1
Розв’язування задач. Задачі на пропорційне ділення і знаходження невідомих за двома різницями. Подорож Україною.
Формування предметних компетентностей: вдосконалювати навички усних обчислень; вміння розв’язувати задачі на пропорційне ділення та на знаходження невідомих за двома різницями; тренувати навички знаходити географічні об’єкти на карті; розвивати зв’язне мовлення; вміння виділяти головне.
Формування ключових компетентностей: уміння вчитися; розвивати культуру організації свого робочого місця, пізнавальний інтерес; планувати власні дії.
Комунікативна: розвивати мовлення учнів; вміти відповідати та доводити власну думку; правильно формулювати математичні та природничі терміни, поняття, визначення.
Соціальна: розвивати вміння продуктивно працювати в групах; виявляти ініціативу; докладати зусилля для досягнення результатів.
Громадянська: виховувати любов до математики, історичних пам’яток України.
Інформаційна: розширити знання учнів про замки та міста України.
Тип уроку: інтегрований (математика, природознавство, українська мова).
Хід уроку:
1.1. Привітання вчителя:
Доброго дня! І добрі зернинки
Падають в серце, тепліють жаринки.
Доброго дня, - чуєм усюди
Добрим хай буде, день усім людям.
Емоційне налаштування «До успіху»
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.
А для того, щоб працювати на уроці гарно і виконати всі завдання, будьте старанні та уважні.
Вчитель: - Знайдіть значення числових виразів і розмістіть відповіді в порядку зростання з відповідними буквами до них. З букв складіть слово. (Розкодоване слово « Замок »)
Вчитель: - Чи можете відразу сказати, що означає це слово? У чому різниця між словами? Що потрібно для того, щоб зрозуміти значення слова?
( Для цього потрібно знати зміст речення.)
2.3. Скласти речення із омонімами.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
3.1.Бесіда з учнями.
Вчитель: - Чи любите ви подорожувати? (так,ні).
І я теж дуже люблю подорожувати. Сьогодні ми з вами будемо туристами. Здійснимо подорож до замків України, розв’язуючи задачі .
IV. Опрацювання теми уроку.
Вчитель: - Початок нашої екскурсії розпочнемо з нашого рідного міста, адже у нього є багато цікавих місць, які варто відвідати.
4.1. Робота в групах із грошовими купюрами.
Вчитель: - На партах лежать купюри, різного номіналу. Знайдіть купюру гривні із зображенням візитівки нашого міста.
Історична довідка:
Вчитель: - Свою назву він отримав від володаря, Галицько – Волинського князівства, Любарта. Саме в цьому замку діє єдиний в Україні Музей дзвонів, Музей технологій минулого, а також - Музей книги із стародавніми виданнями.
- Діти, чи запам’ятали, ви номінал валюти із зображенням замка Любарта ?
4.2. Каліграфічна хвилинка.
4.2.1. Запис числа 200.
4.2.2. Гронування.
Прописати це число стільки разів, скільки у вас сьогодні уроків.
З Луцька наша ми вирушаємо до старого міста Львова.
Наші туристи об’єдналися в дві групи і вибрали різні маршрути.
Тому – задача.
Колективна робота над задачею.
(Читаю задачу)
(учні самостійно читають і відповідають)
З Луцька до Львова їхали два потяги різними маршрутами з однаковою швидкістю, тому один з них був у дорозі 2 год, а другий – 4год. Скільки кілометрів проїхав кожен потяг, якщо перший проїхав на 140 км менше, ніж другий?
1)4-2=2(год) – друга різниця;
2)140-2=70(км/год) – однакова величина;
3)70*2=140(км) – відстань подолала І група;
4)70*4=280(км) – відстань подолала ІІ група.
Перевірка: 280-140=140км
3. Робота з текстом. Цікаві факти про Високий Замок. (слайд 9)
Історична довідка.
Вчитель: - Цей замок на горі побудував король Данило. В давнину його використовували як в’язницю . На Замковій горі встановлено телевізійну
вежу висотою 192 м
4.Перевірка розуміння змісту тексту. Тестування. (слайд 10)
V. Фізкультхвилинка.
Ми цеглинки в руки взяли І місцями поміняли. Потім міцно їх з’єднали, Вгору високо кидали. Раз-два, не кидай, А швиденько заховай! |
(Беруть у кожну руку по одній цеглинці (2 ×4).)
(Перекладають цеглинки з однієї руки в другу.)
(Скріплюють дві цеглинки разом.) (Підкидають цю цеглинку вгору і ловлять.) (Ховають цеглинку у долонях або за спину. |
Зі Львова ми вирушаємо до міста Мукачево Закарпатської області. Адже там є не менш важливий замок, який приваблює туристів, це замок Паланок.
Точна дата заснування не відома, але з хронік відомо, що він існував уже в ХІ ст.. витримував навали різних ворогів. Його використовували як королівську резиденцію, княжі хороми.
Назва Паланок походить від дубового частоколу, тобто паркану із кілків.
Задача 2.
Дві групи туристів у складі 18 осіб та 16 осіб відвідали замок Паланок у місті Мукачево, витративши при цьому разом 2720 гривень. Яка вартість екскурсії кожної групи туристів окремо?
1)18+16=34(ос.) – друга сума;
2) 2720:34=80(грн.) – ціна квитка;
3)80*18=1440(грн.) – вартість екскурсії І групи;
4)80*16 =1280(грн.) – вартість екскурсії ІІ групи.
Перевірка: 1440+1280=2720 грн.
VI. Первинне закріплення матеріалу .
На парті розміщена фізична карта України.
Вчитель: - Розглянемо фізичну карту України. Знайдіть ті міста, якими сьогодні ми мандрували.
- На якій частині України розташовані ці міста?
Учні приклеюють стікер до шкали, де 10 – повністю згодні, а 1 – не згодні зовсім.
Мені сьогодні сподобалось…
Було складно…
Я запам’ятав…
2.Пояснення домашнього завдання. (С.30 №1(1), С.31№3)
Підготувати цікаві факти про інші визначні місця України.
1