Урок містить різні здоров'язбережувальні технології на одному інтегрованому уроці.
Інтегрований урок з використанням здоров’язберігаючих технологій
Інтегрований урок: Курс «Природознавство» . 2 клас.
(з елементами уроків: «Основи здоров’я», образотворче мистецтво ).
Тема. Курс «Я і Україна». Весна. Рослини навесні.
«Основи здоров’я» . Охорона здоров’я навесні. У лісі.
Образотворче мистецтво. Передача просторових явищ. Квітуча полянка.
Мета:
Курс «Природознавство» : виявити зміни , що сталися взимку в неживій природі ( висота сонця на небі, температура повітря, вітер, стан неба, опади) , у житті рослин ( забарвлення листя, зміни у трав’янистому покриві) ; встановити причини, що зумовлюють ці зміни. Ознайомити з ранньоквітучими рослинами, які потребують охорони. Розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати.
«Основи здоров’я» : ознайомити дітей з охороною здоров’я навесні , з правилами поведінки в лісі, виховувати бережливе ставлення до живих організмів , що населяють ліс. Розкрити значення перебування на свіжому повітрі для зміцнення і охорони здоров’я.
Образотворче мистецтво :передача просторових явищ : межа зламу (земля – небо). Гуаш, робота пальцем.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Вид уроку: інтегрований урок – подорож.
Обладнання: карта подорожі , таблиці з зображенням первоцвітів, малюнки весни, картки для групової роботи , магнітофон із записом музики, фарби, аркуш, зошити, підручники.
На дошці – девіз уроку:
Здоров’я - це найвища цінність людини
Хід уроку
І. Організаційний момент. Психогімнастика
Зразки психо-емоційного налаштування на роботу
1- ша психоформула(сл.
Вчитель: Позитивні емоції допомагають зберегти здоров’я, сприяють добрим справам, викликають радість, інтерес до життя, підвищують працездатність, покращують стосунки з друзями.
Учні хором:
Здрастуй, Сонце! (Руки вгору)
Вітаю, Небо! (Голова вгору, руки зігнуті в ліктях, долоні повернуті до неба)
Доброго дня, Матінко Земля! (Учні кланяються)
Спасибі Природі за здоров’я! (Руки притискаються до серця)
(Учні повертаються обличчям один до одного)
Усміхнися всім навколо:
і тоді обов’язково
день тобі - веселим буде!
2-га психоформула
Ранкова зустріч:
Діти(супроводжується з рухами і показом на веселкову галявину на стіні класу):
Сонечко сяє,
Дощик накрапає,
Веселка звеселяє,
Гарний настрій посилає.
Метелик пролітає,
Вітерець повіває,
Жабка виглядає
Грибочок підростає.
То вліво поглядаєм,
То вправо поглядаєм
Радо всіх зустрічаєм,
-Добрий день!
Вчитель:Станьте обличчям один до одного і привітайтеся :
-подаючи праву руку, ліву руку;
-долоньками;
-мізинчиками;
-так, як вітаються пташки.
А зараз прикладіть долоньки до свого серденька і передайте тепло свого серця своєму товаришеві.(сідають за парти)
У моїх руках сніжинка, яка з сьогоднішнього дня перетвориться на крапельку дощу .Чому?
Синоптик-черговий: Сьогодні перший день весни- 1березня.
День тижня-четвер (по календарику природи)
На вулиці холодно, температура повітря___,опади____
3-тя психоформула
Учитель
Доброго здоров’я , любі діти !
Вас покликав дзвоник в рідний клас.
Вчитись будете, змагатись і радіти,
Тож ростіть здорові , в добрий час!
- Учитель: тому давайте побажаємо одне одному чогось приємного.
Вчитель. Я всміхаюсь сонечку.
Всі. Здраствуй , золоте!
Вчитель. Я всміхаюсь квіточці.
Всі . Хай вона росте!
Вчитель. Я всміхаюсь дощику.
Всі . Лийся, мов з відра.
Вчитель. Друзям усміхаємось.
Всі . Зичим їм добра!
- Тож поверніться одне до одного й подаруйте посмішку.
2. Реклама уроку ( яким має бути урок)
- А щоб наш урок був гарним, цікавим, змістовним, продуктивним, якими ви бажаєте бути на уроці? ( Гра «Мікрофон» ,ті учні , до яких потрапив «мікрофон» , розповідають)
- Учні ( активними, уважними, розумними….).
3 .Кольоротерапія
У нашій школі впроваджуємо «кольорові тижні та дні» , які є гарним засобом для розвитку естетичних смаків учнів. Кожного дня вчитель вивішує на дошці аркуш паперу певного кольору, якому відповідає день. Ці дні стають святковими, неповторними, барвистими.
А зараз прошу моїх колег уявити себе учнями і попрацювати.
Сьогодні у нас зелений кольоровий день (у дітей в одязі має бути щось зеленого кольору) А чому сьогодні, ви мені відповісте вкінці уроку.
Незважаючи та наш сьогоднішній кольоровий день, пропоную кожному обрати кульку певного кольору. А чи знаєте. Що означають ці кольори?
Психологи доводять,
зелений – упевненість;
червоний – життєздатність, гарний настрій;
бурдовий-всемогутність;
рожевий – ніжність;
фіолетовий – схвильованість, тривожність;
синій – спокій;
помаранчевий- оптимізм;
коричневий – виснага;
чорний – байдужість;
жовтий – радість.
Зелений колір заспокоює. Жовтий та фіолетовий активізують роботу мозку. Під час дихальних вправ „пропускають” промені жовтого кольору через шлунок, очищуючи його.
Синій колір – знімає напруження, допомагає при застудах, лікує очі, вуха, легені, ніс. Нежить лікується синім, синьо-фіолетовим або синьо-зеленим кольором, „обмальовуючи” голову вигаданим пензликом у синє забарвлення.
У вас на столах сигнальні картки певних кольорів. Підніміть картку того кольору, який отримаємо, коли змішаємо: червоний та жовтий- помаранчевий, синій та жовтий- зелений, синій та червоний- фіолетовий, бо вони поєднують лікувальні ефекти обох кольорів доповнюючи один одного.
З таким настроєм ви сьогодні прийшли у гості до нас. На уроці кульки нам допоможуть об'єднатися у групи для подальшої роботи (об'єднання у групи).
Перегляд слайдів, що містять елементи кольоротерапії.
Слайди демонструються під супровід спокійної музики.
Переглядаючи слайди,зупиніть свій погляд на тому кольорі-про який я буду говорити
І не забувайте: Природа – джерело нашого здоров’я
(приклади слайдів)
4. Повідомлення теми уроку
Учитель
Тане сніжок , А ось і я !
зеленіє лужок, Куди ступаю – сонце сяє,
грак прилітає . Усе навколо оживає,
Коли це буває ? (Весною). А ще пробуджую від сну…Я нашу
землю чарівну!
Запрошуємо!
Добрий день, в добрий час!
Рада, діти, бачить вас.
Не сама до вас прийшла –
Я синочків привела.
- А як звати моїх синочків ? Прошу загадки відгадати! ( Учитель читає загадки , у учнів на картках написані відповіді).
Загадки.
– Чи знаєте ви, чому місяці мають такі
1. Він сміється й плаче. назви?
По доріжках зайчик скаче, З давніх – давен люди помітили , що
Зайчик сонячний тендітний, після холодної зими першою зацвітає
До людей дуже привітний. береза. Ось і назвали перший місяць
Хоч мороз ще вусом крутить, весни березнем.
А зима лякає й лютить,
Але зайчик той сильніший
Тим ,що березню миліший. (Березень).
2. Всюди квітнуть первоцвіти, У наступному після березня місяці
У верби зелені віти, зацвітає багато квітів . Звідси і назва -
Птахи з вирію вертають, - квітень.
Бджоли інколи літають.
Ходить він по всій землі ,
То й кінець зимовій млі. (Квітень).
3. Солов’їні співи. А далі вся земля покривається
Перші грози, перші зливи. соковитою молодою травою. Тому
Зацвіли сади усюди. і назвали третій місяць весни
Засівають ниви люди. травнем.
21 березня день дорівнює ночі. День триває 12 годин , і ніч – 12 . Цей день називають днем весняної рівно дії.
Практична робота.
- Якими ви уявляєте весняні місяці ? (якого вони кольору? ) Розкажіть і презентуйте малюнки, які ви малювали до УПЧ по темі «Весна»
5. Актуалізація опорних знань
Учитель
Ми мандруємо, мандруємо
Україною крокуємо.
А зараз розглянемо карту нашої подорожі . Ми побуваємо на трьох островах.
Вони пропонують нам такі завдання :
В С Н А Е |
Р О С Л И Н И |
ЗДО В’Я РО |
1.Ознаки весни. 2.Робота з картками. 3. Народна скарбничка. |
1.Кольори весни. 2. Складіть квітку. 3. Гра «Що зайве?» |
1.Фізкультхвилинка. 2 Гра «Корисно – шкідливо» 3.Промінець здоров’я. |
6. Теплотерапія .
Вчитель: щоб не допустити перевтоми дітей, необхідно провести вправи для зняття напруження з очей, до вашої уваги одна з них
Тепло долонь знімає напругу з очей. ( Діти труть долоні одна об одну, прикладають теплі долоні до очей , не торкаючись очних яблук.)
7. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу. Розповідь учителя з елементами бесіди та використанням наочності.
Учитель
Першій острів називається «Весна».
Він пропонує нам такі завдання:
Учитель робить підсумок відповідей учнів і доповнює ( Біжать веселі струмочки, на дахах плачуть і радіють льодяні бурульки, талими водами наповнюються струмки, озера ,ставки, річки виходять з берегів. Таке явище називається – повінь. На лісових галявинах зацвітають перші квіти їх називають - первоцвіти , провісники весни).
Позначте цифрами порядок весняних місяців.
|
КВІТЕНЬ |
|
ТРАВЕНЬ |
|
БЕРЕЗЕНЬ |
Перевірка кросворду і завдання до учнів:
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
( Весна днем красна. Весна багата водою. Весняний день рік годує. Весна ледачого не любить. Квітень - з водою , а травень – з травою.)
БЕРЕЗЕНЬ |
КВІТЕНЬ |
ТРАВЕНЬ |
Березоль Березозорь Сочень Соковик Протальник « З гір потоки» Заграйярочки Капельник |
Красень Снігогін Дзюрчальник Водолій Лукавець Цвітеш |
Травник Пісенник Місяць – громовик Мур («мурава» - трава) |
Учитель
Ми мандруємо, мандруємо
Україною крокуємо
Мелодекламація
Мандруємо далі. Перед нами острів (Який ви мені зараз допоможете: звучить музика В.А. Моцарта «Весняна» , діти слухають відпочиваючи). Вчитель читає вірш:
Що найчарівніше буває, Вони, як усмішка привітна,
Що може душу розбудити? Як дотик сонечка , як казка ,
Скажіть мені , хто відгадає : Червона , жовта чи блакитна .
Ви правильно назвали – квіти . І в кожній з них – тепло і ласка …
У квітах щире сонце квітне
І чистота душі дитинна ,
І небо зоряне , привітне ,
І матері любов первинна . ( Надія Красоткіна ).
Зараз перед нами острів «Рослини».
5.)Кольоротерапія
Розгляньте картки на партах ( плакати на дошці , слайди на мультимедіапроекторі – за вибором вчителя і можливостями класу) , (перші квіти).
- Що це за квіти? ( підсніжник, мати – й мачуха , медунка )
- Якого вони кольору? ( білий, жовтий , пурпуровий )
Це найпоширеніші кольори весни.
6.)Пальчикова гімнастика з музикотерапією
Учитель розказує про зміст картини К. Білокур « Польові квіти» (1941) та звертає увагу на те , що вона близька і зрозуміла всім, захоплює, дивує, сповнює серце любов’ю до рідної землі. Картини Катерини Білокур чарують глядачів щедрістю веселкових барв та радісним світосприйманням. Вона мріяла про час , коли всі квіти Землі – весняні, літні, осінні. – буятимуть разом, милуючи око і серце своєю красою. У багатьох її картинах можна зустріти саме таке «дивне сусідство» різних квітів і рослин. (за бажанням вчителя ).
-Які зміни в житті рослин трапляються весною? (Розтанув сніг , на дворі стало тепліше, з’являються бруньки, листочки…)
7.) Групова робота (за рядами )
- Складіть квітку: (Асоціативній кущ)
Він проліски родич близький, білий смілий перший ніжний
П І Д С Н І Ж Н И К |
Тендітний і ніжний такий,
Та кольору неба не має, тендітний
А в білій сорочці гуляє.
(Підсніжник) зустрічає дивиться вистромлюється
Пурпурова, червона, блакитна, пурпурова яскрава смачна вітає
М Е Д У Н К А |
До бджілки завжди привітна.
Скидаю три різні спідниці –
Немає у мене сестриці. приваблює
( Медунка) .
сигналізує зацвіла дарує
Що за квітка ? Жовтий цвіт – яскрава тепла сонячна радісна
Мати – й - мачуха |
Ніби сонечка привіт.
Плине час – квітки немає ,
А листочок виглядає . зажовтіла розсипалась усміхається жовтенька
( Мати – й – мачуха ).
8.)Казкотерапія(Саме звертання до казки дозволить згадати про прості й глибокі істини, заново відкрити їх, а також наситити душу добром, створюючи ресурс протистояння злу й хаосу.)
Читання та обговорення казки. Можна розіграти по ролях, або показати ляльковою виставою.
-Чому зайчик міняє шубку з білої на сіру?
Зайчик і весна
Був гарний, погожий день. Маленький зайчик сидів під кущиком і дивився на свій старенький кожушок.
— Ой горе мені, — плакав бідолашний, — сніг розстав, ніде заховатися, скрізь видно мій білий кожушок.
Ласкаве сонечко побачило заплакане зайченя, витерло йому промінчиком слізки і пообіцяло допомогти. Воно звернулося до весни. Уважно вислухала вона сонечко і вирушила на пошуки зайчика. Де проходила, там зеленіла трава, розквітали дерева, щебетали пташки. Усе раділо Весні-чарівниці.
Нещасне зайченятко, яке сиділо під кущиком на купці сірого снігу, раптом із жахом побачило, як останній сніг розтанув, і навколо нього розцвіли проліски. Тремтячий зайчик підвів голову і помітив дівчину незвичайної вроди. Вона була одягнена в шати з прекрасних квітів. Вітер грався її русявим волоссям, а пташки співали для неї найкращих пісень.
— Ти хто? — зачаровано запитав зайчик.
— Я — весна, — лагідно відповіла дівчина, — сонечко розповідало про твою біду. Ось дивись. Це тобі.
Вона простягнула йому гарненький сірий кожушок.
— Дякую тобі, Весно! — закричав зайчик. — Тепер ніхто не побачить мене серед кущів!
Одягнувши нового кожушка, щасливий зайчик зник у лісі.
А весна-чарівниця помандрувала далі, даруючи всім радість і втіху.
(Сл.95)9.)Енергізатор «Весна»
Учитель:
Уявіть, що ви - квіти . Вранці ви прокидаєтеся від нічного сну.( діти встають навшпиньки, піднімають руки вгору й підтягуються).
Пелюстки ваші розкриваються назустріч лагідному сонечку . ( Школярі піднімають руки вгору , з’єднують долоні над головою, розводять руки в сторони).
Сонечко котиться по небу , а квіти своїми голівками стежать за його рухом. ( Із піднятими догори руками діти повертають тулуб ліворуч – праворуч ).
Закінчився день . Квіточки зібрали докупи свої пелюстки та нахилили голівки. (Учні повільно опускають руки вниз та сідають за парти).
10). Гра « Що зайве ?».
Діти серед запропонованих вчителем назв першоцвітів ( медунка, підсніжник, пролісок, мати – й- мачуха, фіалка, простріл , конвалія, троянда, крокуси , сон - трава , примула) та їхніх зображень знаходять зайве слово ( наприклад: троянда).
Учитель: У лютому – березні Всеукраїнська екологічна Ліга та Всеукраїнська дитяча спілка «Екологічна варта» разом з іншими громадськими організаціями та органами державної влади проводять щорічну всеукраїнську природоохоронну акцію «Первоцвіт». Розповсюджуються інформаційні матеріали (листівки , наклейки тощо).
(Лине тривожна музика). В одній із таких листівок читаємо: « Більшість рідкісних рослин , занесених до Червоної книги України , зникають із причини нищення їх людиною, і найяскравіше ця тенденція спостерігається на первоцвітах, які збирають, головним чином, для продажу. В Україні вже зникло майже 50 видів первоцвітів!
Люди, схаменіться! Квітка – немов людина, вона жива…На жаль, сьогодні красу не рятує світ, бо настав час рятувати її саму!».
У Червону книгу ми занесли
світ неповторний і чудесний,
що поступово вимирає,
давно рятунку в нас благає.
Невже в майбутньому на світі
не будуть квітнуть дивні квіти?
Конвалії й фіалки ніжні,
і вісник березня – підсніжник?
Невже ми більше на побачимо,
як сон – трава росою плаче?
Троянда степу, квітка мрії
Жар – цвітом землю не зігріє? ( Оксана Вашуленко).
11.)Ароматерапія з релаксацією«Оздоровлення духовного тіла» і дихальна гімнастика
Вчитель: Уявіть, що ви потрапили до весняного лісу.
-З давніх-давен люди стали помічати, що свої сили можна відновити спілкуючись з природою, зокрема із деревами.
Учень – екскурсовод:
-А ви знаєте, що в календарі друїдів (люди, що вірили в силу дерев) кожне дерево відповідало за той чи інший місяць народження людини. Наприклад: березень – ліщина, квітень – клен, липень - яблуня.
Вчитель:
-Людина притулялася і обіймала дерево, при цьому розповідала про неприємні ситуації, свої проблеми. Дерево так само відчуває як і людина, тому позитивну енергію дерево віддає людині, а собі забирає весь негатив.
- А тепер давайте вдихнемо і видихнемо повітря,дихаючи аромамаслами лікарських рослин
Лаванда, м’ята, герань, полин, аніс, розмарин, кмин – регулюють діяльність серця, нормалізують кровообіг.
Евкаліпт, лаванда, лист берези, камфорний лавр, коріандр, мигдальний горіх, лимон, меліса, фенхель, бергамот, сосна, гвоздика, аніс, китайський лимонник, імбир – покращують роботу легенів.
Лікарська ромашка, деревій, сандал, полин, буркун, лаванда, лавр, троянда, мигдальний горіх, герань, пижма, чебрець, розмарин, лотос, ваніль, китайський лимонник, апельсин, бергамот, рододендрон – діють заспокійливо, знімають втому.
12.) Сміхотерапія
Сміхотерапія спрямована на піднесення настрою, зміцнення здоров’я, повернення природного сміху, який знімає напруження у тілі.
Сміх поділяється на:
-сміх А (ха-ха) буде означати вислів задоволення і радості. Такий сміх є одним з різновидів здорового сміху;
-сміх Е (хе-хе) вважається заздрісним і висловлює презирство і зловтіху;
-сміх І (хі-хі) іронічний. Так сміються ті люди, яким є що приховувати;
-сміх О (хо-хо) - у ньому вловлюється критика, сумнів і протест;
-сміх У (ху-ху) висловлює прихований страх і боягузтво. Характерний для тих людей, які мають певні забобони і дуже бояться критики зі сторони.)
Вправи на сміхотерапію:
1. Встаньте, вдихніть і... посмійтеся! Вийшло? Ні? Ми дуже серйозні, тому нам так складно щиро розсміятися. Почувши веселий жарт, ми всього лише посміхнемося. А адже саме сміх, а не чергова посмішка, приносить максимум користі. Потренуйтеся - і ви навчитеся сміятися в будь-який момент.
2. Виконайте ще одну вправу - посміхніться і утримуйте посмішку. Хід думок і навіть настрій почнуть поліпшуватися - і ось вже ваша усмішка стане не награною, а справжньою.
3. Викликає щирий сміх - такі собі «сміхотаблетки».Це може бути улюблена комедія, смішні оповідання, збірники анекдотів чи відеозапису, на яких відображені сімейні свята. Зберіть для себе скриньку сміху та відкривайте її, коли це необхідно. Погане самопочуття, поганий настрій і депресія відступлять під натиском радісного сміху! Смійтеся на здоров'я!
4.«Пташиний хор»
Проспівати знайому дитячу пісню, використовуючи замість слів лише «ців,ців». При цьому діти руками виконують рухи, властиві птахам.
13.)Мудри з звукотерапією
Учень:Мистецтво мудр виникло в Китаї більш як 2000 років тому. Древні мудреці вважали, що життєдіяльність організму підтримується не тільки їжею, а й енергією космосу. Мудра яку ми продемонструємо, покращує зір.
Вчитель: додаємо звукотерапію. (Учні набирають через ніс максимальну кількість повітря в легені. Видихаючи, промовляють певний звук або звуки.)
Учень продовжує:
14.)Соляні мішечки
( Учні кладуть на голови мішечки):
Вчитель:
Спинку рівною тримайте -
це потрібно у житті.
Буде гарною постава
і красивою хода.
Будь, дитино, вправна, жвава,
не спітка тебе біда.
Учні хором:
Бережім здоров'я власне,
поки є на це ще час.
Бо життя таке прекрасне
і одне воно у нас!
Учитель: запишіть з пам’яті 2 останні рядки, продекламовані хором.
Учень :
-Мішечки нагадують про правильну поставу, зміцнюють м’язи спини та шиї.
Учениця:
- Морська йодована сіль у мішечках оздоровлює органи дихання
Учитель
Мандруємо далі!
Як називається наступний острів?
Зрозуміло , всім відомо,
Що приємно будь здоровим,
Тільки треба знати,
Як здоровим стати!
Ми з вами потрапили на острів « Здоров’я».
8. Мультимедійна фізкульхвилинка «Весна» під музику.(в тубі, якщо є інтернет)
Ось іде до нас весна.
Все навколо ожива:
Підсніжники прокидаються, (потягнутися)
Проліски посміхаються, (посміхнутися)
Пташки прилітають, (махають руками, як крилами)
Діти вибігають, (біг на місці)
На луках стрибають(стрибки)
9.Закріплення вивченого матеріалу
1.)Гра « Корисно – шкідливо» (« Спіймай корисне» ).
а) Перебування на свіжому повітрі.
б) Звичка брати все в рот і куштувати на смак.
в) Тривале сидіння біля телевізора , комп’ютера.
г) Миття рук перед уживанням їжі.
д) Паління цигарок.
е) Загартування.
ж) Систематичне харчування.
з) Дворазове чищення зубів.
2.) Гра «Відкрий промінці здоров’я».
- Найбільше багатство в людини – це здоров’я. Що, на вашу думку, треба робити для зміцнення здоров’я?
- За гарні відповіді «Сонечко» дарує вам чарівний промінчик.
Твоє здоров’я у твоїх руках.
Режим дня |
Чистота |
Їжа |
Відпочинок |
Зарядка |
Не забувайте: Кожен день по розпорядку
Маємо робить зарядку.
Для здоров’я вона плюс.
Намотай собі на вус.
3.)Гра «Плутанка» (картки на партах , самостійна робота)
З’єднай рисками початок та продовження речень.
Сонце, повітря і вода - |
запорука здоров’я. |
Чистота - |
наше багатство. |
Здоров’я - |
здоровий дух. |
У здоровому тілі - |
наші найкращі друзі. |
4.)Точковий масаж1
Під коментування наступного учня клас демонструє вправи:
Точковий масаж протистоїть інфекції. Учні круговими рухами, злегка натискаючи вказівними пальцями, діють на такі точки на обличчі (по 10 натискувань):
Другий учень продовжує:
Вітаємося з організмом за допомогою точок бадьорості:
Точковий масаж2
Вчитель. Проведемо масаж біологічно активних точок, щоб стимулювати захисні сили нашого організму.
(Масаж виконуємо подушечками вказівних пальців, коловими рухами під мелодію пісні «Лавата»
Мої брівки дуже гарні я їх масажую. – 4 рази.(Точка 7).
Мій носик дуже гарний я його пильную - 4 рази.( Точка 6).
Мої вушка дуже гарні я їх доглядаю. - 4 рази.(Точка 8).
Моя шийка дуже гарна чиста і біленька. – 4 рази.( Точка 3)
Мої ручки дуже гарні ніжні і слухняні. – 4 рази. (Точка 9) і т.
Найбільше наше багатство – це здоров’я. Робіть кожного дня зарядку, вмивайтесь,стежте за чистотою свого тіла, займайтесь спортом., правильно харчуйтесь, більше бувайте на свіжому повітрі. Бережіть і зміцнюйте своє здоров’я!
5.)Фітотерапія
Весною люди часто хворіють простудними хворобами. Поміркуйте і запропонуйте ліки від застуди.
Весна наступила,
Родина захворіла .
Що робити? Як тут бути?
Треба ліки роздобути!
1.Пропоную від застуди 4. Є рослина чарівна -
Пити чай тепленький, Весною росте, літом цвіте,
З медом солоденьким. Восени осипається,
2. А от моя бабуся Зимою відсипається.
Лікує мене чаєм з малини. А квіти – на медок.
Пийте чай з малиною, Лікує від грипу,
І ви швидко одужаєте. Кашлю й хрипу!
3.Щоб здоровим бути Відгадали цю рослину?
І не захворіти, Звичайно , це духмяна липа.
Раджу, друзі. вам
Часничок спожити.
Казахське прислів’я говорить : чай не п’єш, де силу береш?
П’ємо вітамінні чаї для зміцнення імунітету
А я раджу вам, друзі, не хворіти. А для цього свій імунітет зміцнити. Уявіть, що ваш організм – це будиночок, а імунітет – огорожа навколо нього. А зміцнить наш імунітет здоровий спосіб життя та правильне харчування.
Рухайся більше – проживеш довше. Багато рухаємось на свіжому повітрі. Покращується кровообіг, організм збагачується киснем, під дією сонячного проміння виробляється вітамін Д - вітамін росту.
. Вчитель:
Оформлення класної кімнати також сприяє зміцненню здоров’я
Фіалковий і салатовий колір стін і заспокоює, настроює на робочий лад.
6.)Квіткотерапія
Учениця : Фіалки , звеселяють. Хророфітум очищує повітря. Монстера - іонізує повітря.
Вчитель:
Чому ми вчимося бути здоровими?
Учні встають та хором відповідають:
Бо здоров'я — це прекрасно ,
Здорово,чудово, ясно!
9. Підсумки уроку
- Що нового ви дізналися?
- Чому навчилися?
- Що вам сподобалося на уроці?
Мандрівку свою ми вже закінчили,
Все з вами і вивчили , і повторили,
Всі дружні й активні були ви весь час.
Хороші оцінки чекають на вас!
Це сонце, повітря і сміх!
-То чому у нас сьогодні зелений кольоровий день?
10.Домашнє завдання
З курсу « Природознавство» ( Стаття : « Весна. Рослини навесні.»), відповісти на запитання після статей.
Творча робота (за бажанням) , намалювати «Весняні зміни у природі», «Хай живуть квіти!».