Урок математики Розв'язування прикладів та задач на додавання і віднімання. Розв'язування задач на час.

Про матеріал
Мета: засвоювати знання учнів про додавання і віднімання в межах 20. Вчити учнів записувати числа під диктовку. Формувати вміння розв’язувати вирази та задач вивчених видів. Формувати уміння складати і читати приклади на додавання та віднімання, порівнювати числа; розвивати мислення, увагу, математичне мовлення, зоровий аналізатор, каліграфічні навички; виховувати акуратність, працьовитість, почуття доброти, взаємодопомоги.
Перегляд файлу

Відкритий  урок подорож  – казка   - математика  1 – А клас

Вчитель Скадовського ліцею №3 Скадовської  міської ради : Пашкова Світлана Анатоліївна

 

Тема: Розв'язування прикладів та задач на додавання і віднімання.

          Розв'язування задач на час.

Мета: засвоювати знання учнів про додавання і віднімання в межах 20. Вчити учнів записувати числа під диктовку. Формувати вміння  розв’язувати вирази та задач вивчених видів. Формувати уміння складати і читати приклади на додавання та віднімання, порівнювати числа; розвивати мислення, увагу, математичне мовлення, зоровий аналізатор, каліграфічні навички; виховувати акуратність, працьовитість,  почуття доброти, взаємодопомоги.

Метод. – дидактичне забезпечення:підручники, зошити,  картки до гри «пазли», геометричний матеріал для роботи в групах, фішки для оцінювання роботи, записи на дошці,

Тип: урок  засвоєння навичок і умінь

 

Хід  уроку

І. Організаційний  момент:

1.    Привітання  

  Учитель:  Пролунав уже дзвінок

                     Починається урок!

                     На уроці не куняйте

                     Математику вивчайте!

                     Всім я успіхів бажаю

                     І урок розпочинаю.

 - Діти!  До якого уроку ми приготувалися?

  • Як будемо працювати на уроці?

Учні:         Працюємо старанно,  

                   щоб почути у кінці,  

                   що у нашому 1- му класі     

                   діти просто молодці. 

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку:

  • Діти, ви любите казки?
  • Які казки мама розповідала вам, коли ви були маленькі?
  • А зараз послухайте уривок і скажіть з якої це казки.

 

 

 

 

 

                                            

                                              Я по засіку метений,

                                              Я із борошна спечений,

                                              Я від баби втік,

                                             Я від діда втік,

                                             Той від тебе втечу.

 

 

 

  • Ось сьогодні ми здійснимо подорож до цієї казки, будемо допомагати Колобку розв'язувати приклади і задачі на вивчені види  + і - ,  і змінимо кінець казки на щасливий.
  • Давайте пригадаємо, як виглядає головний герой.
  •  Пограємо в  Гру    «Пазли»   -    колективно;

Розвязати  приклади на пазлах:

І пазл:  8 – 3 =                               ІІІ пазл: 10 – 7 =                         V пазл: 4 + 8 =

ІІ пазл: 5 + 3 =  ІVпазл: 6 + 2 =

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\ВІДКРИТИЙ УРОК 2017 Р\Фото ВІДКРИТИЙ УРОК 1 КЛАС - МАТЕМАТИКА\ВІДКРИТИЙ УРОК 2017 - БЕРЕЗЕНЬ 008.jpg
C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\ВІДКРИТИЙ УРОК 2017 Р\Фото ВІДКРИТИЙ УРОК 1 КЛАС - МАТЕМАТИКА\ВІДКРИТИЙ УРОК 2017 - БЕРЕЗЕНЬ 006.jpg
Рисунок17Рисунок17

 

ІІІ. Робота над темою уроку:  Повторення вивченого матеріалу:

  • Спекла баба увечері Колобок і поставили його на вікно, щоб прохолонув.
  •  На диво, Колобок вийшов незвичайний.
  • Мало того, що непосидючий, а ще й допитливий.
  • Лежить Колобок на вікні, дивиться на небо і зірки рахує.   Допоможемо йому.
  •  

    1.Усний рахунок:

 А)  Гра  «Ланцюжок»

від 1 до 10;   від 10 до 1;   від 3 до 7;  від 9 до 5;   від 4 до 9


 

Б) Гра   «Сусіди»

- На дошці  записати сусідів чисел 5, 8, 4

 


C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\ВІДКРИТИЙ УРОК 2017 Р\Фото ВІДКРИТИЙ УРОК 1 КЛАС - МАТЕМАТИКА\ВІДКРИТИЙ УРОК 2017 - БЕРЕЗЕНЬ 017.jpg

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\ВІДКРИТИЙ УРОК 2017 Р\Фото ВІДКРИТИЙ УРОК 1 КЛАС - МАТЕМАТИКА\ВІДКРИТИЙ УРОК 2017 - БЕРЕЗЕНЬ 015.jpg

  • Мріяв, мріяв Колобок і не помітив як настав ранок і сонечко засіяло на небі.
  • Сонячні промінчики розбудили Колобка він стрибнув з вікна і помандрував у ліс.
  •  Дорогу ми не знаємо, але повинні скоріше знайти Колобка

 

2.Робота у зошитах:

                    Зошит свій я відкриваю,                      

                    Навскоси його кладу.                          

                   Ручку я ось так тримаю,                    

                  Сяду рівно не зігнусь.                            

                  Буду я писати вправно,                         

                   До роботи я берусь.

А) Хвилина каліграфії: 16  16  16  16  16

Б) Математичний диктант: с.100  №1

   1) Запиши цифрами числа: дванадцять, чотирнадцять, чотири, вісімнадцять.

    2) Запиши число, у якому 1дес.5 од.

    3) Запиши число, наступне за числом 16.

    4) Запиши число, яке передує числу 20.

    5) На скільки число 8 більше від числа 6?

 

В) Перевірка математичного диктанту:  ( 12  14  4  18  15  17  19  2 )

 

  •  Ось по цій  числовий  доріжці ми вийшли на лісову галявину.

3. Робота  у  парах:

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\ВІДКРИТИЙ УРОК 2017 Р\Фото ВІДКРИТИЙ УРОК 1 КЛАС - МАТЕМАТИКА\ВІДКРИТИЙ УРОК 2017 - БЕРЕЗЕНЬ 027.jpg

 

  • Давайте порахуємо тварин на малюнку, а відповіді запишемо у зошит.
  • Скільки білочок?   (4)
  • Скільки вовків?      (1)
  • Скільки їжачків?     (3)
  • Скільки ведмежаток?  ( 2)
  • Скільки лисичок?        (2)
  • Яких тварин найбільше?
  • Яких найменше?
  • Яких однаково?

 

  1. Загадки з відповіддю зайчик, заєць. Загадки про лісових мешканців для дітей, загадки про звірів, загадки про тваринВідгадування загадки:

- А назустріч, хто ж це ще поспішає?

 

Довгі вуха, куций хвіст, 
Невеликий сам на зріст. 

На городі побував, 
Нам капусту попсував. 
Довгі ноги - скік та скік... 
 

Ми погнались, він утік...                     (Заєць)

  • Так, це зайчик – побігайчик.
  • Він вже зустрівся з Колобком, але не покаже нам доріжку доти, поки ми не виконаємо його завдання.
  • Треба допомогти зібрати капусту. А для цього розв’яжемо приклади.

 

  1. Робота з підручником №3 с.100
  • Записати приклади у зошиті і на дошці – коментовано;

10 – 8 =                       2 + 7 =                     3 + 5 =

5 – 4 =                         9 – 6 =                      8 – 4 =

1 + 5 =                          6 + 4 =                     7 – 2 =

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\ВІДКРИТИЙ УРОК 2017 Р\Фото ВІДКРИТИЙ УРОК 1 КЛАС - МАТЕМАТИКА\ВІДКРИТИЙ УРОК 2017 - БЕРЕЗЕНЬ 042.jpg

- Молодці!  Виконали завдання зайчика.

- Мандруємо далі. Кого ж тепер зустрінемо.

 

6.  https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=9df7c47625f984c1d089fc724258bd59-l&n=13  А) Загадка – добавлянка:

Лиходій і забіяка,
Дуже схожий на собаку.
Він з’явився – ліс замовк…
Це лихий і лютий…                      (Вовк).

Вовк до школи не ходив,

Вовк уроки не учив,

Не читав і не писав

І по нотах не співав.

Тож нічого він не знав.

  • А якщо він нічого не знає, то хоче подивитись, як вмієте робити це ви.

 

 

Б)    Повторення назв днів тижня.   Слухання вірша:

Семеро дітей у тижня — 

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=9fbab6e915b75fe2cd7e4f0825554975&n=33&h=215&w=285От сімейка дивовижна,

Аж ніяк не може тато

Всіх докупи поскликати.

Понеділок  десь мандрує

І кота в мішку пильнує.

А Вівторок з Середою

Носять решето з водою.

А Четвер йде до П’ятниці

Випробовувать кислиці.

Задоволена Субота

Аж кипить у всіх робота.

Разом всі пішли зраділі

Відпочити до Неділі.

 

— Назвіть, які назви днів тижня ви почули у вірші.

— Сім днів складають тиждень.

— Назвіть  вихідні дні;   робочі дні.

 

В) Робота над текстовою  задачею №2 с.100

 

 

Юрко гостював у дідуся тиждень і 3 дні.

Скільки всього днів гостював Юрко в дідуся?

 

 

 

— Вовк  розв’язав цю задачу так: 1 + 3 = 4 (дн.).

— Як ви гадаєте, чи правильно Вовк розв’язав задачу?

— Як правильно обчислити, скільки всього днів гостював Юрко в дідуся?

Діти називають правильне розв’язання: 7 + 3 = 10 (дн.).

 

Фізкультхвилинка  ( відео «Райдуга» )

 

 7- Подорожуємо далі.  Хто ж зараз допоможе нам, вкаже.  Де знайти Колобка?

http://malysham.info/images/article/palchikovye_igry_zhivotnymi-5.jpg

А)        Взимку ляже спати

Дядько волохатий,

Лиш тоді устане

Як весна настане. (Ведмідь)

 

 

 

 

  • А він нам покаже доріжку до Колобка тільки тоді, коли доведемо йому, що вміємо порівнювати.

Б)    Гра   «Порівняй - ка» - усно :

 

13*9          17*15

8*16          14*14

 

8. – Ще не видно Колобка, подорожуємо далі.  Ось лісом  біжить …… відгадайте., хто...

http://dovidka.biz.ua/wp-content/uploads/2014/02/yizhak-zagadki-185x215.jpgА ) В лісі він без сумки ходить

Яблука й гриби знаходить.

 Спина – голки.

Очі – намистинки.

 Хто це там біля ялинки?

                                                                    (Їжак)

 

 

  • Їжачок теж нам покаже доріжку до Колобка, за це він пропонує  нам розв’язати -  

Б)  Задачі – вірші:

           Посадив ведмідь в садочку

Шість берізок, два дубочки.

Рахувати сам не вмів і зозулю попросив.

Почала вона літати,

Почала вона кувати

Та не може полічить

А ну, всі допоможіть. (8)

 

            Їжак по гриби пішов,

Вісім рижиків знайшов.

Шість  грибів поклав в корзину,

Скільки залишилось на спині? (2)

 

9. Вже чується, наче пісенька Колобка.

     А)    - З ким йому залишилося зустрітися?

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=e40878bd12007343716c5b56785ebc9f-l&n=13

У темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

Як зовуть її … ?                (Лисиця)

 

       Б)  -  Поки Колобок котиться по дорозі співаючи свою пісеньку, ми перші зустрінемося з     Лисичкою і не  дамо  їй  з’їсти Колобка.

  • Лисичка пропонує виконати завдання

 

Я лисичка, я сестричка,

Не сиджу без діла.

Ось завдання на увагу

Вирішайте сміло.

 

     В)  Робота з геометричним матеріалом    (робота в групах)

  • Полічить, скільки різних фігур знадобилось  Лисиці, щоб намалювати таке порося.

 

http://megaznaika.com.ua/Raskraski/images/colloring-geometria-6.jpg

 

І ряд – трикутники        (8)

ІІ ряд – квадрати           (3)

ІІІ ряд – круги               (4)

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\ВІДКРИТИЙ УРОК 2017 Р\Фото ВІДКРИТИЙ УРОК 1 КЛАС - МАТЕМАТИКА\ВІДКРИТИЙ УРОК 2017 - БЕРЕЗЕНЬ 065.jpg
C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\ВІДКРИТИЙ УРОК 2017 Р\Фото ВІДКРИТИЙ УРОК 1 КЛАС - МАТЕМАТИКА\ВІДКРИТИЙ УРОК 2017 - БЕРЕЗЕНЬ 060.jpg

 

 

  • Молодці, діти, допомогли залишитися цілим Колобку.
  • Покотився він далі і опинився у нашому  1 – А класі.
  • Заспіває  він  нам свою пісеньку!     (ЗВУЧИТЬ ПІСНЯ КОЛОБКА)

 VІ. Підсумок уроку. Рефлексія:

— На уроці ми повторили додавання і віднімання в межах 20.

1.Слово Колобка:

  • Молодці, ви допомогли мені.
  • Ви показали, що вмієте рахувати, складати, читати і розв’язувати приклади, порівнювати, писати каліграфічно цифри,
  •  А головне вмієте  дружити, допомагати іншим, як ви це робили на уроці.

 

 2. Колобок заспіває   нам свою пісеньку!     (ЗВУЧИТЬ ПІСНЯ КОЛОБКА)

http://svitppt.com.ua/images/34/33122/960/img32.jpg 

 

 

 

 

Рисунок17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рисунок17Додаток:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://manwm.ru/photos/izbushka-kartinka-dlya-detey-1794-large.jpg

 

 

 

 

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=216a4cdad5fa6d3a2a4ea26a62c850fe-l&n=13

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку