КЗ
«Староприлуцька спеціальна школа»
Вінницької обласної Ради
Розробка уроку
із соціально-побутового орієнтування
у 5 класі
Стойко Л.П.
Мета: Закріпити знання про одяг та головні убори, активізувати вміння визначати вид одягу. Ознайомити із видами догляду за одягом, повсякденним доглядом за одягом. Вчити добирати засоби та предмети догляду за одягом. Збагачувати знання про особистий одяг.
Поповнити інформацію про навички самообслуговування, направлені на догляд за одягом, збагачувати словниковий запас.
Коригувати пам'ять, зв’язне мовлення. Сприяти корекції дрібної моторики рук та моторики рухового апарату.
Виховувати охайність, бережливість.
Тип уроку: комбінований
Словник: пральні засоби, вішалка, щіпці, праска
Обладнання: ілюстрації одягу та головних уборів, засоби та предмети догляду за одягом, конверт із «листом», ілюстрація Незнайки, таблиці, картки для роботи в парах, розмальовки для індивідуальної роботи, «лінійка настрою», слова для вправи «Асоціація»: прання, сушіння, прасування, чищення, зберігання, ремонт.
Хід проведення
І. Організація класу
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок,
От і ми часу не гаймо –
Працювати починаймо.
Нервово-психічна підготовка
(вчитель демонструє конверт)
(вчитель вивішує ілюстрацію Незнайка, дістає конверт)
«Дорогі діти 5 класу, випадково дізнався, що ви вивчаєте тему про одяг. Зі мною нещодавно сталася неприємна ситуація, коли я упав у калюжу і забруднив одяг. Я злякався, що мама сваритиме і сховав брудний одяг. Прошу вас допомогти порадою,як вичистити одяг. Чекатиму вашого листа.
Ваш Незнайко»
ІІ. Основна частина
Догляд за одягом включає: прання, сушіння, прасування, чищення, зберігання, ремонт.
Повсякденний догляд – це той, що ми здійснюємо щодня. Повсякденний – це щоденний.
Усі ці види догляду не обов'язково здійснювати щодня.
Догляд за одягом здійснюється залежно від призначення кожного предмета й матеріалу, з якого він виготовлений.
Літні сукні, сорочки, а також домашній одяг, який носять кожного дня, потрібно прати.
Верхній одяг, особливо шерстяні, трикотажні речі, треба часто провітрювати, кожного дня чистити щіткою. Пальта і костюми витрушують чи вибивають, а потім чистять щіткою. Якщо з’явилися плями, їх треба почистити окремо.
Якщо верхній одяг намок, його слід струсити чи протерти сухою чистою ганчіркою, повісити на вішалку, просушити і випрасувати. Сушать на повітрі, в тіні чи приміщенні на протязі.
Перед тим як одягатися, треба уважно оглянути одяг, перевірити чи немає плям, дірок, чи всі ґудзики на місці.
Шкільну форму, пальто, сукню слід тримати на вішалці, попередньо почистивши щіткою. Вішалку добирають відповідно до розміру, щоб не деформувалися плечі. Брюки та спідниці вішають на спеціальні вішалки із затисканням.
Пальто, жакет, куртку вішають застібнутими на всі ґудзики, щоб вони не втратили форму.
Трикотажні речі зберігають у складеному вигляді. Чиста білизна має знаходитися у спеціально відведених місцях, на полицях шафи.
Сорочки і блузи зберігаються на полицях шафи випрасуваними й акуратно складеними.
Відпрасований одяг не вішають відразу в шафу і не одягають, він має охолонути, бо одразу зімнеться.
ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА
Наші пальчики маленькі раз, два, три
Розімнемо ми швиденько раз, два, три.
Раз, два – не барись.
До роботи враз берись.
4. Робота в зошиті з підручником(ст..28 – виписати І абзац+ записати види догляду за одягом з дошки)
5. Індивідуальна робота(розмальовки одягу)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Встали дружно всі, малята.
Одяг будемо надягати..
На плечах у нас кофтина,
На ногах штани.
Шапку на голову,
Шарфом горло обгорни.
Зігрілись, малята?
Нумо, працювати
6.Робота з карткою (в парах)
Предмет одягу |
Види одягу |
Види догляду |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.Індивідуальна робота, перевірка: діти по черзі виходять до дошки, де заповнюють картку(збільшену)
8. Вправа «Асоціація»(на парті засоби та предмети догляду за одягом, діти виходять парами. Завдання: 1уч.читає слово(вид догляду за одягом) 2уч.добирає предмет догляду) Н-д: прання – пральний засіб, прасування – праска і т.д.
ІІІ. Заключна частина
Закріплення знань: