4 клас
Інтегрований урок-подорож
«Турне берегами Інформатики»
Ціль: перевірити навички знання сформовані на попередніх уроках; сформувати інформаційно-комунікативну компетентність; створити міжпредметні зв'язки; розвинути любов до інформатики; повторити правила поведінки в комп’ютерному класі; створити новорічні листівки в графічному редакторі Tux Paint.
Обладнання: карта подорожі «Турне берегами Інформатики», листівки з різних свят англійською, програма «Сходинки» та Tux Paint, азбука Морзе, картка кросворд, шапка капітана, відео фізкультхвилинки «Матроси».
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Привітання
Всі збирайтесь на урок.
Кличе в подорож дзвінок.
Грою цей урок зовуть.
Ти активним мусиш буть.
Рада вас усіх вітати,
Інформатиці навчати.
ІІ. Мотиваційна діяльність.
-
Сьогодні я запрошую вас в подорож «Берегами Інформатики». Це цікавий і захоплюючий світ. Тут ми згадаємо все, що вчили на минулих уроках. Отож, в путь і успіхів вам. Капітане, я запрошую вас до керма.
Гра «Незвичайний паром» (капітан навантажує паром та відправляє його).
Порт «First»
-
Давайте пограємо в гру «Так чи ні». Якщо так – ми плескаємо в долоні, якщо ні – хитаємо головою. Отож, перевіримо ваші знання правил поведінки в комп'ютерному класі.
Гра «Так чи ні»
-
Діти без речей сіли за комп'ютери, на відстані від монітора 50-60 см.
-
Діти сиділи за комп'ютером не більше 20 хвилин.
-
Займаючи робочі місця діти «пробивали» собі дорогу, штовхаючи всіх ліктями і ногами.
-
Дівчата принесли на урок свіжі булочки і вирішили перекусити.
-
Діти не торкалися екрану монітора і дротів.
-
Учні по черзі зайшли в клас та з дозволу вчителя сіли за комп'ютери.
-
Діти після фізкультури вирішили захопити на урок м'яча і пограти ним в класі.
-
Забігши в клас і «збивши» вчительку з ніг, учні ввімкнули собі комп'ютери.
-
Чудова робота! Для учнів, які знають правила безпеки в комп'ютерному класі відкритий шлях до «Берегів Інформатики».
Гра «Незвичайний паром».
Порт «Second»
-
Що за таємнича стежка в нашій країні? Та це ж кросворд. Давайте згадаємо зашифроване слово.
-
Найменша одиниця виміру інформації. (Біт)
-
Пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп'ютер малюнки, фотографії, текст. (Сканер)
-
Новини, повідомлення, відомості представлені в різних видах. (Інформація)
-
Пристрій, який використовують для зв'язку між комп'ютерами та для виходу в інтернет. (Модем)
-
Я пишу листи і вірші
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен (Ворд).
-
Я показую об'єкти,
Фото, відео, проекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний (Монітор).
-
Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся в по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп'ютерна я (Мишка).
-
Основна одиниця виміру інформації. (Байт)
-
Друкувальний пристрій. (Принтер)
-
Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я системний (Блок).
-
А, б, в, г, д, і кома
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно це ж (Клавіатура).
|
Б
|
І
|
Т
|
|
|
С
|
К
|
А
|
Н
|
Е
|
Р
|
|
|
І
|
Н
|
Ф
|
О
|
Р
|
М
|
А
|
Ц
|
І
|
Я
|
|
М
|
О
|
Д
|
Е
|
М
|
|
В
|
О
|
Р
|
Д
|
|
|
|
|
|
|
|
М
|
О
|
Н
|
І
|
Т
|
О
|
Р
|
|
М
|
И
|
Ш
|
К
|
А
|
|
|
Б
|
А
|
Й
|
Т
|
|
П
|
Р
|
И
|
Н
|
Т
|
Е
|
Р
|
|
Б
|
Л
|
О
|
К
|
|
|
К
|
Л
|
А
|
В
|
І
|
А
|
Т
|
У
|
Р
|
А
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
Погляньте, та це ж назва наших берегів – «Інформатика». Гарно попрацювали! Дякую!
Тоді вирушаємо далі в путь! Гра «Незвичайний паром».
V. Фізкультхвилинка
Порт «Sports».
-
Порт де всі відпочивають,
Фізкультхвилинку починають.
Відео фізкультхвилинки про матросів.
-
Є час для відпочинку, а є і для роботи. Тому поїхали далі.
Гра «Незвичайний паром».
VІ. Робота за комп'ютером
-
Порт «Holiday»
-
Діалог з учнями.
-
Ви могли замітити, що ми мандруємо по портах з англійською назвою. (Зачитує і перекладаю)
-
А чи потрібно знати на інформатиці англійську мову? Аргументуйте.
-
Як пов'язана англійська та інформатика? (відповіді дітей).
-
Тому ви вже 4 роки вивчаєте її і зараз ми перевіримо ваші знання англійської. Я роздам кожній каюті по листівці з англійськими привітаннями. А ви повинні назвати, якого свята стосується обрана листівка, які слова вам допомогли дізнатися про нього.
(Діти обирають листівку, читають та відповідають: New Year, Christmas, Birthday, Easter, Mother’s Day, Valentine’s Day).
-
Практична робота в групах.
-
Молодці! Дякую! Всі ваші листівки результат роботи за комп'ютером і кожен з вас також може зробити таку чи іншу листівку. Які програми ви можете використати для цього? (Word, PowerPoint, Tux Paint, Paint та інші).
-
А зараз вас чекає творча робота. Сядьте за комп'ютери парами.
-
Творча робота в парах.
-
До свята, яке вам випало, створіть свою листівку. На роботу у вас є 10 хв. Отож творчого вам натхнення!
Діти створюють листівки на різні свята, залишають їх на робочому столі комп'ютера розгорнутими та сідають на місця.
-
Чудова робота! Можемо повертатися до своїх кают. Капітане, рушаємо далі. Гра «Незвичайний паром».
-
Порт «Morze»
-
Декодування повідомлення.
-
Діти, а як ви гадаєте, що це за знаки? (Код, азбука Морзе).
-
Правильно зараз у вас на партах є такі ж азбуки. Користуючись ними спробуйте декодувати це слово-код і здогадатися, який наступний вид роботи нас чекає. Цікаво, яка каюта справиться із завданням…
Р е л а к с а ц і я
-
Правильно у вас зараз хвилинка релаксації.
-
Релаксація. Гра «День і ніч».
-
Капітане, а тепер ми можемо повертатися додому.
Гра «Незвичайний паром».
VІ. Рефлексія
-
Скажіть, чим сподобався вам наш урок?
-
Що у вас вийшло найкраще?
-
Спробуйте передати свій настрій на уроці через обличчя.
-
А мені сподобалося, якими ви були активними, що у вас були правильні відповіді. Дякую вам за відмінну роботу! Та до нових зустрічей!