Інтегрований урок позакласного читання за творчістю В.Сухомлинського

Про матеріал

Пропоную конспект інтегрованого уроку – подорожі з позакласного читання

«У світі казок В.О. Сухомлинського»(5 кл.) з метою поглиблення знань дітей про видатного письменника та учителя, формувань навичок виразного читання;

виховання інтересу до творчої спадщини митця,формування моральних рис ,гуманних переконань.

Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ ,СІМ`Ї , МОЛОДІ ТА СПОРТУ РАДЕХІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ   ПОЗДИМИРСЬКИЙ НВК

 

     Інтегрований урок – подорож

            позакласного читання

 «У світі казок  В.О. Сухомлинського»

                                                              (  5 КЛАС)

 

 

    

 

 

Мета: 

Навчальна:поглибити знання дітей про видатного письменника В.О.Сухомлинського,проаналізувати твори; формувати навички виразного читання

Виховна:сприяти вихованню інтересу до творчої спадщини митця,формувати моральні риси ,гуманні переконання.

Розвивальна:розвивати логічне мислення,вміння самостійно висловлювати свою думку,інтерес і бажання до читання                                                                                                                                                

 Обладнання: виставка книг та вислови В. О. Сухомлинського,

презентація, ілюстрації,аудіозапис.

 

                                                     Хід уроку:

І.Мотивація навчальної діяльності

1.Забезпеченняемоційної готовності до уроку                                                     

2.Актуалізація опорних знань «Мозковий штурм»

ВЧИТЕЛЬ:На попередніх уроках ми говорили про казки,які нам залишив у спадок народ.А сьгогодні вирушимо у подорож до літературних казок.

-Хто знає,які казки називаються літературними?

-Хто складав літературні казки?

-А які свята відзначає наша країна у жовтні?

 

ІІ.Повідомлення теми та мети уроку.

 

    Презентація(Слайд 1)

Вчитель:Сьогодні наша подорож «У світ казок великого Учителя України» 100-річчя від дня народження якого будемо святкувати завтра.( слайд 2)

(Василь Олександрович Сухомлинський – Людина з великою душею і талантом   вчителя. Його серце несло добро, щастя і радість усім, хто з ним спілкувався: і дітям, і дорослим,  людям похилого віку(слайд 3)

 (аудіозапис)Великий працелюб і Бог дитини,

                       Безсмертна Совість. Людяність ясна…

                       Він Прометей своєї України,

                       І в педагогіці – Пролог! Весна!

                       Є імена, які зорею сяють

                       На тисячі і тисячі років…

                       Життя таких у часі меж не знають,

                       Вони освітлюють людей віки 

 

ІІІ.Опрацювання навчального матеріалу 

 

Вчитель: (слайд 4) Василь Олександрович дуже любив дітей і написав для них багато цікавих розповідей. В його творах переважає доброта, бо він хотів, щоб ви, діти, виросли добрими, чуйними, працьовитими, щоб любили тата й маму і нашу велику прекрасну Батьківщину

В.О.Сухомлинський – найвідоміший педагог і письменник. Він працював 35 років у школі. Василь Олександрович – заслужений вчитель України. Для молодших школярів він написав майже 1500 мініатюр – казок, оповідань, легенд. Він був великим педагогом і талановитим письменником. Його твори видано шістдесятьма мовами світу. Вони налічують понад 14млн. примірників.(цифри на дошці)

Хто з вас дізнався про Василя Олександровича?(слайд 5)

Учениця: Народився Василь Олександрович у селі Василівка Онуфріївського району Кіровоградської області у 1918 році. Батько – Олександр Омелянович, працював столяром, робив музичні інструменти, активний учасник сільської самодіяльності.

Учень:Мати – Оксана Юдіна, працювала в колгоспі, займалася домашнім господарством, а зимовими вечорами розповідала казки. У сім’ї, крім Василя, було ще троє дітей. Батьки ніколи не сварилися між собою і не карали своїх дітей. Усі діти сім’ї Сухомлинських обрали професію вчителя.

    Учень: Дуже близькими людьми для Сухомлинського були в дитинстві його дідусь і бабуся. З великою любов’ю і теплотою згадує він про свою бабусю Марусю у книзі «Як виховати справжню людину»: «найближчою людиною в роки ранньої юності була для мене бабуся Марія – чудова людина, якій я забов`язаний усім, що ввійшло в мою душу гарного, чесного, мудрого. Вона померла напередодні війни, коли їй було 107 років Вона відкрила переді мною світ казки, рідного слова і людської краси…. Усе найскладніше вона вміла пояснювати казкою»

Учениця:Дуже любив і поважав Василь Олександрович свого діда Овдія, який, переказуючи цікаві оповідання на історичні теми, розкрив йому красу людської праці, прищепив любов до рідної природи, Батьківщини. У сім` ї Сухомлинських поважали старших, їх повчання. Крім того, дід умів ще писати й читати і понад усе любив книги. Збирав їх і зберігав, як реліквію.

Учень: Закінчив Сухомлинський Василевську школу, а далі дорога прослалася в Кременчуцький технікум, потім став учителем у Василівці, в тій школі, в якій сам учився. А тому учителеві тільки 17літ. На перший свій урок 17-річний учитель Василь Олександрович йшов із хвилюванням. Мати вивела за оселю і благословила його: «На великий шлях ступаєш, Васильку, щастя ж тобі на ньому. Вчитель – то людська надія і правда». І він став великим вчителем.

Учитель:Під час Великої Вітчизняної війни Василь Олександрович став на захист Батьківщини. Він був двічі поранений, довго лікувався в шпиталі. Тяжким було у Сухомлинського поранення в руку. Хірурги боялися, що руку треба буде ампутувати. «Ні! Тільки не руку! Я – вчитель! – у цих словах було його життя. В 1948 році В.О. Сухомлинського призначають, на його прохання, директором Павлиської середньої школи. Цією школою він керував до останку життя – 23 роки.

-Скажіть,хто з вас читав казки В.Сухомлинського?

 (учні розповідають зміст творів,що прочитали самостійно)

 Вчитель:а тепер ми разом дізнаємося про що йде мова у казці «Дім для Рябка»(читання ланцюжком)

 -Чи сподобався дім Рябкові?(підтвердіть свою думку рядками тексту)

 -Для чого прив`язав Михайлик свого друга?

 -Чому собака відвернувся від миски з їжею?

 - Як ви вважаєте,чому Рябко і в негоду не заховався у будку?

 Вчитель:так,собаки,звірі,птахи,як і люди, хочуть бути вільними.

  Хто з вас знає ,чув або читав про людей,які здатні пожертвувати своїм життям,здоров`ям аби бути на волі,бути вільними?(слайд 8 )

-Чи знаєте,хто зображений на цій фотографії?

У сьогоднішній час відомий режисер України Олег Сенцов майже 140 днів голодує у російській в`язниці,в знак протесту проти арештів українських політв`язнів.

 Робота в групах(три групи)

  (роздаю учням тексти казок «Як павуки хотіли закрити сонце», «Любов і жорстокість», «Гавеня і Соловей»,пропоную прочитати мовчки, підібрати самостійно заголовки і визначити головну думку)

  УЧНІ аналізують казки,висловлюють свої пропозиції щодо назви казки.

  Вчитель:Сьогодні мені допомагає познайомити вас із творчістю нашого ювіляра завідувач бібліотекою Гвоздь Г.(слайд 6,7)

Бібліотекар: Ваш незвичайний урок,  урок – читання, урок – подорож, урок – казка присвячений творчості великого педагога Василя Олександровича. А я хочу повідомити,що для вас, учнів 5 – го класу, в нашій шкільній бібліотеці є такі твори…,а серед них книжка «Гаряча квітка».

                         (слайд8)        

 

               «Гаряча квітка» - дітям на добро

               У книжці тій – казки й оповідання.

                  В ній пахне небо, поле і село,

                  В ній тьохкав соловей,

                  Рум’яниться світання.

                 

                  Ви,діти, твори Сухомлинського читайте,

                  Потрібне й невмируще позичайте!

 

Вчитель: я пропоную виконати завдання у зошити,яке називається «»

                 Тепер на шляху нашої подорожі виникли труднощі – ямки –провалини.Попробуйте вирівняти стежину ,засипаючи кожну ямку  словом – перлиною ,із 10 «не» можна В. О. Сухомлинського (слайд 9)

                      ( слова записані у довідці )

Вчитель:Знати лише правила ввічливості поведінки недостатньо.

Все своє життя Сухомлинський працював у школі з дітьми. Тому він склав 10 правил про те, чого не можна робити. Прочитаємо  і запам’ятаємо їх.

- Не можна ледарювати, коли всі працюють.

- Не можна сміятись над старістю і старими людьми, про старість треба говорити тільки з повагою.

- Не можна заходити в суперечку з шанованими та дорослими людьми, особливо зі старшими.

- Не можна виявляти незадоволення тим, що в тебе немає якоїсь речі.

- Не можна допускати, щоб мати тобі давала те, чого вона не бере собі.

- Не можна робити того, що засуджують старші.

- Не можна залишати старшу рідну людину одинокою.

- Не можна збиратись в дорогу, не спитавши дозволу і поради в старших.

- Не можна сідати до столу, не запросивши старших.

- Не можна сидіти, коли стоїть доросла, особливо літня людина, тим більше жінка.

 

   Підсумок уроку :                 

 

                     УЧНІ (читають вголос з презентації слайд 10)

 

                      Писав для нас казки повчальні

                      Наш літератор – педагог,

                      Вони веселі і печальні,

                       Їх корінь мудрості не всох!

 

 

 Учитель: наш урок, присвячений творчості великого педагога Василя Олександровича Сухомлинського завершується. Сподіваюся, що кожен взяв для себе зернятко мудрості Учителя-письменника,з яким готовий поділитися з іншими.

Тож скажіть,що ви понесете з нашого уроку?

(створення асоціативної квітки на дошці)

Вчитель (читаю  слайд 11)Саме ці слова письменника підказали ваше

д/ завдання .Читайте уважно  слайд 12 презентації

Д / ЗАВДАННЯ НА ВИБІР:

1.ПРОЧИТАТИ ТВІР В.СУХОМЛИНСЬКОГО

“ЯКИЙ СЛІД ПОВИННА ЗАЛИШИТИ ЛЮДИНА НА ЗЕМЛІ?” АБО ІНШИЙ

2.НАМАЛЮВАТИ ІЛЮСТРАЦІЮ ДО БУДЬ-ЯКОГО ТВОРУ ПИСЬМЕННИКА

3.СКЛАСТИ ЛЕПБУК ДО КАЗОК,ПРО ЯКІ ГОВОРИЛИ НА УРОЦІ

4.СТВОРИТИ МАРШРУТ СЬОГОДНІШНЬОГО УРОКУ- ПОДОРОЖІ

   (слайд 13)

 Вчитель:Не забувайте, діти, що Василь Олександрович був звичайним сільським хлопчиком Васильком, але його наполеглива праця і безмежна любов до читання залишили по ньому слід вічний.

(дякую учням за співпрацю,оцінюю)

Бібліотекар:Памя'тайте! «Книга – це скарб, а бібліотека – скарбниця людської мудрості. Книга вчить, як на світі жить.» Впевнена у тому, що  тепер ви, учні 5-го класу, будете найактивнішими читачами бібліотеки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бібліотекар: Ваш незвичайний урок,  урок – читання, урок – подорож, урок – казка присвячений творчості великого педагога Василя Олександровича. А я хочу повідомити,що для вас, учнів 5 – го класу, в нашій шкільній бібліотеці є такі твори…,а серед них книжка «Гаряча квітка».

                         (слайд8)

                «Гаряча квітка» - дітям на добро

               У книжці тій – казки й оповідання.

                  В ній пахне небо, поле і село,

                  В ній тьохкав соловей,

                  Рум’яниться світання.

                 

                  Ви,діти, твори Сухомлинського читайте,

                  Потрібне й невмируще позичайте!

 

 

 

Бібліотекар:Памя'тайте! «Книга – це скарб, а бібліотека – скарбниця людської мудрості. Книга вчить, як на світі жить.» Впевнена у тому, що  тепер ви, учні 5-го класу, будете найактивнішими читачами бібліотеки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 вересня 2018
Переглядів
1669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку