5. Книга класного вчителя біології. 9/ Г.А. Носов., Р.В. Шаламов. - Х.: Соняшник, 2017. - 144 с. 

6. Інтернет- ресурси: https://www.youtube.com/watch?v=Ye4xycMj6-Y

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ДОДАТОК

 

Галузь

Фермент

Застосування

 

Амілаза

Для розщеплення крохмалю до глюкози у процесі випікання хліба.

Пепсин, трипсин

Для виробництва «готових» каш, продуктів дитячого харчування

Ренін

Для виробництва сиру

 

Папаїн

Для видалення зубного нальоту в складу зубних паст

Колагенази

Для очищення ран від опіків, обморожень у складі мазей

 

Пептигідролизи

Для розм’якшення шкір і видалення з них шерсті

 

Бактеріальні протеази

Для прання білизни з допомогою біопорошків з ферментними добавками

 

Целюлаза

Кормовий фермент для збільшення поживної цінності кормів

 

Лігази, рестриктази

Для розрізання і зшивання молекул ДНК з метою видозміни їх спадкової інформації

 

Калагенази

Для омолоджування шкіри в складі кремів і масок

 

 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
13 березня 2020
Переглядів
1440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку