Дата ___/____/___Клас 9 Прізвище вчителя Загрійчук Н.В., Скакун О. Б.
Урок 6
Тема: Відкриття нуклеїнових кислот. Будова та функції ДНК.
Цілі: формувати компетентносі :
ключові: вміння вчитися, самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;
загальнокультурні: дотримуватися норм мовленнєвої культури;
здоров’язбережувальні: виховувати життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю;
предметні: описувати будову та властивості ДНК, аналізувати структурні рівні організації ДНК, створювати модель будови ДНК, пояснювати роль ДНК у спадковості організмів.
Обладнання: підручник, зошит, картинки, картки.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Орієнтація. Мотивації діяльності.
Вправа «Компліменти».
ІІ. Цілепокладання.
1.Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Учні разом із вчителем формулюють навчальну проблему та через неї тему і цілі уроку.
2. Визначення очікуваних результатів.
3. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа “Цікава наука”. https://www.youtube.com/watch?v=M8aJ_b6Zx6c
Всі ми чули про тести на встановлення батьківства, які підтверджують взаємозв’язок між дитиною і його потенційним батьком або ж проте, як злочинця можна ідентифікувати за допомогою аналізу ДНК (якщо слідчі виявили кров, сперму або волосся на місці злочину), однак тестування ДНК також використовується для перевірки справжності ікри.
ІІІ. Цілереалізація.
1. Актуалізація й корекція опорних знань.
Вправа «Дивуй!».
У 1953 р. У журналі “Nature” четверо вчених опублікували результати дослідження структури молекули ДНК. З тих пір важливість генетики вже не заперечувалась.
Факт 1. ДНК людей на 99,9% однакові. Відмінності становлять лише 0,1%.
Факт 2. Близько 50 % ДНК кожної людини подібно з ДНК банана.
Факт 3. Період розпаду ДНК становить 521 рік. Після закінчення 1,5млн років зразок ДНК неможливо буде прочитати.
Факт 4. 1 молекула ДНК, що міститься в нашому тілі, отримує мільйон ушкоджень кожен день. Але також вона вміє швидко відновлюватися.
Факт 5. Якщо всю ДНК нашого тіла витягнути в одну нитку, вона б досягла Сонця і повернулася назад понад 600 разів(100 трільйонів помножені на 180 сантиментрів, розділені на 148059648 кілометрів).
2. Сприйняття й первинне усвідомлення навчального матеріалу, осмислення зв’язків і співвідношень в об’єктах вивчення.
1. Переглянути відео та зробити висновок про будову, властивості ДНК.
https://www.youtube.com/watch?v=Iv9t1wmDE9k
2. Вправа “Розірвана шпаргалка”.
Мономери Аденін, Гуанін, Тимін, Цитозин;
Нуклеотиди Дизоксирибоза;
Функції Подвійна спіраль
Структура Реплікація, репарація, денатурація, ренатурація
4. Узагальнення й систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях, наближених до життєвих.
Робота в групах.
1. Вправа “Творча лабораторія”. З допомогою підручних матеріалів (бусів, різнокольорових скрепок) змоделюйте подвійну спіраль ДНК та презентуйте свою роботу.
2. Отримання ДНК з банана. Учні вдома ознайомилися з методикою виконання досліду, перейшовши за посиланням. Відеоролик англійською мовою.(https://www.youtube.com/watch?v=pdDP9OcqcbA)
Обладнання та матеріали: мікроскоп, пробірки, ступка з товкачеком, мірні склянки, скляні палички, спирт, миючий засіб, вода, банан, кухонна сіль.
Результати роботи презентувати, сфотографувати та розмістити в Іnstagram.
5. Повідомлення домашнього завдання.
Опрацювати § 9 у підручнику; (Соболь В.І. Біологія, 9 клас, 2017 рік).
*Творче завдання : Змоделюйте подвійну спіраль ДНК з харчових продуктів (жувального зефіру).
ІV. Рефлексивно-оцінюючий.
1.Рефлексія.
«Кольоровий настрій»
- Як вам працювалося на уроці?
- Чи задоволені результатами спільної діяльності?
2.Цінування, оцінювання.
Список використаних джерел :
1. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів
БІОЛОГІЯ 6–9 класи
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
2. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів ХІМІЯ 7-9 класи
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
3. Попель П.П., Крикля Л. С. Хімія: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ П.П. Попель, Л.С. Крикля. - Київ: ВЦ “Академія”, 2017. - 240 с.: іл.
4. Соболь В.І. Біологія: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / В.І. Соболь – К.-П.: Абетка, 2017. – 288 с.
5.Інтернет- ресурси: https://www.youtube.com/watch?v=M8aJ_b6Zx6c
ДОДАТОК
Вправа “Розірвана шпаргалка”.
Мономери Аденін, Гуанін, Тимін, Цитозин;
Нуклеотиди Дизоксирибоза;
Функції Подвійна спіраль
Структура Реплікація, репарація, денатурація, ренатураці