Хто створює мультфільми?
I.Ранкова зустріч
( В класі під стелею – повітряна кулька-смайлик їз флаєром на нитці)
1.Гра – привітання «Посміхнися»
(Запропонуйте дітям посміхнутися до кульки та один одному найтеплішою посмішкою; залишити цей настрій на весь урок. Запитайте в учнів, чи знають вони як називається картинка на нитці. Поясніть, що це флаєр – яскрава картинка, реклама, яка про щось розповідає або кудись запрошує. Дайте можливість дітям пофантазувати, куди саме їх запрошує даний флаєр)
2. Обмін інформацією. Вправа «Інтерв’ю»
Попросіть дітей обєднатися у пари і поспілкуватися один з одним про те, як вони провели вчорашній вечір.
3. Обговорюємо тему, мету, цілі дня.
(Наприклад: - Сьогодні ____ травня 2018 року (назвати день).
- Наш день називається «Хто створює мультфільми». Ми будемо спілкуватися, грати і конструювати, щоб навчитися бути відповідальними школярами).
II. Робота над загадкою.
- Там можна подивитись мультик,
Журнали, кліпи і кіно.
Туди мандрують цілим класом
Там – весело, там просто – класно!
І не були ми там давно,
Пора б побачити ......(кіно)
(Запитайте в дітей, де можна побачити фільми, мультфільми?.
III. Робота з відеоповідомленням
(Попросіть дітей уважно розглянути флаєр, зображений на мольберті.Зверніть увагу, що до флаєра прикріплений значок із зображенням телевізора чи камери. Скажіть, що цей значок повідомляє про роботу з відеоповідомленням, у якому пропонується переглянути мультфільм «Ну, постривай !»)
IV. Руханка «Кіно»
Ми з тобою йдем в кіно
В залі темно там давно (ходьба на місці).
В крісла тихо сядемо,
Мультик переглянемо (присідання).
Не дамо попкорну змоги
Впасти й забруднить підлогу (нахили).
І відключим телефони ( хлопки),
Щоб не заважали дзвоном (повороти голови).
V. Перегляд мультфільму «Ну, постривай»
Бесіда:
- Хто головні герої цього мультика?
- Чи можна назвати героїв друзями?
- На якого героя хочете бути схожими?
- Для чого потрібні друзі?
VI. Складання кластера.
(Вчитель пропонує записати риси характеру в кластер. Обвести зеленим кольором кола кластера, в які записані позитивні якості героя, а червоним – кола кластера з негативними рисами характеру.)
Матеріали для дітей. Додаток 1
VII. Читання тексту з помітками «Хто створює мультфільми»
Матеріали для дітей. Додаток 2
Запропонуйте дітям прочитати текст, виставляючи
запропоновані помітки.
V – «знаю»
! - «нове»
? – «незрозуміло»
Хто створює мультфільми
Мультфільми – це чудовий,дивовижний світ фантазій,який оживає на екрані. Мальовані і лялькові персонажі ведуть себе зовсім як живі – вони радіють, сумуюь, з ними відбуваються неймовірні чудеса. Як же народжується таке чудо на екрані?
Багатьом здається, що малювати мультики – просте заняття. Робіть висновки самі!
Спочатку сценарист придумує сценарій, героїв і цікавий сюжет.
Далі сценарій переходить до рук режисера. Він складає кадри мультфильму: де і як розміщуються герої, які рухи виконують, що говорять.
Разом з режисером працюють художники - мультиплікатори. Вони придумують фони, промальовують деталі, розмальовують спочатку від руки, а потім завершують роботу на комп’ютері. Бути мультиплікатором – складне, але цікаве заняття. Своєю наполегливістю вони можуть похвалитися: на малювання 4 секунд мультфільму художники витрачають біля тижня наполегливої праці!
Після цього до роботи береться звукорежисер. Він підбирає акторів для озвучки,тому що кожен персонаж повинен розмовляти своїм особистим голосом. Завдання акторів – не просто прочитати фразу, а пережит її разом зі своїм героєм. Ще звукорежисер підбирає фонові звуки: шурхіт листя, спів пташок. Вітерець у саду…. Всі ці звуки треба записати або самостійно придумати.
На останньому етапі монтажери збирають все в одне ціле; кадрі, музику, голоси акторів, фонові звуки.
Створення любого мультфільму займає дуже багато часу і сил. Так, наприклад, на одну серію мультфильму «Ну, постривай!» пішло біля року клопіткої працці сотні професіоналів!
Бесіда.
VIII. Робота в творчих групах на кіностудії «Союзмультфільм».
( Запропонуйте дітям із мішечка дістати квіти синього, оранжевого, жовтого і рожевого кольорів. За кольорами діляться на команди. Капітаном стає той, у кого квітка більшого розміру.
Матеріали для дітей. Додаток 3
|
|
|
|
|
|
IX. Вправа « Відгадай професію». Робота в групах.
Запропонуйте дітям прочитати запропонований текст і відгадати професію про яку згадується в тексті.
Матеріали для дітей. Додаток 4
Ми пишемо сценарій. Обмірковуємо сюжет, читаємо, виправляємо написане. Знову читаємо, виправляємо.Також визначаємо кольорову гаму мультфільму (кольоровий або чорно-білий). А також ми визначаємо поведінку героїв, звук, діалоги, зовнішній вигляд – все те, що допомагає створити образ героя. |
Ми розробляємо сценарій після того, як він уже написаний. Складаємо кадри мультфільму: де і як розміщуються герої, які рухи здійснюють, що говорять. |
За допомогою саме наших рук оживають мальовані персонажі майбутнього мультфільму.Оживити персонажа непросто. Ми створюємо образ героя із великої кількості малюнків. Щоб персонаж просто ворухнувся або моргнув, треба виготовити кілька десятків малюнків. Для 10-хвилинного мультфільму треба намалювати близько 15 тисяч малюнків. |
Ми закінчуємо роботу: підбираємо акторів для озвучки, тому що кожен персонаж повинен говорити своїм особистим голосом. Завдання акторів – не просто прочитати фразу, а пережити її разом зі своїм героєм. А ще ми підбираємо фонові звуки: спів пташок, вітерець в садку. Всі ці звуки треба записати або створити самостійно. |
Ми збираємо все в одне ціле: кадри, музику, голоси акторів, фонові звуки. |
X. Бесіда «Легко бути актором»
(Запитайте в дітей чи легко, на їхню думку, бути актором? Розкажіть, що для того, щоб бути актором, треба багато вчитися. Актор повинен голосно і чітко говорити, а для цього треба правильно дихати).
XI. Вправа «Дихай правильно».
( Для виконання цієї вправи учням пропонується сісти рівно, випрямити спинку, покласти руку на живіт).
- Вдихнути носом і повільно видижнути через рот (2-3 р.)
- Вдихнути носом і повільно видихнути на звук с (2-3 р.)
- Вдихнути носом і повільновидихнути на звук ш (2-3 р.)
XII. Вправа «Дикція»
(Вимовити речення : Маша їла кашу – голосно, тихо, пошепки, швидко, повільно).
XIII. Вправа «Покажи настрій»
( Запропонуйте за допомогою міміки передати настрій свого героя).
- Перед вами виступає веселий клоун (веселий);
- у городі ви побачили слона (здивований);
- ви зустріли злого собаку (переляканий);
- на вулиці іде дощ, негода, а ви вдома самі ( сумний).
XIV. Робота в групах «Розкажи про мультфільм»
( Запропонуйте капітанам команд отримати конверти, в яких є картинки із зображенням героїв мультфільму. Капітани повертаються до своїх команд і повідомляють завдання. По цих картинках команда складає розповідь про даний мультфільм.Капітан команди, яка справилася, піднімає догори квітку).
Матеріали для дітей. Додаток 5
|
|
|
|
|
|
XV. Вправа « Знайди букву «ка».
( Із запропонованих картинок вибрати саме ті, у іменах героїв яких міститься буква «ка»).
XVI. Завдання «Задачі із мультфільмів»
(Запропонуйте дітям на карточках-схемах прочитати та розв’язати задачі. Капітан команди, яка яка справилася, піднімає квітку вгору).
Матеріали для дітей. Додаток 6
|
|
|
|
|
|
XVII. Рефлексія «Який розквітне букет»
Матеріали для дітей. Додаток 7
-------- все зрозуміло;
допускав помилки;
не встигав.