Інтегрований урок (навчання грамоти/читання),природознавство)) "Типи текстів.Текст – розповідь.Діалог".

Про матеріал
Розширювати уявлення учнів про текст, ознайомити із ознаками тексту – розповіді, вчити вирізняти з ряду текстів інших видів; дати уявлення про діалог; вчити оформлювати діалог на письмі; розвивати зв’язне мовлення; розвивати навички виразного читання, вміння розставляти смислові наголоси, інтонаційно виділяти основну думку твору;формувати уявлення про життя жаби в природних умовах, поглиблювати знання дітей про користь тварин, про необхідність їх охорони; виховувати почуття патріотизму.
Перегляд файлу

Тема. Типи текстів. Текст – розповідь. Діалог.

Мета. Розширювати уявлення про текст, ознайомити із ознаками тексту – розповіді, вчити вирізняти з ряду текстів інших видів; дати уявлення про діалог; вчити оформлювати діалог на письмі; розвивати зв’язне мовлення;  розвивати навички виразного читання, вміння розставляти смислові наголоси, інтонаційно виділяти основну думку твору;формувати уявлення про життя жаби в природних умовах, поглиблювати знання дітей про користь тварин, про необхідність їх охорони; виховувати почуття патріотизму.

Обладнання. Малюнок жаби, картки.

Тип уроку. Комбінований.

                                    Хід уроку

I Організація класу

Станьте, діти, ви рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

На місця сідайте чемно

Хай мине час недаремно.

Девіз уроку: Хочеш їсти калачі – не сиди на печі

II Актуалізація  опорних знань та мотивація навчальної діяльності учнів

 1.Загадка

Що то воно: у воді водиться,

З хвостами родиться,

А як виростає,

Хвіст відпадає? 

(Жаба)

2.Хвилинка ерудита.

-Пригадайте з курсу «Я і Україна»  етапи розвитку  земноводних,  а саме жаб : доросла жаба – ікринка – личинка (пуголовок) – маленька жабка

3.Хвилинка каліграфії

Ро пу ха     Ква к ша     Жер лян ка 

Жаба (ставкова, озерна, трав’яна)

-Доберіть споріднені слова до слова «жаба».

(Жабка, жабенятко, жаб’ячий, жабуриння)

4.Робота з деформованим реченням.

Неможливе, жаби, без, життя, води!

Продовжуємо подорожувати «Країною Знань» і отримувати гарні оцінки.

5.Виразне читання вірша про жабку (матеріал попередніх років)

Журилась під осінь

Малесенька жабка:

Уже потемніла

У соняха шапка,

І жовтими стали

Листочки у клена,

А я іще й досі

Зелена – зелена…

Зупинка «Народознавча»

 IV Перевірка домашнього завдання

I група – прислів’я та приказки про жаб;

II група – прикмети (передбачення погоди);

III група – значення (для висновків).

Фізкультхвилинка

V Повідомлення теми, мети, задач уроку. 

-Отож, сьогодні на уроці ми продовжимо  розширювати уявлення про текст, ознайомимося із ознаками тексту – розповіді, згадаємо про поняття діалог, розвиватимемо зв’язне мовлення і поглиблюватимемо знання про таких тварин, як жаби, їх значення та охорону.

Інструкція – порада:

• Бути позитивними;

 • говорити по черзі;

 • бути активними;

 • слухати і чути кожного;

 • бути толерантними одне до одного;

 • діяти за принципом «тут і зараз».

Зупинка «Пізнайки»

VI Сприйняття та засвоєння учнями нового навчального матеріалу.

1.Бесіда

  • Що таке текст?
  • Що об’єднує речення в тексті?
  • З яких частин складається текст?
  • Які типи текстів ви знаєте?
  • Як визначити тип тексту?

2.Розрізнення текстів

                               Хто вона, ця жаба?

На земній кулі існує понад 100 видів жаб. На території нашої країни живе кілька з них. Найпоширеніші сіра, або звичайна, і зелена жаби.

Живуть жаби у сильно зарослих водоймах, високій траві або кущах.

Плаває жаба за допомогою мускулистих задніх лап, з’єднаних перетинкою.

 Пересувається  жаба стрибаючи по землі.

Їжа жаби складається переважно з комах, павуків і равликів; іноді вона їсть також маленьких риб.

 -Який це тип тексту?

                                 Жаби – стрибунці

Загальна довжина представників цієї родини коливається від 1  до 8 см. Голова невелика. Очі середнього розміру із вертикальною зіницею. У більшості є зуби на верхній щелепі і немає сошникових зубів. Є хрящева грудина. Шкіра переважно гладенька. Задні кінцівки більші за передні.

 

Забарвлення більшості видів зеленувата або сірувата з різними плямами або смугами, іноді червоними, жовтими, помаранчевими. Деякі види забарвлені в яскраво-білі або золотаві тони.

-Який це тип тексту?

                                Зимівля жаб

А чи замислювались ви над тим, де зимують жаби? І чи взагалі зимують вони?

Виявляться, коли восени поступово  холоднішає, поживи стає менше, жаби переселяються до місць зимівлі. Їхній шлях не буває більшим , ніж півтора кілометри. Жаби ховаються під  берегами у водоймах, що не замерзають, у заростях рослинності на дні, у криницях, зариваються у мул, забираються в нори гризунів, у старі пеньки.

  • Який це тип тексту?

Фізкультхвилинка

Зупинка «Мовна»

3.Робота з підручником.

Вправа 37,стор.21

  • У вигляді чого побудований цей вірш?
  • А що таке діалог?
  • Як на письмі виділяють слова кожного співрозмовника?

4.Робота в парах. Складання діалогу.

VII Підсумки уроку. Аналіз досягнень учнів.

-Які типи текстів  найчастіше трапляються в нашому мовленні?

- З якими типами текстів ви ознайомилися на уроці?

- Що таке діалог?

-Яке значення жаби в житті людини та навколишнього середовища?

VIII Домашнє завдання.

  • Вдома ви відкриєте «Читанку» і знайдете у ній діалог. А що потрібно буде робити далі, ви дізнаєтесь із завдання до вправи 38.
docx
Додано
19 серпня 2019
Переглядів
1174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку