Конспект уроку з природознавства на тему:"Як готуються звірі до зими.Комахи восени"

Про матеріал

Тема. Як тварини готуються до зими. Комахи восени.

Мета. Поглиблювати знання школярів про явища в живій природі;

Формувати уявлення про осінні явища в житті комах, уміння

аналізувати, порівнювати, робити висновки;формувати потребу у

пізнанні природи, проведенні спостережень за комахами восени.

Розвивати кмітливість, спостережливість, мислення.

Виховувати любов до природи.

Тип: урок засвоєння нових знань

Форма: усний журнал

Перегляд файлу

Тема. Як тварини готуються до зими. Комахи восени.

Мета. Поглиблювати знання школярів про явища в живій природі;

           Формувати уявлення про осінні явища в житті комах, уміння 

           аналізувати, порівнювати, робити висновки;формувати потребу у

           пізнанні природи, проведенні спостережень за комахами восени.

           Розвивати кмітливість, спостережливість, мислення.

           Виховувати любов до природи.

Тип: урок засвоєння нових знань

Форма: усний журнал

Обладнання: картки з їстівними та отруйними грибами, сторінки усного

                       журналу; ПК, презентація

 

Хід уроку

І. Орг.момент

ІІ. Хвилинка спостережень

( аналіз показників погоди – стан неба, опади, температура повітря, вітер)

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

  • Діти, про що йшла мова на попередньому уроці?
  • Вірно, про гриби. Що таке гриби?
  • На які дві групи діляться всі гриби?
  • Наведіть приклади їстівних грибів.
  • Наведіть приклади отруйних грибів.
  • А  зараз ми з вами перевіримо, як ви засвоїли тему «Гриби». Перед вами лежать конверти з картками грибів, вам потрібно, працюючи в парі, розкласти їх на дві групи – їстівні, отруйні.

( за правильно виконане завдання діти отримують червоного метелика, якщо допущено одну - дві помилки – оранжевого)

ІV. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Фронтальне опитування

- Скажіть мені, будь ласка, що ви отримали за свою роботу?

  • Вірно, метелика.
  • До якого виду тварин він відноситься?
  • Чим комахи відрізняються від інших тварин?
  1. - А зараз я пропоную вам гру « Два кути». Перед вами  представлені дві групи тварин. Вам потрібно обрати групу комах та перейти до відповідного кута.

І кут: бджола, коник, павук, мураха;

ІІ кут: сонечко, жук рогач, водомірка,метелик.

( обговорення відповідей + відповідь на питання « Чому я обрав цей варіант відповіді?» кожною дитиною).

  • Яких комах ви ще знаєте, що цікавого про них можете розповісти.

V. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми дізнаємося, які явища відбуваються в житті комах восени, як вони готуються до зими.

 

VІ. Вивчення нового матеріалу

  • Пояснення нового матеріалу сьогодні в нас буде у вигляді «усного журналу».
  • Що таке журнал?
  • Назва нашого журналу « Комахи восени»

  1. Бесіда з елементами розповіді
  • Перед тим як ми перегорнемо першу сторінку журналу, я хочу у вас спитати:
  • Де живуть комахи? ( Комахи живуть усюди: у воді ( жук плавунець, водомірка), у траві й на деревах ( метелики, коники, мурахи), у ґрунті (ведмедка); у будинках( таргани й клопи); на тілі інших тварин ( блохи, воші). Їх можна зустріти у лісі, лузі,, в саду, в полі)
  • Чим живляться комахи? ( Комахи живляться нектаром квітів, соком рослин ( попелиця), листям і травою ( хрущ, коник), іншими комахами ( сонечко), кров’ю тварин ( блохи, комар).
  • Чи зустрічали ви комах восени по дорозі до школи, біля свого будинку?
  • Прийшли осінні холодні дні. З настанням осені змінюється життя комах. З кожним днем їх стає все менше. Уже не чути, як гудуть бджоли, пищать комарі, сюрчать коники. Вони готуються до зими, адже не всі зможуть знайти собі їжу взимку. Чому?

VІІ Фіз хвилинка

( під пісню Н. Май «Метелик» діти виконують танцювальні рухи)

  1. Робота з презентацією - сторінками усного журналу:

1сторінка: метелики

 

  • Кого ви бачите на слайді? Як ви їх упізнали?
  • Розгляньте білана капустяного. Восени він гине. Але його гусінь, яка вилупилась з яєць, що відклав метелик, перетворюється на лялечку. Лялечка зимує, приклеївшись до паркану, дерева.
  • Погляньте на кропив’янку і лимонницю. Ці метелики восени, згорнувши крила, ховаються в дупла, під кору дерев і сидять там до весни.
  • А ось і адмірал, він відлітає у теплі краї.

2 сторінка: мураха

 

 

  • Як ви упізнали мураху?
  • Мурахи восени ховаються в глибоких підземних норах мурашника, ретельно закривши усі входи. У своєму тілі вони накопичують особливу рідину, яка рятує їх від морозів. Вони збиваються у великий клубок і нерухомо перезимовують.

3 сторінка: сонечко

 

  • Як ви його упізнали?
  • Сонечко восени шукає затишне місце для зимівлі – під корою стареньких пнів, під опалим листям.

4 сторінка: оса, джміль, бджола

 

  • Оси та джмелі, коли настають холоди, гинуть. Залишаються зимувати в затишних схованках лише молоді самки.
  • Бджоли восени замазують усі щілини у вулику і щільно скупчуються. Вони майже нерухомі. Живляться медом. Завдяки цьому у них виділяється тепло. Відтак у вулику підтримується температура до 20 градусів тепла.

5 сторінка: муха, комар

 

  • Мухи і комарі ховаються восени в затишні місця на горищі, у віконні рами, у підвали, погреби.

6 сторінка: колорадський жук, травневий хрущ.

 

                                

  • Колорадський жук закопується в ґрунт  і перезимовує там. Хрущі гинуть, а ось їх личинки, які вилупились з яєць, що відклав хрущ, зимують теж в ґрунті.

VІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота в зошитах з друкованою основою (с.20 – колективно)
  2. Гра « Упізнай комаху»

( дітям потрібно відгадати загадку і розповісти, як вона готується до зими; за правильні відповіді – метелики)

ІХ. Підсумок уроку

  • Про що ви дізнались на уроці?
  • Порахуйте скільки метеликів кожен з вас отримав за урок.

( підводяться підсумки – хто ж найкраще працював на уроці)

Х. Домашнє завдання: прочитати статтю на с. 48-51, дати відповіді на запитання.

doc
Додано
11 січня 2018
Переглядів
3496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку