Інтегрований урок-подорож: математика, природознавство, образотворче мистецтво Тема: Табличне множення числа 7. Обчислення виразів на дві дії різного ступеня. Задачі на зведення до одиниці. Весняне сонечко, малювання за уявою «Прийшла весна».
Тип уроку: засвоєння нових знань. На уроці застосовуються різні методи та прийоми: етапи проектування, "мозковий штурм", космічний рахунок, математичний диктант, робота в парах, робота в групах, самостійна робота, колективна робота, творчі завдання , ігрові прийоми.
Інтегрований урок – подорож
Математика , природознавство, образотворче мистецтво
у 2 класі
Тема: Табличне множення числа 7. Обчислення виразів на дві дії різного ступеня. Задачі на зведення до одиниці. Весняне сонечко, малювання за уявою «Прийшла весна».
Мета:
Формування предметних компетентностей: актуалізувати знання учнів з теми » Множення і ділення»; ознайомити з таблицею множення на 7; вчити застосовувати знання з таблиці множення на 7 у процесі розв’язування задач та виразів; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі та вирази, відчувати та передавати в малюнках настрій весняної природи; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне, малювати за уявою.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формувати висловлення з використанням математичних термінів;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
громадянської: виховувати дружні стосунки між дітьми, бережне ставлення до людської праці, любов до природи.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Основні терміни і поняття: таблиця множення на 7.
Міжпредметні зв’язки: природознавство, образотворче мистецтво.
Методично – дидактичне забезпечення: комп’ютер, слайди, малюнки з виразами, таблиці, схеми до задач, картки, підручники, зошити…..
Хід уроку:
І. Вступна частина уроку:
1) Етап організації класу:
а) Емоційний стан. (дружні взаємовідносини).
- Добрий день вам, любі діти! У нас урок математики. Як ми називаємо цей урок? (« Математика – царица наук «). – Чи хотіли б ви сьогодні на уроці здійснити уявну подорож у космічний простір? Що ми помічаємо на небі вдень, погляньте у віконце, а вночі? ( сонце, хмаринки, зорі, місяць….), до якої природи ми віднесемо те, що помічаємо? Так, це нежива природа. Якщо ви помітили, то сонечко заглянуло до нас в клас
- Що нам приносить весняне сонечко? (тепло, світло, радість, настрій…).
тепло
Світло радість
настрій
- посміхніться одне-одному, мені, а я вам і з чудовим настроєм вирушаємо в подорож. Там ми побачимо планети, нашу планету Земля, зірки, сонечко, можливо навіть інопланетян. - А хто такі інопланетяни, де вони живуть? Якого кольору наша планета Земля, якої форми?
2) Мотивація теми уроку. ( Показ слайдів). Отже ми вивчили табличне множення чисел від 2-6. На вашу думку, на яке число нам потрібно вивчити таблицю множення?
3) Оголошення теми уроку. Етап проектування.
«Таблиця множення числа на 7. Обчислення виразів на 2 дії різного ступеня. Задачі на зведення до 1. Весняне сонечко», «Весна прийшла». а) Очікуваний результат: Цей урок навчить мене… Сьогодні ми будемо: діяти-акуратно, думати-оперативно, сперечатись-доказово…. Для всіх обов’язково!
4) Актуалізація набутих знань: Орієнтація учнів у місці матеріалу уроку.
- Виконаємо вправи: «Мозковий штурм», «Зарядка для голови». – Як називаються числа, які закінчуються нулями?
1 Космічний рахунок десятками (усно) від 10 – 100. 2 Математичний диктант: а) розкласти на доданки числа – 45,76; б) записати сусідів чисел: 39,68,57,59….в) вставити потрібні числа: 24..27.: .58.60.
3 Усно. Яку виконаємо дію: добуток, частка, різниця, сума? Перевірка таблиць множення і ділення в межах від2 до 6. (слайди). Множення: 4*1, 6*3, 5*5, 3*2, 3*4, 4*6, 6*2, 5*4, 6*10, 2*8. Ділення: 20.2, 15.3, 9.3, 36.4, 6.3, 5.5.
Молодці, зірки подякували вам, ви знаєте таблиці мн-я і діл-я, навіть планети затанцювали, але трапилась біда. Жителі невідомої планети прислали нам важливе повідомлення. SOS! SOS! SOS! Небезпека! Небезпека! Небезпека!
Інопланетяни захопили у полон Весняне сонечко. Треба виконати всі завдання уроку і повернути на Землю наше сонечко, щоб прийшла весна.
ІІ. Основна частина уроку: Етап організації плану діяльності.
1) Робота в зошитах. Каліграфічна хвилинка. Написання цифри – 7, сусідів числа, утворіть двоцифрове число.
- Що можна сказати про число – 7 ?
7 кольорів Веселки 7 одного не чекають 7 раз відміряй 1раз відріж
7 музичних нот «Вовк і 7 козенят»
7 днів тижня «Білосніжка і 7 гномів»
2) - Якою дією можна замінити множення? (Так додаванням). Робота з таблицею, заміна множення – додаванням. 6+6+6 5+5+5+5 3+3+3 7+7
3) Робота в парах. Сонечко нам залишило промінці і попросила виконати завдання. Замінити вираз на додавання – множенням. Читання таблиці множення на 7.
7+7=14 7*2=14 7+7+7=21 7*3=21 7+7+7+7=28 7*4=28 7+7+7+7+7=35 7*5=35 7+7+7+7+7+7=42 7*6=42 7+7+7+7+7+7+7=49 7*7=49 7+7+7+7+7+7+7+7=56 7*8=56 7+7+7+7+7+7+7+7+7=63 7*9=63
Ми можемо швидко запам’ятати, адже ми знаємо таблицю мн-я від 2 -6, використовуючи переставний закон множення. 2*7=14, 7*2=14, 3*7=21, 7*3=21….
4) На допомогу прийшла хмаринка, вона сумує за сонечком і заплакала, на її краплинках-сльозинках вирази, нам потрібно їх розв’язати і допомогти врятувати сонечко.
5) Самостійна робота. Перевірка с/роботи.
Фізкультхвилинка під музичний супровід
6) Колективна робота над задачами: Прийшла весна, весняне сонечко пригріло земельку і вийшли в поле трактори, щоб засівати зерно та інші культури. А ви знаєте, що у нас засівають? Зараз ми розв’яжемо задачу про тяжку працю на землі. – З чого складається задача?
Трактор за 6 годин роботи витрачає 42 л. пального. Скільки літрів пального витратять три трактори за 1 годину роботи? Читання задачі вголос вчителем. Читання задачі мовчки дітьми. Читання уголос учнем.
Аналіз задачі.
Як називається такий вид задачі? (Зведення до 1). Про що йде мова в задачі?(про роботу трактора). За скільки часу витрачає 42 л пального? (за 6 годин). Яке основне питання задачі? (діти зачитують). Я пропоную вам план до задачі. Чи можемо ми дати відповідь на основне питання?
То давайте зачитаємо план:
- А для того, щоб було більш зрозуміло розв’язання задачі, звернемось до схеми.
*
*
*
Так, дітки, ми виконали завдання і врятували сонечко. Подивіться, яке воно радісне, веселе, пригріло земельку і розквітли квіти, тож давайте творчо попрацюємо в групі за коротким записом складемо і розв’яжемо задачу .
ІІІ. Заключна частина уроку. Етап контрольно-оціночний.
1) Д/гра «Впіймай промінчик сонця». Закріплення таб. мн-я на 7.
2)Творче завдання. – Ми виконали завдання, Сонечко повернулося на нашу Земельку і розквітли перші весняні квіти. Складемо задачу про квіти.
3) Робота в групі. 14 квіток 2
7 днів 7
4) Тож у нас м’яка посадка на Землю. Ми здійснили чудову подорож у космічний простір, врятували сонечко і стало тепло, світло і радісно. Сонечко подарувало нам квіти, отже прийшла до нас Весна.
Малювання дітьми малюнків «Пришла весна».
Рефлексія (музична).
5) Підсумок уроку:
- Чи справдились ваші очікування? Як на вашу думку, цікавим був урок? Що було важко, а що ні. Який настрій від уроку? Діти показують смайлик.
Д/З з поясненням. № 806, 807. Якщо будуть труднощі з задачею. Розв’яжемо на наступному уроці.
Дякою за урок!
Інтегрований урок – подорож
Математика , природознавство, образотворче мистецтво
у 2 класі
Урок розробили:
Шарова М. О.
Цимбаленко А. К.
Самсонова Т.П.
Афанасьєва Г.М.
Мельниченко С. М.