Урок проведений у формі аукціону з метою узагальнити прийом додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків; удосконалювати обчислювальні навички під час розв'язання задач, обчислення значень виразів, рівнянь. Направлений на розвиток інтелектуальних здібностей учнів, виховання бережного ставлення до птахiв, бажання їм допомогти, особливо в скрутний для них зимовий період.
Урок-аукціон «Допоможи птахам взимку»
ТЕМА: Письмове додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків
МЕТА: узагальнити прийом додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків; удосконалювати обчислювальні навички під час розв’язання задач, обчислення значень виразів, рівнянь. Розвивати інтелектуальні здібності учнів. Виховувати бережне ставлення до птахiв, бажання їм допомогти.
ОБЛАДНАННЯ: картки для усного обчислення, роздатковий матеріал, телеграма, магнітофон, запис «Голоси птахів», піктограми з етапами уроку, схеми задач, маркери, підсумкова схема, предмети для гри «Аукціон»(молоток, тумба, пакетики з кормом для птахів), 2 годівнички
ТИП УРОКУ: комбінований , інтерактивний
ФОРМИ РОБОТИ: колективні, індивідуальні
ХІД УРОКУ:
І. Органiзацiя учнiв до уроку.
Привітання:
Вчитель:
Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Учні (всі):
Ми вам раді, добрі люди,
І вітаєм щиро Вас.
Та запрошуєм ласкаво
На урок у третій клас!
ІІ. Мотивацiя навчальної дiяльностi.
Зачитування телеграми
«Зима. Холод. Голод. Важко знаходити поживу. Чекаємо на вашу допомогу.»
— Від кого отримали телеграму?
— Як ви допомагаєте птахам взимку?
Так, ви годуєте їх, змайстрували з батьками ось такi годiвнички, які ми теж розвісимо у шкільному саду і будемо і надалі підгодовувати птахів, що зимують в наших краях, щоб в теплу пору року знову почути їх веселі пісні
- Давайте послухаємо і пригадаємо «Голоси птахів»
Але щоб нагодувати зимуючих пташок, я пропоную вам прямо зараз, на уроці математики відправитися на аукціон, де саме сьогодні за ваші знання можна придбати корм для наших пернатих друзів.
- Чи хочете допомогти пташкам?
- Чи бажаєте побувати на аукціоні?
ІІІ. Повiдомлення теми та завдань уроку.
— Сьогоднi ми не тiльки допомагатимемо нашим друзям-птахам, а й будемо працювати над темою уроку «Письмове додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків»
2. Демонстрація плану урока за піктограмами
3. Очікувані результати
- А чого ви очікуєте від цього уроку?
4. Аутотренінг (сидячи, взявшись за руки)
Я прийшов до школи вчитись
У мене все вийде…
Треба бути уважним…
Треба бути старанним…
В класі в мене є друзі…
Вони мені допоможуть.
Я буду добре працювати на уроці!
Я буду добре працювати на уроці!
5. Запишіть старанно у зошитах 19 лютого
Класна робота
ІV. Актуалізація знань учнів
Але на аукціон треба поспішати
1. Швидкісне обчислення виразів за 1 хвилину
Ми на аукціоні
Сьогодні на аукціоні розігруються пшениця, просо, соняшникове насіння, кукурудза, зернова суміш, несолоне сало, ягідки шипшини і калини
2. Каліграфічна хвилинка
За охайно написану Каліграфічну хвилинку ви можете придбати на нашому аукціоні просо для пернатих друзів
3 5 7
- Що знаєте про ці числа? (відповіді груп по черзі)
Просо продане учням справа!
3. Робота в малих групах
За добрі знання математичних правил, необхідних на уроці, ви можете придбати на нашому аукціоні соняшникове насіння для зимуючих птахів
Беріть квитки і відправляйтеся на карусель
Вправа «Карусель» - (учні на квитках мають отримати п’ять
позитивних бали за математичні правила)
- Як знайти невідомий доданок?
- Як знайти невідоме зменшуване?
- Як знайти невідомий від’ємник?
- Як письмово додати трицифрові числа?
- Як письмово відняти трицифрові числа?
Соняшникове насіння продане учням зліва… !
V. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення вчителем і сильнішими учнями «ланцюжком»
Письмове додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків обчислюємо так як у випадку двох доданків: одиниці додаємо до одиниць, десятки до десятків, сотні до сотень, знак + пишемо перед ІІ доданком, або опісля ІІ доданка. Для швидкого обчислення можна скористатися переставною властивістю дії додавання:
При додаванні доданки можна переставляти
Додавати розряди можна в будь-якому порядку
145 206
+ 324 38
34 + 174
503 312
730
Пояснення прикладів з піктограми
2. Вправа «Навчаючи-вчуся!» в парах №735
За вміння пояснити додавання трицифрових чисел у випадку кількох доданків ви можете придбати на нашому аукціоні ягідки шипшини, щоб нагодувати птахів
46+154+248= 448 455+21+115+219=810
Підсумок:
- Як треба додавати трицифрові числа у випадку кількох доданків?
- Якими правилами ви скористаєтеся для швидкого обчислення?
Ягідки шипшини продані учням …!
Фізкультхвилинка
Ми йдемо, ми йдемо вішать годівничку
Несемо, несемо поживу синичкам
А вони щодоби будуть підлітати,
Крихти, сало і зерно будуть ласувати!
3. Самостійна робота «Хто до годівнички?» (по 2 приклади)
Розігрується кукурудза
Якщо ви правильно розв’яжите приклади, то дізнаєтеся, хто ж з пташок першими підлетить до вашої годівнички
706 814
978 829
987 958
325 181 313 460 104 351
+ 136 +507 + 458 + 127 + 257 + 495
245 126 207 242 626 112
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
Малюнки пташок опиняються на годівничках
-Хто ж не підлетів до годівничок? Чому?
Кукурудза продана учням …!
VІ. Розвиток математичних знань
1. Знаходження Р шкільного саду
Розігруються зерна пшениці
Знайдіть Р шкільного саду і придбайте ці зерна для пташиних їдалень
- Складіть за умовою задачу про шкільний сад
- Знайдіть периметр шкільного саду прямокутної форми, довжина якого 112м, а ширина – 65м
- Як ще можна обчислити Р прямокутного саду?
Пшениця продана учням….!
2. Усна робота над задачею №743
Розігруються шматочок несолоного сала
Якщо ви зможете творчо попрацювати з задачами, то зможете придбати на аукціоні сало
- знайомство з змістом
- аналіз задачі
- Вправа «Обери позицію» (обери правильну умову задачі: І – каркаєм, як ворони, ІІ – стукаємо, як дятли, ІІІ – цвірінькаємо, як горобчики)
Ячм.- 324кг
Пр.- 380кг
Кукур. - ?, на 128 кг менше
}?
Ячм.- 324кг
Пр.- 380кг
}?
Кукур. - ?, на 128 кг більше
Ячм.- 324кг
Пр.- 380кг
Кукур. - ?, на 128 кг менше
}?
- пояснення розв’язання обраної задачі
Сало продане …!
3. Творча робота над задачами в групі
Складання подібних текстових задач
Презентація задачі
Аналіз кожної задачі
4. Самостійне розв’язання 1 задачі у зошиті
Розігруються ягідки калини
Ягідки калини продані учням …!
5. Додаткове (секретне завдання) № 738 – на дошці
х=803 х=284
Хто першим відкриє секрет рівняння – матиме почесну місію – відповідатиме за годування пташок
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
- Діти все у вас вийшло так, як очікували?
- Поділіться своїми думками з всіма присутніми
навчився
зумів допоміг
Оцінювання учнів вчителем за результатами усної роботи на уроці і письмової роботи в зошитах
Інтерактивна вправа «Ревізор»
Оцінювання учнями роботи свого сусіда на полях у зошиті
- Ревізор рекомендує….
- То як треба додавати трицифрові числа у випадку кількох доданків?
- Які правила при цьому слід пам’ятати?
VІІ. Домашнє завдання
С. 110-111, №736, 741 Частіше годувати пташок не тільки в школі, а й удома.
1