5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Інтегрований урок. "Сім’я. Родинні стосунки"

Про матеріал
«Шануй свого батька та матір свою, щоб довгі були твої дні на землі, яку Господь, Бог твій, дає тобі! – саме так написано в Біблії, а виховуючи дитину, ми не можемо закрити шлях до духовного світу повага до батьків, рідних – усе це підводить до розуміння, що із сім’ї починається все, абсолютно все на планеті Земля. Тож сподіваюся, з першого ж слова цього уроку ви збагнете важливість проведення його з дітьми».
Перегляд файлу

 

Інтегрований урок   3 клас

Сім’я. Родинні стосунки

 

Тема: Сім’я. Родинні стосунки

 

Мета:  уточнити, розширити , поглибити знання й уявлення учнів про сім’ю, родину, їх значення в житті людини;

учити цінувати й оберігати свою родину, розвивати активність мислення й творчу уяву;

виховувати почуття любові та поваги до батьків, родини, гордості за свій народ, його історію, культуру, традиції.

                                                  

Хід уроку

І. Організаційний момент

 

Пролунав дзвінок – починається урок.

Працюватимемо старанно, щоб почути у кінці,

Що у нашім третім класі

Діти – просто молодці.

 

ІІ. Актуалізація знань учнів

 

«Шануй свого батька та матір свою, щоб довгі були твої дні на землі, яку Господь, Бог твій, дає тобі! – саме так написано в Біблії, а виховуючи дитину, ми не можемо закрити шлях до духовного світу повага до батьків, рідних – усе це підводить до розуміння, що із сім’ї починається все, абсолютно все на планеті Земля. Тож сподіваюся, з першого ж слова цього уроку ви збагнете важливість проведення його з дітьми». Бажаю  нам знайти порозуміння  батьків з дітьми, нажаль, на сьогодні ми його втратили. Є родини для яких батьківське слово – це закон, вони тримаються гуртом, поважають одне одного, допомагають один одному.

 

  1. Ознайомлення з темою

 

Учитель. Зараз ми з вами проведемо незвичайний урок, на якому будемо вивчати матеріали із трьох предметів: «Я у світі», «Основ здоров’я», «Літературне читання». А об’єднує їх тема, яку ви дізнаєтеся, коли розгадаєте ребус.

 

                                       7’Я                 Р1А

  1. Бесіда

На попередньому уроці ми вивчали, що таке сім'я.  Скажіть, кого ми називаємо сім’єю? (Група близьких родичів, які проживають разом.)

  • Як називається сім’я у якій є батько й мати? (Повна.)
  • А якщо є тільки один з батьків? (Неповна.)
  • Залежно від кількості дітей, якими можуть бути сім’ї? (Багатодітними.)
  • А як називають сім’ю, у якій дітей усиновили? (Прийомні.)

 

  1. Відгадування загадок і складання асоціативних кущів

 

Найрідніша, наймиліша.

Всіх вона голубить, тішить.

Завжди скрізь буває з нами.

Відгадайте, хто це? (Мама.)

 

Сильний, добрий, справедливий.

Біля нього ми щасливі.

Знає, вміє він багато.

Гордимось, бо це наш …. (тато).

 

Хитрі очі, дві косички.

У веснянках ніс та щічки.

Непосида невеличка

Називається … (сестричка).

 

З ним ніколи не сварюся,

Іграшками поділюся.

Буду з ним дружити, грати.

Познайомтесь, це мій … (братик).

 

Ще голубонька рідненька –

Добра, мила і старенька.

Я ніколи не журюся,

Бо у мене є …(бабуся).

 

Сивий, мудрий і поважний,

Заклопотаний, відважний.

Всього я в житті навчусь,

Бо зі мною мій … (дідусь)

 

Мами старша сестра на вигляд зовсім не стара. З усмішкою запитає: «Як живете?». Хто в гості приїхав? (Тітка.)

 

Хто з маминою сестрою приїжджає до нас у гості? На мене з усмішкою, дивлячись, «здрастуй» каже мені. (Дядько.) 

  1. Гра «Моя мама»

 

Учитель. Назвіть найбільше добрих слів про маму.

(Учні кожного ряду називають по черзі слова про маму. Виграють учні ряду, які скажуть більше слів.)

 

      5. Перегляд ролика про дітей-сиріт (на розсуд учителя)

 

Учитель. Ви називали багато добрих слів про своїх матерів. Але є діти, які хочуть сказати ці слова – і не можуть. Вони не мають матерів і живуть у дитячих будинках і школах-інтернатах. Нині таких дітей більше тисячі.

Перегляд і коментування фільму.

 

Учитель. Ось маленькі ангелята, яких покинули найрідніші люди, - матері. Вони постійно дивляться через вікно, чекають на свою маму. Діти хочуть, щоб їх поцілували, приголубили, пожаліли, обійняли. Але нема кому, вони сироти.

 

Обговорення фільму

 

Учитель. Що ви побачили в очах дітей? (Сум, біль.)

- в їхніх очах можна прочитати запитання: «Чому? Яка наша вина, що покинула та, яка мала оберігати, любити, захищати – мама?» Але в дітей жевріє надія, що настане день, коли по них прийдуть їхні мами.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Вступна бесіда

 

Учитель. Кожна дитина мріє про щасливу родину, яка дасть любов, повагу підтримку, захист, допомогу. Ви її маєте, але коли станете дорослими, будете створювати свою сім’ю.

  • Якою  ви бачите свою майбутню сім’ю? (Дружною, та щасливою.)

 

  1. Робота з підручником.

 

     (Читання вірша Н.Чемерис «Що таке сім’я» на с. 52)    

  • Ви мрієте створити таку сім’ю? Чому?
  • Зачитайте рядки вірша, що доводять дружні й доброзичливі стосунки в родині.
  • Як ставляться діти до старших членів родини?
  • Чи піклуються батьки про своїх дітей?
  • Який висновок можна зробити?

 

  1. Розгляд ілюстрацій, бесіда за ними (с.53)   

 

  • Кого зображено на ілюстрації? Що вони роблять? (Син допалає мамі нести сумки з продуктами. Він піклується про батьків.)
  • Кого ми бачимо на ілюстрації?
  • Що робить онучка? (Онучка дає дідусеві чай. Вона з повагою ставиться до старших членів родини.)
  • Як відпочивають батьки з дітьми на ілюстрації? (Батьки й діти відпочивали разом.)
  • Чи піклуються старші брати й сестри про молодших братиків і сестричок?
  • Що об’єднує всі ілюстрації? (На цих ілюстраціях зображено дружні та щасливі родини. У цих сім’ях панують доброзичливі стосунки, усі розуміють один одного, поважають, допомагають. Дорослі піклуються про дітей, а діти й онуки з повагою та шаною ставляться до дорослих, прислухаються до їхніх порад.)      

 

     4. Робота в парах.  Знайти і підкреслити правильні правила.   (картка із завданням)   

Учитель.  Зробіть так, щоб неправильні правила стали правильними. Хто виконає правильно, той робитиме аплікацію вишиванки. (Потрібно дописати або закреслити НЕ.)

 

  1. Робота в групах.

Із поданих слів складіть прислів’я.

 

  1. Перегляд та обговорення фільму «Пробач мене, мамо»

 

ІV.  Рефлексія навчальної діяльності.

 

Вправа «Мікрофон»

 

  Я сьогодні зрозумів…

  Я дізнався…

  Я навчився

  Мене зацікавило …

  Я не вмів, а тепер навчився…

  Цей урок мене надихнув…

 

     V. Підсумок уроку

 

Учитель.

Всі ви, діти, - молодці!

Гарно працювали,

А тепер скажіть мені,

Про що ви дізнались?

Вам сподобався урок?

Багато зробили?

Я вам дякую усім

За те, що трудились.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
5 травня
Переглядів
213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку