Інтегрований урок "«Пошук інформації в Інтернеті. Оформлення інтер’єру засобами декоративно-ужиткового мистецтва. Аплікація із соломки.»

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку інформатика та технології. Цілі: З інформатики: Створити умови для повторення технологій виконання дій з графічними фрагментами в графічному редакторі Paint З трудового навчання: Навчити учнів оформлювати інтер’єр виробами з соломки ; Навчити практично виконувати аплікацію із соломки;
Перегляд файлу

Інтегрований урок інформатика та трудове навчання

 

Тема уроку: «Пошук інформації в Інтернеті. Оформлення інтер’єру засобами декоративно-ужиткового мистецтва. Аплікація із соломки.»

5 клас

Цілі:

З інформатики:

Створити умови для повторення технологій виконання дій з графічними фрагментами в графічному редакторі Paint:

переміщення (рух);

копіювання;

відображення (поворот);

Сприяти розвитку уваги, спостережливості, творчої уяви, самостійності.

Сприяти розвитку просторової уяви учнів; розширенню кругозору при правильному сприйнятті світу.

З трудового навчання:

Навчити учнів оформлювати інтер’єр виробами з соломки ;

Навчити практично виконувати аплікацію із соломки;

Вивчити такі поняття, як композиція, рівновага, ритм, пропорції, контраст, нюанс.

Розвивати творчі здібності учнів, пам’ять та увагу, креативне мислення.

Виховувати культуру спілкування, адекватну самооцінку учнів, охайність, любов   до праці.

 

   Обладнання та матеріали: комп’ютери, підключення до мережі Інтернет, картини, пам’ятка «Правила техніки безпеки», ножиці, клей ПВА, пензлик, копіювальний папір, калька.

Тип уроку: інтегрований з методом інтерактивного навчання «навчаючи-вчуся», «робота в парах».

Хід уроку

  1.                Організаційна частина.

Привітання учнів, перевірка готовності до уроку. Вчитель повідомляє тему уроку.

  1.            Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Питання для повторення

  1. Що таке комп`ютерна мережа?
  2. Які бувають комп`ютерні мережі?
  3. Що є прикладом глобальної мережі?
  4. Які функції Інтернету?

Для пошуку інформації в Інтернеті існують спеціальні сайти, які називаються пошукові системи, за допомогою яких ми зможемо знайти потрібні дані. Існують різні пошукові системи. Наприклад, Яндекс та Google. Погляньмо, як користуватися сторінкою пошукової системи і які елементи сторінки ви вже бачили? (Вчитель за допомогою презентації показує, як користуватися пошуковою системою).

Учні отримують завдання зайти на сайт та скопіювати інформацію

https://uk.wikipedia.org/wiki/декоративно-ужиткове мистецтво

http://www.hnh.ru/handycraft/2011-01-23-2

Опрацьовану

 

Сьогодні на уроці ми знайдемо матеріал про декоративно-ужиткове мистецтво, та аплікацію соломкою.

 

 

Декоративно-ужиткове мистецтво — один із видів художньої діяльності, твори якого поєднують естетичні та практичні якості.

Головне завдання декоративно-ужиткового мистецтва — зробити гарним речове середовище людини, її побут.

Краса творів ужиткового мистецтва досягається завдяки декоративності. Декоративність є єдино можливим засобом вираження змісту та художньої образності.

Давайте з вами повторимо види декоративно-ужиткових ремесел з якими ви знайомі. Розгадаємо кросворд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кросворд:

  1. Чисте гладко фарбоване або оздоблене візерунками яйце. (Писанкарство)
  2. З цього матеріалу виробляють корзини, декоративні вази, екібани  (Лозоплетіння)
  3. Вироби з тіста, які не можна їсти. (Мукасілька)
  4. Це галузь українського народного мистецтва, що об’єднує вироби з кераміки, деревини, паперу, тканини та ін. (Народна іграшка)
  5. Один з давніх і найбільш розповсюджених видів народного декоративно-прикладного мистецтва. Його використовували для оздоблення одягу, рушників, серветок. (Вишивка)
  6.        Популярний в Україні вид домашніх жіночих занять, який полягає у виготовленні суцільного полотна або окремих виробів переплетіння нитки. (В’язання)
  7.        Один з найдавніших і найважливіших елементів національної культури українського народу без якого не можливо було б носити одяг. (Ткацтво)
  8.        Основним інструментом даного виду декоративно-прикладного мистецтва є різець, а матеріал деревина. (Різьблення по деревині)
  9.        Всі знають гостинність, добробут та доброзичливість українського народу, а щоб краще познайомитись з українською кухнею, необхідно заглянути у розділ. (Кулінарія)

III   Вивчення нового матеріалу.

 

З глибокої давнини в Україні використовувались вироби з соломи, що вигідно виділялися своєю прак­тичністю, легкістю і красою. Це — іграшки, брилі, килимки та вироби з дерева, прикрашені аплікацією соломкою.

З естетичної точки зору соломка — дуже гарний природний матеріал. Коли розглядати орнамент на виробі, оздобленому аплікацією соломкою, то розмі­шені під різними кутами елементи такого орнаменту по-різному відбивають світло. Внаслідок цього дося­гається неповторна світлова гра з переливами, яку можна порівняти лише зі спалахами перламутру.

Аплікація соломкою — складний технологічний і творчий процес, результатом якого є досягнення до­вершеності форми й художньої виразності виробу. Декоративність матеріалу, характер поверхні, сюжет аплікації, спряження елементів орнаменту, кольоро­ва гама — все це поєднується у відчутті досконалос­ті твору декоративно-ужиткового мистецтва.

Під час виконання робіт з аплікації, в першу чер­гу, потрібно брати до уваги функціональне призна­чення виробів. Це можуть бути:

Побутові (ужиткові) речі — хлібниця, серветни-ця чи таця.

Декоративні вироби, наприклад настінна тарілка.

Речі, у яких поєднується ужитковість з естетич­ною красою: цукерниця, ваза для фруктів, ваза для квітів тощо.

Для викладання нового матеріалу застосовується метод « навчаючи — вчуся».

Весь клас ділиться на дві групи.  Першій групі роздаються картки з частиною нової теми (однакового змісту). Другій групі роздаються картки з іншою частиною нової теми. Надається час і діти опрацьовують надану інформацію. Потім обмінюються інформацією з одною особою з іншої групи.

Вчитель перевіряє якість засвоєної інформації.

Завдання 1 (7-10 хвилин)                  Завдання 2 (7-10 хвилин)

MCj02234300000[1] 

 

MCj02234300000[1] 

 

 

MCj02234300000[1] 

 

 

 

MCj02234300000[1] 

 

 

Завдання для 1 групи

Композиція — це по'єднання окремих елементів аплікації в єдине художнє ціле, що в конкретній зоро­вій формі найбільш яскраво розкриває задум автора. Композиція визначається не лише призначенням ви­робу, тією функцією, яку він має виконувати, а й де­коративними якостями соломки, вдалим вибором фор­ми і вмілим розміщенням окремих деталей аплікації.

Ритм у декоративно-ужитко­вому мистецтві — це рівномірне чергування ліній, плоских і об'єм­них елементів виробу. Найхарак­тернішим прикладом ритму є ор­намент, зокрема геометричний. Ритм буває спокійний і неспокій­ний, вертикальний і горизонтальний. За допомогою ритму можна впливати на зорове відчуття людини. Наприклад, ритмічні елементи, розмішені горизон­тально, витягують, роблять предмет тоншим, а роз­міщені вертикально — сплющують.

Рівновага. Будь-який орнамент і виріб узагалі має бути композиційно врівноваженим, інакше він буде невдалим з художньої точки зору. Наприклад, у дея­ких випадках окремі частини поверхні виробу пере­вантажуються елементами аплікації, а місцями їх мо­же не вистачати. Інші недоліки — неправильне спів­відношення між розмірами окремих деталей, невда­ле поєднання їх кольорів.

 

Завдання для 2 групи

Пропорції в декоруванні виявляються у виважено­му співвідношенні між розмірами частин виробу й орнаменту. Наприклад, на таці розміри елементів ор­наменту мають бути значно більшими, ніж на сірнич­ниці. Пропорції важливо враховувати й при визна­ченні розмірів окремих деталей. Усім відомо, яку важ­ливу роль у художньому сприйнятті відіграє так зва­ний «золотий переріз».

Контраст — важливий художній прийом в аплі­кації виробів соломкою. Його сутність полягає в ак­тивному зоровому протиставленні розмішених поряд деталей — світлих і темних, великих і малих, округ­лених і продовгуватих. Найхарактерніший контраст аплікації — розміщення яскравої золотавої соломки на притемненій поверхні виробу.

Нюанс — це протилежний до контрасту засіб ху­дожнього конструювання, який грунтується на ледь помітних відмінностях одного елементу композиції від іншого.

 

ІV Практична робота

Вчитель проводе вступний інструктаж, пояснює техніку безпеки при роботі з ножицями, ножиком, клеєм. Учням демонструється виставка дитячих робіт, якими можна прикрасити кімнату, офіс, будь-яке приміщення. Під час показу виставки вчитель звертає увагу на дизайнерське оформлення інтер’єру засобами декоративно-ужиткового мистецтва.

 

 

 

 

IMG_1144IMG_1135 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_1143 

IMG_1141 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_1139 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_1140IMG_1142 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні поділяють на пари і починають виконувати аплікацію з соломки. Вчитель проводе поточний інструктаж, а також на протязі практичної роботи індивідуально працює з учнями.

По закінченню роботи вчитель аналізує та оцінює роботу кожної пари, тактовно вказує на зроблені помилки учнів.

V Підведення підсумків

1. Назвати види декоративно-прикладного мистецтва.

2. Дати визначення поняттям: композиція, ритм, рівновага, пропорції, контраст, нюанс.

3. Назвати способи оформлення інтер’єру засобами декоративно-ужиткового мистецтва.

4. Яка різниця між оформленням інтер’єру речами купленими в магазині та зробленими власними руками?

 

Домашнє завдання:. Дібрати матеріал для роботи на проектом «Оформлення інтер’єру засобами декоративно-ужиткового мистецтва». Виготовлення роботи з соломки.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 жовтня 2021
Переглядів
444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку