Тема. Способи дієслів.
Мета навчальна: поглибити знання школярів про граматичні ознаки дієслова; ознайомити із значенням дієслова благословляти;
Мета розвиваюча: формувати вміння відрізняти і самостійно утворювати способи дієслів, визначати їхню комунікативну роль, застосовувати у мовленні; розвивати навички вдумливого читання, аналізування текстів Святого Письма, вміння узагальнювати і визначати основну думку;
Мета виховна; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови, бажання пізнавати мудрість Божого Слова, бути доброзичливим і вдячним.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми навчальної діяльності: бліц – опитування, бесіда, метод дослідження, творче конструювання, моделювання, вправа «Проповідь», робота з підручником, ігровий прийом « Журналіст бере інтерв’ю».
Обладнання: Святе Письмо, аркуші із цитатами Святого Письма, підручник, три аркуші А3, кольорові ручки, відкритки – благословення.
Біблійна основа уроку:
Мт.28;11.
Прийдіть до Мене , усі струджені і обтяжені, - і Я заспокою вас!
Мк. 10;14, 16.
Пустіть дітей до Мене приходити, і не бороніть їм, - бо таких Царство Боже!
Він їх пригорнув, і поблагословив, на них руки поклавши.
Лк.24;51.
І сталось, як Він благословляв їх, то зачав відступати від них, і на небо возноситись.
Рим.12;14-21.
Благословляйте тих, хто вас переслідує, благословляйте, а не проклинайте!
1Петра 3;9- 11.
Не платіть злом за зло або лайкою за лайку, навпаки – благословляйте, знавши, що на це вас покликано, щоб успадкували благословення.
Бо хто хоче любити життя та бачити дні добрі,
Нехай здержить свого язика від лихого та уста свої від говоріння підступу.
Ухиляйся від злого та добро чини, шукай миру та женися за ним!
Втор.18;10.
…Щоб не було в тебе нікого, хто призводив би свого сина чи дочку переходити через вогонь…
Еф. 4;29.
Нехай жодне слово гниле не виходить із уст ваших. Але тільки таке, що добре на потрібне збудування, щоб воно подало благодать тим, хто чує.
Кол.4;6.
Слово нехай ваше буде завжди ласкаве, приправлене сіллю, щоб ви знали, як маєте кожному відповідати.
Ів.15;19
Коли б ви зо світу були, то своє світ любив би…
Фил. 4; 4 – 8.
Радійте у Господі завжди, і ще раз кажу: радійте! Ваша лагідність нехай буде відома всім людям.
1 Хронік 4;
Ябец візвав до Бога Ізраїля; « Коли б Ти мене благословив та розпросторив мої межі, коли б рука Твоя була зо мною і Ти оборонив би мене від напасти, щоб я не бідував!» І Бог послав, чого він просив.
Чисел 6; 24 – 26
Нехай Господь благословить тебе і охороняє тебе!
Нехай Господь світить обличчям своїм до тебе та милує тебе!
Нехай Господь оберне обличчя своє до тебе і дасть тобі мир!
Псалми 36, 102; 140, 1 – 4; 144; Ісаї 55; 10 – 11.
Благослови, душе моя, Господа,
і не забувай за всі добродійства Його!
Псалом 102;2.
Продовжуємо вивчати морфологічні особливості дієслова, пізнавати красу та багатство рідної мови - невмирущу душу нашого талановитого народу.
Я прославлю; якби ти прославляв; прославляйте?
( запис у зошити)
Обговорення відповідей. Вибір переможця.
Як дощ і сніг сходить з неба і не повертається туди, але напуває землю, щоб вона родила і ростила та давала насіння тому, хто її обсіває, і хліб тому, хто їсть, отак і Моє слово, що виходить у Мене з уст не повертається до Мене порожнім, але чинить те, що Я хочу, довершує те, за чим Я Його вислав.
2. Розподільний диктант (псалом 36; 1- 9, 140; 1 - 4). Виписати дієслова наказового способу. Записати основну думку біблійних фрагментів.
3. Вибірковий диктант (псалом 144). Псалом читає вчитель. Виписати дієслова дійсного способу у формі майбутнього часу. Визначити основну думку псалма.
Учень називає будь – яке слово дійсного способу – однокласник утворює дієслово умовного способу
Варіанти запитань:
Оцінювання праці учнів.
Нелегка це справа у сучасному світі, але цілком можлива,
бо маємо за дороговказ Святе Письмо. Коли уважно будемо читати його , то неодмінно помітимо у нашому житі знаки Божої любові та безконечного Божого милосердя. Благодать і мир нехай примножаться у пізнанні Бога і Христа Ісуса Господа нашого!