Урок - казка з математики в 1 класі
Тема: Казка «Ріпка» в гості завітала. Додавання і віднімання в межах 4.
Мета: повторити і закріпити вміння дітей додавати й віднімати в межах 4, вміння називати, утворювати й порівнювати числа в межах 4, вміння розв’язувати прості арифметичні задачі; формувати обчислювальні навички; вдосконалювати вміння розрізняти й називати геометричні фігури та основні кольори; розвивати уважність, кмітливість, самостійність, інтерес до математики; виховувати любов до казок, до усної народної творчості, бажання знати й читати казки, почуття дружби та взаємодопомоги; коригувати процеси мовлення, мислення, увагу, пам'ять та сприймання.
Обладнання: Ілюстрації до казки «Ріпка», малюнки казкових героїв, демонстраційний матеріал для лічби та обчислень, малюнок до задачі, роздатковий матеріал для гри «Лото» й обчислень, каси цифр, розрізні картинки, геометричний матеріал; ноутбук з відео.
Хід уроку:
І. Нервово – психологічна підготовка до уроку.
Сьогодні у нас незвичайний урок,
У казку сьогодні ми зробимо крок.
Із казкою ми зустрічались не раз,
І знову вона завітає до нас.
То ж сідайте всі дружненько
Та слухайте уважненько.
Хай ваші очки загоряються,
І ваші личка посміхаються.
2. Повідомлення теми й мети уроку.
- Діти, як я вам вже сказала, сьогодні до нас на урок з математики завітає казка. А про що говориться у ній, ви дізнаєтесь, якщо правильно складете картинку з чотирьох частин.
Діти складають картинку, на якій зображена ріпка.
що це, дійсно, казка «Ріпка», відгадайте ось таку загадку:
На городі виростала , сили набиралась.
А потім достигла, великою стала.
Став тоді дід всіх гукати:
- Час нашу красуню рвати.
- Справді, до нас завітала казка «Ріпка». Але ви не лише будете слухати казку, а й виконувати різні математичні завдання, в тому числі додавати й віднімати в межах 4. Отож, розпочинаємо…
3. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
- Посадив дідусь ріпку. Виросла ріпка велика – превелика. Став дідусь ріпку із землі тягти. Тягне – потягне – витягти не може. Покликав дідусь на поміч бабусю. А вона каже:
- Навчи мене, діду, лічити до десяти, тоді я прийду і тобі допоможу.
- Засумував дідусь. Адже він ніколи не ходив в школу і лічити не вміє.
- Діти, давайте йому допоможемо та навчимо бабусю лічити.
1 завдання – усна лічба від 1 до 10.
Діти лічать яблучка на яблуні (спочатку лічать колективно, потім – кожен окремо).
2 завдання – гра «Лото».
Вчитель роздає дітям малюнки із різною кількістю предметів (від 1 до 3), а учні повинні визначити кількість цих предметів і покласти на малюнки картки з цифрами.
Додаткові завдання (з використанням демонстраційного матеріалу):
1) утворення числа 4 (3 морквини + 1 морквина);
2) вправи із числовим рядом 1 – 4;
3) порівняння чисел (яке з цих чисел найменше, а яке – найбільше;
4) каліграфічна хвилинка – цифра 4.
- Молодці! Ви справились із цими завданнями. Прийшла внучка . Скільки їх стало? Почала вона виконувати вправи для пальчиків, щоб вони були міцними й сильними.
Діти виконують пальчикову гімнастику. Вправа «Моя сім’я».
3 завдання – додавання і віднімання в межах 4 (на основі лічби предметів).
1)Робота на дошці з використанням демонстраційного матеріалу.
На дошці записано приклади , які потрібно розв’язати:
1 + 3
4 – 1
2 + 2
Діти розв’язують перших два приклади, перелічуючи предмети, і читають розв’язані приклади.
2)Робота з роздатковим матеріалом і касами цифр.
Діти з допомогою вчителя кладуть на парти необхідну кількість зайчиків і , перелічуючи їх, розв’язують останній приклад. Потім цей приклад викладають в касах цифр. Кожен учень читає приклад.
3)Робота в зошитах.
Діти записують в зошитах розв’язані приклади.
Фізкультхвилинка під музику.
Діти імітують рухи, промовляючи вірш «Я біжу, біжу по гаю…»
4 завдання – розв’язування задачі за малюнком.
5 завдання – робота з геометричним матеріалом.
Діти називають геометричні фігури(квадрат, круг, трикутник), а також називають їх колір.
4. Підсумок уроку.
- Нарешті наші герої вирвали ріпку. А скажіть, чи зміг би дідусь сам впоратись із цією роботою? (Ні). Як ви думаєте, чому? Людині без допомоги і підтримки рідних, друзів дуже важко жити. Всі люди повинні любити один одного й завжди допомагати один одному, виручати у біді та розділяти радість.
- А чи витягли б ріпку без вашої допомоги? (Ні). А чим ви допомогли дідусеві? Які завдання ви виконали?
- Чи сподобався вам урок? Яка казка сьогодні до нас завітала? Чого вона вас навчила? А ви завжди приходите на допомогу? Чи є у вас справжні друзі? Чи підтримують вони вас у скрутну хвилину?
- Від імені дідуся щиро дякую вам, діти, за співпрацю. Він передав вам солодкі призи. Ростіть здоровими, щасливими й розумними! І не забувайте читати казки, бо казка вчить, як на світі жить!
Дружіть із казкою, малята,
І між собою теж дружіть.
Бо з друзями завжди цікаво
І веселіше в світі жить!
Діти переглядають казку «Ріпка».
.