19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Інтегрований урок-проєкт з природознавства в 3 класі на тему: «Ми відповідаємо за тих, кого приручили. Мої домашні улюбленці»

Про матеріал
Характеристика проєкту: За діяльністю: дослідницько – інформаційний За кількістю: груповий За тривалістю виконання: короткостроковий. За формою проведення: урок-проєкт За характером контактів: серед дітей одного віку
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований

урок-проєкт з природознавства в 3 класі

на тему: «Ми відповідаємо за тих, кого приручили. Мої домашні улюбленці»

 

 

 

 

 

 Дети и животные (88 фото)                                                   Підготувала:

 вчитель початкових класів

КЗ «НСШ І – ІІІ ст. №5»

Світлак Олена Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

 

Характеристика проєкту:

За діяльністю: дослідницько –  інформаційний

За кількістю: груповий

За тривалістю виконання: короткостроковий.

За формою проведення: урок-проект

За характером контактів: серед дітей одного віку

 

Формування робочих груп

1 група «Редколегія»

На початку роботи над проектом учитель дає завдання учням  класу сфотографувати або намалювати свого домашнього улюбленця та написати про нього коротку розповідь. Учні з групи «Редколегія» повинні оформити  надані матеріали  у міні-книжку.

2 група «Історики»

Учні цієї групи збирають матеріал та готують розповіді про домашніх улюбленців,  яких найчастіше приручають любителі тварин.

3 група «Фотографи»

Учні з групи «Фотографи» готують слайди з фотографіями домашніх тварин та підбирають загадки про  них.

4 група «Цікавлики»

Учні цієї групи добирають  цікаві факти з життя домашніх тварин.

5 група «Правознавці»

Учні мають підібрати інформацію про правила догляду за домашніми тваринами, які існують в Україні, та  розробити правила догляду за ними.

Мета і завдання:

  • ознайомити учнів з життям та повадками собак, котів, декоративних птахів, риб, які утримуються в домашніх умовах;
  • з’ясувати значення домашніх тварин у житті людини;
  • формувати  навички роботи в групі,  вміння обмінюватися думками; учити шукати відповіді на цікаві запитання;
  • розвивати в учнів практичні вміння та навички спостереження й догляду за життям тварин удома;
  • виховувати любов до тварин,  прищеплювати почуття відповідальності  за тих тварин, життя яких залежить від уваги і догляду за ними з боку людини.

Обладнання: мультимедійний супровід,  малюнки  і фото тварин, аудіо та відеоматеріали з мережі Інтернет.

 

Етапи роботи над проєктом:

- опрацювання літератури, перегляд телепередач, пошукова робота в мережі  Інтернет;

- добір малюнків, картинок, фото з теми;

- обговорення матеріалу і написання творів на тему: «Мій домашній улюбленець»;

- демонстрація зібраного матеріалу в класі;

- оформлення мультимедійної презентації.

Очікувані результати:

  •                   учні ознайомляться з життям та повадками собак, котів, декоративних птахів, риб, які утримуються в домашніх умовах, з’ясують значення домашніх тварин у житті людини;
  •                   удосконалять рівень  навичок роботи в групі;
  •                   набудуть  практичних  вмінь щодо догляду за тваринами  удома;
  •                   створять міні – книгу « Мій домашній улюбленець»;
  •                   удосконалять навички роботи з інформацією

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 І. Організація класу.

ІІ. Мотивація

Перегляд мультфільму «Уроки тітоньки Сови»

https://www.youtube.com/watch?v=GRYB38O3zNo

ІІІ. Оголошення теми уроку.

1. Технологія “Мозковий штурм»

2. Слово вчителя:

- З давніх-давен людина приручає і одомашнює тварин. Вони стають її найкращими друзями,  рятівниками, навіть членами сім’ї. А людина у тварин багато чому навчається.

ІV. Виступи учнів групи «Історики» та «Фотографи»

 

1 Учень

 

Вірний друг у мене є, Мені лапу подає.

Заглядає щиро в очі, Мовби щось сказати хоче.

Замість слів лиш чути гав,

Всіх котів порозганяв.

Хто скажіть цей розбишака, Знають всі, що це… (собака)

 

 

http://lifedog.ru/upload/img/m/kRD6TbXoKlFINmBy.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 Учень (Слайд1)

  •                   Найчастіше поряд з нами живе собака. Собака – друг людини. «Хто має собаку – живе довше». У Ірландії кажуть: «Дім без собаки чи кішки – дім без любові і радості.» А й справді, для чого люди заводять собак? На це є різні причини. Собака відданий людині. Він – справжній друг, допомагає людям. Адже ми знаємо, що собаки – охоронці, собаки-рятівники, собаки-поводирі.

Собака – перша домашня істота, яка з’явилася в домі людини близько 12 тисячі років тому. Собаки допомагають знаходити людей під руїнами під час землетрусів чи інших катастроф. Шукають наркотики. Є багато прикладів, коли звичайнісінькі дворові собаки рятували своїх господарів, першими зачувши небезпеку при виникненні пожежі в оселях. Без собаки людина вже не може обійтися. Тому що собака – найкращий друг людини. Письменники, поети, вчені прославляли собаку за його відданість і любов до людини, яка його виховала. Щоб увіковічити ці риси характеру собаки, люди відкрили пам’ятники собакам. У 1989 році в Парижі (Франція) було відкрито пам’ятник собаці-сенбернару на ім’я Баррі. Великий собака тримає на спині маленьку дівчинку. Баррі рятував людей із снігових завалів у горах Альпах. На постаменті викарбуване його ім’я. В центрі постаменту напис: «Він врятував 40 людей і був убитий 41». У Нью-Йорку (США) – вожаку упряжки Балту, який доставив під час епідемії у занесене снігом селище на Алясці протидифтерійну сироватку. У Борго-Сан-Лоренцо (Італія) – собаці Вірному, який 14 років щовечора ходив на автобусну зупинку зустрічати свого господаря, який загинув під час війни.

 

3 Учень

Має вуса й пишний хвіст

І негарну звичку:

Спершу добре він поїсть,

Після — вмиє личко. (Кіт)

4 Учень (Слайд 2)

Смешные и просто красивые фотографии кошек (136 фото)

 

  •                   Наступний симпатичний пухнастий улюбленець зустрічає свого господаря. Впізнали його? Вірно – кіт. Вже однією своєю появою знімає втому і роздратування. Коли рука гладить шовкову шерсть, це діє заспокійливо. А котяча пісенька покращує настрій господаря вже протягом 4 тисяч років. Кішки – теж лікарі. При радикулітах на спину радять покласти кішку. Адже це жива грілка! Вчені зробили відкриття: кішка – чудовий, майже професійний екстрасенс. Вона володіє позитивним біополем великої сили. Відомо близько 60 порід котів, але найчастіше поряд з нами живе звичайний домашній кіт. Розглянемо фотографії деяких порід і визначимо,  який кіт живе у твоєму домі.

 

5 Учень

Що за хатка-дивина?

З скла прозорого вона.

Табунцями, як у річці,

Рибки плескають в водичці.

(Акваріум)

6 Учень (Слайд 3)

 

http://ihavefish.ru/wp-content/uploads/2015/02/puntius-titteya-2-650x385.jpg

  •                   Познайомимося ще з одним домашнім улюбленцем – це рибки. У багатьох людей вдома є акваріум. І друзями для них стали риби. Спостереження за цими німими істотами дає можливість розслабитися, відпочити. Спостереження за акваріумними рибками – процес оздоровчий для нервової системи. Граціозні рухи акваріумних рибок змушують нас забути про всі тривоги і незгоди, хвилеподібне колихання підводних рослин створює затишок і спокій. Акваріумні рибки – це фантастичне багатство фарб і форм – яскрава, барвиста, плаваюча веселка усіх відомих кольорів сонячного спектру. Немає такого кольору, який би природа не використовувала в забарвленні декоративних рибок. В оселі акваріум – це краса і затишок. Картинка в ньому щохвилини змінюється. Він схожий на «живий телевізор», а головне,  новини тільки хороші.

 

7 Учень

Пір'я він яскраве має.

Як людина, розмовляє.

(Папуга)

 

 

8 Учень (Слайд 4)

Попугай с желтым клювом

- Багато людей тримають і інших тваринок. Спробуйте їх впізнати на фотографії.

- Папуги.

 Відомо більше 350 видів папуг: какаду, корели, нерозлучники, ара, клипохвості та інші. Найчастіше люди вдома тримають хвилястих папужок. Папуги мають здатність імітувати людську мову, деякі хвилясті папужки можуть знати більше 200 слів. Папуги – справжні інтелектуали. Вони не просто копіюють та наслідують звуки – деякі з них цілком можуть підтримувати бесіду. А живуть папуги ( залежно від виду ) від 8 до 60 років.

 

9 Учень

Народилось їх багато,

Є в них мама, є в них тато.

Менші, ніж заморські свинки,

Ці пухкі, малі тваринки. (Хом’яки)

 

10 учень (Слайд 5)

обыкновенный хомяк

 

  •                   Хом’ячок – мила, пухнаста тваринка. На сьогоднішній день відомо 19 видів хом’яків. Звички хом’ячків дуже схожі з людськими. Вони можуть сумувати, радіти, обурюватися і навіть сваритися між собою. Хом’ячки погано бачать, але мають чудовий слух, нюх і пам'ять, непогано плавають. Живуть хом’ячки до 5 років. Хом’ячки – це справжні друзі, добре відчувають настрій людини, тому якщо вам сумно, маленький друг щосили постарається вас розвеселити.

 

11 Учень

У воді плаває, по землі ходить,

А з хатини не виходить.

 Живе спокійно, не спішить,

Вона ніколи не біжить,

Під панциром без страху

 Гуляє… (черепаха)

 

12 Учень (Слайд 6)

 

 

Черепаха на зелёном листе

 

 

 

  •                   Черепахи живуть на Землі впродовж більше ніж 220 мільйонів років. Людям відомо близько 230 видів. Черепахи підрозділяються на сухопутних, прісноводних та морських. Живуть вони від 40 до 200 років і важать до 900 кг. Ростуть черепахи протягом всього життя. Якщо в домі живе черепашка, пам’ятайте, що черепаха – не іграшка, а жива дика рептилія, яка потребує особливого догляду.

 

13 Учень

 

Я маленький, я вухатий,

Попелястий, волохатий.

Я стрибаю і тікаю,

Дуже куций хвостик маю. (Кролик)

 

 

14 учень (Слайд 7)

http://art-assorty.ru/uploads/posts/2015-01/1422513352_1321524213_0_552f4_a390869b_xl.jpg

 

  •                   Кріль.

Познайомимося це з одним домашнім улюбленцем – це кролик. Відомо до 60 видів цих пухнастих тваринок. Ці милі створіння стали домашніми близько 1000 років тому. Кролі дуже вимогливі до харчування, це травоїдні тваринки, але багато рослин для них є отруйними. Якщо у вас дома кроленятко,  ви повинні приділяти особливу увагу тому,  чим ви його годуєте. У Німеччині, в місті Кааль,  стоїть пам’ятник зайцям, а зображення цієї тварини є на гербі міста, оскільки саме зайці підказали колись переселенцям місце їх майбутнього поселення.

V. Виступ групи «Правознавці»

-Щоб  заводити домашню тварину , потрібно знати правила догляду за нею.

1. Треба спитати дозволу у батьків,  чи потрібний вихованець в будинку.

2. Годувати кормом або їжею, спеціально призначеною для тварини.

3. Кожного дня прибирати за своїм улюбленцем.

4. Доглядати за вихованцем: купати, розчісувати.

5. Дбати про здоров’я свого вихованця, якщо захворів – іти до ветеринара.

6. Щодня вигулювати свого вихованця.

7.Завжди бути уважним, лагідним, терплячим зі своєю домашньою тваринкою.

Це повинен знати кожен:

  •                   Якщо вже так сталося, що ви переїжджаєте і не можете забрати із собою свого улюбленця, то не потрібно виганяти його на вулицю. Завжди можна знайти йому нового власника серед родичів або друзів. Може, у вас окотилась кішка або ощенилася собака?  Дайте оголошення в газету і роздайте їх: завжди знайдуться люди, які хочуть завести собі домашню тварину. Є й інший спосіб прилаштувати маленьких пухнастиків. Віднесіть їх в розплідник або притулок для бездомних тварин, там про них подбають і знайдуть їм господарів.
  •                   Тримати сторожових собак на прив’язі і спускати їх з прив’язі лише у закритих дворах, що виключає можливість втечі; про наявність собак застерігати написом на будинках і дворах; прибирати у всіх випадках екскременти тварин.

 

Особам, які утримують домашню тварину, забороняється:

  • утримувати, передавати іншим особам у формі продажу, зміни або дарування незареєстрованих собак, котів;
  • продавати собак і котів та інших тварин у невстановлених для цього місцях;
  • утримувати собак, котів та інших тварин у місцях загального користування (коридорах, підвалах, на сходах, горищах тощо);
  • розводити тварин зі спадково закріпленою агресивністю;
  • заводити собак і котів у приміщення продовольчих магазинів, об’єкти громадського харчування, установи охорони здоров’я, культури, на територію дитячих майданчиків;
  • вигулювати та виводити за межі помешкання чи садиби собак без наявності коротких повідків, намордників, засобів прибирання екскрементів;
  • купувати, продавати, показувати на виставках і виводах, а також перевозити в інші населені пункти всіма видами транспорту собак, котів та диких тварин без ветеринарного паспорта з відміткою про імунізацію проти сказу, яка проведена не раніше 12 місяців і не пізніше 30 днів до вивозу (виводу);
  • викидати трупи собак, котів та інших тварин або ховати їх у не відведених для цього місцях;
  • жорстоко поводитись з домашніми тваринами, залишати бездоглядними або знищувати їх;
  • вирощувати та використовувати собак і котів для отримання м’яса, жиру та шкіри.

Законодавство України передбачає відповідальність за жорстоке поводження із тваринами. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» жорстоке поводження з тваринами – знущання над тваринами, вчинене із застосуванням жорстоких методів або з хуліганських мотивів, а також нацькування тварин одна на одну, вчинене з хуліганських чи корисливих мотивів. Такі дії підпадають під статті 89 Кодексу України про адміністративні правопорушення та статті 299 Кримінального кодексу України.

 

 

VІ.  Робота в групах. Складання правил догляду за домашніми улюбленцями.

Учні класу об’єднуються в 5 груп. Кожна група отримує фотографію тваринки  і готує відповіді на запитання.

  • Як називається ця тваринка?
  •  Яку кличку можна їх дати?
  • Як треба обладнати місце,  де вона буде жити?
  • Як треба доглядати?
  • Яку їжу вона любить?
  • Як стежити за здоров’ям свого вихованця, як лікувати?
  • Як навчати домашнього улюбленця?

Виступ учасників груп.

VІІ. Гра «Якби я був твариною».                                                                                   Умови гри. Один учень починає розповідь про тваринну з фрази «Якби я був цією твариною, я б … (любив пити молоко, ловити мишей, муркотіти і т.д.)» Інші учні повинні вгадати цю тварину.

Фізхвилинка.  Гра «Так буває чи ні?»

У грі беруть участь всі діти класу. Їх завдання: уважно слухати вірш, а якщо в ньому прозвучить якась неточність ( або те, чого насправді не буває ), вони повинні подати знак – плеснути в долоні.

Собака сідає грати на гармошці.

Пірнають в акваріум руді кішки.

Шкарпетки починають в'язати канарки.

Квіти малюки поливають з лійки.

Дідусь на віконці лежить, загорає,

А внучка й бабуся в ляльки грають.

А риби читають веселі книжки,

Віднявши тихенько їх у хлопчаків.

VІІ. Виступ групи «Цікавлики» . Цікаві факти про домашніх тварин.

1 учень

- Домашні тварини за своїм темпераментом часом нічим не відрізняються від диких тварин. Хтось може навіть сказати, що у домашніх вихованців часом навіть більш палкий норов, ніж у деяких мешканців дикої природи. Але в будь-якому випадку домашній улюбленець буде куди вірніше і бажанішим. А щоб більше дізнатися про звичаї і звички домашніх тварин,  розглянемо кілька цікавих фактів про них.

- Єдиною собакою, яка не вміє гавкати, а показує свої емоції за допомогою інших звуків (хрип, вереск, гарчання), це порода Басенджи;

2 учень

- Папуги, виявляється,  дуже модні пташки. Як було доведено, ці пернаті вибирають собі супутника по окрасу. Чим яскравіше забарвлення, тим більше шансів у папуг знайти собі другу половинку;

- Рибки для того, щоб захистити своїх малюків, іноді поміщають їх в свій рот до зникнення небезпеки.

 

3 учень

- Найрозумнішими  тваринами вважаються гризуни. За численними дослідженнями, саме ці тварини найкмітливіші і єдині,  хто нерідко виживає в найскладніших умовах утримання. Також було підтверджено, що хом'яки можуть і люблять вживати спиртне у великих для свого маленького організму дозах.

- Миші вміють видавати звуки, які схожі на людський сміх.

4 учень

- У  хованки дуже люблять грати кролики.

- З щурами не боїться битися тільки один кіт з десяти.

5 учень

- Більше 20 годин на добу сплять тхори.

- Спеціальна залоза, яка відповідає за запахи,  знаходиться під хвостом собак.

6 учень

- Частіше кусають собаки жіночої статі.

- Кішка може вижити, впавши з 12 поверхового будинку.

7 учень

- Найменший в світі собака має довжину 9 см.

- У 2009 році кіт залишився живий, впавши з 26 поверху.

8 учень

- Довжина найменшої в світі кішки становить19 см.

- У Великобританії діє кримінальна відповідальність для тих господарів, у яких собаки або кішки страждають від ожиріння.

9 учень

- Більше 43 років прожила найстарша в світі золота рибка.

- 36 дитинчат народив хом'як в 1974 році.

- Повністю білими народжуються цуценята далматинця.

10 учень

- З частотою в 400 ударів в хвилину б'ється пташине серце.

- Тільки одним оком за раз блимають хом'яки.

VІІІ. Гра «Звуки природи»

https://www.youtube.com/watch?v=Yzqm_bnH7xA

  • А зараз перевіримо,  як ви вмієте слухати та які ви уважні.

(Учні слухають аудіо запис голосів тварин та вгадують їх).

 

ІX. Підсумок уроку.

Інтерактивний прийом «Мікрофон»

- Яка думка була головною на уроці?

- За що нам удячні хатні улюбленці?

- Чи хотіли б ви, щоб ваша улюблена тваринка коли-небудь стала

бездомною?

  •                 Що треба робити для того, щоб цього не сталося? (Перш, ніж

завести тваринку, твердо вирішити піклуватися про неї).

Слово вчителя

- Ми ще раз з вами переконалися, що наші чотириногі друзі  мають значний вплив на наше життя.

Я хочу, щоб ви пам’ятали:

- Кожний,  у кого є собака, той має хорошого друга і захисника.

- Хто постійно гладить кішку, той знімає стреси.

- Хто тримає рибок і часто дивиться на них, той оберігає себе від порушень у системі кровотворення і підвищення артеріального тиску.

- Хто має домашніх тварин, уже за місяць покращує свій стан здоров’я.

 

docx
Додано
22 грудня 2020
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку