Інтегрований урок розвитку зв’язного мовлення, музики, я досліджую світ.
( З використанням здоров’язберігаючої технології
« Навчання в русі» )
2 клас
Тема. «Барви золотої осені»
Мета. Вчити дітей бачити красу рідної землі, милуватися нею; формувати уявлення про зміни у природі, що відбуваються восени. Розширювати кругозір учнів, знання про осінні прикмети, прислів’я, приказки; розвивати спостережливість, зв’язне мовлення. Вчити розповідати про зміни у природі, давати відповіді на питання, порівнювати, збагачувати словник; корегувати вміння правильно будувати речення, дотримуючись відповідного порядку слів у ньому. Виховувати любов до природи, спостережливість, виховувати любов та шанобливе ставлення до природи, почуття естетичного сприйняття навколишнього світу.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
Холодно в полі, в саду, на городі,
Осінь мандрує по нашій господі.
Тепло і затишно в класі у нас,
Доброго дня! Ми вітаєм всіх вас!
(задоволення)
ІІ. Вправа « Очікування»
- У вас на партах лежать парасольки. Будь-ласка, запишіть, що ви очікуєте від нашого уроку.
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
У садах, лісах блукає,
В жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль –
Жде сестрицю білу в гості. ( Осінь)
(Відгадка на кленовому листочку: О І Ь Н С – осінь)
1 3 5 4 2
виБар лотоїзо сеоні
Барви золотої осені
- Так, саме цій золотій порі присвячений наш урок. Осінь хазяйнує скрізь, куди не глянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує до долу жовте листя.
- Отже, давайте вирушимо на гостину до осені.
- А живе осінь як і всі казкові герої « За горами, за лісами…»
-І щоб потрапити до неї ми повинні доїхати до чарівного лісу.
ІV. Актуалізація опорних знань учнів.
Щоб мати силу мандрувати осіннім лісом, ми повинні зробити дихальну гімнастику. ( Надуваємо іграшки, дуємо на листочки)
До листочків прив’язана нитка, дмухання на листочки легким повітряним струменем (легкий вітерець), дмухання сильнішим повітряним струменем (сильний вітер).
2. Складання чистомовки
Інь –інь- інь настала (осінь)
Ень –ень –ень сьогодні сонячний (день)
Хи –хи –хи відлітають (птахи)
Тя –тя – тя на деревах жовте (листя)
3. Фонетична зарядка
В Ж Ь Е И Т О А Ь Н Е Р
О Т Н С Л Д П Е С Е В
(Жовтень) ( Листопад) (Вересень)
- Що означають ці слова? Назвіть їх у правильному порядку.
( Пишемо носиком)
Осінь поділяють на три періоди: рання осінь, золота осінь і підзимок.
-Як ви думаєте, яким місяцям відповідають ці періоди? Чому?( Скласти у правильному порядку)
Вересень Золота осінь
Жовтень Підзимок
Листопад Рання осінь
V. Основна частина
Недаремно ми згадали про осінні місяці. Адже кожен з них приніс завдання.
А чому саме вправу «Павучки» приніс нам вересень? ( Бабине літо)
Зараз дізнаємось, як ви знаєте прикмети кожного місяця.
На кожен ряд дається малюнок, на якому зображено павучок . На овалах (тілі павучка) написані назви осінніх місяців.
-Діти, виберіть слова, що характеризують місяці, зображені на малюнках.
(Ці слова утворюють «ніжки павучка».)
Йдуть дощі (вересень, жовтень, листопад)
Відлітають птахи (вересень, жовтень, листопад)
Достигають яблука (вересень)
Випадає перший сніг (листопад)
Починають сіяти озимину (жовтень)
Опадає листя (листопад)
Цвіте верес (вересень)
Діти йдуть до школи (вересень)
Пахне капустою (жовтень)
Ніч довша за день (жовтень, листопад)
Листя жовтіє (вересень, жовтень)
Природа готується до зимового сну (листопад)
Зниження температури повітря (вересень, жовтень, листопад)
Ранкові тумани (вересень, жовтень, листопад)
День коротшає (вересень, жовтень, листопад)
( Діти презентують свою роботу)
Листя сильний сіє
Небо сіре кружляє
Дощ холодний дує
Вітер жовте виглядає
( Учитель називає слова, а діти показують умовними знаками до якої частини мови вони відносяться.)
Які явища природи можна спостерігати восени? « Дощ»
Гра « Канатоходець»
( Кладемо мішечки із сіллю на голову та уявляємо, що ліземо вгору. Стати прямо, руки нарізно, підняти вгору, вдихнути. Опускаємо руки вниз, видихнути. Згинаємо коліна. Повторити вправу 3-4 раза.)
Фіз.хвилинка «Осіння прогулянка»
(Імітація дій, які описує вчитель у музичному супроводі.)
Ми йдемо лісовою стежинкою. Зупиняємося біля озера. Вдихаємо чисте осіннє повітря, піднімаємо голівки до сонечка і посміхаємося. Легенький вітерець хитає берізки. І ми перетворюємося на тоненькі берізки. Над озером летять у вирій журавлі, і ми разом з ними піднімаємося над рідною землею. А тепер золотим листячком покружляємо над землею у тихому осінньому вальсі і опустимося на чарівну золоту галявинку.
Гра « Подорож листочка»
Пригадаймо уроки музики, згадаймо про довгі і короткі нотки. І спробуймо створити свій оркестр.
VІ . Підведення підсумків уроку. Рефлексія.
Осінь
Золота, щедра
Мандрує, розмальовує, роздає
Листя стає золотим, падає
Чарівниця
Осінь приходить у край непомітно
Тиха у неї…(хода)
Небо високе сміється блакитно
В річці синіє…(вода)
Я нагадаю прикмети охоче
Зменшились дні і подовшали…(ночі)
Запам’ятайте прикмети народні
Дні ще гарячі, а ночі…(холодні)
Уся дітвора тепла хоч бажає
Та листя пожовкле з дерев…(облітає)
Скоро від холоду згинуть комашки,
Нічого їстоньки буде для…(пташки)
Осінь до нас непомітно підходить
Підсумок нашій роботі …(підводить)
-А тепер оцінімо свою роботу на уроці.
-Якщо вам все зрозуміло, вибираєте жовтий листочок, якщо дещо незрозуміло – червоний листочок, а якщо ви нічого не зрозуміли – зелений листочок. Отож, прикрасимо вашими листочками наше дерево і подивимось, чи прийшла до нього осінь. Подивіться, яке гарне осіннє дерево у нас вийшло.
-Я бачу, що ви все зрозуміли і дізналися багато цікавого. -Виконуючи домашнє завдання, вам потрібна буде додаткова інформація. Де ви її зможете знайти?
VII. Домашнє завдання
«Безпрограшна лотерея». Діти дістають із коробок завдання для свого ряду (на групу дітей).
Творчі завдання
1) підібрати загадки про осінь;
2)підібрати народні прикмети про осінь;
3) знайти цікаві факти про явища, які відбуваються восени
4)А хто хоче краще показати свої знання, отримує додаткове завдання: скласти розповідь «За що я люблю осінь».
VІІІ. Вправа «Очікування»
-А чи збулися ваші очікування? В кого збулися очікування то підійдіть до дошки і прикріпіть свої парасольки біля нашого дерева..
По кількості парасольок ваші очікування збулися. І мої теж збулися. Ви були активними, гарно працювали, фантазували,доводили свою думку. За що я вам дуже вдячна.
М О Л О Д Ц І !