Мета уроку:
навчальна:
ü формувати уявлення функціонування нервової системи
ü формувати вміння аналізувати інформаційні процеси у живій природі та техніці
ü формувати поняття про синапс та медіатор
ü систематизувати та узагальнити знання про типи нервових систем.
розвивальна:
ü формувати науковий світогляд, розуміння важливості свідомого і міцного володіння системою біологічних знань, необхідних у повсякденному житті
ü розвивати уміння аналізувати, класифікувати, порівнювати, узагальнювати, самостійно здобувати знання.
виховна:
ü виховувати інтерес до вивчення біології та будови людського тіла, потяг до наукової творчості, алгоритмічну культуру, звичку до системної розумової справи, інформаційну культуру.
ВІДКРИТИЙ ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК
З БІОЛОГІЇ ТА ІНФОРМАТИКИ
ВЧИТЕЛІ: Максимова С.К. та Луньова Ю.О.
Дата: 10.02.2017 Клас: 9А
Тема уроку: Будова та функції нервової системи
Мета уроку:
навчальна:
розвивальна:
виховна:
Тип уроку: інтегрований урок формування нових знань та вмінь (біологія та інформатика).
Обладнання: ноутбук, проектор, колонки, комп’ютери, під’єднані до інтернету.
Дидактичні матеріали: презентація вчителів, відеофайли «Передача нервового імпульсу» та «Запис та зчитування інформації на жорсткому диску», навчальні додатки «Відділи головного мозку» та «Будова нейрону» у LearningApps.com, пізнавальна гра «Нервова система: Вірю чи не вірю?» у Playbuzz.com, картки для об’єднання у групи.
План уроку:
I. Організаційний етап (2 хв)
Метод: бесіда
Підготовка учнів до роботи на уроці. Включення учнів у діловий ритм. Створення позитивного настрою учнів.
II. Мотивація навчальної діяльності (5 хв)
Форма: фронтальна
Метод: дидактична гра
Організація пізнавальної гри «Нервова система: вірю чи не вірю?» за допомогою сервісу Playbuzz. Двоє учнів демонструють гру на екрані, всі інші дають відповіді.
III. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок (7 хв)
Форма: парна
Метод: пояснення, дидактична гра
Вчитель біології нагадує учням про два типи регуляції функцій організму та про типи нервових систем. Робота з презентацією (3 хв)
Учні по троє за комп’ютерами працюють з навчальними додатками LearningApps: «Відділи мозку» та «Будова нейрону» (5 хв)
IV. Вивчення нового матеріалу: теорія, практика (20 хв)
Форма: групова
Метод: дослідницький
Вчитель біології підводить учнів до нових понять: синапса та медіатора. Вчитель інформатики нагадує, що з процесом зчитування інформації учні вже знайомилися минулого року, коли вивчали пристрої пам`яті. Вчитель демонструє навчальне відео «Запис та зчитування інформації на жорсткому диску». (5 хв)
Учні об’єднуються у групи по троє та досліджують аналогію між процесом передачі інформації між нейронами та зчитування інформації з поверхні жорсткого диску. Кожна група працює з власною копією документа спільного доступу на Google диску. (15 хв)
V. Закріплення і корекція знань, підведення підсумків уроку (5 хв)
Форма: фронтальна
Метод: бесіда
Вчителі обговорюють з учнями результати роботи у групах. Вчитель біології демонструє навчальне відео "Передача нервового імпульсу" та коментує його. Вчителі та учні разом виводять означення термінів "синапс" та "медіатор" та фіксують їх у презентації.
VIII. Повідомлення домашнього завдання (2 хв)
1