Ранкова зустріч
Завдання:
1. Привітання (утворення кола, звучання тихої лагідної мелодії).
1)Вправа емоційного налаштування.
2)Вправа «рукостискання».
2. Обмін інформацією.
1) Слухання дітьми казки.
- За горами високими, за лісами зеленими, в одному царстві жила-була матінка Природа. І було в неї чотири доньки. Перша донька — Зима сувора, люта та холодна. Друга — Весна молода, весела, дзвінка. Третя донька — Літо, тепла, завзята. Але найулюбленішою та найщедрішою була Осінь, яка завжди вбиралася у жовто-багряний одяг. Природа довіряла кожній доньці побути у свій час господаркою на землі.
Одного разу поглянула матінка у віконце, бачить: третя донька повертається. Каже вона: «Ось і твоя пора настала, Осінюшко». Одягнула Осінь свою найкращу сукню та пішла по землі. Де не ступала, свій слід залишала. Заглянула в ліс, озирнулася навкруги і каже: «Час братися до роботи». Стало все жовтим, багряним, таким красивим!
2) Розгляд і аналіз ілюстрацій(робота в парах)
Діти у парах розглядають зображення .
4) Гра «Що буває восени?»
Діти по колу передаютьм’ячик і називають, що буває восени. Відповідають реченням, що починається словами «Восени…».
3.Щоденні новини.
Сьогодні ми досліджуватимемо, які зміни в природі відбуватимуться з приходом осені, і як ці зміни впливають на нас.
Інтегрований урок «Осінь»
Мета: формувати компетентність у галузі природничих наук, математичну; розвивати вміння визначати зміни в живій і неживій природі, встановлювати взаємозв`язки, розв`язувати сюжетні задачі; розвивати асоціативне мислення, уміння робити висновки; виховувати почуття прекрасного у природі.
Очікувані результати:
Хід уроку
І. Цілепокладання.
Лунає аудіозапис «Пори року» П.І.Чайковського – «Осінній настрій».
- Заплющте очі, діти! Уявіть стежину в лісі, відчуйте себе так, ніби ви зараз там. Осінь. Повіває легенький вітерець. Шумлять дерева, куші і трави. Падають додолу золоті листочки. Які вони гарні!
1.Вправа «Асоціатиний кущ»
- Що спадає вам на думку, коли ви чуєте слово «осінь»?
2. Вправа« Чарівні листочки»
(Самоперевірка:назви написані на дошці.)
Дуб Береза клен осика липа
ІІ. Цілереалізація.
1. Робота над ілюстраціями.
2. Розв`язування сюжетних задач.
- Розвяжіть задачу.
На прогулянці Дмитрик розглядав хмари . Дві із них були великими та сірими, а вісім – маленьких і білих. Останні ніби хотіли втекти від страшних дощових хмар. Скільки всього помітив хмар на небі Дмитрик?
На прогулянці Дмитрик розглядав 10 хмар- великих і маленьких. Скільки було великих дощових хмар, якщо маленьких білих, які ніби хотіли втекти, вісім?
2. Робота з музичним твором.
3. Робота над віршем.
ОСІНЬ
Щебетали птахи в лісі
На крислатому горісі.
А як сонечко схололо —
Птахи всі за видноколом
Позникали.
В лісі звірі танцювали —
Аж травичку потоптали.
А як змерзли вуха й ноги,
Звірі в нори і барлоги
Повтікали.
Поселився вітер в лісі
Серед ночі на горісі,—
І на всіх деревах віти
Почали тоді тремтіти,
Бідолахи.
Вранці клени посмутніли,
А надвечір пожовтіли,—
І злетіло в небо листя
Понад лісом золотистим,
Ніби птахи.
4. Робота з прислів’ями( робота в групах )
5. Робота з мнемотаблицями.
(Восени сонце ховається за хмарами)
(Восени з хмарок часто падає дощ, і люди розкривають парасольки)
(Восени в лісі виростають гриби, а в садах достигають яблука)
(Восени з дерев облітає листя, і тому третій місяць осені називається листопад)
(Восени сонечко часто ховається за хмарами. Люди розкривають парасолі.
Дме вітер, зриває з дерев листя, птахи відлітають у вирій.)
6.Робота з цеглинками LEGO (Робота в групах)
Діти отримують завдання зібрати цеглинки одного кольору при цьому вони мають рухатися по кімнаті, підходити один до одного, домовлятися, обмінюватися цеглинками.
Скільки вам вдалося зібрати цеглинок?
ІІІ. Рефлексія змісту навчального матеріалу
Вправа «Я не знав, тепер я знаю…»
Вихід на творчий продукт. «Таємниці листочків»
(вирізання осінніх листочків з паперу)
Мета: розвивати уміння встановлювати найпростіші взаємозв'язки в живій і неживій природі; вчити техніці вирізання; розвивати моторику рук, увагу, творчість, вміння взаємооцінювати; виховувати бажання творчо працювати.
Очікувані результати:
Хід
І. Цілепокладання.
ІІ. Цілереалізація.
ІІІ. Рефлексія змісту навчальної діяльності.
Прийом «Акрослово»
О - особлива
С - сумна
І – інтригуюча
Н – непередбачувана
Ь -