22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Інтегрований урок "Подорож по екологічній стежці"

Про матеріал
Метою інтегрованого уроку було: узагальнювати і перевірити природознавчі знання учнів; поглиблювати знання дітей в області навколишнього світу; розвивати мову учнів, пізнавальну активність, логічне мислення, організованість, уважність, уміння прийти до поставленої мети; виховувати повагу, любов до природи і прагнення дбайливо відноситися до неї; бажання вивчати нове і ділитися своїми знаннями.
Перегляд файлу

БЕРДЯНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА I - III СТУПЕНІВ №2

 

 

 

 

 

 

Інтегрований екологічний квест з природознавства та фізичної культури на тему: 

"Подорож по екологічній стежці"

 

 

 

 

 

 

Склав класний керівник 4-А класу

Старушко Л.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бердянськ-2018р.

Цілі:

Навчальна:

- узагальнювати і перевірити природознавчі знання учнів;

- поглиблювати знання дітей в області навколишнього світу.

Розвивальна:

  • розвивати мову учнів, пізнавальну активність, логічне мислення, організованість, уважність, уміння прийти до поставленої мети.

Виховна:

- виховувати повагу, любов до природи і прагнення дбайливо відноситися до неї;

- бажання вивчати нове і ділитися своїми знаннями.

Обладнання:

  • ІКТ. Маршрут подорожі.
  • Плакати з висловлюваннями про природу.
  • "Ромашка" на дошці, на пелюстках загадки.
  • Картки з питаннями.
  • Жетони для додаткових завдань командам.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

 

Організаційний момент:

Шановні діти!Подивіться, один одному в очі, посміхніться, передайте частинку свого гарного настрою іншому. Ось бачите, від ваших посмішок в нашому класі стало затишніше і світліше (СЛАЙД 1)

Постановка мети уроку:

- Сьогодні у нас незвичайна класна година, яка називається "Подорож по екологічній стежці" (СЛАЙД 2).

- Як ви думаєте, про що піде мова? (Відповіді учнів)

Отже, наша мета:

Розширити і поглибити знання про природу, про значення природи в житті людини;

Виявившись в ролі лісових Робинзонов, перевірити себе на стійкість і підготовленість.

І найголовніше "скласти іспит" на знання природи.

- У нас п'ять команд "Букет", "Віночок", "Метелики", "Незабудки", "Супербджілки". Послухаємо кожну команду.

 1 команда «Букет». Девіз:

 Ми білі букети
У середині жовтий колір.
Візьміть нас з собою
Прикрасимо ваш букет.

Представлення капітана 1 команди:

Наша команда "Букет" - найартистичніша, яскравіша, різнобічніша, тому що тільки букети вміщують в собі усюкрасу навколишньої природи, яку треба берегти!

 

2 команда «Віночок». Девіз:

Привіт друзям, привіт жюрі
Суперникам - привіт!
Налаштовані ми перемогти
І в тому сумнівів немає!

 

Представлення капітана 2 команди:

Наша команда "Віночок" сама згуртована, розумна, тому що тільки у віночку збираються кращі рослини, які прикрашають все навкруги!

 

3 команда «Метелики».  Наш девіз:

 "Літай, мрій, з іншими грай, але справи своєї не забувай!"

 

Представлення капітана 3 команди:

Наша команда "Метелики" - організована, чудова, цікава, позитивна. Також як метелики, ми летимо отримувати нові знання! Люби і оберігай рідний край!

4 команда «Незабудки». Девіз:

Ми команда Незабудки
Посміхнемося, підморгнемо
І перемогу заберемо!


Представлення капітана (4 команди):

Наша команда "Незабудки" - цікава, креативна, активна. Ми любимо, читати книги, постійно дізнаватися щось нове, з оптимізмом виходимо з будь-якої ситуації. Завжди готовідо усіх пригод і випробувань. Беремо участь в різнихконкурсах, нам це подобається, ну і, звичайно ж, подобається перемагати!!! Ми не байдужі до екологічнихпроблем нашої Землі і робимо все, що в наших силах, щоб захистити природу нашого краю!! Цінуйте, бережіть її, адже вона у нас одна!'''

5 команда «Супербджілки». Девіз:

Ми відважні дівчата і хлоп’ята
Ми команда Супербджілки!
Ми прийшли не пограти
А конкретно - перемагати!

Представлення капітана (5 команди):

Хоч бджілка і невелика, але великі її справи!

 

 

Слова вчителя:

 

-  Нас чекає подорож по станціях. Подивіться на картунашої подорожі (СЛАЙД 3). Воно починається від школи ізакінчується школою. (Перерахування станцій). Зупинки оцінюються по бальній системі від 1 балу до 10.

- Додатково, хлопці, кожної команди можуть принести своїй команді бонусні бали. За правильну відповідь даватимуть жетони. У кінці уроку підрахуємо їх і виявимо кращих знавців природи.

Наше жюрі у складі 4 чоловік (Представлення).

  1. Балицкая Евеліна («Ми найсправедливіші»).
  2. Шовареб Георгій («Ми найчесніші»).
  3. Самойленко Лілія («Ми самі незалежні»).
  4. Деревянкин Давид («Ми найоб'єктивніші»).

- Звернете увагу на оформлення дошки(ілюстрації). Яка представлена тут природа? (Відповіді дітей).

- Спершу, діти, давайте з'ясуємо, що таке природа.
(Сонце, Земля, повітря, вода, людина, рослини, тварини, гриби, мікроби - усе це природа).

- На які дві групи можна розділити природу?
(Жива і нежива природа).

- Молодці! Отже, ми з'ясували, що таке природа і можемо вирушати в дорогу.

 

Конкурси:

1 станція “Квіткова поляна” (гіперпосилання):

- Перша наша зупинка на квітковій поляні (СЛАЙД 4).

На дошці ромашка. На пелюстках ромашки написанізагадки. Команди по черзі відривають пелюстку, читають загадку і відгадують її (додаток 1). Вірна відповідь - 1 бал(повернення додому).

Додаток 1.

  1. Білі горошки на зеленій ніжці. (Конвалія)
  2. Лице пахуче, хвіст колючий. (Троянда)

Летить орлица по синьому небу
Крила розпластала
Сонечко застала. (Хмара)

  1. Білий кошик, золоте денце. (Ромашка)
  2. Червоненька матрьошка, біленьке сердечко. (Малина)
  3. Є одна така квітка
    Не вмістити його у вінок
    На нього подуй злегка -
    Була квітка, і немає квітки. (Кульбаба)
  4. Зла вовчиця, жжется, як гірчиця. (Кропива)
  5. Хто в році чотири рази переодягається? (Земля)
  6. Дружно маленькі точки будують будинок собі на купині. (Мурашки)
  7. Його повесні і літом
    Ви бачили одягненим
    А восени з бідолахи
    Зірвали усі сорочки(Ліс) 

2 станція “Березова скринька (гіперпосилання):

- Вам, діти, потрібно визначити по опису, гілка якоїрослини в скриньці(СЛАЙД 5). За правильну відповідь команда отримує 3 бали.

Для 1 команди:

Це гілка багаторічної дикорослої деревної рослини. Здеревини отримують лижі, меблі, фанеру, з листя - фарбу, з гілок - віники і мітли, з бруньок - ліки. (Береза).

(Якщо раптом утруднюються відповісти, загадка:

Зелена, а не луг
біла, а не сніг
кучерява, а не голова).

Для 2 команди:   

Це гілка багаторічної дикорослої рослини. Вік молодогодерева визначити легко, а дорослого - важко. Деревина йде на виготовлення телеграфних стовпів, щогл кораблів. Багате смолою, листя - вітамінами С.(Сосна).

(Якщо не можуть відповісти, загадка:
Цій бабці 100 років
Горба у неї немає
Высоконько стирчить
Далеконько дивиться
Прийде смерть за старенькою
Стане хатинкою.).

 

Для 3 команди:

Це гілка з дерева, яке живе в середньому 1000 років. Чим більше вік цього дерева, тим вище якість його деревини.З деревини цього дерева наші пращури зводили зруби колодязів  вода в них "не цвіла", була студеною і чистою.

(Якщо не можуть відповісти, загадка:
Він в лісі, як багатир -
увесь величезний - увись і вшир!
Лист красивий, вирізний
зелений влітку і весною. 

Велетень осінній рад
бурий свій надіти наряд.
З гілок, немов для затій
накидає жолудів.
(Дуб)

Для 4 команди:

Це гілка з великого дерева, що досягає висоти 30 метрів. Увсі пори року хороше це дерево, але особливо красивий іпримітний він восени, коли його листя наповнюється усіма відтінками бурштину. Деякі плоди цього дерева залишаються висіти на дереві майже усю зиму і тоді на гілках його можна зустріти північних гостей- снігурів. Моторні птахи вправно і швидко вигризають з плоду солодке насіннячко.

(Якщо не можуть відповісти, загадка:
Він вже який рік
Під моїм вікном росте.
Такий красивий! Зеленого літа
Листя я ношу букети.
Ну а восени кольоровий
Він коштує увесь золотий.
До чого розкидистий він -
Цей старий добрий...

 

 

Для 5 команди:

Ця рослина - символ сонця, радості і оптимізму. Маленьке сонечко, яке повертає свою голівку за великим сонцем. Цвітуть вони з липня до серпня місяця. Коли бачиш поле зними, неможливо пройти повз таку красу. Його використовують в харчовій промисловості. З його насіння роблять соняшникову олію, яка багата вітаміном Е. З насіння можна приготувати халву і смачні казинаки. Це -медоносна рослина.

Також його використовують для технічних потреб, в косметології ( виробництво лакофарбних виробів, паперу, в миловарінні, роблять крему. Його використовують вмедицині, готують з нього настоянки, чай. Олія богата вітаміном Е і містить ненасичені кислоти. Використовують його для лікування опіків, ран і інших захворювань шкіри.
Насіння, корені і листя використовують в народніймедицині для лікування бронхіту, при головному болі, кольках кишечника. 

(Якщо не можуть відповісти, загадка:
У звивистої доріжки
Росте сонечко на ніжці.
Як дозріє сонечко
Буде жменька зерняток.
( Соняшник)

По клацанню із скриньки з'являється зображення листочкаберези і гілки сосни(повернення додому).                           

3 станция “Бурелом” (гіперпосилання):

- Подорожуючи по лісу, ми забралися в саму гущавину(СЛАЙД 6). Вибратися зможе та команда, якаправильно і детально пояснить свою відповідь на питання.
(За правильну відповідь - 4 бали, за правильну відповідь ідетальне пояснення - 5 балів).

Питання для 1 команди:

1). Чому не можна чіпати яйця в гніздах птахів?
(Тому що запах людини відлякує птахів, птах більше недоторкнеться до яєць, і потомство загине).

2). Чому загине ліс, якщо вирубати усі старі дерева?
(На молодих деревах ще недостатньо насіння длявідновлення нових рослин).

Питання для 2 команди:

1). Чому навесні і на початку літа не можна шуміти в лісі?
(Тому що птахи і звірі в цей час виводять потомство, можуть злякатися шуму і піти).

2). Чому дятла називають "помічником" інших птахів?
(Дятел роздовбує кору дерев і таким чином полегшує іншим птахам здобич їжі) (додаток 2)

 

Питання для 3 команди:

1). Чому в лісі треба дотримуватись тиші?
(Тому що гучні звуки можуть злякати птахів і звірів, і вони впадають в стан розгубленості. Багато тварин втікаючи, забувають про своїх дитинчат і вони у результаті гинуть. Дотого ж шум порушує громадський порядок і заважає іншим людям насолоджуватися відпочинком).

2).Чому не можна ходити в заборонені зони, наприклад, взаповідники і національні парки?
(Такі території знаходяться під охороною, оскільки на нихможуть рости рідкісні рослини або мешкати тварини. Якщо порушити цю заборону, то доведеться заплатити штраф. Про те, що зона є забороненою, зазвичай вказується на спеціальних табличка).

Питання для 4 команди:

1). Чому заборонено смітити в лісі?
(Папір, пляшки і інші речі просто забруднюють місцевість, а ще вони несуть загрозу для тварин і птахів. Скляні пляшки можуть також стати причиною пожежі через сонце, що відбивається. Ще один важливий момент, на якому варто зупинитися, - яке сміття не можна закопувати в лісі. В принципі заборонено заривати практично все, завинятком шкірки від овочів і інших подібних харчових продуктів)

.2). Чому заборонено їсти невідомі ягоди, плоди і гриби?
(Оскільки вони несуть потенційну загрозу здоров'ю і навітьжиттю людини).

 

 

Питання для 5 команди:

1). Чому не можна палити вогнища в лісі за винятком спеціально відведених для цього місць?


(Інакше може початися пожежа, яка поширюється навеличезні території. Від вогнища до кущів і дерев має бути відстань мінімум 1,5 м. Місце, вибране для вогнища, слід обкласти верхнім шаром грунту. Від'їжджаючи вогнище, обов'язково залийте водою і почекайте, поки він повністю потухне).

2). Чому не можна наближатися до тварин, бажаючи їхпогладити?

(Заборонено також кидати в них чим-небудь і лякати, оскільки це, по-перше, негуманно, а по-друге, це може розсердити їх. Пам'ятайте, що змії, жаби і ящірки можуть бути отруйними. Заборонено розоряти гнізда птахів, атакож мурашники).

- Впоралися з важким завданням, знайшли вихід з лісової гущавини (повернення додому). Стоїмо на стежині, по якійналежить пройти.

4 станція “Лісова стежина(шифрувальна) (гіперпосилання) :

-Кожна команда отримує і намагаються якнайшвидше відповісти на питання. Повинно вийти слово "ДРУГ" (додаток 4).

За вірну відповідь 10 балів.

- Подивіться на картинку і спробуйте відгадати, яке речення зашифровано? (СЛАЙД 7). Ну ось, нарешті, команди впоралися із завданням. Вийшло речення "Бережіть ліс від пожежі".

Людина повинна берегти ліс від вогню, від забруднення, від бездумного знищення звірів, птахів, рослин. Якщо непотурбуватися про захист природи, то загине нашапланета. Тому люди, які не можуть байдуже дивитися назагибель живої природи, створили декілька томів "Червоної книги", куди були занесені ці рослини і тварини.
Існує ціла наука, ЕКОЛОГІЯ(у перекладі з грецького"вчення про будинок"), що займається проблемамизбереження природи(повернення додому).

 

5 станція: “Конкурс капітанів” (гіперпосилання):

- Ось ми і дісталися до останньої станції(СЛАЙД 8).
(Капітани вибирають собі завдання).

1 завдання: Використовуючи умовні знаки, розкажіть про вплив людини на природу (додаток 8).

2 завдання: З двох слів склади одно слово. (додаток 6).

- Доки команди готуються, допомагають своїм командам. Вам було задано домашнє завдання підготувати матеріалпро тварин, занесених в Червону книгу. Вислухаємо повідомлення жюрі команд. (Презентації).

Виходять капітани і відповідають на завдання.
За детальну повну відповідь - 10 балів.

Виконання додаткових завдань. (Додаток 3).

ДОДАТОК 3.

Додаткові питання для команд.

  1.  Скільки на нашій планеті океанів і як вони називаються? (На Землі 4 океани:  Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий).
  2.  Як відрізнити дерево від кущів?  дерева один ствол, ау кущів багато).
  3.  Які корисні копалини ви знаєте?

 

  1.  Коли найчастіше буває перша гроза? (Зазвичай втравні, рідше у кінці квітня.)

 

  1.  Який дощ називається таким, що мжичить? (Осіннійдощ, як зарядить сипати маленькими крапельками наземлю, так і йтиме день, два, три, тиждень, неприпиняючись.)

 

  1.  Що загального у хмар і туману? (Хмари в небі і туман низько над землею складаються з крихітних крапельок води.)

 

  1.  У які пори року можна спостерігати тумани? (Тумани бувають у всі пори року.)

 

  1.  Де найчастіше утворюються тумани? (Стелються над річкою, в низині, де багато води.)

 

  1.  Яку шкоду деревам приносить збір соку? (Дерево засихає, гине)

 

  1.  Хто тричі народиться, перш ніж стати дорослим? (Багато комах, наприклад, метелик розвивається так: яйце - гусениця - лялечка - метелик.)

 

 

- Молодці, діти! (СЛАЙД 9) - повернення додому.

 

 

 

 

Підведення підсумків:

-  Ну ось добігла кінця наша подорож(СЛАЙД 2  карта подорожі).

- Підніміть руки, кому сподобалося, наша подорож.

- Що найбільш вам здалося цікавим?

- Що нового ви дізналися?

- Ви показали себе справжніми знавцями природи, показали свої знання. Підніміть руки, у кого жетончики. (Підрахунок балів).

- Нарешті, жюрі підвело підсумки. Перемогла команда ".". Ну а ми з вами повертаємося в нашу школу(гіперпосилання - школа).

Нагородження команд і уболівальників грамотами, призами.

docx
Додано
24 лютого
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку