Інтегрований урок-подорож з математики в 4 класі

Про матеріал

Тема: Шестицифрові числа. Множення й ділення на одноцифрові та двоцифрові числа. Задачі на дві й три дії. Планети Сонячної системи.

Мета: Збагатити знання учнів про планети Сонячної системи.

Відпрацьовувати письмові прийми множення та ділення шестицифрових чисел.

Розвивати пізнавальний інтерес, увагу, пам'ять, логічне мислення, кмітливість та організованість.

Виховувати старанність і працьовитість, бажання вчитися.

Перегляд файлу

 

 

Математика 4 клас

  Тема: Шестицифрові числа. Множення й ділення на    одноцифрові та двоцифрові числа. Задачі на дві й три дії. Планети Сонячної системи.

  Мета: Збагатити знання учнів про планети Сонячної системи.

Відпрацьовувати письмові прийми множення та       ділення шестицифрових чисел.

             Розвивати пізнавальний інтерес, увагу, пам'ять, логічне               

             мислення, кмітливість та організованість.

             Виховувати старанність і працьовитість, бажання вчити -

             ся.

  Тип уроку:     урок-подорож по сонячній системі

                          (урок-презентація).

  Обладнання:  Таблиця (модель) «Сонячна система», картки

                            завдань, геометричний малюнок, макет ракети,

                           звуки ракети та космосу.

Зміст заняття:

 І Організація класу.

  Перш, ніж розпочати заняття, давайте привітаємо наших гостей.

      Усміхнімось всім довкола:

      Небу, сонцю, квітам, людям.

      І тоді обов’язково

      День для нас привітним буде.

  Покажіть, будь ласка, який у вас настрій. Чи можемо ми розпочати

 роботу?

Психологічна налаштованість (у парі):

  • Посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя.

       Всі сідайте тихо, діти, домовляймось не шуміти,

       Руку гарно піднімати, на занятті не дрімати,

       А знання мерщій хапати. Всі готові до заняття.

       Тож гаразд часу не гаєм і заняття починаємо.

  ІІ Повідомлення теми і мети заняття.

 - Сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми з вами побуваємо… Де ми

 побуваємо, ви дізнаєтесь, якщо виконаєте це завдання.

  ІІІ Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

     І. Усні обчислення.

  На дошці числа з буквами, розв’язавши приклади, ви знайдете по-

 трібне слово.

              _______                    ________                    __________

               782 . 9 ________     425 . 2  _________       218 . 5_                                  

556 . 3                     464 . 8 _                     309 . 7_

 

   _А           К            С               Л               О            Б            М           С             О               Р__                     75138   1668     1090       635083       7038       3236      850       3712      2163      52308

 

 

   К             О                 С                М                О                 С

 -  Отже, ми сьогодні побуваємо у космосі.(слайд 1,2)

    Космос – це безмежний простір, де знаходяться домівки зірок, які

 називаються галактиками. Наша галактика називається Чумацький

 Шлях – одна з мільярдів галактик, які існують у Всесвіті. Сьогодні ми

 побуваємо на планетах, які входять до складу Сонячної системи.

    Давайте ми з вами прочитаємо завдання на уроці, які будуть стояти перед нами. (слайд 3)

   Але спочатку ми повинні підготувати наш космічний корабель, відмітити дату подорожі та записати кількість пасажирів. Зашифруємо й отримуємо наш пароль. (слайд 4)

 - А на чому можна подорожувати у космосі?

 - Так, звичайно, на ракеті.(слайд 5)

    Учень    Далекі зірки над нами горять

                   І кличуть у гості.

                   Збиратись в дорогу не важко для нас.

                   І ось ми готові, злітати вже час!

                   Вирушаємо в путь –

                   Нас цікаві речі ждуть!

 (Звук зльоту ракети)

    У центрі сонячної системи знаходиться Сонце. Навколо Сонця обертаються 9 планет та багато міні-планет (небесних тіл) - астероїдів та комет.(слайд 6)

       2. Повторення алгоритму множення.

  - А зараз наша ракета пролітає над найближчою до Сонця планетою-

  Меркурій.(слайд 7)

Меркурій

      Меркурій – найменша планета Сонячної системи і найближча до Сонця. Поверхня

  його кам’яниста і пустинна. Це найшвидша планета, яка обертається навколо Сонця

  всього за 88 днів. На Меркурії немає ні води, ні атмосфери, а отже, й вітру. Вкрай

  високі коливання температури: під час жаркого дня термометр показує +330 0С, а ніч -

на температура падає до -180 0С – усе це робить планету негостинною.

Алгоритм множення

 - Під час множення в стовпчик одиниці пишуться під одиницями, десятки під

 десятками, сотні під сотнями, якщо другий множник «кругле» число, треба

 підписувати числа під числами, а нулі зміщені у бік.

    Множити починаємо із розряду одиниць, справа наліво, і записуємо отри -

 маний результат. Якщо другий множник «кругле» число, то обов’язково у

 результаті треба перевірити наявність і кількість нулів.

               Памятка множення багатоцифрових чисел (слайд 8)

     * Починай множити з одиниць.

     * Правильно підпиши.

     *  Відшукай неповні добутки.

     * Додай їх і одержиш повний добуток.  

    3. Математична розминка.  

   - Летимо далі і зупиняємось над планетою – Венера. А що це за пла-

  нета?(слайд 9)                             

Венера

      Друга за відстанню від Сонця планета, що носить імя богині красоти, схожа на

  яскраву зірку, тому її називають «ранковою зорею». Венера дуже схожа на Землю,

  майже така ж за розміром. Венера оточена товстим шаром хмар, однак її атмосфера

  на відміну від земної складається з вуглекислого газу і сірчаної кислоти. Під таким

  покривом дуже жарко, температура досягає 480 0С.

   - А тепер згадаємо одиниці вимірювання величин. Треба стрілочка -

 ми зєднати рівні величини. (ланцюжком) (слайд 10)

                    52 м                            14 см

                    1 дм 4 см                   5200 см

                    2 м 7 дм                     6 т 750 кг     

                    6750 кг                       135 хв.

                   2 год. 15 хв.               270 см

    4. Розвязування прикладів на сумісні дії.

  - Знову наша ракета прямує далі і зупиняється на планеті Земля.(слайд 11)

Земля

    Земля – третя від Сонця планета, її часто називають блакитною або зеленою планетою,

 планетою-садом. Має один супутник – Місяць. На відміну від інших планет Сонячної сис-

 теми, на Землі багато основних життєво важливих елементів: кисню і води. Температур-

 ні умови на поверхні нашої планети придатні для життя і в полярних областях, і в жарких

 пустелях. Першим космонавтом у світі був Юрій Гагарін, який 12 квітня 1961 року один

 раз облетів Землю та благополучно приземлився. Його політ тривав 89 хв.. А першим

 українським космонавтом став Леонід Каденюк.

 

3804 . 18 – 6548 . (2034 . 18 – 36602) =  2992 (слайд 13,14)

1932 : 21 + 290 . (3125 . 12 - 37490) = 2992

 5. Розвязування задачі.

    Учень   Кличе ревом нас ракета

                 Для польоту на планету.

                 Вирушаємо на Марс.

                 Зірки вже чекають нас. (слайд 12)

Марс

      Четверта від Сонця планета червоного кольору, яка названа на честь бога війни, бо її

  колір нагадує колір крові. Цей колір пояснюється тим, що поверхня планети має велику

  кількість заліза, яке окислюється і дає червоний колір. На Марсі найбільша гора в Соняч-

  ній системі – це Олімп заввишки 27 тис. м. На марсіанських скелях учені знайшли сліди

  крихітних бактерій. Це може бути свідченням того, що мільйони років тому на планеті

  існувало життя. Марс менший за Землю, але в нього не один, а два супутники – Фобос і

  Деймос (так звали синів бога війни). Уночі температура на Марсі знижується до  - 85 0С.

Задача (слайд 15)

        Діаметр Марса – 6378 км, що становить ½  діаметра Землі. Який

 діаметр Сонця, якщо він у 100 разів більше від діаметра Землі? (1275600 км)     

     6. Фізхвилинка.(слайд17)

  - Подорож наша триває. Наступна планета…, але її немає. Чому?

     Камяні уламки між Марсом і Юпітером не змогли утворити планету, оскільки сильне

  тяжіння Юпітера весь час розтягувало їх у різні сторони. Вони утворили Пояс астероїдів –

  кільце, що нагадує диск з отвором посередині.

  - Прямуємо далі, а за вікном уже – Юпітер.(слайд 16)

Юпітер

      Найбільша планета Сонячної системи – Юпітер. Складається з різних газів, має

  16 супутників. В атмосфері Юпітера постійно бушують урагани. Ця планета випромінює

  удвічі більше тепла, ніж одержує від Сонця.

     Встаньте, діти, посміхніться,                                   

     Землі нашій поклоніться

     За щасливий день вчорашній.

     І до сонця потягніться,

     Веретенцем покрутіться.

   Раз присядьте, два присядьте 

     І за парти тихо сядьте.

    7. Геометричний матеріал.

   - Відпочили, далі в путь, а під нами вже Сатурн.(слайд 18)

Сатурн

      Друга за розміром планета Сонячної системи – Сатурн. Планета цікава тим, що має

  близько 20 супутників, які складаються зі шматків льоду і каміння. Супутники утворюють

  яскраві кільця. Супутник Сатурна Титан – єдиний із супутників Сонячної системи, який

  має атмосферу.

   - На дошці з’являється малюнок ведмедика.(слайд 19)

   - З яких геометричних фігур складається ведмедик? (квадрат, трикутник, коло)

   - А далі нас чекають дві планети Уран і Нептун, а чому ви зараз

    дізнаєтеся.(слайд  20)

Уран і Нептун

      Планети близькі за розмірами й однакові за складом. Вони дуже холодні (температу-

  ри поверхні нижчі  - 200 0С), мають камянисте внутрішнє ядро, скуті кригою й оповиті

  товстою оболонкою з водню, метану і гелію. Тому Уран і Нептун – газові гіганти так        

  само, як Юпітер і Сатурн. На відміну від інших планет, вісь Урана нахилена майже під

  прямим кутом, і планета рухається навколо Сонця боком.

       8. Завдання з логічним навантаженням.(слайд 22,23)   

  - Остання зупинка чекає на нас і ми опиняємося над Плутоном.(21)

Плутон

      Плутон є найменшою планетою. Вона складається з льоду, що покриває товстим

  шаром тверду речовину, та заліза. Супутник Плутона – Харон.

  - Віднови цифри в клітинках із зірочкою. ( робота по рядах)

          І                           ІІ                         ІІІ

         х 785                   х 426                 х 162             

          *2                        23                     48            

    + ****                   ****                 ****

    3140__                                                     

    *****                                          

 

          І                            ІІ                       ІІІ

         х 785                   х 426                 х162             

           42                       23                  _48            

    + 1570                + 1278              + 1296

    3140__                 852__              648__             

   32970                   9798                 7776

 

     На небі, як і зірки, мальовничо виглядають комети, які теж є небес-

 ними тілами, але це всього лише брудні крижані кулі.(слайд 24) Вони проходять за межами Сонячної системи. Але інколи Сонце притягує одну з комет. Наближаючись до Сонця, комета починає танути, і сонячний вітер здуває з неї довгий хвіст газів. Він світиться в сонячних променях, прикрашаючи нічне небо протягом кількох тижнів, доки не зникне. Ось яку комету притягнуло наше Сонце. А що знаходиться на її  «хвості»?

    ІV Підсумок заняття.

  - Що нового ви дізнались на сьогоднішньому занятті?

  - Назвіть планети які ви запам’ятали.

    Про ці планети та про інші космічні тіла ви можете прочитати в ен-

 циклопедіях, які знаходяться у нас на виставці.

   - Що повторили на занятті? (слайд 25)

         Всі ви діти – молодці,

         Гарно працювали!

         Але дзвоник пролунав,

         Він мені і вам сказав,

         Що заняття час кінчати,

       Треба йти відпочивати.        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка 1

 

      984 : 4         238 + 475

      109 . 8          442 - 294

 

 

 

 

 

Картка 2

 

       783 : 3          338 + 292

     228 . 3           876 - 593

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 грудня 2018
Переглядів
2227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку