Інтегрований урок з природознавства та фізичної культури в 5 класі. На якому учні мають можливість помандрувати у світ фізичних тіл, речовин та явищ, долаючи природні перешкоди.
Модуль. «ТУРИЗМ»
Тема уроку. Світ навколо нас та природні перешкоди в ньому.
Мета уроку:
Навчальна. Перевірити учнів техніку в’язання вузлів. Закріпити уміння технічного проходження туристських етапів.
Розвиваюча. Розвивати фізичні якості, кмітливість, навички групової роботи.
Виховна. Виховувати самостійність, почуття товаристськості, згуртованості, впевненості в своїх силах.
Завдання уроку:
Тип уроку: інтегрований (фізична культура і природознавство).
Місце проведення: спортивний зал.
Обладнання та інвентар: мати гімнастичні, лави гімнастичні, навчально-інструкційні картки, мотузки, купини, технічні засоби навчання:ноутбук, телевізор.
ХІД УРОКУ
№ |
Зміст уроку
|
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Природознавство |
І.Підготовча частина (17хв)
|
|
|||
1. |
Шикування учнів в шеренгу. |
30 с |
Шикування виконується по команді чергового |
|
2. |
Рапорт чергового. |
1 хв |
Чіткі команди |
|
3. |
Привітання. |
1хв |
|
|
4. |
Ознайомлення із завданням уроку.
|
2 хв |
Лаконічно та зрозуміло |
|
5. |
Вимірювання ЧСС. |
30 с |
ЧСС – не більше 90 уд./хв. |
|
6. |
Техніка безпеки |
30 с |
|
|
7. |
2. Увага! Після сигналу виконуємо повороти відповідь «так» на поставлене запитання поворот праворуч, «ні» – ліворуч. Всім зрозуміло? Будьте уважними. Стройові вправи на місці:
|
2 хв |
Активізувати увагу. Наголосити на зберіганні постави. |
1. Нашу мандрівку пропоную розпочати із розминки. Ви будете виконувати стройові вправи відповідаючи на поставлені запитання з природознавства. (ПИТАННЯ) 1. Тіла – це все живе і неживе, що створила природа та людина. ( Так-поворот праворуч) 2. Основними характеристиками тіл є лінійні розміри (довжина, ширина, висота), форма, об’єм, маса. ( Так-поворот праворуч) 3. Речовина може перебувати лише у одному агрегатному стані.( Ні-поворот ліворуч. Речовина може перебувати у трьох агрегатних станах твердому, рідкому, газоподібному.) 4. Тіл у природі більше ніж речовин. (Так-поворот праворуч) |
8. |
Різновиди ходьби:
|
90 с |
Постава під час ходьби: плечі та груди роз-правлені, підборіддя під-няте, погляд вперед. |
|
9. |
Різновиди бігу:
|
90 с |
Дихання рівномірне, темп середній.
|
|
11. |
Перешикування з колони по одному в колону по два |
30 с |
|
|
12. |
Комплекс загально розвиваючих вправ у колі (самостійно)
|
5 хв
по 6-8 раз
|
По карточкам «Склади слово» учні самостійно виконують ЗРВ.
|
По закінченню вправ, діти складають слово із букв, які знаходяться з іншого боку карточки.
«ЯВИЩА» Хто зробить швидше і правильно, та команда отримає резинки.
|
ІІ. Основна частина (22 хв) |
|
|||
1. |
Поділ класу на групи «Смуга перешкод»
3. Зараз поділимось на групи з допомогою жеребкування. Міняємось місцями за сигналом свистка проти годинникової стрілки.
|
4 хв |
Демонстрація презента-ції (показ завдання на кожній галявині)
Учні самостійно вибира-ють заготовлені малюнки і таким чином діляться на групи. Учні міняються місцями за сигналом (свисток) проти годинникової стрілки. Слідкую за дотриманням правил т/б, дисципліною та якістю виконання вправ, виправляю помилки. |
(Демонстрація презентації «Мандрівка у загублений ліс» ) |
2.
2.1 |
Розвиток швидкості, сили та стрибучості в тренувальному режимі
Локація « Незакінчене речення» (природознавство)
Потрібно уважно прочитати речення та продовжити його.
|
12 хв |
|
|
2.2 |
Перешкода №1 «Подолання умовного болота» «Подолання умовних завалів» Подолання умовних завалів (підлаз та «павутинка» ).
|
|
Після умовних завалів перейти на павутинку.
|
|
2.3 |
Локація «Вірю – не вірю » (природознавство)
Із запропонованих твердження потрібно оберати які вірні, а які хибні.
|
|
|
|
2.4 |
Локація «Туристичний вузол»
|
|
Переправу по колоді виконати один раз Поточний метод.
Можливі помилки:
|
|
2.5 |
Локація « Знайди пару»
Стрілочками треба вказати відповідності між явищами та їх назвами.
|
|
|
|
2.6 |
Перешкода №6 «Подолання умовних завалів» 1.Подолання умовного болота за допомогою купин Етап обладнаний купинами, у кількості 7 шт., відстань між якими – 80 - 90 см.
2.Подолання лісової гущавини
|
|
|
|
3 |
Вимірювання ЧСС
|
|
|
|
4. |
Інтерактивна гра-естафета «Що візьмемо у похід?» - Клас, в одну шеренгу шикуйсь! Надіюсь ви ще не замучились? Адже на вас ще чекають цікава естафета. Уявіть собі, що ви збираєтесь у похід, пригадайте що вам потрібно взяти з собою, а що залишити вдома. Ті речі, які вам знадобляться у поході ви прикріпити на рюкзак, а ті що маєте залишити вдома – прикріпите на будинок. Кожен з вас після сигналу по одному біжить до зазначеного місця і берете одну картинку і прикріплюєте туди, де вважаєте за потрібне. Зараз ми поділимось на дві команди. – Клас! Рівняйсь! Струнко! На перший, другий розподілись. Перші номери чотири кроки вперед. Ліворуч! |
7 хв |
Посередині залу обруч, в якому перевернуті картинки, учень біжить і бере картинку і добігає до плакатів і прикріплює та вертаючись назад передає естафету наступному |
|
ІІІ. Заключна частина (5 хв) |
|
|||
1. |
Релаксаційна вправа «Відпочинок у лісі».
|
1,5 хв |
Учні сідають кругом гімнастичного мату, на якому є осінні листочки і називають правила поведінки у природі зокре-ма у лісі. |
|
2. |
Вимірювання ЧСС. |
30 с |
Звернути пильну увагу на учнів із пульсом більшим ніж 120 ударів на хв |
|
3. |
Підсумок уроку. |
1 хв |
Вказати на недоліки. |
|
4. |
Оцінювання учнів. |
1 хв |
Мотивація оцінки. |
|
5. |
Домашнє завдання. |
30 с |
Повторити види природних перешкод. |
|
6. |
Організований вихід із спортзалу. |
30 с |
|
|