Інтегрований урок "Розташування слів за українським та англійським алфавітами з орієнтацією на першу букву слова."

Про матеріал

Інтегрований урок. Українська+англійська мова

Тема: Розташування слів за українським та англійським алфавітами з орієнтацією на першу букву слова.

Перегляд файлу

Бінарний/Інтегрований урок. Українська+англійська мова

Тема: Розташування слів за українським та англійським алфавітами з орієнтацією на першу букву слова.

Мета:  закріплювати  знання  учнів  про українську абетку,  назви літер за абеткою; збагачувати  словниковий  запас  учнів;  розвивати  навички  звуко-буквеного  аналізу слів, спостережливість; закріпити вміння каліграфічного письма малих букв українського алфавіту; виховувати інтерес до навчання.

Формування ключових компетентностей:

- уміння вчитися: самоорганізовуватися до навчально-пізнавальної діяльності;

- соціальної: підтримувати контакт з учнем (ученицею) у парі, у групі,  виявляти зацікавленість у подальшій навчально-пізнавальній діяльності та демонструвати позитивну спрямованість особистості;

- загальнокультурної:  дотримуватись норм мовленєвої культури, зв’язно висловлюватись;

- здоров’язбережувальної:   слухати пояснення вчителя, у разі необхідності звертатися з проханням про індивідуальне консультування.

Обладнання: роздатковий матеріал, презентація.

 

Хід уроку

Організаційний момент

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

 

Створення доброзичливої ситуації між учнями класу.

Хорове читання вірша, виконання дій.

В цьому класі друзі всі

Я і ти, і ми, і ви.

Добрий день тому, хто зліва,

Добрий день тому, хто справа.

Ми - одна сім'я.

Руку дай тому, хто зліва

Руку дай тому, хто справа.

Посміхнись тому, хто зліва

Посміхнись тому, хто справа.

Ми - одна сім'я.

 

Вправа «Моя емоція»

- Діти, який у вас настрій? (учні показують своїм обличчям певну емоцію)

Набір "Емоції": продаж, ціна у Луцьку. Розвиваючі та навчальні іграшки від  "Плахта О.П. ФОП" - 980169416

  • Сідайте  зручненько, ми розпочинаємо наш урок.

Мотивація навчальної діяльності. Налаштування на роботу.

Я вам бажаю не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

 

Актуалізація опорних знань через проблемні запитання.

  • Діти, на дошці — таблиця з українською абеткою. Кожна цифра відповідає порядковому місцю букви в абетці: а — 1, б — 2, в — 3 і т. д., а перед вами на дошці записаний код.
  • Поміркуйте, яке слово «заховалось»?

15, 18, 11, 9, 15, 1 (книжка)

  • Діти, які раніше отримані знання допомогли вам швидко виконати наше завдання? (знання порядку цифр та алфавіту)
  • Вірно. А які ви знаєте близькі за значенням слова до слова абетка?  (Азбука, алфавіт)
  •  Ми сьогодні заочно відвідаємо дуже цікаве місце, а яке — відгадайте!

 

Всі на світі книжки має,

На поличках їх тримає.

Тихо там себе веди,

Прочитав — на місце поклади. (Бібліотека)

 

  • Хто з вас відвідує бібліотеку?
  • Навіщо вони існують?
  • Як слід поводитися у бібліотеці?
  • Як ви розумієте вислів «розташовані за алфавітом»?
  • Що потрібно знати, аби швидко знайти книжку в бібліотеці?

 

Повідомлення теми та задач уроку

  • Діти, тож сьогодні на уроці ми з вами повторимо раніше вивчений матеріал – правильне розташування літер в алфавіті та практично виконаємо цікаві завдання, на уроці чекає

 

Метод «Припущення»

  • Для чого потрібно знати алфавіт?
  • А які відповіді у вас будуть після перегляду цього зображення?

  • Яке зображення допомагає нам потрапити до бібліотеки?

 

Слово вчителя анг.мови з використанням сторітелінгу

  • Вітаю в бібліотеці. Ви мене знаєте, я ваша вчителька з англійської мови. Насправді, якщо б я мала можливість, то опанувала б ще одну професію – бібліотекаря. Мені дуже подобається читати та допомагати обирати необхідні книги іншим, але перш ніж гарно читати необхідно знати ……? Так, вірно, літери.

 

Хвилинка каліграфії (класний керівник)

— Буква, яку ми будемо сьогодні писати під час каліграфічної хвилинки, заховалася. Відшукайте її на малюнку.

 

https://nuschool.com.ua/lessons/elementary/2mova_lit/2mova_lit.files/image058.jpg

 

        а о у и і е я ю є ї

        аз буки альфа віта а бе

  • Що ви можете сказати про записані букви?

  (Це букви, які позначають голосні звуки української мови.)

  • Скільки голосних звуків в українській мові?   (6)
  • Скількома буквами вони позначаються на письмі?   (10)
  • Які ще знаємо звуки?   (Приголосні тверді та м’які.)

 

Фронтальне обговорення:

  • Прочитайте склади. Які слова вони вам нагадують?   (Азбука, алфавіт, абетка.)
  • Що означають ці слова? 

(Сукупність букв, прийнятих у писемності будь-якої мови і розміщених у певному порядку.)

  • Підкажіть, будь ласка, це спільнокореневі слова чи слова, близькі за значенням?
  • Яке з цих слів ми вивчали як словникове слово?   (алфавіт)
  • Складіть з цим словом речення. Запишіть його. 

(Напр.: Ми вивчили алфавіт.)

  • Як по-іншому можна назвати алфавіт? (азбука)
  • Зверніть увагу,  що  слово  алфавіт має  подвійний  наголос (на другому і третьому складі).

 

Абетка (алфавіт) — сукупність літер, прийнятих у писемності якої-небудь мови і розміщених у певному порядку.

 

Проблемне запитання

  • Діти, а які мови ви знаєте? (перераховують безліч)
  • А з алфавітами яких мов ви вже знайомі?
  • Є сміливці? Можете прочитати?

 

Слово вчителя англ..мови.

  • Діти, які ж ви молодці!
  • А що ви можете сказати про кількість літер англійського алфавіту?
  • Пропоную трохи пограти в парах та згадати літери, з яких починаються певні слова.

(Вчитель роздруковує зображення тих слів, які діти вивчили та відповідні перші літери цих слів (яблуко\собака\кіт….)

 

Гра «Поєднай»

Учні  утворюють пари із зображень та літер.

  • Діти, а наступне завдання на увагу та кмітливість!

 

Вправа «Хто швидше?»

  • Розташуйте літери на картках, які знаходяться перед вами, у відповідному алфавітному порядку.
  • Пропоную перевірити результат.

 

Завдання «Що зайве?»

  • Діти, я вірю в творчі здібності кожного з вас і впевнена, що ви з легкістю виконаєте наступне завдання.
  • Розгляньте малюнки та визначіть, яке слово «зайве» та спробуйте пояснити чому. (наприклад, всі зображення тварин, а серед них гніздо чи яблуко)
  • А які ще слова англійською мовою нам відомі, що не належать до розряду тварин?
  • Які ж ви молодці
  • За те, що ви вправно працювали та гарно виконували завдання одна з книг на поличках нашої бібліотеки (берете якусь книгу та достаєте з неї картку) дарує вам ось таку незвичайну закладку.

 

Розвиток медіа грамотності

  • Хто знає, як необхідно використати цей квадрат? (згенерувати)
  • А як він називається? (кюар-код)

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DSb5tvWtozU8&4&0

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DSb5tvWtozU8&4&0

 

Фіз.хвилинка у вигляді музичної паузи.

Спів абеткової пісеньки з додаванням рухів (хто які бажає)

https://www.youtube.com/watch?v=Sb5tvWtozU8

Абеткову пісеньку                                        А, Бе, Ве —

Весело співать.                                            Коник у траві живе.

Абеткову пісеньку                                        Ге, Ґе, Де, Е —

Треба добре знать.                                      Мама донечку веде.

Р.Же.Зе —                                                    У,еФ, Ха —

По стежині жук повзе,                                 Я сміюся — ха-ха-ха!

И, І, І і И —                                                  Це, Ча, Ша —

Гріється на сонці змін.                                 Кіт в дорогу вируша,

Ка.еЛ.еМ—                                                   Ща, Ю.Я —

Лисенятко під кущем.                                  Гарна пісенька моя,

еН, О, Пе —                                                  Знак м'який Ь —

Песик носиком сопе.                                    Помічник вій мовчазний,

еР, еС, Те —                                                 Не мовчи,

В полі житечко росте,                                  А абеточку учи.

 

Вправа «Моя професія» (проф..орієнтація учнів)

  • Діти, а чи хтось з вас вже мріє про опанування певної професії?
  • Які роздуми?
  • Хочу наголосити, що яку б ви професію не обрали, ким би не працювали, ви маєте завжди залишатись людиною та прикладом для наслідування. А також постійно розвивати свої здібності та вміння.  

 

Робота в групах

  • Зараз кожна група отримає свою професію та своє завдання. За 5 хвилин ви маєте опрацювати картку, щоб ми всі разом мали змогу оцінити результат.

 

 

 

 

Закріплення та осмислення знань

 

Творча робота з абетками.

(як будете проганяти, зрозумієте треба це завдання чи ні)

Прочитати українську абетку. Яких літер бракує?

Бб Вв Гг Ґґ Дд Жж Зз Йй Кк Лл Мм Нн Пп Рр Сс Тт Фф Хх Цц Чч Шш Щщ

— Скільки букв можуть позначати голосні звуки?

— Назвіть букви, що позначають приголосні звуки.

— яких звуків більше в українській мові — голосних чи приголосних?

— чого більше в українській мові — приголосних звуків чи букв, що їх позначають?

— яка буква завжди позначає два звуки?

— яка буква позначає завжди м’який звук?

— які букви можуть позначати по два звуки?

— які букви позначають дзвінкі звуки?

— які букви позначають глухі звуки?

 

Слово вчителя англійської мови

(декілька запитань на змістом вашого алфавіту)

 

Бесіда з учнями на зв'язок з життям

  • Діти, знання не мають жодного сенсу, якщо вони не допомагають людині в реальному житті. Зараз я доведу вам свою думку.
  • Підніміть руки ті, хто має багато друзів?
  • А в кого з вас є мобільний телефон?
  • Ви знаєте в якому порядку розташовуються імена в телефоні?
  • Чи відомо вам, що в телефоні є функція вибору мови?

 

Творча робота в парах

  • Діти, кожна з пар отримає по два телефона. Ваше завдання, поставити порядковий номер свого друга (перший, другий, третій…) та написати однакові імена. На одному телефоні українською відповідно до алфавіту з української мови, а на іншому – англійською у відповідності з англійським алфавітом.

(напишіть базові імена англійською, щоб діти знали як вірно написати англійською)

                         

Оговорення отриманих результатів творчої роботи.

  • Діти, тож узагальнюючи ми можемо зробити висновок, що лише в бібліотеці необхідно знати алфавіт?
  • А продовжувати ходити за новими книгами потрібно?
  • Молодці!

 

 

Вправа «Моя емоція»

- Діти, а який у вас настрій після уроку? (учні показують своїм обличчям певну емоцію)

Набір "Емоції": продаж, ціна у Луцьку. Розвиваючі та навчальні іграшки від  "Плахта О.П. ФОП" - 980169416

 

Вправа «Вислови думку одним реченням»

·    Сьогодні я дізнався(лася)...

·    На уроці я навчився(лася)...

·    Мені було важко...

·    Мені було незрозуміло...

·    Тепер я знаю, що...

·    Мене здивувало...

·    В житті я використаю знання …

 

 

docx
Додано
17 листопада 2021
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку