Інтегрований урок "Розв’язування задач. Задачі на пропорційне ділення і знаходження невідомих за двома різницями. Подорож Україною"

Про матеріал
Інтегрований урок (математика, природознавство, українська мова). Формування предметних компетентностей: вдосконалювати навички усних обчислень; вміння розв’язувати задачі на пропорційне ділення та на знаходження невідомих за двома різницями; тренувати навички знаходити географічні об’єкти на карті; розвивати зв’язне мовлення; вміння виділяти головне. Формування ключових компетентностей: уміння вчитися; розвивати культуру організації свого робочого місця, пізнавальний інтерес; планувати власні дії. Комунікативна: розвивати мовлення учнів; вміти відповідати та доводити власну думку; правильно формулювати математичні та природничі терміни, поняття, визначення. Соціальна: розвивати вміння продуктивно працювати в групах; виявляти ініціативу; докладати зусилля для досягнення результатів. Громадянська: виховувати любов до математики, історичних пам’яток України. Інформаційна: розширити знання учнів про замки та міста України.
Перегляд файлу

1

 

Розв’язування задач. Задачі на пропорційне ділення і знаходження невідомих за двома різницями. Подорож Україною.

 

Формування предметних компетентностей: вдосконалювати навички усних обчислень; вміння розв’язувати задачі на пропорційне ділення та на знаходження невідомих за двома різницями; тренувати навички знаходити географічні об’єкти на карті; розвивати зв’язне мовлення; вміння виділяти головне.

Формування ключових компетентностей: уміння вчитися; розвивати культуру  організації свого робочого місця, пізнавальний інтерес; планувати власні дії.

Комунікативна: розвивати мовлення учнів; вміти відповідати та доводити власну думку; правильно формулювати математичні та природничі терміни, поняття, визначення.

Соціальна: розвивати вміння продуктивно працювати в групах; виявляти ініціативу; докладати зусилля для досягнення результатів.

Громадянська: виховувати любов до математики, історичних пам’яток України.

Інформаційна: розширити знання учнів про замки та міста України.

Тип уроку: інтегрований (математика, природознавство, українська мова).

 

Хід уроку:

  1. Організаційний момент.

1.1. Привітання вчителя:

Доброго дня! І добрі зернинки

Падають в серце, тепліють жаринки.

Доброго дня, - чуєм усюди

Добрим хай буде, день усім людям.

Емоційне налаштування «До успіху»

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.

А для того, щоб працювати на уроці гарно і виконати всі завдання, будьте старанні та уважні.

 

  1. Первинна актуалізація опорних знань.
    1.           Шифрограма.

   Вчитель: -  Знайдіть значення числових виразів і розмістіть відповіді в порядку зростання  з відповідними буквами до них. З букв складіть слово.  (Розкодоване слово « Замок »)

 

 

  1.           Робота зі словом.

Вчитель: - Чи можете  відразу сказати, що означає це слово? У чому різниця між словами?  Що потрібно для того, щоб зрозуміти значення слова?

 ( Для цього потрібно знати зміст речення.)

  •              Це слова омоніми, а точніше омографи. Складіть речення, щоб це слово мало різні значення.
    1.           Омоніми.

 

2.3. Скласти речення із омонімами.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

3.1.Бесіда з учнями.

Вчитель:  - Чи любите ви подорожувати? (так,ні).        

      І я теж дуже люблю подорожувати. Сьогодні ми з вами будемо туристами. Здійснимо подорож до замків України,  розв’язуючи  задачі .

IV. Опрацювання теми уроку.

Вчитель: - Початок нашої екскурсії розпочнемо з нашого рідного міста, адже у нього є багато цікавих місць, які варто відвідати.

4.1.  Робота в групах із грошовими купюрами.

Вчитель:  - На партах лежать купюри,  різного номіналу. Знайдіть купюру гривні із зображенням  візитівки нашого міста.

  • Так, це наш старовинний замок Любарта.

Історична довідка:

Вчитель:   - Свою назву він отримав від володаря, Галицько – Волинського князівства, Любарта. Саме в цьому замку діє єдиний в Україні Музей  дзвонів, Музей технологій минулого, а також -  Музей книги  із стародавніми виданнями.

- Діти, чи запам’ятали, ви номінал валюти із зображенням  замка Любарта ?

4.2. Каліграфічна хвилинка.

4.2.1. Запис числа 200.

4.2.2.  Гронування.

Прописати це число стільки разів, скільки у вас сьогодні уроків.

З Луцька наша ми вирушаємо до старого міста Львова.

Наші туристи об’єдналися в дві групи і вибрали різні маршрути.

Тому – задача.

Колективна робота над задачею.

  • Послухайте задачу і скажіть про що розповідається в ній?

(Читаю задачу)

  • Прочитайте самостійно задачу і скажіть про що запитується в ній?

(учні самостійно читають і відповідають)

  • Що в цій задачі означає число2год, 4год? Що означає на 140 км менше?
  • Якою буде перша дія?...

З Луцька до Львова їхали два потяги різними маршрутами з однаковою швидкістю, тому один з них був у дорозі 2 год, а другий – 4год. Скільки кілометрів проїхав кожен потяг, якщо перший проїхав на 140 км менше, ніж другий?

1)4-2=2(год) – друга різниця;

         2)140-2=70(км/год) – однакова величина;

   3)70*2=140(км) – відстань подолала І група;

4)70*4=280(км) – відстань подолала ІІ група.

Перевірка: 280-140=140км

3. Робота з текстом. Цікаві факти про Високий Замок.   (слайд 9)

Історична довідка.

Вчитель:  - Цей замок на горі побудував король Данило. В давнину його використовували як в’язницю . На Замковій горі встановлено телевізійну

вежу висотою 192 м

4.Перевірка розуміння змісту тексту. Тестування.            (слайд 10)

V. Фізкультхвилинка.

Ми цеглинки в руки взяли

І місцями поміняли.

Потім міцно їх з’єднали,

Вгору високо кидали.

Раз-два, не кидай,

А швиденько заховай!

(Беруть у кожну руку по одній цеглинці (2 ×4).)

 

(Перекладають цеглинки з однієї руки в другу.)

 

(Скріплюють дві цеглинки разом.)

(Підкидають цю цеглинку вгору і ловлять.)

(Ховають цеглинку у долонях або за спину. 

 

Зі Львова ми вирушаємо до міста Мукачево Закарпатської області. Адже там є не менш важливий замок, який приваблює туристів, це замок Паланок.

Точна дата заснування не відома, але з хронік відомо, що він існував уже в ХІ ст.. витримував навали різних ворогів. Його використовували як королівську резиденцію, княжі хороми.

Назва Паланок походить від дубового частоколу, тобто паркану із кілків.

  • Під час екскурсії у замку Паланок нас спіткала задача. Тому пропоную вам у групах розв’язати цю задачу.

Задача 2.

Дві групи туристів у складі 18 осіб та 16 осіб відвідали замок Паланок у місті Мукачево, витративши при цьому разом 2720 гривень. Яка вартість екскурсії кожної групи туристів окремо?

1)18+16=34(ос.) – друга сума;

2) 2720:34=80(грн.) – ціна квитка;

3)80*18=1440(грн.) – вартість екскурсії І групи;

4)80*16 =1280(грн.) – вартість екскурсії ІІ групи.

Перевірка: 1440+1280=2720 грн.

  • З приємними враженнями повертаємося додому із віртуальної подорожі. А як ви думаєте, що потрібно мати, щоб здійснити реальну подорож?
  • Прочитайте українські прислів’я про гроші.
  • А щоб  добре гроші рахувати треба бути математично грамотним.

 

VI. Первинне закріплення матеріалу .

  1. Робота в групах  із  фізичною картою України. Актуалізація опорних знань із природознавства.

На парті розміщена фізична карта України.

 

Вчитель: -  Розглянемо фізичну карту України. Знайдіть ті міста,  якими сьогодні ми мандрували.

- На якій частині України розташовані ці міста?

  1. Вправа «Шкала думок»
  • Чи погоджуєтесь ви з думкою? «Щоб цікаво подорожувати, математику потрібно знати»

Учні приклеюють стікер до шкали, де 10 – повністю згодні, а 1 – не згодні зовсім.

 

 

  1. Підсумок уроку.
  1. Вправа «Незакінчені речення».

Мені сьогодні сподобалось…

Було складно…

Я запам’ятав…

2.Пояснення домашнього завдання. (С.30 №1(1), С.31№3)

Підготувати цікаві факти про інші визначні місця України.

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Кравчук Олена
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 квітня 2023
Переглядів
476
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку