Урок "Подовженні м'які приголосні звуки. Позначення їх на письмі".

Про матеріал
навчати учнів правильно вимовляти та переносити слова в подовженими м'якими приголосними звуками; формувати навички грамотного письма; виховувати почуття дружби, товаришування.
Перегляд файлу

Урок 39. ПОДОВЖЕНІ М'ЯКІ ПРИГОЛОСНІ ЗВУКИ ПОЗНАЧЕННЯ ЇХ НА ПИСЬМІ

Мета: навчати учнів правильно вимовляти та переносити слова в подовженими м'якими приголосними звуками; формувати навички грамотного письма; виховувати почуття дружби, товаришування.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 57, вправа 155)

— Прочитайте уривки з віршів.

— Назвіть слова в рядках, які закінчуються однаково.

— Які звуки в цих словах однакові?

— Замість якого слова в одному з уривків ужито слово він? Поясніть, з якою метою.

2. Гра «Порівняй!»

— Визначте кількість звуків у словах і поставте знаки «<», «>», «=».

https://subject.com.ua/lesson/mova/2klas_2/2klas_2.files/image010.jpg

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 57-58)

Вправа 156

Учні читають речення.

— У яких виділених словах м’які приголосні звуки вимовляються подовжено?

— Спишіть парами виділені слова. Зробіть висновок, як позначається на письмі м’який подовжений звук.

— Звірте свій висновок з правилом на с. 57.

Вправа 157

Учні читають слова. Звуки, позначені двома однаковими буквами, вимовляють подовжено.

— Спишіть слова. Підкресліть букви, які позначають м’які подовжені звуки.

— Визначте, скільки звуків і скільки букв у слові читання. Прочитайте зразок відповіді.

Візьміть до уваги!

Подовження звука у звуковій моделі позначається двокрапкою.

Вправа 158

Учні читають вірш.

— Розкажіть, як онук ставиться до своєї бабусі. Доведіть словами вірша.

— Назвіть слова з подовженими м’якими приголосними звуками.

— Складіть звукові моделі цих слів.

Вправа 159

— Утворіть слова за зразком і запишіть парами.

— Складіть і запишіть речення з одним із утворених слів.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Утворіть слова за схемою. Запишіть їх за алфавітним порядком.

https://subject.com.ua/lesson/mova/2klas_2/2klas_2.files/image011.jpg

https://subject.com.ua/lesson/mova/2klas_2/2klas_2.files/image012.jpg

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Як позначається подовження звука у звуковій моделі?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 58-59, вправа 160.

ДОДАТОК ДО УРОКУ 52

1. Виконання вправи 207 (с. 79-80)

— Поміркуйте і скажіть одним реченням, про що цей текст.

— Доберіть до тексту заголовок.

2. Словникова робота «Слово про слово» (с. 80)

— Що означає слово брунатний? міднолисті?

3. Робота в парах

Діти отримують картки із завданням. Треба визначити, чи є ці речення текстом.

— Прочитайте речення.

Картка 1

Жили собі дід та баба. Була у них Курочка-Ряба. А хто, хто в рукавичці живе?

Картка 2

Йшов дід лісом та й загубив рукавичку. Бігла мишка та й до рукавички. Знесла курочка яєчко.

Картка З

Посадив дід ріпку. Виросла ріпка велика-превелика. Покликав дід трьох синів.

— Чому це не текст? Доведіть це одне одному.

— Спробуємо виправити, щоб вийшов текст.

— «Зайве» речення закресліть, а своє допишіть так, щоб вийшов зв’язний текст.

— Чому ви легко відновили тексти? (Казки знайомі.)

 

docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку