Урок "Казка "Ріпка" в гості завітала. Додавання і віднімання в межах 4"

Про матеріал
Учні на уроці не лише закріплюють вивчений матеріал, розв'язують приклади й задачі, але й знайомляться з казкою "Ріпка", допомагають кожному герою витягнути ріпку. Дітям цікаво у грі виконувати завдання, бачити результат своєї праці, в них виникає інтерес до математики, мотивація до навчання.
Перегляд файлу

           Урок - казка  з математики в 1 класі

Тема: Казка «Ріпка» в гості завітала. Додавання і віднімання в межах 4.

Мета: повторити і закріпити вміння дітей додавати  й віднімати в межах 4, вміння називати, утворювати й порівнювати числа в межах 4, вміння розв’язувати прості арифметичні задачі; формувати обчислювальні навички; вдосконалювати вміння  розрізняти й називати геометричні фігури та основні кольори; розвивати уважність, кмітливість, самостійність, інтерес до математики; виховувати любов до казок, до усної народної творчості, бажання знати й читати казки, почуття дружби та взаємодопомоги; коригувати процеси мовлення, мислення, увагу, пам'ять та сприймання.

Обладнання:  Ілюстрації до казки «Ріпка», малюнки казкових героїв, демонстраційний матеріал для лічби та обчислень, малюнок до  задачі, роздатковий матеріал для гри «Лото» й обчислень, каси цифр, розрізні картинки, геометричний матеріал; ноутбук  з відео.

 

                                                Хід  уроку:

І. Нервово – психологічна підготовка до уроку.

     Сьогодні у нас незвичайний урок,

      У казку сьогодні ми зробимо крок.

      Із казкою ми зустрічались не раз,

      І знову вона завітає до нас.

      То ж сідайте всі дружненько

      Та слухайте уважненько.

      Хай ваші очки загоряються,

      І ваші личка посміхаються.

2. Повідомлення  теми й мети уроку.

          - Діти, як я вам вже сказала, сьогодні до нас на урок з математики завітає казка. А про що говориться у ній, ви дізнаєтесь, якщо правильно складете картинку з чотирьох частин.

 Діти складають картинку, на якій зображена ріпка.

  • Молодці, це – ріпка. То як називається казка?  Щоб ви переконались,

що це, дійсно, казка «Ріпка», відгадайте ось таку загадку:

На городі виростала , сили набиралась.

А потім достигла, великою стала.

Став тоді дід всіх гукати:

- Час нашу красуню рвати.

           - Справді, до нас завітала казка «Ріпка». Але ви не лише будете слухати казку, а й виконувати різні математичні завдання, в тому числі додавати й віднімати в межах 4. Отож, розпочинаємо…

3. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

            - Посадив дідусь ріпку. Виросла ріпка велика – превелика. Став дідусь ріпку із землі тягти. Тягне – потягне – витягти  не може. Покликав дідусь на поміч бабусю. А вона каже:

            - Навчи мене, діду, лічити до десяти, тоді я прийду і тобі допоможу.

            - Засумував дідусь. Адже він ніколи не ходив в школу і лічити не вміє.

            - Діти, давайте йому допоможемо  та навчимо бабусю лічити.

            1  завдання – усна лічба від 1 до 10.

Діти лічать яблучка на яблуні (спочатку  лічать колективно, потім – кожен окремо).

  • Прийшла бабуся . Скільки їх стало? Бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть – потягнуть – витягти не можуть. Покликала бабуся внучку. А внучка кричить:
  • Я допоможу, якщо ознайомите мене з грою «Лото»,
  • Плачуть дідусь і бабуся, бо не знають такої гри.
  • А ви, діти, знаєте таку гру? Назвіть правила цієї гри. Навчимо внучку  грати в «Лото»?

2 завдання – гра «Лото».

Вчитель роздає дітям малюнки із різною кількістю предметів  (від 1 до 3), а учні повинні визначити кількість цих предметів і покласти на малюнки картки з цифрами.

             Додаткові завдання (з використанням демонстраційного матеріалу):

                 1) утворення  числа   4 (3 морквини + 1 морквина);

                2) вправи із числовим рядом 1 – 4;

                3) порівняння чисел (яке з цих чисел найменше, а яке – найбільше;

                4) каліграфічна хвилинка – цифра 4.

              - Молодці! Ви справились із цими завданнями. Прийшла внучка . Скільки їх стало? Почала вона виконувати вправи для пальчиків, щоб вони були міцними й сильними.

Діти виконують пальчикову гімнастику.  Вправа «Моя сім’я».

  • Внучка за бабусю, бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть – потягнуть – витягти не можуть. Покликала внучка собачку Жучку. А Жучка й собі загавкала:
  • Прибіжу до вас , якщо навчите мене розв’язувати приклади.
  • Знову засумували наші герої.
  • Я сподіваюсь, діти, що ви допоможете їм і навчите Жучку додавати й віднімати , бо і вона хоче знати математику.

            3 завдання – додавання і віднімання  в межах 4 (на основі лічби  предметів).

           1)Робота на дошці з використанням демонстраційного матеріалу.

              На дошці записано приклади , які потрібно розв’язати:

                    1 + 3

                    4 – 1

                    2 + 2

           Діти розв’язують перших два приклади, перелічуючи предмети, і читають розв’язані приклади.                                                                                                                                             

            2)Робота з роздатковим матеріалом і касами цифр.

           Діти з допомогою вчителя кладуть на парти необхідну кількість зайчиків і , перелічуючи їх, розв’язують останній приклад. Потім цей приклад викладають в касах цифр. Кожен учень читає приклад.

             3)Робота в зошитах.

            Діти записують в зошитах розв’язані приклади.

  • Радісно гавкаючи, прибігла Жучка. Скільки їх вже стало? Жучка за внучку, внучка за бабусю, бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть – потягнуть – витягти не можуть. Стомились всі й вирішили відпочити.
  • І ви стомились.  То ж давайте всі разом відпочинемо.

                                       Фізкультхвилинка під музику.

  • Погляньте, хто це залетів у наш клас? (Метелики) Подивіться уважно на одного метелика, потім на другого. Закрийте очі, відкрийте. І знову подивіться на метеликів (вправи для очей).
  • А тепер спробуємо здути метеликів. Вдихніть якнайбільше повітря і щосили подуйте на метеликів. Вдихніть якнайбільше повітря і щосили подуйте на метеликів. І так кілька разів (артикуляційна зарядка).

Діти імітують рухи, промовляючи вірш «Я біжу, біжу по гаю…»

 

  • Покликала Жучка кішку. А кішка муркоче:
  • Зараз допоможу, але спочатку розв’яжіть задачу про моїх братиків.
  • Просить, діти, дідусь нашої допомоги, бо жаль ріпки, пропаде в землі. А задач він, звичайно, не вміє розв’язувати.

4 завдання – розв’язування задачі за малюнком.

  • Молодці, ви знову виручили наших героїв. Поспішила кішка. Кішка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабусю, бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть – потягнуть – витягти не можуть. Покликала кішка мишку. А мишка пищить:
  • Обов’язково прибіжу до вас на допомогу, якщо покажете мені геометричні фігури.
  • Зажурились всі, бо і не чули вони таких слів.
  • Діти, давайте ще раз допоможемо дідусеві і його родині та ознайомимо їх і мишку з геометричними фігурами.

5 завдання – робота з геометричним матеріалом.

Діти називають геометричні фігури(квадрат, круг, трикутник), а також називають їх колір.

  • Скажіть, будь ласка, на яку геометричну фігуру схожа ріпка? Якого вона кольору? А які ще овочі мають круглу форму?
  • На картинках з геометричними фігурами знайдіть круг і зафарбуйте його жовтим кольором.
  • Прибігла мишка. Хто перший рве ріпку? Хто останній? Хто стоїть за дідусем? Хто попереду собачки? Хто знаходиться між Жучкою  і мишкою?
  • Мишка за кішку, кішка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабусю, бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть – потягнуть – та й витягли ріпку!

4. Підсумок уроку.

        - Нарешті наші герої вирвали ріпку. А скажіть, чи зміг би дідусь сам впоратись із цією роботою? (Ні). Як ви думаєте, чому? Людині без допомоги і підтримки рідних, друзів дуже важко жити. Всі люди повинні любити один одного й завжди допомагати один одному, виручати у біді та розділяти радість.

       - А чи витягли б ріпку без вашої допомоги? (Ні).  А чим ви допомогли дідусеві? Які завдання ви виконали?

       - Чи сподобався вам урок? Яка казка сьогодні до нас завітала? Чого вона вас навчила? А ви завжди приходите на допомогу? Чи є у вас справжні друзі?  Чи підтримують вони вас у скрутну хвилину?

      - Від імені дідуся щиро дякую вам, діти, за співпрацю.  Він передав вам солодкі призи. Ростіть здоровими, щасливими й розумними! І не забувайте читати казки, бо казка вчить, як на світі жить!

                                 Дружіть із казкою, малята,

                                 І між собою теж дружіть.

                                 Бо з друзями завжди цікаво

                                 І веселіше в світі жить!

Діти переглядають казку «Ріпка».

 

.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 грудня 2021
Переглядів
958
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку