Урок-квест "Подорож за сюрпризом". Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю та часом.

Про матеріал

Урок математики з використанням інтерактивних методів навчання, розроблений на основі методичних рекомендацій до оновлених програм початкової школи.

Перегляд файлу

Тема. Урок-квест «Подорож за сюрпризом»

Задачі на знаходження відстані за даними швидкістю та часом

Мета:  формувати компетентність учнів у розв’язанні задач на знаходження відстані за швидкістю і часом, спираючись на знання дітей попереднього уроку;
удосконалювати навички учнів у знаходженні значень виразів на додавання і віднімання, розвивати логічне мислення, увагу, мову учнів, учити коментувати хід розв’язання;
виховувати інтерес до предмета. 

Обладнання: схеми, таблиці, індивідуальні картки, мультимедійна система комп’ютер. 

Хід уроку

  1.     Організація класу

Нумо, діти, підведіться,

всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

починаємо урок.

А цікаво вам дізнатися,

що сьогодні може статися?

Ну, то сядьте всі зручніше,

попрацюємо скоріше!

  1.     Підготовчий етап
  1.     Загадка

Під подушкою пакунки-

Миколайчика дарунки.

Трішки ще й почне свій лік

не старий, а новий рік.

  •         Про який місяць року йде мова? Чому він так називається?

Учень. Назва місяця від слова «груддя». Після осінніх дощів земля замерзає та перетворюється на грудки, груддя. В давні часи цей місяць ще називали «студень». А ще у народі його звали «лютень хмурень, стужайло, мостовик, трусим».

  1.     Бесіда з дітьми
  •         А які свята наш народ святкує у грудні? Яке свято кожен з вас чекає з особливим нетерпінням? Чому?
  1.     Оголошення теми й мети уроку
  •         Отже, сьогодні ви позмагаєтеся в ерудиції. Будете шукати сюрприз до свята Миколая. Для цього вам треба пройти усі завдання квесту, щоб отримати подарунок від самого Миколая.

Вправа «Очікування»

  •         Чого ви очікуєте від цього уроку?
  1.     Актуалізація знань учнів
  1.     Вправа «Кубування»
  •         Яку тему ми вивчали на минулому уроці? Які поняття ми розглядали? Що таке відстань? А швидкість? Час?

(демонструю кожну грань куба, а діти дають відповіді на запитання)

Що означає формула V= S : t?

  1.     Усний рахунок (картки)

 

S

t

V

60 км

2 год

?

125 км

5 год

?

48 км

3 год

?

900 км

15 год

?

300 км

6 год

?

 

  1.     Каліграфічна хвилинка

14  19  33  11  12  120

  •         Сьогоднішня дата? Коли до вас прийде Святий Миколай? Сума цих чисел? Зменште дане число у 3 рази. Наступне число? Збільште число у 10 разів.
  1.     Вивчення нового матеріалу
  1.     Бесіда з дітьми
  •         Миколай уже вирушив у дорогу. Він поспішає! Яку відстань він подолає, якщо буде рухатися зі швидкістю 15 км/год протягом 6 год?

 

Отже, що таке 1 км/год? А 6 год? А 90 км? Як ви знайшли число 90?

Запам’ятайте! (картка з формулою) Щоб знайти відстань, потрібно швидкість помножити на час.

  1.     Робота з таблицею. Завдання №502
  •         Якщо ви справитеся із цим завдання, то отримаєте наступну літеру.
  1.     Парна робота
  •         Діти, а що ви знаєте про Святого Миколая?

Учениця. Св. Миколай –це священник. Народився він у заможній сім’ї. Батьки довго не мали дітей і пообіцяли, якщо Бог дасть їм дитятко, то вони віддадуть хлопчика у священники. Так і сталося.

Коли батьки померли, то їх син отримав великий спадок, який весь роздав бідним.

  •         Яка риса характеру притаманна Миколаю? Про це дізнаєтеся, коли разом зі своїм сусідом по парті виконаєте наступне завдання. Знайдіть значення виразів, а літери розставте у порядку зростання.

Е

24*3=

Д

85+20=

Щ

90:6=

Р

50*3=

 

Т

310*2=

Ь

500*2=

С

500-120=

І

480:2=


 

  1.     Руханка про Свято Миколая
  2.     Робота із задачею №501
  •         Це завдання-ключ до наступної букви.
  1.     Закріплення вивченого матеріалу
  1.     Робота із виразами №504

Діти працюють за варіантами, а біля дошки по 1 учню-представнику від кожної групи.

І варіант – 1 вираз

ІІ варіант – 2 вираз

ІІІ варіант – 3 вираз

  •         Справившись із цією вправою, ви отримаєте наступну літеру.
  1.     Робота в групах

Об’єднання  в групи за бажаним подарунком. Кожна група разом із завданням отримує по 1 слову. Всі разом, закінчивши роботу, мають скласти побажання від Святого Миколи.

1 група          БУТИ

 

v

t

s

14 км/год

2 год

?

28 км/год

3 год

?

150 км/год

4 год

?

85 км/год

5 год

?

 

2 група          ВАМ

Оленка ішла 4 год зі швидкістю 5 км/год. Іванко пройшов відстань на 3 км більше, ніж Оленка. Яку відстань пройшов хлопчик?

3 група         ДОБРИМИ

 

v

t

s

25 км/год

2 год

?

?

4 год

96 км

70 км/год

5 год

?

 

4 група         ДО

Літак пролетів відстань 1545 км за 3 год. З якою швидкістю летів літак?

 

5 група           БАЖАЮ

3 доби 16 год = ……. год

6 год 15 хв =……. хв

3 км 259 м = …… м

12 м 6 дм = …… см

6 група            ЛЮДЕЙ

Трійка коней пробігла 45 км. Скільки кілометрів пробіг кожен із коней?

  •         Яке речення можна скласти із ваших слів?

Бажаю вам бути добрими до людей!

  •         Це головне побажання для вас від Миколи.
  1.     Робота над завданням № 506
  •         Це остання літера, яку ви отримали, успішно пройшовши всі випробування під час квесту. Спробуйте-но скласти із них слово.
  •         Яке слово отримали?

                                          СЮРПРИЗ

Тому ось ваш подарунок!

  1.     Рефлексія

Я дізнався ….

Я навчився …..

Я задоволений …

  •         Чи справдилися ваші очікування?

Оцінювання

  1.     Домашнє завдання

Задача №503

Вирази №508 (верхній ряд-І варіант, нижній-ІІ варіант)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S

t

V

60 км

2 год

?

 

S

t

V

125км

5 год

?

 

 

S

t

V

48 км

3 год

?

 

S

t

V

900км

15 год

?

 

S

t

V

300 км

6 год

?

 

 

Учениця. Святий  Миколай –це священник. Народився він у заможній сім’ї. Батьки довго не мали дітей і пообіцяли, якщо Бог дасть їм дитятко, то вони віддадуть хлопчика у священники. Так і сталося.

Коли батьки померли, то їх син отримав великий спадок, який весь роздав бідним.

 

Учень. Назва місяця від слова «груддя». Після осінніх дощів земля замерзає та перетворюється на грудки, груддя. В давні часи цей місяць ще називали «студень». А ще у народі його звали «лютень хмурень, стужайло, мостовик, трусим».

 

 

 

Т

310*2=

Ь

500*2=

С

500-120=

І

480:2=

Е

24*3=

Д

85+20=

Щ

90:6=

Р

50*3=

 

 

 

 

 

Т

310*2=

Ь

500*2=

С

500-120=

І

480:2=

Е

24*3=

Д

85+20=

Щ

90:6=

Р

50*3=

 

 

 

 

 

Т

310*2=

Ь

500*2=

С

500-120=

І

480:2=

Е

24*3=

Д

85+20=

Щ

90:6=

Р

50*3=

 

 

 

 

 

Т

310*2=

Ь

500*2=

С

500-120=

І

480:2=

Е

24*3=

Д

85+20=

Щ

90:6=

Р

50*3=

 

 

 

 

 

Т

310*2=

Ь

500*2=

С

500-120=

І

480:2=

Е

24*3=

Д

85+20=

Щ

90:6=

Р

50*3=

 

 

 

 

 

 

                   1 група          БУТИ

 

v

t

s

14 км/год

2 год

?

28 км/год

3 год

?

150 км/год

4 год

?

85 км/год

5 год

?

 

 

 

2 група         ВАМ

Оленка ішла 4 год зі швидкістю 5 км/год. Іванко пройшов відстань на 3 км більше, ніж Оленка. Яку відстань пройшов хлопчик?

 

 

 

3 група         ДОБРИМИ

 

v

t

s

25 км/год

2 год

?

?

4 год

96 км

70 км/год

5 год

?

 

 

 

4 група         ДО

Літак пролетів відстань 1545 км за 3 год. З якою швидкістю летів літак?

 

 

 

 

 

5 група           БАЖАЮ

3 доби 16 год = …… год

6 год 15 хв =……. хв

3 км 259 м = …… м

12 м 6 дм = …… см

 

 

 

 

6 група            ЛЮДЕЙ

Трійка коней пробігла 45 км. Скільки кілометрів пробіг кожен із коней?

 

 

 

 

 

Я дізнався

Я навчився

Я задоволений

 

 

 

 

 

 

СЮРПРИЗ

VS

t

V= S : t

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
1014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку