Інтегрований урок природознавста та образотворчого мистецтва в 2 класі на тему: "Звірі взимку. Виконання композиції «Хуртовина» (техніка гратографія)"

Про матеріал

Розробка інтегрованого уроку з використанням інформаційних технологій, технології розвитку критичного мислення, інтерактивних методів навчання.

Тема. Звірі взимку. Статична та динамічна композиції. Елементарне передавання динамічного стану об'єктів (вітер). Виконання композиції «Хуртовина» (техніка гратографія).

Мета. Формувати уявлення про особливості життя диких звірів взимку; сприяти розвитку мовлення, критичного та логічного мислення, уваги, уяви, пам'яті; виховувати любов і дбайливе ставлення до тварин; надавати початкові навички роботи в техніці гратографія ; навчати передавати (на елементарному рівні) динамічний стан об'єктів; розвивати особистісно-ціннісне ставлення до творів мистецтва, прагнення до спілкування з ними; розвивати дрібну моторику руки; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу; стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, відеоролики, пазли, предметні малюнки, картки, зразки робіт, картон.

Учні знатимуть:

- особливості життя диких звірів взимку;

- статична та динамічна композиції.

Учні вмітимуть:

- піклуватися про тварин взимку;

- передавати (на елементарному рівні) динамічний стан об'єктів.

Методи, форми, прийоми роботи: виступ синоптика, інтерактивні вправи: «Снігова кулька», «Передбачення», «Пазли», «Коло ідей», «Незакінчене речення», робота в групах, гра, ребус, загадка, словникова робота, графічна робота, створення ситуації успіху, карта знань «Звірі взимку».

Тип уроку: інтегрований урок.

Зміст архіву
Перегляд файлу

Управління освіти Шосткинської міської ради Сумської області

Комунальна організація (установа, заклад)

«Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8

Шосткинської міської ради Сумської області»

 

 

 

 

Розробка інтегрованого уроку природознавства та образотворчого мистецтва в 2-А класі                                     «Звірі взимку. Статична та динамічна композиції. Елементарне передавання динамічного стану об’єктів (вітер). Виконання композиції «Хуртовина» (техніка гратографія)»

 

 

Інноваційна ідея: інтегрований урок

Дата проведення: 14.02.2019

Час проведення: 08:30

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Скляренко Тетяна Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

м. Шостка – 2019

Розробка інтегрованого уроку  з використанням  інформаційних технологій,  технології  розвитку критичного мислення,  інтерактивних методів навчання.

Тема. Звірі взимку. Статична та динамічна композиції. Елементарне передавання динамічного стану об’єктів (вітер). Виконання композиції «Хуртовина» (техніка гратографія).

Мета. Формувати  уявлення про особливості життя диких звірів взимку; сприяти розвитку мовлення, критичного та логічного мислення, уваги, уяви, пам'яті; виховувати любов і дбайливе ставлення до тварин; надавати  початкові  навички  роботи в техніці гратографія ; навчати передавати (на елементарному рівні) динамічний стан об’єктів; розвивати особистісно-ціннісне ставлення до творів мистецтва, прагнення до спілкування з ними; розвивати дрібну моторику руки; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу; стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, відеоролики, пазли, предметні малюнки,  картки, зразки робіт, картон. 

Учні знатимуть:

  • особливості життя диких звірів взимку;
  • статична та динамічна композиції.

Учні вмітимуть:

  • піклуватися про тварин взимку;
  • передавати (на елементарному рівні) динамічний стан об’єктів.

Методи, форми, прийоми роботи: виступ синоптика, інтерактивні вправи: «Снігова кулька», «Передбачення», «Пазли», «Коло ідей», «Незакінчене речення», робота в групах, гра, ребус, загадка, словникова робота, графічна робота, створення ситуації успіху,  карта знань «Звірі взимку».

Тип уроку: інтегрований урок.

 

 

 

Хід уроку

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  1. Створення позитивного настрою.

Слайд 1

Холодно зараз в лісах і в лугах,

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Тепло і затишно в класі у нас,

Друзі мої, я вітаю всіх вас!

Тож часу не втрачаємо,

Урок природознавства починаємо.

 

  1. Виступ синоптика.

Слайд 2

  • А яка погода на нас чекає за даними метеоцентру?
  • За даними метеоцентру на сьогоднішній день в нашому класі очікується такий прогноз  погоди: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань, опади у вигляді великої кількості посмішок і блискавки від сяяння розумних оченят.

 

  • А яка погода за вікном?
  • Доброго дня! З вами Бюро погоди. Сьогодні четвер, 14 лютого, безхмарне небо, вітер помірний, 3 градуси морозу. В народі кажуть, якщо 14 лютого іде сніг, то  погода буде дощовою всю весну, а якщо безвітряний і теплий день, то  весна буде теплою і ранньою. Дякую за увагу.

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
  1. Інтерактивна вправа «Сніжна кулька».
  • Давайте пригадаємо вивчений матеріал і пограємо в гру «Сніжна кулька».

Сніжна кулька вміє грати,

В ваші руки попадати.

В неї запитань багато,

Будемо відповідати.

 

  • Як називають птахів, що залишаються в нас зимувати?
  • Які птахи прилітають до нас з півночі?
  • За якими ознаками можна впізнати снігура?
  • Які ще групи тварин знаєте?
  • До якої групи тварин ми віднесемо лисицю?
  • Які істотні ознаки звірів?
  • Як звірі готуються до зими?

 

  1. Об’єднання учнів у групи.  

 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Слайд 3

  • Сьогодні ми вирушаємо до зимового лісу. Зимовий  ліс потопає в снігових заметах. На білосніжному килимі можна побачити безліч маленьких стежинок. На снігу, як у книзі, можна прочитати про всіх, хто тут пробігав.

 

Інтерактивна вправа «Передбачення».

  • А ви знаєте чиї це сліди? (Ні.)
  • Сьогодні на уроці ми дізнаємося як зимують звірі, хто залягає в сплячку, а хто продовжує вести активний спосіб життя і залишає сліди на снігу, складемо карту знань, виконаємо графічну композицію «Хуртовина» в техніці гратографія.
  • На уроці в нас буде працювати довідкове бюро.

 

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  1. Проблемна ситуація.

Слайд 4

  • Як, на вашу думку, живеться  звірам  у лісі взимку? (Важко жити тваринам узимку. Холодно, голодно.)

 

  1. Розповідь учителя з елементами бесіди.
  • Взимку ліс відпочиває. У лісових норах, дуплах та барлогах зимують звірі великі та маленькі.

Слайд 5

  • Що об’єднує ведмедя та їжака?
  • Запас кормів ведмедю та їжаку не потрібен.  Влітку і восени вони посилено харчуються  і жиріють. І витрачають запас жиру взимку, як природний запас живлення.

 

Він ікластий і сердитий,

Дуже любить землю рити.

Жолуді весь час шукає

Й малюків смугастих має. (Кабан.)

Слайд 6

Довідкове бюро

  • Дикі кабани, щоб не потрапити вовкові в зуби, вночі викопують цілі траншеї, вишукуючи під снігом жолуді. Або влаштовують набіги на поля. Може, там щось їстівне залишилося?

 

 

Вправа «Ребус»

Слайд 7

  • Розгадайте ребус. (Заєць.)

Слайд 8

Довідкове бюро

  • Зайчик дуже обережний. Перед сном, а спить він вдень, заєць наробить стільки слідів, що не кожний з його ворогів розбереться. Потім з розгону стрибає вбік і там спить.

 

Гра «Вгадай звіра»

  • Хвіст у цього звіра служить кермом. У лютий мороз сидить він у дуплі, а вхід до нього затуляє пухнастим хвостом. (Білка.)

Слайд 9

 

Слайд 10 (відео)

  • Миші взимку ховаються  під товстим шаром снігу і, здавалося б, добре захищені, але… У лисиці хороший нюх і чудовий слух. Відчувши в товщі намету мишу, лисиця високо стрибає вгору і свічкою встромлюється  в сніговий замет. Бідна миша потрапляє в зуби до хитрого та винахідливого хижака.

 

  1. Інтерактивна вправа «Пазли». Робота в групах.  Вибір назви групи.
  • Складіть пазли, дізнайтеся, яку назву матиме група. (Лисиця, білка, заєць, кабан, ведмідь.)

 

  1. Робота за підручником (с.77-81). Робота в групах.
  • Опрацюйте уривок тексту про тваринку, яку склали. Виконайте завдання   на карточці.

 

Група «Заєць»

  • Коли  заєць виходить на пошуки корму?
  • Знайдіть їжу для зайця.
  • Визначте його сліди.

Група «Ведмідь»

  • Де зимує ведмідь?
  • Чи їсть ведмідь  взимку?
  • Чи залишає сліди на снігу?

Група «Кабан»

  • Як рухаються дикі кабани в пошуках корму?
  • Знайдіть їжу для кабана.
  • Визначте його сліди.

Група «Білка»

  • Де зимує білка?
  • Знайдіть їжу для білки.
  • Визначте її сліди.

Група «Лисиця»

  • Коли  лисиця ховається в нору?
  • Знайдіть їжу для лисиці.
  • Визначте її сліди.

 

  • Поділіться інформацією з іншими групами,  розмістіть матеріал на карті знань.

 

  1. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
  1. Проблемна ситуація.
  • Подивіться на карту знань. Чому без їжі залишився  ведмідь? (У бурого ведмедя, за літо під шкірою відкладається  багато жиру. Жир для ведмедя – зимовий запас їжі.)
  • Ще для яких тварин накопичений жир є зимовим запасом їжі?

 

  1. Інтерактивна вправа «Коло ідей».

Слайд 11

  • Чому тваринам узимку потрібна допомога людей? Як люди треба дбати про лісових звірів взимку? Запропонуйте ваше «коло ідей».

 

  • Особливо важко знайти тваринам корм в сильні морози, під час  хуртовини.

Словникова робота

  • Доберіть синоніми до слова хуртовина. (Завірюха, хурделиця, буран, заметіль, пурга, хуга, віхола, метелиця.)

Слайд 12

Фізкультхвилинка

 

  1. ВИКОНАННЯ КОМПОЗИЦІЇ «ХУРТОВИНА»
  1. Бесіда.

Слайд 13 (відео)

  • Ми подорожуємо далі зимовим лісом. І в лісі розпочалася хуртовина. Сніг мете, вітер завиває, гілки дерев колише-хитає. Ось в таких умовах доводиться виживати тваринам.

Слайд 14

Словникова робота

  • статика (в мистецтві) – стан спокою і рівноваги;
  • динаміка – зорове сприйняття руху.

Слайд 15

  • Розгляньте репродукції картин художників-графіків Дмитра Дерегуса «Вітер» і Олени Кульчицької  «Верби взимку», що зображують пейзажі. Визначте, яка з них передає стан спокою (статику), а яка рух (динаміку)?
  • Яким способом  художник передає  рух на площині? (Сильний вітер гне гілля дерев.)

 

  1. Практична робота.
  • Діти, ви сьогодні художники-графіки. Які основні виражальні засоби графіки? (Крапка, штрих, лінія.)
  • Подивіться на роботи, на яких зображена хуртовина.  Вони виконані в техніці гратографія  і можуть бути зразком для виконання  ваших робіт.
  •  Починайте виконувати  композицію «Хуртовина».

Слайд 16

  • А надихати вас на роботу  буде музичний твір Антоніо  Вівальді «Зима».

 

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
  1. Презентація учнівських робіт.
  • Діти,  розмістіть свої роботи на дошці.

 

  1. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення».
  • Наша урок добігає кінця. Сьогодні ми разом зібрали дуже корисний матеріал і створили карту знань.
  • Подивіться на свої роботи, на карту знань. Який висновок ви можете зробити? Чи  легко звірам взимку?  Брати наші менші завжди потребують нашої допомоги. Пам’ятайте народну мудрість: «Творіть добро і вам добре буде». Тож я бажаю вам добра.

Слайд 17

  • Будьте уважними і закінчіть речення.

Слід усім запам’ятати:

Тварин треба … (захищати),

Їх оселі … (не руйнуй),

  Краще взимку … (підгодуй).

 

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Слайд 18

С. 77-81, читати, відповідати на запитання.

Додаткове завдання: прочитати українську народну казку «Зимівля звірів»; розповісти, як героям вдалося подолати труднощі.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Звірі взимку. Виконання композиції «Хуртовина» (техніка гратографія)

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Статика (в мистецтві) – стан спокою, рівноваги;динаміка – зорове сприйняття руху.

Номер слайду 15

Д. Дерегус «Вітер»О. Кульчицька «Верби взимку»

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Слід усім запам'ятати: Тварин требаЇх оселі не. Краще взимкузахищати,руйнуй,підгодуй.

Номер слайду 18

С. 77-81, читати, відповідати на запитання. Додаткове завданння: прочитати українську народну казку «Зимівля звірів»; розповісти, як героям вдалося подолати труднощі. Домашнє завдання

zip
Додано
1 квітня 2019
Переглядів
1146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку