Інтегрований урок "Природні зони Африки. Тропічні пустелі і напівпустелі. Твердолистяні вічнозелені ліси та чагарники" і чагарники (Географія. Німецька мова)

Про матеріал

Інтегрований урок з географії і німецької мови. Урок побудований в ігровій формі. "Туристичне агенство " надає послуги в організації подорожей по природних зонах Африки". На уроці використані інтерактивні засоби з використанням сервісів "LearningApps.org" "Prezi"

Перегляд файлу

Комунальний заклад навчально-виховний комплекс «Кіровоградський колегіум – спеціалізований загальноосвітній навчальний заклад І – ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад - центр естетичного виховання»

                Кіровоградської міської ради Кіровоградської області.

 

 

 

 

 

 

 

 

                             Розробка інтегрованого уроку з теми:

 «Тропічні пустелі і напівпустелі, субтропічні ліси і чагарники Африки»

     7 клас

                               (географія, німецька мова)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 

                          Вчителі:

                                Орел З. Т.  Гуляєва В.В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              Кіровоград 2017

 

 

 

7 клас.

Тема:Тропічні пустелі і напівпустелі. Твердолистяні вічнозелені ліси та

  чагарники

Мета: навчальна:сформувати уявлення учнів про особливості природних умов природних зон екваторіального та субекваторіального поясів Африки;

розвивальна: розвивати образне і логічне мислення, зв’язне мовлення, пам’ять увагу, вміння висловлювати думки;

виховна: виховувати тактовність та відповідальність.

Тип уроку: інтегрований

Обладнання: підручник, стінна карта, атласи, презентація.

Очікувані результати: учні знають які є природні зони на материку;аналізують закономірності розміщення природних зон, зональні типи грунтів; роблять висновки впливу природних умов на особливості життя населення.

     Хід уроку.

І. Організаційний момент.

(Звучить музика. Моцарт. «Осінній бал»

Доброго дня. Ми раді вас бачити сьогодні на уроці. (Українська. Німецька)

Отже, налаштуємося на урок.

ІІ Актуалізація опорних знань умінь і навичок.

Друзі, яку тему ми вивчаємо з географії? ( Природні зони Африки)

А яку тему ми вивчаємо з німецької мови? (Подорожі) (Німецька)

Отже, подорожуємо до Африки, але спочатку згадаємо, що ми знаємо про місце нашої подорожі.

  1. В яких природних зонах лежить Африка? (вологі екваторіальні ліси, савани і рідколісся, пустелі і напівпустелі, субтропічні ліси і чагарники)
  2. Які природні зони ми вивчили (Вологі екваторіальні ліси, савани і рідколісся)
  3. З природою яких природних на залишилося познайомитися? (Тропічні пустелі і напівпустелі, субтропічні ліси і чагарники)

Запишемо тему уроку: Слайд 2 «Тропічні пустелі і напівпустелі. Твердолистяні ліси і чагарники»

Повторимо необхідну лексику (Німецька)

ІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної  діяльності.

Друзі. Ви захотіли відвідати якусь країну. Які ваші перші дії?

Напевне, ви звернетеся до туристичного агенства і виберете маршрут подорожі.

Вам було запропоновано заздалегідь вибрати собі певну роль. Це роль туристичних агентів, група німецьких туристів і група українських туристів. Кожна група має свого організатора поїздки. Займіть свої місця. Туристичні агенти за столом, а інші учні згрупуються біля свого керівника.

- Слово надається керівнику німецької туристичної групи

Керівник групи німецьких туристів: - Дозвольте замовити маршрут.( іде до турагентів і вибирає маршрут.) (нім)

- Ми хотілиб поїхати до Африки. Що ви нам запропонуєте? (нім)

Турагент1 (нім).:  (Слайд3) Пропоную відвідати національний парк Вірунга. Парк знаходиться в природній зоні вологих екваторіальних лісів на території Демократичної Республіки Конго і є одним з найстаріших. Ви відчуєте на собі жаркий вологий клімат лісів, побачите буйну рослинність. Там росте сейба, каучуконосні дерева, ліани, фікуси. В цьому заповіднику під охороною  знаходяться гірські горили, шимпанзе, слони, окапі.

Керівник: (нім)

- Так, це цікаво, але ми знаємо, що там випадає багато опадів і при високій температурі, +24ºС , повітря стає задушливе. Хотілося б щоб повітря було більш свіжішим.

 

Турагент 2. (нім) (Слайд 4) А я вам можу запропонувати поїздку на сафарі з фотоапаратом в саванну. Ви побачите безкрайні простори злакової рослинності, серед якої поодиноко стоять баобаби, акації. Численними стадами блукають тут антилопи, газелі, буйволи. Зебри. Біля водойм трапляються жирафи, носороги, слони, бегемоти.

-Керівник: (нім) Дякую . ми ,напевне,виберемо цей маршрут.

-Слово надається керівнику групи українських туристів

Керівник групи українських туристів:

- Українці живуть в помірному кліматичному поясі, де змінюються всі пори року і нам також хотілося б побувати в інших природних умовах. Що ви нам запропонуєте.?

Турагент 3. Африка дуже цікавий материк і нам жителям помірного поясу будь-які африканські картини природи будуть екзотичними.

Пропоную вам маршрут до всесвітньовідомих пірамід Хеопса. Вони знаходяться в найбільшій пустелі світу Сахара.  Можна відвідати і середземноморське узбережжя Африки.

Ви маєте маршрутний лист у вигляді таблиці, заповніть його, слухаючи розповідь щоб мати уявлення про територію подорожі  (На столах кожному маршрутний лист у вигляді таблиці.( На екрані таблиця) Слайд 5

 

 

План характеристики

Тропічні пустелі та напівпустелі

Субтропічні вічнозелені твердолистяні ліси та чагарники

Географічне положення

На північ і південь від зони саван

Крайня північ і південь материка, субтропічний географічний пояс

Особливості клімату

Тропічний континентальний тип клімату, до 100мм опадів на рік, значні добові коливання температур.

У Південній півкулі клімат менш посушливий і більш вологий. У пустелі Наміб спостерігаються часті тумани

Сухе жарке літо і волога м’яка зима.

Грунти

Пустельні грунти

Коричневі

Представники рослинного світу

Верблюжа колючка, полин, солянки, алоє, вельвічія молочай, дикі кавуни.

Карликові пальми, пробкове дерево, суничне дерево

Представники тваринного світу

Верблюд. Гієна, шакал, лисиця фенек

Благородний олент,лань, косуля, куниця, бобер, їжак.

 

Сахара лежить на півночі материка у найширшій його частині.(Слайд 6)

 

 

(Робота з картою)

Тут протягом року переважає сухе тропічне повітря. Кількість опадів – менша ніж 100мм на рік. Спостерігаються великі добові амплітуди температур: удень повітря нагрівається до +50ºС,  уночі охолоджується до +10ºС. За таких умов відбувається інтенсивне фізичне вивітрювання, і гірські породи швидко руйнуються, перетворюючись на купи каміння та піску. Унаслідок цього тут формуються різні типи пустель: кам’яні (гамади), піщані (ерги), глинисті.

- Чи можете ви пояснити такі особливості клімату?

    (Це можна пояснити тим, що Сахара лежить в тропічному кліматичному поясі, де панує тропічна повітряна маса, а вонаспекотна і дуже суха)

- А що підсилює дію цієї повітряної маси?

Підсилює дію повітряної маси  те, що  площа материка в цій частині дуже велика і внутрішні райони знаходяться далеко від океанів, що не сприяє зволоженню. Постійні вітри дують переважно з материка Євразія, а  узбережжя Атлантичного океану  омивається холодною течією, яка також не сприяє випаданню опадів)

Так, ці причини привели до утворенню найбільшої пустелі світу.

 В пустелі дують і місцеві вітри такі як самум, хамсин, сірокко.

 

 На півдні континенту в межах тропічного поясу клімат менш посушливий і площа пустель менша. Це напівпустеля Калахарі і прибережна пустеля Наміб.( Слайд 7)

Спробуйте пояснити:

Чому площа пустель на півдні має меншу площу?(Працюємо з картою)

Як утворилася пустеля Наміб?

Пустеля Наміб простягається на 2000 км. Тут дуже часті тумани. Саме тумани зволожують Калахарі і Наміб.

Грунти в тропічних пустелях не утворюють суцільного покриву, містять малоорганічних речовин, проте добре насичений мінеральними солями. Тип грунтів тропічний пустельний.

(Слайд8)Подекуди в пустелях утворюються оазиси, в яких живуть люди,вирошують фінікові пальми та інші с/г культури. Оазиси утворюються в тих місцях, де підземні води виходять на денну поверхню і створюють умови для життя.

       Рослинність тропічних пустель представлена верблюжою колючкою. Вельвічією, алоє, молочаєм, дикими кавунами, солянками, полином.

Тваринний світ представлений такими представниками як верблюди, гієни, шакали, лисиця-фенек. Органічний світ пристосований до життя в пустелі.

- Назвіть приклади пристосування рослин і тварин до життя в пустелі?

        На крайньому півдні і півночі Африки, в умовах субтропічного кліматичного поясу утворилася зона субтропічних вічнозелених твердолистяних лісів і чагарників. (Слайд9)

  • Які повітряні маси формують клімат субтропічного кліматичного поясу (помірна і тропічна).

Тому літо тут сухе і жарке, а зима м’яка і волога. В таких умовах формуються коричневі грунти, на яких ростуть рослини, що мають тверде листя і колючки.

  • З чим пов’язана така особливість рослин? (Тверде покриття листя сприяє меншому випаровуванню вологи)

В Субтропіках ростуть карликові пальми, суничне дерево, дика маслина.

Серед диких тварин трапляються благородний олень. Лань,косуля, куниця, бобер,їжак.

Перевіримо заповнення таблиці (Слайд10)

 

 Домашнє завдання (Слайд 11)

  1. Опрацюйте §16 стр61-62
  2. Підготуйте повідомлення про об’єкти Світової природної спадщини ЮНЕСКО, що розміщені на материку ( Із зразками повідомлень можна познайомитися на блозі)

Складіть запитання за темою сьогоднішнього уроку, запишіть його на аркуші. Вказавши прізвище

Закріплення

  1. Вікторина на сервісі «Learning.Apps»
  2. Перший мільйон на сервісі «Learning.Apps»

  3.Що вас найбільше зацікавило на уроці?

 4.Про що хотіли б дізнатися детальніше?

Дякуємо всім за участь в проведені уроку (укр.. нім.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Орел Зоя Томівна
Додано
21 липня 2018
Переглядів
4130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку