Інтегрований урок на тему: "Відкриття нуклеїнових кислот. Будова та функції ДНК".

Про матеріал
Матеріал пропонованого уроку з посібника «Книга-шпаргалка для вчителів хімії та біології» спрямований допомогти вчителю у вивченні тем “Хімічний склад клітини” з біології та “Початкові поняття про органічні сполуки” з хімії розроблений з метою інтеграції суміжних тем. Завдання, що містить урок покликані сформувати в учнів критичне мислення, комунікативні здібності та соціальні навички, розвивати технічні навички, виготовляти 3D моделі, застосовувати знання на практиці, що відповідає методиці STEAM-навчання. Для ефективного засвоєння знань пропонуються опорні схеми, таблиці, вправи з елементами інтерактивних технологій, компетентісні інтегровані завдання, завдання для досліджень, завдання з QR- кодами та посиланнями на інтернет-ресурси. У розробках заняття подані зразки домашніх завдань, які вчитель може використовувати за бажанням. Домашні завдання є творчо-пошукового та дослідницького характеру. Які дають можливість учням розвивати творчі здібності, логічне мислення, креативність, спостережливість, самостійність, вміння працювати в групі.
Перегляд файлу

Дата ___/____/___Клас  9 Прізвище вчителя    Загрійчук Н.В., Скакун О. Б.

 

Урок 6

Тема:  Відкриття нуклеїнових кислот. Будова та функції ДНК.

Цілі: формувати компетентносі :

 ключові: вміння вчитися, самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;

загальнокультурні: дотримуватися норм мовленнєвої культури;

здоров’язбережувальні: виховувати життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю;

предметні: описувати будову та властивості ДНК, аналізувати структурні рівні організації ДНК, створювати модель будови ДНК, пояснювати роль ДНК у спадковості організмів.

Обладнання: підручник, зошит,  картинки,  картки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

 І. Орієнтація. Мотивації діяльності.

Вправа «Компліменти».

ІІ. Цілепокладання.

1.Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

   Учні разом із вчителем формулюють навчальну  проблему  та через неї тему і цілі уроку.

2. Визначення очікуваних результатів.

3. Мотивація навчальної діяльності.

Вправа “Цікава наука”.   https://www.youtube.com/watch?v=M8aJ_b6Zx6c

Всі ми чули про тести на встановлення батьківства, які підтверджують взаємозв’язок між дитиною і його потенційним батьком або ж проте, як злочинця можна ідентифікувати за допомогою аналізу ДНК (якщо слідчі виявили кров, сперму або волосся на місці злочину), однак тестування ДНК також використовується для перевірки справжності ікри.

ІІІ. Цілереалізація.

1. Актуалізація й корекція опорних знань.

   Вправа «Дивуй!».

    У 1953 р. У журналі “Nature  четверо вчених опублікували результати дослідження структури молекули ДНК. З тих пір важливість генетики вже не заперечувалась.

Факт 1. ДНК людей на 99,9% однакові. Відмінності становлять лише 0,1%.

Факт 2.  Близько 50 % ДНК кожної людини подібно з ДНК банана.

Факт 3. Період розпаду ДНК становить 521 рік. Після закінчення 1,5млн років зразок ДНК неможливо буде прочитати.

Факт 4. 1 молекула ДНК, що міститься в нашому тілі, отримує мільйон ушкоджень кожен день. Але також вона вміє швидко відновлюватися.

Факт 5. Якщо всю ДНК нашого тіла витягнути в одну нитку, вона б досягла Сонця і повернулася назад понад 600 разів(100 трільйонів помножені на 180 сантиментрів, розділені на 148059648 кілометрів).

2. Сприйняття й первинне усвідомлення навчального матеріалу, осмислення зв’язків і співвідношень в об’єктах вивчення.

1. Переглянути відео та зробити висновок про будову, властивості ДНК.

 https://www.youtube.com/watch?v=Iv9t1wmDE9k

2. Вправа “Розірвана шпаргалка”.

Мономери                             Аденін, Гуанін, Тимін, Цитозин;

Нуклеотиди                           Дизоксирибоза;

Функції                                  Подвійна спіраль

Структура                              Реплікація, репарація, денатурація, ренатурація

4. Узагальнення й систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях, наближених до життєвих.

Робота в групах.

1. Вправа “Творча лабораторія”. З допомогою підручних матеріалів (бусів, різнокольорових скрепок) змоделюйте подвійну спіраль ДНК та презентуйте свою роботу.

2. Отримання ДНК з банана. Учні вдома ознайомилися з методикою виконання досліду, перейшовши за посиланням. Відеоролик англійською мовою.(https://www.youtube.com/watch?v=pdDP9OcqcbA)

Обладнання та матеріали: мікроскоп, пробірки, ступка з товкачеком, мірні склянки, скляні палички, спирт, миючий засіб, вода, банан, кухонна сіль.

Результати роботи презентувати, сфотографувати та розмістити в Іnstagram.

5. Повідомлення домашнього завдання.

Опрацювати § 9 у підручнику; (Соболь В.І. Біологія, 9 клас, 2017 рік).

*Творче завдання : Змоделюйте подвійну спіраль ДНК з харчових продуктів (жувального зефіру).

ІV. Рефлексивно-оцінюючий.

1.Рефлексія.

«Кольоровий настрій»

- Як вам працювалося на уроці?

- Чи задоволені результатами спільної діяльності?

2.Цінування, оцінювання.

Список використаних джерел :

1. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів

БІОЛОГІЯ  6–9 класи

    Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

2. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів ХІМІЯ 7-9 класи

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

3. Попель П.П., Крикля Л. С. Хімія: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ П.П. Попель, Л.С. Крикля. - Київ: ВЦ “Академія”, 2017. - 240 с.: іл.

4. Соболь В.І. Біологія: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / В.І. Соболь – К.-П.: Абетка, 2017. – 288 с.

5.Інтернет- ресурси: https://www.youtube.com/watch?v=M8aJ_b6Zx6c

ДОДАТОК

Вправа “Розірвана шпаргалка”.

Мономери                             Аденін, Гуанін, Тимін, Цитозин;

Нуклеотиди                           Дизоксирибоза;

Функції                                  Подвійна спіраль

Структура                              Реплікація, репарація, денатурація, ренатураці


 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
13 березня 2020
Переглядів
1321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку