Інтегрований урок нервова система

Про матеріал

Мета уроку:

навчальна:

ü формувати уявлення функціонування нервової системи

ü формувати вміння аналізувати інформаційні процеси у живій природі та техніці

ü формувати поняття про синапс та медіатор

ü систематизувати та узагальнити знання про типи нервових систем.

розвивальна:

ü формувати науковий світогляд, розуміння важливості свідомого і міцного володіння системою біологічних знань, необхідних у повсякденному житті

ü розвивати уміння аналізувати, класифікувати, порівнювати, узагальнювати, самостійно здобувати знання.

виховна:

ü виховувати інтерес до вивчення біології та будови людського тіла, потяг до наукової творчості, алгоритмічну культуру, звичку до системної розумової справи, інформаційну культуру.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Перегляд файлу

ВІДКРИТИЙ ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

З БІОЛОГІЇ ТА ІНФОРМАТИКИ

ВЧИТЕЛІ: Максимова С.К. та Луньова Ю.О.

Дата: 10.02.2017     Клас: 9А

Тема уроку:  Будова та функції нервової системи

Мета уроку:

навчальна:

  • формувати уявлення функціонування нервової системи
  • формувати вміння аналізувати інформаційні процеси у живій природі та техніці
  • формувати поняття про синапс та медіатор
  • систематизувати та узагальнити знання про типи нервових систем.

розвивальна:

  • формувати  науковий світогляд, розуміння важливості свідомого і міцного володіння системою біологічних знань,  необхідних у повсякденному житті
  • розвивати  уміння  аналізувати, класифікувати, порівнювати, узагальнювати, самостійно здобувати знання.

виховна:

  • виховувати інтерес до вивчення біології та будови людського тіла, потяг до наукової творчості, алгоритмічну культуру, звичку до системної розумової справи, інформаційну культуру.

Тип уроку: інтегрований урок формування нових знань та вмінь (біологія та інформатика).

Обладнання: ноутбук, проектор, колонки, комп’ютери, під’єднані до інтернету.

Дидактичні матеріали:  презентація вчителів, відеофайли «Передача нервового імпульсу» та «Запис та зчитування інформації на жорсткому диску», навчальні додатки «Відділи головного мозку» та «Будова нейрону» у LearningApps.com,  пізнавальна гра «Нервова система: Вірю чи не вірю?» у Playbuzz.com, картки для об’єднання у групи.

План уроку:

I. Організаційний етап (2 хв)

Метод: бесіда

Підготовка учнів до роботи на уроці. Включення учнів у діловий ритм. Створення позитивного настрою учнів.

II. Мотивація навчальної діяльності (5 хв)

Форма: фронтальна

Метод: дидактична гра

Організація пізнавальної гри «Нервова система: вірю чи не вірю?» за допомогою сервісу Playbuzz. Двоє учнів демонструють гру на екрані, всі інші дають відповіді.

III. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок (7 хв)

Форма: парна

Метод: пояснення, дидактична гра

Вчитель біології нагадує учням про два типи регуляції функцій організму та про типи нервових систем. Робота з презентацією (3 хв)

Учні по троє за комп’ютерами працюють з навчальними додатками LearningApps: «Відділи мозку» та «Будова нейрону» (5 хв)

IV. Вивчення нового матеріалу: теорія, практика (20 хв)

Форма: групова

Метод: дослідницький

Вчитель біології підводить учнів до нових понять: синапса та медіатора. Вчитель інформатики нагадує, що з процесом зчитування інформації учні вже знайомилися минулого року, коли вивчали пристрої пам`яті. Вчитель демонструє навчальне відео «Запис та зчитування інформації на жорсткому диску».  (5 хв)

Учні об’єднуються у групи по троє та досліджують аналогію між процесом передачі інформації між нейронами та зчитування інформації з поверхні жорсткого диску. Кожна група працює з власною копією документа спільного доступу на Google диску. (15 хв)

V. Закріплення і корекція знань, підведення підсумків уроку  (5 хв)

Форма: фронтальна

Метод: бесіда

Вчителі обговорюють з учнями результати роботи у групах.  Вчитель біології демонструє навчальне відео "Передача нервового імпульсу" та коментує його. Вчителі та учні разом виводять означення термінів "синапс" та "медіатор" та фіксують їх у презентації.

VIII. Повідомлення домашнього завдання (2 хв)

  1. Параграф підручника .
  2. Намалювати схему рефлекторної дуги (метод за вибором).

1