«Цікавий світ материка, на який я хочу потрапити» - навчальний проект
Мета проекту: узагальнювати знання учнів про материки; розширювати кругозір учнів; розвивати мовлення, мислення; вчити складати комп’ютерні презентації, розповіді про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати пізнавальний інтерес.
Обладнання. Карта, глобус, малюнки, фотографії, костюми, речі до гри, макет корабля.
Тип проекту. Інформаційно-пошуковий.
Завдання проекту. Формування навичок роботи з різними джерелами інформації: енциклопедії, додаткова література, Інтернет –ресурсами. Засвоєння програмного матеріалу з теми.
Тривалість. Один тиждень.
Опис проекту. Учні заздалегідь отримали завдання, кожен повинен зробити костюм представлення, лепбук до вибраної теми.
Перебіг заняття:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання вчителя і учнів девізами
* Підготовча робота до уроку
"Дерево очікувань"
"Настрій на урок"
Після флешмобу, діти підходять до куточку настрою і оцінюють свій емоційний стан.
IІ. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Гра "Мікрофон"
— Що ви бачите на глобусі? (Материки і океани)
— Що таке материк? (Материки — це величезні ділянки суші, оточені з усіх боків водою. Острови теж оточені водою, але мають менший розмір.)
— Скільки материків на Землі? (6)
— Назвіть їх.
— Вирушаємо у кругосвітню подорож, починаючи її від найменшого материка.
— Покажіть його на карті. (Австралія)
— У якій півкулі він знаходиться? (Східна півкуля)
— Який материк найбільший? (Євразія)
— Де він знаходиться? (Східна півкуля)
— Як ви вважаєте, який материк найспекотніший? (Африка)
— Пропливли вздовж узбережжя Африки й опинилися у західній півкулі.
- Які материки там розташовані? (Північна Америка і Південна Америка)
— Чи всі материки ми зустріли на своєму шляху? Який материк ми не побачили? (Антарктиду)
— Антарктида — найхолодніший материк. Морози там досягають до –80 °С.
— Чи можна Антарктиду та Австралію об’єднати в одну групу? (Можна. Обидва материки розташовано в південній півкулі.)
— Наші кораблі від материка до материка пливли океанами.
— Які океани ми перетнули під час плавання? (Індійський океан, Атлантичний океан, Тихий океан)
— Яким океаном ми не пливли? (Північний Льодовитий океан)
— Покажіть на карті найбільший і найменший океани. (Найбільший — Тихий океан, найменший — Північний Льодовитий)
— Які материки омиває Північний Льодовитий океан? (Євразію і ПівнічнуАмерику)
— Який океан омиває відразу чотири материки? (Індійський: Африка, Євразія, Австралія та Антарктида)
— У якій півкулі можна зустріти всі океани відразу? (У східній півкулі)
— Ви звернули увагу, що під час нашої подорожі океанськими просторами нам зустрічалися не лише великі ділянки суші, але й маленькі? Хто знає, як називаються маленькі ділянки суші, що з усіх боків омиваються водою?
— Правильно, острови.
— Чи далеко від материків знаходяться острови? (Ні)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Етимологічна подорож континентами з учнівськими презентаціями.
Діти готували костюми та представлення. Головним завданням було - лепбук до своєї теми.
Перш ніж ми перейдемо до гри учні виконують вправу
"Фішбоун"
Гра «Зберемо валізу для подорожі»
— На який із материків нам потрібно взяти подані речі? (Парасольку,
валянки, літак, пляшку з водою, панаму)
Відповіді: парасолька Південна Америка Найвологіший материк
валянки Антарктида Найхолодніший материк
літак Євразія Найбільший материк
вода Австралія Найсухіший материк
панама Африка Найспекотніший материк
Вчитель. Увага! Увага! Ми відправляємося в подорож. Прошу членам команди та гостей зайняти свої місця.
Земле, слухаємо ваше завдання.
Голос «Землі»: (всі разом)
Від імені всіх континентів землі
Вітаємо друзів, присутніх у залі.
Вчитель. Ми пропливаємо материк Євразія - представлення та захист лепбуків Нікіти та Ксенія; материк Африка - Євгеній; материки Північна та Південна Америка - Костянтин; материк Австралія - Дмитро; материк Антарктида - Антон.
ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ
Гра «Вірю — не вірю»
Вчитель. Чи вірите ви в те, що?..
· Африка – материк, на якому ми живемо. (Ні)
· Євразія — найбільший за площею материк планети. (Так)
· У Євразії представлені всі теплові пояси й природні зони Землі. (Так)
· У Північній Америці не вирощують пшеницю, кукурудзу. (Вирощують)
· У Північній Америці є дерево-гігант секвойя. (Так)
· Північна Америка — четвертий за розміром материк на Землі.(Ні. Третій)
· Південна Америка — найменший материк.(Ні. Четвертий)
· Амазонка — найповноводніша річка у світі. (Так)
· Південна Америка — не найсухіший материк Землі.(Ні)
· Береги Південної Америки омиває Північний Льодовитий океан.(Ні)
· У Південній Америці найбільша в світі рівнина — Амазонська. (Так)
· Австралія — найменший материк. (Так)
· Австралія — найвіддаленіший від інших населених материків куточок
Землі.(Так)
· Австралія — не найсухіший материк Землі.(Ні)
· Символ Антарктиди — пінгвін. (Так)
· Антарктиду називають «заповідник науки». (Так)
ВІКТОРИНА
* Сумчастий ведмідь Австралії. (Коала)
* Тварина з лісів Південної Америки , яка харчується мурахами . (Мурахоїд)
* Австралійський звір, який відкладає яйця і має дзьоб, подібний до качиного. (Качкодзьоб)
* Найбільший плазун, який живе в річках жаркого поясу.(Крокодил)
* Великий звір, який зустрічається тільки у Північній Америці.(Бізон)
* Отруйна змія тропічних лісів. (Корба)
* Найбільший птах на Землі. (Страус)
* Невеликий австралійський звір, який відкладає яйця.(Єхидна)
* Найвідоміша тварина пустині, корабель пустині. (Верблюд)
* Найбільша змія річок Південної Америки. (Анаконда)
* Найбільший звір на Землі, який зустрічається у тропічних лісах і саванах.(Слон)
* На якому материку мешкають кенгуру? (Австралія)
* Найменший птах на планеті.(Колібрі)
V. Підсумок уроку.
Рефлексія.