Інтегрований урок у 1 класі
З природознавства, математики, образотворчого мистецтва
Вчителька Янчук Наталія Іванівна
КЗ «Іванопільський ліцей»
Тема: Подорож на весняну галявину.
Інтегруються уроки: Природознавство, математика, образотворче мистецтво.
Математика: Додавання і віднімання у межах 20. Математичний диктант. Обчислення значень виразів. Порівняння і розв’язування задач. Побудова відрізка.
Природознавство: Яких тварин можна зустріти у нашому краю?
Образотворче мистецтво: Весняна галявина.
Мета: Створити умови для здобуття учнями знань про тварин рідного краю, про перші весняні квіти. Сприяти розвитку вміння висловлювати аргументовану думку про ознаки весни. Дати змогу учням вдосконалювати обчислення прикладів в межах 20, порівнювати і розв’язувати задачі, будувати відрізки. Забезпечити можливість розвивати логічне мислення, увагу, зв’язне мовлення. Стимулювати інтерес учнів до бажання берегти природу, помічати її дивні особливості та красу.
Очікувальні результати: Після цього заняття учні зможуть: - називати тварин яких можна зустріти у рідному краю, - розрізняти перші весняні квіти та ознаки весни; - порівнювати і розв’язувати задачі, обчислювати приклади в межах 20; - будувати відрізки ,робити висновки, - малювати перші весняні квіти, розповідати про зміни в природі.
Обладнання: Таблиці «Диких тварин», фотографії перших весняних квітів, картки «Щоденні 3» для роботи в групі, в парі, роздаткові матеріали, альбоми для малювання, гуаш, пензлі, навчальні посібники. Використані :
пояснювально – ілюстративні методи: метод проблемного викладання матеріалу, використання наочності, роздаткового матеріалу;
словесні методи, пояснення;
Зміст занять
І. Етап організації. Мотивація діяльності. ( 3 хв. )
1. Створення сприятливої атмосфери. Додаток 1
Всі почули ви дзвінок На цікавий наш урок Кожен з вас приготувався На перерві постарався Зараз сядьте всі дівчатка А за ними і хлоп’ятка Ласкавинки посилаймо Працювати починаймо.
2. Мотивація. Додаток 2
Гра «Квітка – Семицвітка» Вчитель пропонує учням висловитись на запропоновані запитання. - Чому цю квітку так називають? - Давайте порахуємо скільки вона має пелюсток? - На скільки більше пелюсток ніж листочків? Вчитель пропонує дітям по черзі зривати пелюстки і відгадувати загадки про тварин та квіти. – «Пелюсточку відриваю , На питання відповідаю.» - До якої природи належать? - На які дві групи можна поділити цих тварин? --Яку користь приносять людям?
ІІ. Етап цілепокладання. ( 2 хв )
Вчитель оголошує тему уроку і очікувальні результати.
- Що ж ми чекаємо від уроку? - Хочу дізнатися: які тварини живуть у нашому краю. - Хочу дізнатися: про ознаки весни, які перші квіти цвітуть навесні? – Хочу навчитися : каліграфічно і правильно писати , вірно розв’язувати приклади і задачі, будувати відрізки, робити висновки, малювати перші весняні квіти на галявині. – Хочу побачити, як змінилася природа навесні. Мені дуже хотілося б, щоб після цього уроку ви змогли називати тварин , які живуть в рідному краю; перші квіти, які цвітуть навесні. Розв’язувати і порівнювати задачі, приклади будувати відрізки, робити висновки. Я очікую також, що ви розкажете, як ви особисто ставитесь до природи.
ІІІ. Етап цілереалізації . ( 27 хв. )
– Сьогодні на уроці ми з вами вирушимо у подорож на весняну галявину. – Подорожувати ми будемо не самі, а з ким дізнайтеся відгадавши загадку.
На галявинах струмки пустила
Землю травами встелила
Перші квіти принесла
Чарівна дівчинка Весна.
Отже подорожувати ми будемо із дівчинкою Веснянкою. Додаток 3
- Діти, якою ви її уявляєте ?
- Це тепле сонечко з голубим небом і білими кучерявими хмаринками.
- Це дзвінкі струмочки, перші весняні квіточки,перші листочки на деревах та теплий весняний дощик.
Щоб дійти до весняної галявини ми з вами будемо йти через ліс. А як поводитись у весняному лісі ви знаєте? Вірно. Поводитись ми будемо тихенько, аби не наполохати малечу,що саме в цей час з’являється у лісових мешканців і уважно будемо дивитися під ніжки, щоб не наступити на перші весняні квіточки. Тож вирушаємо у подорож! 1.Спостереження у віконечко. - Яка зараз пора року?
- Який місяць?
- Яке небо?
- Які зміни відбулися в природі?
- Ось ми з вами підходимо до нашого лісу. Яких тварин ми тут зустрінемо? - Відповіді дітей. ( На дошці малюнки тварин, які мешкають у наших лісах).
- На які дві групи можемо поділити цих тварин? - Вірно на звірів і птахів. - Що ви про них можете розповісти?
«Крісло автора».
Робота в групах. Опис зовнішнього вигляду тварин. Додаток 4
І група - опис лисиці;
ІІ група – опис вовка;
ІІІ група – опис лося;
IV група – назвати спільні ознаки тварин.(Голова, тулуб, хвіст, чотири ноги, шерсть)
- І ось , яка краса! Наша дівчинка Веснянка привела нас до весняної галявинки. Але вони не просто дарують нам красу,а ще принесли завдання, яке ми маємо виконати на уроці. Додаток 5 1. Завдання квітки первоцвіт. Додаток 6 – Як ви думаєте, чому її так називають? ( Відповіді дітей). Математична розминка. Мозковий штурм. - Сьогодні вівторок. Який день був учора? - Який буде завтра? - Чи правильне твердження, що всі звірі дихають? - А те, що заєць більший від їжака? - Чи правильно що ведмідь менший від вовка? - Чи правильне твердження що 18 ‹ 15 на 3? - Скільки сантиметрів в 1 дециметрі? - Перший доданок 10, другий такий самий. Чому дорівнює добуток? - Назвіть «сусідів» чисел 12, 18, 19. – Молодці! Ви гарно справились з завданням.
2.Завдання від проліска. Додаток 7 - Гра « ВІконечко».
IV.Ознайомлення з новим матеріалом. Робота за підручником (102). Математитичний диктант. ( Робота парах)
- Знайти суму чисел 12 і 8.
- Знайти різницю чисел 19 і 3.
Гра «Рахівничок» (Робота в групах.)
Завдання 2
— Розгляньте малюнок. Яка іграшка з якої коробки? -Запишіть: 1 група -1-й стовпчик — з відповіддю 10, 2- група 2-й — з відповіддю 20, 3 група - 3-й — з відповіддю 17.
4. Завдання від фіалки. Додаток 7
Завдання 3. .
— Якої довжини перший відрізок? Якої довжини другий відрізок? Накресліть ці відрізки.
Завдання 4.
Порівняйте і розв’яжіть задачі.
— Скільки журналів « Пізнайко» у Славка? Скільки журналів «Стежка» у Олега? Яке запитання першої задачі? Скажіть розв’язання і відповідь. Яке запитання другої задачі? Скажіть розв’язання і відповідь. Порівняйте умову, запитання, розв’язання і відповідь.
4. Завдання сон – трави. Додаток 8
1.Робота над текстовою задачею.
На галявині зацвіло 16 квіточок. Підсніжників зацвіло - 6. Скільки зацвіло пролісків?
- Про що йдеться в задачі? ( Про квіти.)
- Які квіти розцвіли на галявині?
- Що запитує задача?
- Яку дію потрібно виконати, щоб дати відповідь на питання?
- Який приклад складемо? 16- 6=10(к.)
Фізхвилинка.
Квіти звертаються до вас:
«Ми б завжди були щасливі
І пахучі, і красиві,
Якби в полі, в лісі, в лузі
Бачили нас тільки друзі.
Ті, які б нас не топтали,
Без потреби не зривали.
А на клумбах вдома, в школі
Висівали нас доволі,
Доглядали, поливали.
Ми б красу їм дарували!»
5. Квітка мати-й-мачуха кличе нас до практичної роботи. Вона хоче, щоб ми відтворили красу весняної галявини.
Працюватимемо на альбомному аркуші в техніці «по вологому папері». Учні виконують роботу самостійно. Додаток 9
VІ.Етап рефлексійно – оцінюючий. ( 3хв. ) Додаток 10
Вчитель запрошує учнів до обговорення у загальному колі запитань. - Що нового дізналися на уроці?
- Чи важливі є ці знання?
- Як ви можете їх використати у житті? - Кому подаруєте свої малюнки?
- Оцініть свої успіхи на уроці обличчям одним з виразів. Якщо ви все зрозуміли на уроці піднімаєте руку і вибираєте веселе, задумливе - якщо вам ще треба попрацювати на уроці.
Давайте ми пообіцяємо, що будемо берегти рідну природу і не будемо приносити її шкоди.