Конспект уроку природознавства 2 клас "Які прикмети у зими? Зимові зміни у неживій природі"

Про матеріал

Розширювати та збагачувати знання учнів про сезонні зміни у неживій природі, зокрема взимку; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, пам'ять та мовлення учнів, уміння вести спостереження; виховувати інтерес до природознавства, бажання бути природі другом, досліджувати її явища.

Перегляд файлу

Природознавство 2 клас

Тема. Які прикмети у зими? Зимові зміни у неживій природі

Мета:

формувати ключові  компетентності:

  • загальнокультурну компетентність ( культура відносин в колективі);
  • інформаційно-комунікативну компетентність (уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію, уміння здобувати нові знання);
  • здоров’язбережувальну компетентність ( уміння долати труднощі).

формувати предметні компетентності: 

розширювати та збагачувати знання учнів про сезонні зміни у неживій  природі, зокрема взимку; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, пам’ять та мовлення учнів, уміння вести спостереження; виховувати інтерес до природознавства, бажання бути природі другом, досліджувати її явища.

Технічне обладнання та програмне забезпечення: малюнок берізки, картки для групової роботи та роботи в парах, завдання на сніжинках, репродукції картин Сергія Світославського «Зимовий пейзаж»,  Сергія Шишко «Парк узимку», музичний диск П.І.Чайковського «Пори року».

                                                         Хід уроку

І. Організаційний момент

Пролунав для всіх дзвінок,

Починається урок.

Тож часу не гаймо,

Урок природознавства розпочинаймо.

Девіз уроку.

Не просто слухати, а чути

Не просто дивитись, а  бачити

Не просто відповідати, а міркувати

Дружно і плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Виступ синоптика

- Сьогодні у Старому Острополі очікується хмарна погода. Цілий день ітиме лапатий сніг, мороз сковуватиме річки у лід. А у нашому класі – тільки радісні посмішки і цілий день плідної роботи.

2. Відгадування загадки                   

А яка ВОНА буває,

Скаже той, хто добре знає.

Чи ж вона буває ніжна?

Ні! Холодна й білосніжна.

Так. Холодна, вітер віє,

І від снігу все біліє,

В небі темна хмара висне

Іноді мороз аж тисне.

Чудеса на склі малює,

На річках мости будує

     Не прості, а льодяні,

Дуже гарні, мов скляні.

Під ногами сніг рипить.

Звір від холоду тремтить.

Є хурделиця, природно.

Є метелиця холодна.

Хуга є, і є завія,

Сонце світить, та не гріє.

І його частіш немає –

Хмара сонце закриває.

  •  Хто ж це ВОНА?
  • Який настрій викликає у вас зима?
  • Після якої пори року настає зима?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

- До нас у гості завітала Зима.

Зима. Ідучи до школи, я зустріла на шкільному подвірї сумну берізку.

- Берізко, чому ти така сумна? – запитала я.

- Мені невесело, тому що дуже холодно і я хочу тепленький одяг із сріблястих пухнастих сніжинок.

Дітки, давайте допоможе Берізці одягнутися в убрання з пухнастих сніжинок. Для цього вам необхідно виконати завдання, що знаходяться на сніжинках.

(На дошці прикріплено малюнок берізки, що сумує).

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Завдання 1 сніжинки. (Після виконання завдань учні прикріплюють сніжинки на гілочки берізки).

1. Бесіда за картинами Сергія Світославського «Зимовий пейзаж»,  Сергія Шишко «Парк узимку».

-Яку пору року зображено?

-Які ознаки зими ви бачите?

-Назвіть кольори зими?

-Яка картина сподобалась і чому?

2. Слухання музики  П.І.Чайковського «Пори року». (Грудень)

- Що виникає у вашій уяві, коли звучить ця музика?

- Який настрій викликає ця музика?

3. Перегляд уривку з мультфільму «Місяці і пори року».

- Назвіть місяці зими. Об’єднайтесь в групи за місяцями зими (учні вибирають назву улюбленого зимового місяця).

  1. Робота в групах      

Завдання 2 сніжинки

I  група - грудень.

 Прочитайте текст.

Зиму розпочинає грудень. Перший зимовий місяць грудень ще називали «мостовик», «стужайло», «вітровик», «зимник», «хмурень».

Грудень вважають найпохмурішим місяцем року. Незвичайним днем у цьому місяці є 22 грудня — день зимового сонцестояння. 22 грудня день — найкоротший, а ніч — найдовша. Після цього день збільшується, а ніч зменшується.

 У грудні господарює зима. А допомагають їй і хуртовини, і метелиці, і вітри. Скрізь лежить пишна біла ковдра. Застиг дрімучий ліс. Дерева поринули в глибокий сон. Усе довкола біле-біле. Але грудень дуже рідко холодніший від січня.
  - Знайдіть в тексті ознаки першого місяця зими. Підготуйте  розповідь про грудень.

  II група - січень.

Прочитайте текст.

 Січень – середина зими. Він теж мав чимало народних назв: «сніжень», «сніговик», «льодовик», «щипун», «тріскун».

У цьому місяці дні довшають, більше сонячного світла ллється на Землю. У січні земля врешті-решт укривається суцільною сніговою ковдрою. А ще його величають царем морозів, володарем і серцем зими, бо він найхолодніший місяць. У січні не тільки сніг січе, а ще й мороз вогнем пече. Чим більше снігу, тим більше навесні талої води, краще зволожаться поля, повноводнішими будуть ріки.

  • Знайдіть в тексті ознаки другого місяця зими. Підготуйте розповідь про січень.

III  група - лютий.

Прочитайте текст.

 Місяць лютий завершує зиму. За старих часів лютий замикав рік, тому його ще називали «межень», бо він проводив межу між старим і новим роком. Сьогодні ж лютий — останній місяць матінки-зими. Та хоча він і останній, усе одно приходить до нас із сердитими вітровіями й сніжними заметілями, а звідси ще й такі його назви — «сніговій», «вітродув».

Усе частіше на небі з’являється Сонце. Усе вище і вище воно піднімається, більше тепла посилає на Землю. Майже на дві години збільшується тривалість дня. Небо стає ясним і блакитним. З південного боку будинків звисають бурульки. Зима в лютому пом’якшується, бувають відлиги, але ще можуть бути й сильні снігопади і завірюхи.

  • Знайдіть в тексті ознаки третього місяця зими. Підготуйте розповідь про лютий.

V. Фізкультхвилинка

Морозець, морозець!

Не щипай за щічки!

Теплі валянки у нас,

Шубки й рукавички.

Морозець! Морозець!

Плещемо в долоні.

У дівчаток і хлоп’ят

Носики червоні!

VІ. Робота з підручником

Завдання 3 сніжинки

  • Прочитайте текст підручника (с.73-74). Дайте відповіді на запитання?
  • Чому перший місяць зими називали ще «мостовиком»?
  • Що таке «просіка»?
  • Яка погода в лютому місяці?
  • Які  народні мудрі вислови про зимові місяці ви запам’ятали?
  • Поясніть їх зміст?

VІІ. Узагальнення і систематизація знань

  1. Робота в парах

Завдання 4 сніжинки

  • Встановіть відповідність між частинами народних висловів про зимові місяці.

 

Грудень рік кінчає,      хурделиці та замети.

Лютневі прикмети -                                      а господар дрова із лісу возить.

Січень січе та морозить,                                зиму починає.

  1. Розгадування кросворду

Завдання 5 сніжинки

 

      1.

   2.

     

  3.

4.

 

 

  1. Два блискучих сталевих братика

По ковзанці колами мчать.

Лише миготять вогники.

Що за братики? (Ковзани).

2. Аж тріщіть мороз, лютує,
Сніжна віхола танцює.
А ставок у лід закутий.
Це зимовий місяць…(Лютий).

3. Хто малюнок на вікні

Уночі зробив мені? (Мороз).

4.Росте вона зимою

Донизу головою.

Тоненькою, прозорою,

Біло-голубою. (Бурулька).
3. Гра «Спіймай ознаки зими»

Завдання 6 сніжинки

Довгі ночі, короткі дні.

Сонце добре світить і гріє.

Всі дерева стоять голі.

Птахи прилітають з вирію.

Небо низьке, сіре, непривітне.

Уночі бувають заморозки.

Сніг укрив замерзлу землю.

VІІІ. Підсумок уроку

-Ми виконали усі завдання Зими. Наша берізка одягла тепле вбрання і усміхнулася. Разом із нею зраділа Зима і посипала білим сніжком.

Гра «Мікрофон»

  • Про яку пору року ми говорили?
  • Які ознаки зими ви запам’ятали?
  • Які завдання найбільш сподобались?

ІХ. Домашнє завдання

Намалювати малюнок до теми, написати казку про зиму.

 

Завантаження...
docx
Додано
4 січня 2018
Переглядів
3501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку