Урок : Письмо
Форма: Групова робота і парна
Тема: Утворення словосполучень із прийменником «на»
Мета: ознайомити учнів з прийменником НА; продовжити роботу над каліграфією, навичками правильного буквоз’єднання; вдосконалювати
вміння писати під диктовку склади, слова; виховувати охайність.
Обладнання: Картка-пазли прийменника НА, малюнки, вирізані квіточки, листочки та бджілки.
Методика: «Складаємо пазд-слово», «Де мій сусід?», «Склад + малюнок», «Оберіть відповідний малюнок», «Рима»
ЗАВДАННЯ
ЗАВДАННЯ 1. «Складаємо пазл-слово» (Робота в парах. Вчитель кожній парі роздає розрізаний на пазли склад НА. Діти повинні його скласти і кожна пара, яка складе повинна назвати словосполучення з цим словом. Наприклад: «НА велосипеді». І так кожна пара.)
ЗАВДАННЯ 2. «Склад + малюнок» (Робота в парах. Учитель роздає на кожну пару літери, з яких треба скласти склад-слово і дібрати до нього відповідний малюнок.)
ЗАВДАННЯ 3. «Оберіть відповідний малюнок»
(Робота в групах. Кожній групі даються малюнки і картка з прийменником «на». Діти повинні покласти тільки ті малюнки на картку з прийменником, щоб утворилося правильне словосполучення. Наприклад, дитина уявляє себе на тому місці і проговорює про себе «Де я?». Відповідь «я НА дереві», але «я В машині». Кладе малюнок, який відповідає прийменнику НА)
Малюнки для завдання:
ЗАВДАННЯ 4. «Де мій сусід?» (Робота в групах. Діти утворюють два кола. Вчитель роздає кожному колу малюнки. Одна дитина з першого кола повинна підняти один малюнок (наприклад коня), а дитина з іншого кола повинна поєднати цей малюнок з його сусідом по праву руку (наприклад : мій сусід Юрко на коні). Той хто відповів показує свою картку з малюнком дітям з іншого кола і т.д.)
Малюнки, які можемо використовувати:
і т.і.
ЗАВДАННЯ 5. «Рима» (Робота в групах. Кожна група називає риму до прийменника НА. За кожну влучну риму 1-ша група отримує «квітку», 2-га група отримує «листочки», а 3-тя група отримує бджілок . Після завершення роботи ми кріпимо їхні зароблені квіточки, листочки і бджілок на дошку. При цьому проговорюємо «Листочок НА квіточку, бджілку НА квіточку». І вкінці підраховуємо хто більше назбирав за влучні рими до прийменника НА, та група і стає переможцями .)
Слова для рими: НА – малина, калина, Ірина, Марина, Каріна, Христина, Катерина, Олена, жоржина, глина, Галина, стеблина, хвилина, цеглина, людина, рівнина і т.і.