Відкритий урок з математики на тему: «Міри маси. Грам. Тонна. Центнер. Відношення між одиницями маси.Творча робота над задачами»

Про матеріал

Конспект відкритого уроку з математики для 3 класу на тему: «Міри маси. Грам. Тонна. Центнер. Відношення між одиницями маси. Творча робота над задачами».

Перегляд файлу

Тема: Міри маси.  Грам. Тонна. Центнер. Відношення між одиницями маси. Творча робота над задачами.

Мета: Ознайомити учнів з новими одиницями маси – грамом, тонною, центнером та приладами, якими вимірюють масу; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати пізнавальний інтерес.

Обладнання: презентація до уроку, різні види ваг, куб, таблиці.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І Організація класу.

  • Дорогі діти! У нас на уроці присутні гості. Привітаймося з ними.

ІІ Актуалізація опорних знань.

  1. Вступне слово вчителя:

 

І сувора, й соловїна

Математика країна

Праця тут іде завзята

Вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити, віднімати

Множить швидко й додавати

Вмій кмітливо все збагнути

Першим у навчанні бути.

Ледарів у нас немає!

Хто руки не підіймає?

Тож скоріше вирушаймо

І урок розпочинаймо!

  1. Вправа « Очікування»

Вірш допоміг мені передати мої очікування від уроку. А що ви очікуєте від уроку?

Слайд « Від уроку я очікую…»

А ваші очікування збудуться, якщо ми будемо працювати за девізом. Прочитаймо з дошки.

Міркуйте, думайте, відповідайте,

Знання нові ви здобувайте.

  1. Вправа « Мозковий штурм»

Тож почнемо з математичної розминки. Кілька учнів попрацюють на картках:

Картки

  • З якими числами ми працюємо протягом останніх уроків математики?
  • Полічіть сотнями від 100 до 1000
  • Полічіть від 145 до 153; від 236 до 242
  • Полічіть ланцюжком від 345 до 361
  • Полічіть ланцюжком у зворотньому напрямку від 121 до 115
  • Назвіть попереднє число до числа 195
  • Назвіть наступне число до числа 504
  • Назвіть сусідів числа 300
  • Назвіть найбільше трицифрове число
  • Назвіть найменше трицифрове число
  1. Гра « Знайди зайве число»

Продовжимо роботу з трицифровими числами: знайдіть зайве число у кожному рядку і розкладіть на розрядні доданки.

Слайд « Знайди зайве число»

111    123    222    333    444    555

217    317    417    517    617    777

220    330    440    505    660    770

  • Всі розряди позначені однаковими цифрами.
  • У всіх чисел один десяток, а в 777- 7 десятків.
  • Всі круглі числа, окрім 505.

Розкладіть на розрядні доданки

Молодці! Справились із цим завданням.

  1. Гра « Знайди трикутник»
  • Подивіться на множину геометричних фігур! Які фігури ви бачите?
  • Що таке трикутник? Пригадаймо різновиди трикутників і порівняймо  трицифрові числа, що записані під ними.
  • Знайдіть серед трикутників рівносторонній трикутник. Який трикутник називається рівностороннім? Порівняйте трицифрові числа , що записані під ним.
  • Прямокутний 610 < 630
  • Рівнобедрений 590 < 599
  • Тупокутний 345 > 245

 Молодці! Отже, ви вмієте порівнювати трицифрові числа і знаєте різновиди трикутників.

Слайд « Обчисли ланцюжком»

  1. Обчислення ланцюжком.

Пропоную обчислити ланцюжком…

А чи повязане число 999 з нашою сьогоднішньою датою? Так.

У записі сьогоднішньої дати також є цифра 9.

Запишемо дату. Не забувайте те, як правильно сидіти під час письма.

Перевірка карток.

Додаткові питання один одному.

  1. День в народному календарі.

Слайд

А чи знаєте ви, що сьогодні за день в народному календарі? Про це нам розкаже Єва.

  1. Каліграфічна хвилинка.

Слайд « 999»

Повернемося до числа 999. Дайте характеристику цьому числу.

(Найбільше трицифрове, непарне, склад числа 9 сотень, 9 десятків, 9 одиниць, сусіди 998, 1000)

Пропишіть каліграфічно.

Кожну цифру пишемо в окремій клітинці.

Запишемо число 999 у вигляді суми розрядних доданків.

999 = 900 + 90 + 9

  1. Щоб закінчити роботу з 9 пригадаймо 9 сходинок одиниць вимірювання довжини.

Слайд

  1. Вправа «Кубування»

Пригадаймо співвідношення між одиницями вимірювання довжини разом з чапівним кубиком.

  1. Математичний диктант.

Слайд

А зараз вас чекає незвичайний математичний диктант природничого змісту.

  • Довжина тіла соловейка 17 см. Скільки це міліметрів?
  • Розмах крил лелеки 200 см. Скільки це метрів?
  • Довжина колосу пшениці 8 см. Скільки це міліметрів?
  • Висота куша калини 3м. Скільки це дециметрів?
  • Корінь верби може зануритись у землю на глибину 4 метри. Подайте в сантиметрах.

(Обміняйтесь зошитами) Перевіримо математичний диктант способом споглядання. Виправіть помилки.

А чи можемо обєднати однією темою рослин і тварин, що згадувались у математичному диктанті – символи України.

Відповіді: 170 мм, 2 м, 80 мм, 30 дм, 400 см.

Ось і настав час відпочинку.

Фізхвилинка.

Слайд

ІІІ Вивчення нового матеріалу.

  1. Створення проблемної ситуації.

Слайд

Наближаються Новорічні святя. Святий Миколай, Дід Мороз проходять сотні кілометрів, щоб прийти до вас. А за плечима вони несуть мішки з подарунками. А чи важко їм? А за допомогою якого приладу можна виміряти масу?

  1. Оголошення теми і мети.

Отож, ми сьогодні на уроці познайомимось з новими одиницями вимірювання маси, з вагами.

  1. Ознайомлення з вагами.

Де ви бачили ваги? ( магазин, ринок, вдома)

Насправді ваги бувають різні.

Слайд: побутові.

Слайд: ювелірні.

Слайд: медичні.

Слайд: вантажні.

  1. Ознайомлення з новими одиницями вимірювання маси. Пригадайте, яка основна одиниця вимірювання маси ( кілограм).

Слайд

  1. А якщо нам треба виміряти масу малого, дрібного предмета чи речі, яка важить менше, ніж 1 кг, то нам стане в пригоді дрібна одиниця вимірювання маси – грам. Слайд
  2. Щоб виміряти масу дуже великих предметів чи вантажів користуються найбільшою одиницею вимірювання маси – тонною. Слайд
  3. Існує проміжна одиниця вимірювання маси між кг і т – це центнер. Слайд

То ж, з якими новими одиницями вимірювання ви познайомились? ( кг, т, ц)

IV Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота в парах.

Попрацюйте в парах. Зєднайте стрілочками одиниці вимірювання маси.

  1. Робота з підручником.

Перейдімо до роботи з підручником.

С. 71 № 466. Прочитайте самостійно. Письмово запишемо два останніх завдання.

500кг = 5ц

800кг = 8ц

300кг = 3ц

3т = 10ц

7ц = 700кг

6ц = 600кг

2ц = 200кг

  1. Розвиток математичних знань.

а) Задача 467. Усно. Прочитайте.

Проста чи складена задача? Проста.

Якою дією знайдемо масу 2 цукерок?

(15г + 15г = 30г)

б) Слайд Задача 468

Прочитайте завдання.

Чи можемо ми одразу знайти масу кроля? Ні.

  • Чи в рівновазі ваги?
  • Чи можемо знайти масу гирьок на правій чаші?
  • На скільки кг 3 кролі менше важать ніж 2 гирьки? На 1 кг.
  • Коли знайдемо масу 3 кролів, чи зможемо знайти масу 1 кроля?

Отже, запишемо діями:

  1. 5 + 5 = 10(кг) маса 2 гирьок.
  2. 10 – 1 = 9(кг) маса 3 кролів.
  3. 9 : 3 = 3(кг)

Відповідь: маса 1 кроля 3 кг.

То в яких одиницях вимірювання вимірювали масу кроля? Кг

V  А зараз познайомимось з давніми мірами маси, якими користувались наші предки.

Слайд( Пуд, Фунт, Золотник)

V Підсумок.

Урок наш закінчився. ( Сходинка)

Чи справдились ваші очікування?

Що нового ви сьогодні дізналися?

Що найбільше вам сподобалось?

( Оцінювання учнів)

Вправа « Істинне чи хибне судження?»

  1. 1кг це 1000 грамів +
  2. 1ц це 1000 кілограмів –
  3. 1т це 1000 кілограмів +
  4. 1т це 100 ц –
  5. 1ц це 100 кг +
  6. Я добре знаю одиниці вимірювання маси +

Домашнє завдання : задачі, дізнатись про інші давні міри маси.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Божко Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мишанич Євгенія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
5198
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку