Інтегрований урок 3 клас
Сім’я. Родинні стосунки
Тема: Сім’я. Родинні стосунки
Мета: уточнити, розширити , поглибити знання й уявлення учнів про сім’ю, родину, їх значення в житті людини;
учити цінувати й оберігати свою родину, розвивати активність мислення й творчу уяву;
виховувати почуття любові та поваги до батьків, родини, гордості за свій народ, його історію, культуру, традиції.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Пролунав дзвінок – починається урок.
Працюватимемо старанно, щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі
Діти – просто молодці.
ІІ. Актуалізація знань учнів
«Шануй свого батька та матір свою, щоб довгі були твої дні на землі, яку Господь, Бог твій, дає тобі! – саме так написано в Біблії, а виховуючи дитину, ми не можемо закрити шлях до духовного світу повага до батьків, рідних – усе це підводить до розуміння, що із сім’ї починається все, абсолютно все на планеті Земля. Тож сподіваюся, з першого ж слова цього уроку ви збагнете важливість проведення його з дітьми». Бажаю нам знайти порозуміння батьків з дітьми, нажаль, на сьогодні ми його втратили. Є родини для яких батьківське слово – це закон, вони тримаються гуртом, поважають одне одного, допомагають один одному.
Учитель. Зараз ми з вами проведемо незвичайний урок, на якому будемо вивчати матеріали із трьох предметів: «Я у світі», «Основ здоров’я», «Літературне читання». А об’єднує їх тема, яку ви дізнаєтеся, коли розгадаєте ребус.
7’Я Р1А
На попередньому уроці ми вивчали, що таке сім'я. Скажіть, кого ми називаємо сім’єю? (Група близьких родичів, які проживають разом.)
Найрідніша, наймиліша.
Всіх вона голубить, тішить.
Завжди скрізь буває з нами.
Відгадайте, хто це? (Мама.)
Сильний, добрий, справедливий.
Біля нього ми щасливі.
Знає, вміє він багато.
Гордимось, бо це наш …. (тато).
Хитрі очі, дві косички.
У веснянках ніс та щічки.
Непосида невеличка
Називається … (сестричка).
З ним ніколи не сварюся,
Іграшками поділюся.
Буду з ним дружити, грати.
Познайомтесь, це мій … (братик).
Ще голубонька рідненька –
Добра, мила і старенька.
Я ніколи не журюся,
Бо у мене є …(бабуся).
Сивий, мудрий і поважний,
Заклопотаний, відважний.
Всього я в житті навчусь,
Бо зі мною мій … (дідусь)
Мами старша сестра на вигляд зовсім не стара. З усмішкою запитає: «Як живете?». Хто в гості приїхав? (Тітка.)
Хто з маминою сестрою приїжджає до нас у гості? На мене з усмішкою, дивлячись, «здрастуй» каже мені. (Дядько.)
Учитель. Назвіть найбільше добрих слів про маму.
(Учні кожного ряду називають по черзі слова про маму. Виграють учні ряду, які скажуть більше слів.)
5. Перегляд ролика про дітей-сиріт (на розсуд учителя)
Учитель. Ви називали багато добрих слів про своїх матерів. Але є діти, які хочуть сказати ці слова – і не можуть. Вони не мають матерів і живуть у дитячих будинках і школах-інтернатах. Нині таких дітей більше тисячі.
Перегляд і коментування фільму.
Учитель. Ось маленькі ангелята, яких покинули найрідніші люди, - матері. Вони постійно дивляться через вікно, чекають на свою маму. Діти хочуть, щоб їх поцілували, приголубили, пожаліли, обійняли. Але нема кому, вони сироти.
Обговорення фільму
Учитель. Що ви побачили в очах дітей? (Сум, біль.)
- в їхніх очах можна прочитати запитання: «Чому? Яка наша вина, що покинула та, яка мала оберігати, любити, захищати – мама?» Але в дітей жевріє надія, що настане день, коли по них прийдуть їхні мами.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Учитель. Кожна дитина мріє про щасливу родину, яка дасть любов, повагу підтримку, захист, допомогу. Ви її маєте, але коли станете дорослими, будете створювати свою сім’ю.
(Читання вірша Н.Чемерис «Що таке сім’я» на с. 52)
4. Робота в парах. Знайти і підкреслити правильні правила. (картка із завданням)
Учитель. Зробіть так, щоб неправильні правила стали правильними. Хто виконає правильно, той робитиме аплікацію вишиванки. (Потрібно дописати або закреслити НЕ.)
Із поданих слів складіть прислів’я.
ІV. Рефлексія навчальної діяльності.
Вправа «Мікрофон»
• Я сьогодні зрозумів…
• Я дізнався…
• Я навчився…
• Мене зацікавило …
• Я не вмів, а тепер навчився…
• Цей урок мене надихнув…
V. Підсумок уроку
Учитель.
Всі ви, діти, - молодці!
Гарно працювали,
А тепер скажіть мені,
Про що ви дізнались?
Вам сподобався урок?
Багато зробили?
Я вам дякую усім
За те, що трудились.
1