Інтегрований урок "Неповторні риси Індійського океану"

Про матеріал
Матеріал має на меті розкрити дітям неповторний світ природи Індійського океану та поглибити попередньо здобуті знання як з природознавства, так і по темі "Прикметник" з української мови.
Перегляд файлу

Інтегрований  урок  у   4 класі  з

української  мови  та природознавства

ЯКІ НЕПОВТОРНІ РИСИ МАЄ ІНДІЙСЬКИЙ ОКЕАН?   

   ДОЦІЛЬНЕ  ВИКОРИСТАННЯ  ПРИКМЕТНИКІВ  У  МОВІ

МЕТА. Формування ключових компетентностей.

Спілкування державною мовою: гармонійних розвиток  усіх  видів мовленнєвої діяльності ( слухання - розуміння,  говоріння, читання, письма), поповнювати словниковий запас учнів, виконувати навчальні творчі завдання,  розвивати вміння самостійно працювати з завданням; вчити виявляти в тексті прикметники, ,  розрізняти власні та загальні іменники, правильно їх писати.

Інформаційно – цифрова компетентність: застосування інформаційно – комунікативних технологій для кращого ознайомлення з новим матеріалом  та засвоєння знань.

Соціальні і громадянські компетентності: співпрацювати у групі, колективі.

Екологічна грамотність і здорове життя: формування елементарних уявлень про об'єкти і явища  природи; ознайомити учнів із особливостями Індійського океану; його розміщенням на карті півкуль і глобусі; продовжити навчати читати карту і працювати з нею; висвітлити значення океанів та використання їх багатств людиною; розвивати уміння читати географічну карту іпрацювати з нею, уміння аналізувати, логічно мислити, узагальнювати і робити висновки; на основі прочитаного та переглянутого  розвивати бережне  ставлення до довкілля.

Особливості: використання презентацій, методичних матеріалів, текстів із додаткових інформаційних джерел.

Обладнання:

1.Презентація «Мешканці морів та океанів».

2. Дидактичний матеріал по уроку.

3. Художні матеріали.

4. Інформаційний  матеріал.

5. Карта

 

ХІД  УРОКУ

 

І. Організація класу

Сьогодні у нас урок незвичайний,

Я впевнена, для вас він цікавий і дуже повчальний.

Тож у  царство природи з  мовними знаннями

У нові незвідані дороги вирушаймо.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Але  під час подорожі слід дотримуватися  певних правил.

 Щоб їх   відгадати, потрібно прикметники сказати.

  • Яку частину мови називаємо прикметником?

Гра «так чи ні»

На уроці  будемо (якими?):  уважними, неохайними,  допитливими, зібраними, неуважними, терплячими, вихованими, швидкими, спритними, активними, пасивними.

  • Отже, часу не гаймо, в подорож вирушаймо.
  1. Хвилинка спостережень.

— Перевіримо, чи сприяє погода нашій подорожі.

  • Яка пора року надворі?
  • Чому відбувається зміна пір року?
  • Який перший місяць зими?(Грудень).
  • Скільки днів у грудні? (31)
  • Підставте у вправу потрібні слова з довідок:

Вправа 1.

Дні стали коротшими, а ночі довшими. Повітря стало холоднішим, сонечко світить все менше, переважають похмурі дні. Землю вкрив листяний килим. Дерева  стоять чорні. Відлетіли у вирій перелітні птахи.

— А я бажаю нехай проблеми та незгоди, не роблять на уроці вам погоди. Приємного всім настрою.

3. Фронтальне опитування. «Мозковий штурм».

– Що називається географічною картою?(Географічна карта – це зменшене зображення на якій-небудь площині окремих частин земної поверхні або всієї земної кулі.)

– Які кольори  використовують на карті? (Зеленим, коричневим, жовтим, голубий) Що позначають коричневим кольором? Від чого залежить зміна кольору?

Що позначає зелений і жовтий колір?

— Що таке материк?( Материки – це великі ділянки суходолу, оточені з усіх сторін водою.)

— Скільки материків є на Землі? Назвіть їх.

4. Встанови відповідність               ( з’єднай стрілками):

Вправа 2

 Материк Євразія -                          найменша

Австралія  -                                     найбільший

Антарктиду  називають                  найтепліший континент

Африка -                                          найхолодніша

  • Які материки ми не назвали?

 

- Який колір переважає на карті?

- Що ним позначають?

- Скільки океанів є на Землі?  Які океани ми вивчили?

5.Обери правильне твердження, постав +

Вправа 3 

 

Тихий океан найглибший і найбільший на Землі

 

Тихий океан омиває два материки Африку і Євразію.

 

Тихому океану дав назву  мандрівник Маггелан.

 

Атлантичний океан найдовший.

 

Атлантичний океан другий за розмірами.

 

Атлантичний океан найхолодніший.

Перевірка: 

На дошці

6.Додаткове завдання:

Розмісти  за розмірами від найбільшого до найменшого.

  1. Тихий океан
  2. Атлантичний океан
  3. Індійський океан
  4. Північний льодовитий океан

Який океан на черзі вивчення? (Індійський)

 

ІІІ . Оголошення теми і мети уроку.

Тема ця хоч не проста, та для вас цікава,

Будуть в ній нові слова, буде і забава.

І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему,

Мовних скарбів з океану   ми з вами зберемо.

 

ІV. ВИВЧЕННЯ  НОВОГО  МАТЕРІАЛУ

  1.  Вправа 4  Каліграфічна хвилинка.

 

http://subject.com.ua/lesson/nature/4klas/4klas.files/image022.jpg

Підпишіть у клітинках на карті півкуль:

  • Другий за розміром та найдовший океан,  отримав свою назву на честь давньогрецького гіганта Атланта;
  • Найбільший за розміром, найглибший з океанів, назва якого зовсім не відповідає його «характеру»;
  • Океан найменший за розміром, найхолодніший, більша частина його поверхні скута льодом;
  • Назва океану, який будемо вивчати сьогодні, найтепліший, має багатий рослинний і тваринний світ.

2. Вправа 5 

Індійський океан  - найтепліший та третій за розмірами серед океанів Землі.

- Знайдіть підмет.

3.  Розповідь учителя з елементами бесіди (+ презентація)

   Індійський океан – перший океан, відкритий  першовідкривачами.  Одним з перших його перетнув Васко да Гама. Індійський океан нарекли за назвою величезної, казкової , багатої країни Індії, береги якої він омиває. Раніше океан називався Східним. Найтепліший, третій за розміром, Його обмежують чотири материки: зі заходу Африка, зі сходу Австралія, з півночі Євразія, з півдня Антарктида. Дно має складну будову, багато гірських хребтів з улоговинами, діючих вулканів. Островів небагато, найбільші з них Мадагаскар, Шрі-Ланка (Цейлон). Берегова лінія досить рівна, тому мало морів та заток, тут знаходиться найсолоніше і найтепліше море у світі – Червоне. Червоне море - єдине море, куди не впадає жодна річка,  дуже тепле й дуже прозоре. Висока солоність води сприяє тому, що в ньому легко плавати. Поблизу екватора простягнулися коралові рифи. 

Індійський океан знаходиться тільки в помірному і тропічному поясі; життя океану дуже різноманітне. Тут мешкають корали, які будують цілі коралові острови. Океан населяють рідкісні породи риб,  різноманітних молюсків, морських черепах і отруйних змій. Тут є величезна кількість небезпечних  для людини тварин. Найбільш лютою господинею індійських вод є велика біла акула.

Площа поверхні – 75 млн. км2.

Найбільша ширина – 9 973 км.

Середня глибина – 3 900 м.

Найбільша глибина – 7 729 м.

Найбільший острів – Мадагаскар.  

4 Зворотній зв’язок  

- Отже, що ви знаєте про Індійський океан?

-У яких півкулях розташований індійський океан?

- Береги яких материків він омиває?

- Чому на півночі Індійського океану завжди тепло, а на півночі  - холодно

 

5 Диференційоване завдання

 Вправа 6 Самостійна робота. Прочитайте, підкресліть прикметники

      Рослини теплого Індійського океану - це зарості бурих, зелених і червоних водоростей. Від великої кількості  мікроскопічних водоростей вода «зацвітає». У теплих водах  мешкають великі медузи, багато видів риб, акул, морські черепахи та морські змії. Водяться в океані й  отруйні блакитнокільчасті восьминоги. Біля берегів трапляються хижі крокодили.

 Вправа   7

  1.               Утвори словосполучення

 

              Червоний

Водорості                                   зелений

               бурий

                                                                 тигровий

Найнебезпечніші акули

                              білий

 

         люті

крокодил

           хижі

Фізкультхвилинка.

 Ми планетою мандруєм,

Океанами пливем,

Як пінгвіни ми пірнаємо,

Як кенгуру – пострибаємо,

Як  жирафи – голови понахиляємо,

Як колібрі політаєм

І додому повертаєм!

V . Підсумок уроку .

- Який океан вивчали?

- Що цікавого запам’ятали?

- Чи допомогли нам мовні знання у вивченні  Індійського океану?

  VI. Домашнє завдання.

І група: читати ст.____________________

ІІ група Підготувати цікаве повідомлення про океан.

     Хвилинка - цікавинка  від учителя ( +  зображення тварин)

    В Індійському океані мешкає  риба фугу - вони здатні ковтати велику кількість повітря і води і перетворюються на кулеподібні істоти з гострими шипами. Риба фугу дуже отруйна. Одна рибина може отруїти 30 осіб. Протиотрути не винайдено. Крім акул, і людей,   у цих риб немає більше ворогів.

   У 1939 році в Індійському океані виявили латимерію - ця риба вважається найдавнішою на Землі і довгий час уважалася вимерлою.

   Тут живе цікава, але небезпечна тварина - голубокольчатий восьминіг. Його  отрута може вбити людину за кілька годин, а в діаметрі він менший, ніж 5 см. Людина просто задихається , потрібна штучна вентиляція легень.

   Великі скати та електричні вугрі  населяють Індійський океан.

 

Вправа 8   З’єднай іменник з відповідним прикметником

Риба фугу

найдавніша риба

вугор

отруйна

латимерія

голубокольчастий

восьминіг

електричний

Скат

величезний

 

Вправа 9. Напиши назви тварин, які живуть в Індійському океані. Підкресли назви тих із них, які можуть складати небезпеку для життя людей.

Тунець, акула, сардина, анчоуси (хамса), барракуда, скат, летючі риби,  морські змії, актинії, рачки, гребенястий крокодил. 

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку