Інтегрований урок-казка 2 клас
Тема:Казка вчить, як нам, людям, жить
Зінтегровані теми уроків (3 уроки по 30хв.)
Літературне читання: Яке частування , таке дякування.
Казка І.Я Франка «Лисичка і журавель»
Математика: Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення на 7.Українська мова: Прикметники протилежні за значенням
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ інтегрованого блоку уроків :
дидактична гра
«Відома казка на новий лад».
Тип уроків: комбінований
ФОРМА НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: робота в парах і групах.
ЗАГАЛЬНОПІЗНАВАЛЬНІ ЦІЛІ:
Літературне читання*Ознайомити дітей із життям і творчістю І.Я.Франка. Вчити виразно інтонувати казку, правильно читати в особах, аналізувати казкові сюжети, розкривати мотиви вчинківдійових осіб, риси їх характерів. Розвивати зв’язне мовлення учнів, критичне мислення, збагачувати словниковий запас. Виховувати почуття дружби, доброзичливого ставлення до людей.
Математика*Закріплювати знання учнів з таблиці множення і ділення, поглиблювати вміння розв’язувати приклади на дії різних ступенів; розв’язувати складені задачі діями і виразом;розвивати обчислювальні навички, вміння аналізувати, логічне мислення, увагу;виховувати почуття дружби і взаємоповаги.
Українська мова*Ознайомити учнів із прикметниками протилежними за значенням; закріпити знання про прикметник; активізувати словниковий запас добором слів, протилежних за значенням; розвивати культуру мови ; зв’язне мовлення ; виховувати доброзичливість і дружелюбність.
КОМПЕТЕНТНОСТІ, ЯКІ ВИПЛИАЮТЬ ІЗ КОНКРЕТИЗОВАНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ:
ПРЕДМЕТНА:
Літературне читання
Математика
Українська мова
ОСОБИСТІСНА:
СОЦІАЛЬНА:
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УРОКУ.
Робочі зошити, ручки, підручники з математики, літературного читання, української мови, плакати з ілюстраціями до казки «Лисичка і Журавель», плакат із завданням для усного рахунку, завдання для гри «Шифрувальник», плакати з логічними завданнями, моделі квадратів, плакат з малюнком задачі, плакат з коротким записом задачі, макет казана.
ПЛАН уроку літературного читання
а) Відгадування загадок,вивчення скоромовки.Поділ учнів класу на дві групи ( журавлів і лисичок)
б) короткі відомості про життя і творчість І.Я. Франка
в) словникова і словотворча робота
а) слухання казки «Лисичка і Журавель» в аудіозаписі.
б) гра «Мікрофон» за змістом почутої казки
в) Мовчазне читання
г) вибіркове читання
д) Поділ казки на частини
е)характеристика дійових осіб (інтерактивна гра «Асоціативний кущ)
є) виразне читання казки в особах
ж)Гра «Зачитай до ілюстрації» (робота в парах)
з) Переказ казки.Гра «Ланцюжок».
7.Закріплення вивченого матеріалу.
а) Гра «Коректор»
б)Підбір прислів’ївдо казки
в) Інсценізація казки
8.Підведення підсумків уроку. Домашнє завдання.
ПЛАН уроку математики
а) гра «Шифрувальник»;
б) порівняння числових виразів і чисел;
в) обчислення виразів із змінною;
г) Фізхвилинка
д) розв’язування складеної задачі ;
е) складання задачі за малюнком, розв’язування її
діями і виразом;
є) знаходження периметра квадрата і прямокутника;
ж) завдання з логічним навантаженням.
ПЛАН уроку української мови
1.Організація класу.
2.Артикуляційні вправи
3.Актуалізація опорних знань. Каліграфічна хвилина із завданням. Перевірка домашнього завдання.
4.Повідомлення теми і завдань уроку.
5.Вивчення нового матеріалу.
а) гра «Хто більше»
б) гра «Згрупуй в пари»
в) гра «Протилежності» (робота в парах)
г) вправа 335 ( робота в групах)
6.Закріплення вивченого матеріалу
а) опис головних героїв казки;
б) гра «Відшукай пару»
в) гра «Віднови»
7. Підсумок уроку. Домашнє завдання.
8.Пісумокт інтегрованого заняття.
ЗМІСТ ТА ЗАВДАННЯ УРОКУ (літературне читання)
1.Організація класу
а)Привітання для гостей.
З добрим ранком, в добрий час раді ми вітати вас!
Коли гості вдома – це свято.Тож проведемо урок так, щоб нашим гостям було цікаво і радісно.
б) Девіз уроку.
- Тепер до праці. Пригадаймо наш девіз.
Вчитель |
Учні |
||||||||||||||||||||
Сидимо – рівненько! |
|||||||||||||||||||||
Пишемо – гарненько! |
|||||||||||||||||||||
Слухаємо – уважно! |
|||||||||||||||||||||
Відповідаємо – правильно! 2. Мотивація навчальної діяльності. а) Вправа «Очікування» ( інтерактивна гра «Мікрофон»)
Урок наш сьогодні справді буде незвичайний. Ми помандруємо сьогодні у цікавий світ , який дуже любите ви, діти. Та , щоб бути сильними у мандрівці нам потрібно потренуватися. Тому виконаємо вправи. б)повторення скоромовки (Босий хлопець сіно косить , роса босі ноги росить) в) вправа на розвиток оперативного поля зору (гра «Хто краще прочитає»)- робота в парах вес на тихе нький працю вати навчи тися віко нечко 3. Актуалізація опорних знань. а) Перевірка домашнього завдання.1- група виразно читає вірш « Безконечні казочки» 2- група зачитає свої складені казки б) Вправа інтерактивна «Сенкан» - Діти, ми знаємо про казку вже багато. Давайте складемо про неїсенкан. Казка Цікава, чарівна Виховує, навчає, захоплює Всі діти люблять казки. Оповідання Народна, авторська В ній перемагає завжди добро - Які казочки ви вже читали? -А чи може казка мати поганий кінець? В цьому ми сьогодні переконаємось. 4.Фізхвилинка ( аудіозаписруханки для дітей) 5. Повідомлення теми і завдань уроку а) Відгадування загадок, вивчення скоромовки. - А зараз послухайте загадки і відгадайте про кого ми сьогодні будемо читати казку. Восени журливо в теплі краї відлітає. Весною веселиком додому вертає.(журавель) Хитра панянка по селу гуляє, курей хапає. За собою сліди замітає.(лисичка)
-А тепер вивчимо скоромовку про журавля. На болоті журавель цілий день збирав щавель. Назбирав собі на борщ , та якраз вперіщив дощ. -Про журавля і лисичку написав казку відомий письменник І.Я.Франко. Ця казка не народна , а ……авторська. Щоб насправді поринути у казку , ми сьогодні на уроці будемо переживати разом із героями. Тому поділимо наш клас на дві групи. Будуть в нас лисички і журавлики. б)Короткі відомості про життя і творчість І.Я.Франка. Народився письменник в селі Нагуєвичі, на Львівщині, в сім,ї коваля. Закінчив гімназію у Дрогобичі. Пізніше навчався у Львові, в університеті. Зараз цей заклад носить його ім’я. Писав і для дорослих, і для дітей захоплюючі твори. - Пригадайте, діти, його твори. (Діти розглядають виставку дитячих книжок письменника) в) Словотворча і словникова робота. Вправа 1. За зразком утворіть слова: Вовк---вовченята Ведмідь------ Жаба----- Журавель----- Лисиця---- Їжак ---– Миша----- Заєць----- Кабан----- -З яких казок герої? Вправа 2.Знайди пояснення до кожного слова (робота в парах) Призволятися нюхати Приятелі розсердилася Страва пригощатися Нюшити друзі Запросити їжа Розгнівалася покликати Вправа 3.Дібрати близькі за значенням слова до даних слів: приятелювати - … дружити, товаришувати припрошувати - … пригощати, пісним голосом – … невеселим встромлює голову – … хоче просунути облизня спіймала – … нічого не отримала не погордуй – … не відмовляйся 6.Робота над текстом а)Слухання казки в аудіозаписі. б) Інтерактивна гра «Мікрофон» за змістом почутого. - А тепер я перевірю, як уважно ви слухали казку. Прошу, дайте відповіді на такі питання. - Підберіть близьке за значенням слово до слова призволяйся (їж, пригощайся). - Чому розсердилася Лисичка на Журавля?(бо думала, що гарно поїсть). - Як ви розумієте цей вислів «не йде голова» у лисички ? (не заходить). - Як Журавель називає Лисичку? (кумонько, любонько, люба моя). - Як ці слова називаються? (слова - звертання). г) Вибіркове читання - Зачитайте як Лисиця припрошувала Журавля в гості. Який посуд вибрала Лисичка? Як почував себе Журавель у гостях?Як Журавель відреагував на частування Лисички?Який посуд він обрав?Як Лисичка відреагувала на частування Журавля? д) Поділ казки на частини. - На скільки частин можна поділити казку?(На дві частини) - Дайте назву кожній частині. (1 частина « У лисички в гостях», 2 частина «На гостині в Журавля») е) Характеристика дійових осіб. Робота в групах. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». - Діти, група журавликів буде створювати «асоціативний кущ» до образу лисички, група лисичок – до образу журавля, використовуючи слова: нещирість, підступність, винахідливість, доброта, довірливість, щирість, хитрість, улесливість, чемність, ввічливість. «Асоціативний кущ» до образу лисички.
«Асоціативний кущ» до образу Журавля
є) Виразне читання казки учнями в особах.
- Діти, спробуйте за допомогою інтонації передати характер Лисички та характер Журавля. ж) Гра «Що відповідає ілюстрації?» - Розгляньте малюнки і виберіть потрібний уривок з казки.(робота в групах)
|
|||||||||||||||||||||
з) Переказ казки. Гра «Ланцюжок» Змагання між групами.( Діти переказують казку по черзі. В кого ланцюжок не порветься, та група переможе).
а) Гра «Коректор» (Учитель змінює речення, замінює слова у казці,а учні виправляють помилки). б)Підбір прислів’їв до казки. Які із прислів’їв могли стати заголовком до казки? Як посолиш, так і з’їсиш. Друзі пізнаються в біді. Яке частування, таке дякування. Праця людей годує, а лінь марнує. в) Інсценізація казки. - Діти, відтворіть діалог між Лисичкою та Журавлем. 8. Підведення підсумків уроку. Домашнє завдання - То від чого застерігає казка? Який кінець має казка?Які б поради ви дали нашим героям? Чого навчає казка? - Потрібно всім в злагоді жити і поважати один одного. Як будете ставитись до людей, так і вони вам відплатять. Недарма народ помітив: яке частування, таке дякування.
Журавлеві та Лисичці. Інтерактивна вправа «Мікрофон». Продовжіть думку: На уроці: я навчився….. я зрозумів… я хотіла б… я дізнався…. То чи справдились наші очікування? Домашнє завдання: читати казку в особах і дослівно переказувати від імені журавля чи лисички. ЗМІСТ ТА ЗАВДАННЯ УРОКУ(математика)
- Пригадаймо наш девіз.
-Діти, налаштуйте себе на хорошу і плідну роботу,бо сьогодні від вашої праці на уроці буде залежати доля наших казкових героїв. А що ви очікуєте від цього уроку? ( Гра «Мікрофон»)
Каліграфічна хвилинка.
яблук стільки, скільки днів у тижні. Скільки Білочка має яблук? -А тепер полічіть сімками до 70 і самостійно запишіть числа у рядочок, в порядку зростання. - Підніміть руки, хто вважає, що каліграфічну хвилинку виконав дуже добре. 3.Оголошення теми уроку. Постановка вчителем ігрового завдання.
Група лисичок знову буде разом працювати із групою журавликів. -Тема нашого уроку: «Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення і ділення числа 7». 4.Усний рахунок -А зараз розминка для усіх.(робота в групах)
Розв’яжіть приклади (усний рахунок) -Хто серед тварин зайвий? Чому? 5.Виконання ігрових дій. Дуже вже хотіли помиритися Журавель та Лисичка. Зустрілися якось вони та й вирішили приготувати святковий обід, щоби помирити всіх лисичок і журавлів. Що ж приготувати? Надумали зварити смачну страву. Відгадайте яку! - Розшифруйте слово , розв’язавши приклади. а) гра «Шифрувальник». Робота в парах.
23-7*3= ш 7*9-8= у 7*5 +9= і 42:6-7= л 36:4+8= к - Це куліш – стародавня національна українська страва. Ще її називають «польова каша». Як варять куліш? В кип’ячену воду кидають пшоно, додають картоплю, гриби, заправляють салом. Отже, будемо розв’язувати завдання і в казан по черзі будемо все це класти. б) порівняння виразів. №817(коментоване письмо) -Щоб покласти в казан пшоно, порівняйте вирази. в) вирази із змінною (робота в групах) Знайди значення виразів із буквою,якщо а=7 а* 8 - а* 5= а*6 + а* 3= -Кладемо в казан картоплю . г) Фізхвилинка ( руханка для дітей в аудіозаписі) д) розв’язування задачі діями і виразом.(робота в групах) -Якщо розв’яжемо задачу, то в казанок попадуть грибочки. -Послухайте задачу. 5 журавлів поїдають за літо 45 кг каші. Скільки кілограмів каші зможуть з’їсти 2 журавлі? е) складання задачі за малюнком, розв’язування її виразом. Щоби куліш був смачний до нього треба дати сала. Для цього розв’яжемо задачу за скороченим записом. --- 2 кг ----?, на 5 кг більше,ніж грибів ------?, у 9 разів більше, ніж картоплі є) знаходження периметра квадрата і прямокутника. Поки куліш вариться, Лисичка і Журавель принесли свої столики (квадрати). Завдання1. Обчисліть периметр квадрата стороною 7м . Завдання 2 З’єднали журавлі та лисички свої столи. Яку отримали фігуру? (прямокутник) -Обчисліть периметр прямокутника. ж) завдання з логічним навантаженням (Робота в групах) - Білочка дуже зраділа і вирішила поділитися яблучками. Як їй поділити 7 яблук на сімох звірят так, щоб одне яблуко залишилося у кошику? ? Куліш готовий. Лисичка зібрала увесь свій рід, а Журавель привів свій рід. Виникла проблема – в чому ж подавати куліш? -А цю проблему ми вирішувати будемо на наступному уроці.
Усі завдання ми виконали, допомогли зварити куліш журавликам і лисичкам. Все чудово. Вони помирилися. Ви – молодці 7.Підведення підсумків уроку та повідомлення домашнього завдання. Чи справдились ваші очікування? (Гра «Мікрофон») Домашнє завдання №824
ЗМІСТ І ЗАВДАННЯ УРОКУ (українська мова) 1.Організація класу. Вже дзвінок нам сигнал-працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо, працювати починаймо1 Взяли з собою на урок хороший настрій ,кмітливість та старанність, бо на нас чекає багато завдань. Пригадайте ще раз девіз нашого уроку. - Чого очікуєте від уроку? (гра «Мікрофон») -Ми сьогодні дуже багато працювали. На цьому уроці остаточно закріпимо дружбу між журавлями та лисичками. -Приготуйтеся писати! - Зошит свій я відкриваю, Косо я його кладу. Ручку я ось так тримаю, Сяду рівно не зігнусь. Буду я писати гарно – до роботи я берусь! 2.Артикуляційні вправи. - Яку скоромовку ви вивчили на першому уроці? Повторіть. На болоті журавель цілий день збирав щавель. Назбирав собі на борщ , та якраз вперіщив дощ.
3.Актуалізація опорних знань. Каліграфічна хвилинка. Перевірка домашнього завдання. - Працюємо в групах. Група журавликів придумує речення про лисичок , а лисички - про журавлів. В реченні повинні бути прикметники. Пригадайте ,які слова ми називаємо прикметниками.( учні розказують правило) Нп. Руда лисиця має хатку під високим дубом. Завдання: Відшукати в реченні іменники, прикметники. Усно поставити до них запитання. Зробити звукові моделі слів( бажано складних). Поділити слова на склади. Зробити схему речення. -Тепер перевіримо домашнє завдання.(зачитують виписані прикметники). Гра « Братики –сестрички» ( придумують слова близькі за значенням).
-Тема нашого уроку допоможе нам ще раз примирити наших героїв. Пригадайте якими вони були в казці. І. Я.Франка? ( Перелічують риси характеру Журавля та Лисички). Ці два герої були різні за характером, протилежні. Та як вони змінилися? - Щоб більше з ними такого не трапилося, ми сьогодні навчимося придумувати і записувати слова протилежні за значенням. Тому тема нашого уроку: «Прикметники протилежні зазначенням». Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» - Які це слова є протилежні за значенням? Поясніть. 5.Вивчення нового матеріалу.
а) Гра «Хто більше» (робота в групах ) - Придумайте прикметники до цих малюнків. Журавлі ---до слова тарілка, лисичкам - до слова глечик. б) Гра « Згрупуй в пари»
Вправа «Мозковий штурм» - Які слова не мають пари? Самостійно запишіть протилежні до них слова. в) Гра « Протилежності» ( робота в парах) Важкий---- Мокрий---- Гарячий----- Лінивий---- Солодкий---- Добрий------ г) Вправа 335 ( коментоване письмо) – робота в групах. 6. Закріплення вивченого матеріалу. а) Опис казкових героїв. ( Якими вони були у казці і якими стали ) –робота в групах. Опишіть героїв казки , використовуючи для їх опису прикметники. Журавлі описують лисичку, а лисички - журавля. Такими вони були колись….. -А якими стали. Кожна група складає опис свого героя.( усно) б) Гра « Відшукай пару» ( слова протилежні за значенням) Вчитель кожному учневі дає в руки картку, на якій записано одне слово. Учені по черзі знаходять парне протилежне слово. ( вправа «Мозковий штурм»)
в) Гра «Віднови» (робота в парах) На …………землі ………хліб родить. ……………праця краща, ніж ………безділля. ………… хитрий на гроші, а ……… на видумки. ……....... березень, …….. май - буде хліба урожай. Довідка: білий,чорний, велике, мала, бідний, багатий, мокрий, сухий. -Як ви їх розумієте? 7.Підсумок уроку. Домашнє завдання. - Ви сьогодні потрудились на славу. Зробили важливу справу, помирили журавлів та лисичок. Перемогла дружба. Всі герої накрили святковий стіл. Розставили гарний посуд. -А який? Посуд не мав би їх посварити. Як виглядатиме посуд, який би підходив і журавлям, і лисичкам? Намалюйте на листочках.
Тепер вони їли тільки з такого посуду і ніколи вже не сварилися. -І ми там були, кулішем смакували. По бороді текло, а в рот не попало. Вправа «Мікрофон»Розкажіть чи справдилися ваші очікування? Чого ви навчилися? Чого довідалися нового? Домашнє завдання. Вправа 324 8.Підсумок інтегрованого заняття ( гра «Мікрофон») -Чи був цікавим наш потроєний урок? -Що сподобалося? Чому дружба завжди перемагає? Доведіть.
|