Тема заняття: Рослини взимку
Мета: розширити пізнавальні інтереси дітей; сприяти дбайливому ставленню до навколишнього середовища; надати змогу усвідомити необхідність зберігати і примножувати природні багатства; заохочувати самостійно опрацьовувати матеріал з теми; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; закріплювати правила поведінки у природному середовищі, суспільстві; виховувати дбайливе ставлення до природи, мистецтва, побуту; створювати умови для дружної співпраці, взаємодопомоги.
Інтегроване заняття («Я досліджую світ», мистецтво, дизайн і технології)
МАТЕРІАЛ ДО ЗАНЯТТЯ
І. Настрій на урок
- Уже й сонечко зійшло,
Зазирнув у клас світанок.
Посміхніться всім навкруг
І промовте: «Добрий ранок!»
-
Нехай приємна мелодія нашого заняття заповнить всю класну кімнату, а у душах усіх присутніх поселиться вірус успіху!
ІІ. Взаємодіємо усно
-
Повідомлення загальної теми уроку
-
Пропоную пограти гру «Розумний шифрувальник» (діти отримують картки, за допомогою яких розшифровують слова)
І група: 10, 11, 17, 19, 18, 31, 15, 1 (зимонька)
ІІ група: 21, 19, 22, 16, 11, 18, 11 (рослини)
-
Створення «Асоціативного куща»
-
Перша група розшифрувала слово зимонька. Про що ви подумали, почувши це слово?
Подарунки новий рік – ялинка
Зима
Сніг сніговик
розваги
-
Словникова робота
Розваги - те, що розвеселяє, розважає людину, піднімає настрій.
-
Робота з поняттям «Рослини»:
Об’єднання дітей у пари за кольорами цеглинок Lego. Кожна пара з картинок у конверті вибирає зображення рослин.
-
Поділити рослин на групи: дерева, кущі, трави.
-
Проблемне запитання:
-
Як об’єднати подані слова у тему заняття? (рослини взимку)
ІІІ. Дізнаємося нове
-
Чи готуються люди до зими?
-
А рослини?
-
Звичайно, не залежно від того, яка рослина – однорічна (яку треба сіяти щороку) чи багаторічна (смородина) – вона готується до зими.
Перегляд відеофрагменту про підготовку до зими трав’янистих рослин.
-
Пропоную послухати розповіді учнів нашого класу про рослини взимку.
Розповідь учня про те, як зимують садові рослини – яблуні, сливи, вишні. Демонстрація гілочка з бруньками.
Розповідь учня про те, як зимує береза. Демонстрація березової гілочки з сухими сережками.
Розповідь учня про те, як зимує ясен. Демонстрація гілочки з крилатками.
Розповідь учня про те, як зимує калина та горобина. Демонстрація гілочки з кетягами на калині.
Розповідь учня про те, як зимують сосна та ялина. Демонстрація соснових та ялинових гілочок.
-
Діти, чому ми принесли лише по одній гілочці сосни і ялини, а не кожен по гілці?
Бесіда про бережливе ставлення до рослин.
-
Дослідження хвоїнок за допомогою мікроскопа
-
Як же виживають хвоїнки? А вони вкриті спеціальною речовиною, яка не пропускає воду. Крім того, на них є дуже маленькі невидимі отвори, через які хвоїнка дихає влітку і випаровує воду, а на зиму закриваються. Ці отвори можна побачити лише за допомогою мікроскопа – спеціального збільшувального прилада.
-
«Крісло автора» про зимівлю трав
Демонстрація : суниці,
барвінок
-
Діти, сьогодні на урок ви принесли цибулину. Чи підійде вона до теми нашого заняття? (підійде, бо овочі теж рослини)
-
Фрукти і овочі – рослини. Але вони ще й можуть бути героями мультфільмів, пісень і навіть балету. Хто з вас пригадає казку «Пригоди Цибуліно», яку написав Джані Родарі? За її мотивами знято мультфільм, а вірменський композитор Карен Хачатурян написав музику до балету «Цибуліно».
-
Як ви гадаєте, хто буде героями казки?
-
У балеті співають чи танцюють?
-
Пропоную переглянути фрагмент балету «Цибуліно», а саме танець двох вишеньок.
-
Який характер музики?
-
А яким ви уявляєте танцюючого помідора?
-
Ви не проти показати, як танцює помідор?
Звучить музика, діти танцюють, «перетворившись» в помідора
-
Діти, у кого на городі взимку є цибуля?
-
Чому немає?
-
Чи можемо ми її виростити зараз?
-
Як це нам зробити?
-
Що з’явиться в цибулини, якщо її посадити у грунт?
-
А про користь, яку приносять зелені росточки цибулі розповість мама нашої однокласниці, яка працює медичною сестрою.
-
У підготовлені стакани з грунтом саджаємо цибулину.
-
Діти, у вас просто росте цибуля, а у мене Цибуліно!!! Бажаєте собі такого?
Бесіда про вибір одягу для пір року.
Повторення правил безпеки під час користування ножицями.
Самостійна робота учнів
IV. Підсумок заняття
-
Ось уже звучать останні акорди нашого заняття. Оцініть свою роботу, розмістивши прищіпку у відповідному секторі.