Інтегрований урок (позакласне читання, математика, трудове навчання)

Про матеріал

Інтегрований урок (позакласне читання, математика, трудове навчання)

Тема. Ярмарок

Розв'язування виразів та задач. Народні промисли України. Практична робота «Виготовлення ярмаркового кошика технікою оригамі»

Перегляд файлу

Предмет. Інтегрований урок (позакласне читання, математика, трудове навчання)

Тема. Ярмарок

Розв’язування виразів  та задач. Народні промисли України. Практична робота «Виготовлення ярмаркового кошика технікою оригамі»

Мета:   вдосконалювати в учнів уміння обчислювати вирази на табличне множення й ділення; закріплювати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; ознайомити учнів з особливостями українського ярмарку, з ремеслами українців; розвивати пізнавальні інтереси, пам’ять, творчі здібності, навички індивідуальної та групової роботи; формувати художньо-технічні уміння; виховувати повагу до українських традицій та бажання берегти і примножувати традиції українського народу.

Обладнання: ілюстрації ярмарку, ілюстрації до задач, картки з прикладами,  картки із логічними задачами для групової роботи, малюнки для інсценізації «На ярмарку»;


ХІД УРОКУ

  1.            Організація класу.

Увага! Увага! Спішіть! Поспішайте!

Господарі й гості, глядіть, не минайте!

На ярмарок наш веселий звертайте!

ІІ. Повідомлення теми, завдань уроку

- Діти, наш урок сьогодні буде трішки незвичним. Ми поговоримо про давню традицію українського народу – ярмарок.

ІІІ. Узагальнення й систематизація знань

  1.                 Розповідь про давню традицію українського народу – ярмарок.

Довідкове бюро

Ярмарок – це великий ринок, де продавці демонструють і продають свій товар. Перші ярмарки з’явилися у Львові та Києві.

Ярмарок для українського селянина завжди був очікуваною і бажаною подією. Зібравши врожай хліба, овочів, фруктів, господар бачив, що з цього достатку можна продати, щоб прикупити щось з одежі, хатнього начиння, або поміняти товар на товар.

За кілька днів господарі з синами змащували колеса возів, складали товар, що мали везти на продаж. Господині з дочками готували святковий одяг.

  1.                 Гра-змагання «Хто швидше дістанеться на ярмарок»
  •         Вози, сани, карети виготовляє стельмах.  Ось ми і влаштуємо перегони на возі з прикладами.

56 : 7                                                                                      42 : 7

48 : 8                                                                                           32 : 4

6 : 3                                                                                             30 : 5

81 : 9                                                                                         49 : 7

14 : 2                                                                                               8 : 2

21 : 7                                                                                             28 : 7

12 : 3                                                                                              36 : 6

Зранку, ще до сходу сонця, їхали вози з гончарними виробами, мішками із зерном, прядивом, полотном та всякою хатньою поклажею. А поміж усім цим люди гнали худобу на продаж та несли на плечах і в руках навантажені кошики, коробки, мішки. І весь цей довгий шлях, ярмарковий майдан, тісні вулички містечка, що були наповнені величезною кількістю люду, ніби перетворювалися на одне величезне чудище, що ворушилося, кричало, гоготало, гриміло, мукало, мекало, ревіло, кукурікало, мінялося великою кількістю різноманітного і строкатого товару.

  1.                 Жінки чекали ярмарку, щоб продати курку, а купити новий посуд. Глиняний посуд виготовляв гончар.

А гончар зустрівши день,

Крутить круг, співа пісень.

  1.                 Бондар – майстер, який виготовляв відра, бочки, діжки.

Бондар бочку змайстрував,

Мед у бочці зберігав.

У бочках зберігали не тільки мед, а й зерно, квасили овочі на зиму.

  1.                 Чоботар – майстер, який шиє або ремонтує взуття.

Чоботар коханій доні 
Чобітки пошив червоні. 

  1.                 Інсценізація

Вчитель: Ану, продавці, товар покажіть,

 Та дивіться – не продешевіть.

Підготовлені учні виходять із малюнками товарів.

1уч. Купуйте скоріше усі помідори,

  Вони дуже смачна із сіллю й без солі.

2уч. Сто страв господиня з картоплі готує.

  Картопля, як хліб – вона всіх нагодує.

3уч. Беріть мокву. Вона пречудова,

  До вашого столу хоч зараз готова.

4уч. Скуштуйте цю грушку – солодку, духмяну.

  У роті, як мед, вона тане.

5уч. Лоточок із яблуками не минайте,

  Які до смаку вам – такі й вибирайте.

6уч. Фіолетова, красива,

        Запашна, солодка слива.

        Покупці не оминайте,

       Дітям сливочку придбайте!

  1.                 Робота в групах.

      Гра «Ярмаркові задачі для розумної вдачі»                                                                   

Складання задач про овочі та  фрукти

  1.     Група (овочі)
  1. На ярмарку продали 72 кг картоплі. Помідорів на 9 кг менше ніж картоплі, а моркви  у 7 разів менше ніж помідорів. Скільки кілограмів овочів продали на ярмарку.
  1.     Група (фрукти)

1) На ярмарку продали 49 кг яблук. Груш на 9 кг менше ніж яблук, а слив  у  5 разів менше ніж груш. Скільки кілограмів фруктів продали на ярмарку.

  1.                 Фізкультхвилинка «Ярмарковий майдан»

 

  1.                 Українці працьовиті господарі, а іноді  й гостре словечко могли сказати про майстра.

Прочитати народну мудрість.

 

Вставай,

 

чоловіче,

третій

півень

кукуріче!

Який              

майстер -

така

й

робота.

  •         Як ви розумієте прислів’я?
  •         Про якого майстра розповідає друге прислів’я?

ІV. Практична робота «Ярмарковий кошик з солоного тіста»

  •         Збираючись на ярмарок, господарі плели із лози дорожні кошики або козуби, щоб наповнити їх покупками.
  •         Ми будемо виготовляти кошики з паперу.
  1. Пов’язане зображення
  2. Презентація готових виробів.   

V. Підсумок уроку.

1. Підсумкова бесіда

  •         Наш ярмарок закінчується.
  •         Що нового дізнались?
  •         Яке завдання сподобалось?
  •         Яке завдання виявилось важким?

Все від праці у світі цьому:

Залізниці, шляхи, мости.

Пам’ятай! На шляху земному

Вік трудитись повинен ти!

Бо у праці є дужі крила,

Що підносять людину ввись.

А без діла слабіє сила,

Тому вік свій трудись і вчись.

Ось поглянь навкруги, дитино,

Всюди люди доклали рук!

Мчить ракета до зір невпинно,

Чути ніжний сопілки звук.

Всюди праця, важка робота,

Щоб в житті досягти мети

Як трудитись є охота,

То людиною станеш ти!

 

1

 

docx
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку