Урок читання в 1 класі. Урок - казка Звук (ж) , буква „же”. Інтонаційне читання української народної казки „Лисичка і Журавель”. На уроці застосовуваались різні методи та прийоми: дидактичні ігри, інсценізація казки, чистомовки, скоромовки, різні прийоми виразного, інтонаційного читання.Так як в першому класі увага ще не стійка, тому ігрові прийоми дуже доречні на уроці.
Зеленогайська ЗОШ І-ІІ ступенів
Учитель: Шарова Марія Олександрівна
Тема: Звук (ж) , буква „же”. Інтонаційне читання української народної казки „Лисичка і Журавель”.
Мета: Вчити правильно артикулювати звук (ж), вміння читати склади, слова, казку, використовувати діалогічне мовлення, емоційно. виразно передавати зміст казки, інсценізувати казку. розвивати мовлення учнів, увагу. читацьку память; виховувати в учнів дружбу між дітьми, товаришування.
Обладнання: Маски Лисички та Журавля, таблиця для розчитування, ілюстрації, Буквар....
Зміст уроку
Організація класу
-Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось- не шуміти
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати,
Щоб не було нам мороки.
Всі готові до уроку?
Тож гаразд часу не гаймо
І урок наш починаймо.
2.Мотивація теми уроку:
а)Підготовка до ознайомлення з новою буквою.
1Виділення слів із звуком(ж)-читання вірша вчителем.
Журавель шукає броду-
Жабенятко скік у воду.
Жук до жаби:_жу_жу_жу.
Журавлеві розкажу.
2. Вимова звука-показ букви на дошці.
3. Артикуляція звука-чистомовки.
Жа_жа_жа_ми побачили вужа.
Жу_жу_жу- в коси стричку зав’яжу.
Жи_жи_жи- мені допоможи.
Жі_жі_жі_ дуже гострі ножі.
4.Самостійний добір слів учнями з новим звуком.
5.Повторення відомостей про речення.
-З чого складається речення?
-Скільки буває слів у реченні?
-Що може стояти в кінці речення?
-Складіть речення зі своїм словом.
6. Дидактична гра „Утвори склад”
У дітей є звук (ж),вчитель називає голосний звук-діти утворюють прямі склади.
7.Розчитування.Читання складів з таблиць
Робота з букварем
1. Читання складів, слів.
2 .Заучування скоромовки.
Фізкультхвилинка
Робота над українською народною казкою „Лисичка і Журавель”.
-Ви любите читати казки?
-Сьогодні ми познайомимось з українською народною казкою ”Лисичка і Журавель”
-А чому вона народна?
-Які ще українські народні казки ви знаєте?
Розгляд ілюстрацій у букварі та на дошці.
Робота над казкою
1 .З яким проханням звернулася Лисичка до Журавля?
2.Читання казки вчителем
-Діти чи ви знаєте цю казочку до кінця? Отже, давайте ми її зараз проінсценізуємо
3. Інсценізація казки „Лисичка і Журавель”
Зустрілися Лисичка та Журавель і дуже подружилися.
Запросила Лисичка Журавля до себе в гості
Журавель подякував і запросив Лисичку до себе
Лисичка і так, і сяк - не може дістати страву з глечика.
Журавель подзьобав смачненьке, а Лисичка
пішла, несолоно хльобавши.
Робота над виразним, інтонаційним читанням казки:
1.Читання самостійно пошепки.
2.Читання ланцюжком.
3 .Читання « по телефону»
4 .Читання вибірково.
5 .Читання вголос індивідуально .
Закріплення вивченого
1. Дидактична гра „Зміни слово”
Я біжу-ти біжиш, я стережу-ти ......, якажу_ти....
Я лежу-ти......, я бережу-ти......, я живу-ти......
-З якою буквою ми познайомилися на уроці?
-Назвіть звук. Назвіть букву.
Підсумок уроку
-Що сподобалось на уроці?
-Чи були труднощі?
-Молодці! Урок закінчено.
1