Інтегрований урок "Світ навколо нас та природні перешкоди в ньому"

Про матеріал

Інтегрований урок з природознавства та фізичної культури в 5 класі. На якому учні мають можливість помандрувати у світ фізичних тіл, речовин та явищ, долаючи природні перешкоди.


Перегляд файлу

Модуль. «ТУРИЗМ»

Тема уроку. Світ навколо нас та природні перешкоди в ньому.

Мета уроку:

Навчальна. Перевірити учнів техніку в’язання вузлів. Закріпити уміння технічного проходження туристських етапів.

Розвиваюча. Розвивати фізичні якості, кмітливість, навички групової роботи.

Виховна. Виховувати самостійність, почуття товаристськості, згуртованості, впевненості в своїх силах.

Завдання уроку:

  1. Закріпити уміння проходження туристичних етапів: подолання умовного болота по купинах, лісової гущавини, переправа через яр та умовних завалів (підлаз).
  2. Розвивати швидкість, силу, координацію рухів в тренувальному режимі. Збільшувати руховий досвід.
  3. Сприяти розвитку вольових якостей засобами вправ.
  4. Перевірити навчальний норматив із в’язання вузлів.

Тип уроку: інтегрований (фізична культура і природознавство).

Місце проведення: спортивний зал.

Обладнання та інвентар: мати гімнастичні, лави гімнастичні, навчально-інструкційні картки, мотузки, купини, технічні засоби навчання:ноутбук, телевізор.

 

 

ХІД  УРОКУ

Зміст уроку

 

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Природознавство

 

І.Підготовча частина (17хв)

 

 

1.

Шикування учнів в шеренгу.

30 с

Шикування виконується по команді чергового

2.

Рапорт чергового.

1 хв

Чіткі команди

3.

Привітання.

1хв

 

4.

Ознайомлення із завданням уроку.

  1. Сьогодні ми проведемо незвичайний урок-подорож природознавства з фізкультурою. Тема нашого уроку «Світ навколо нас та природні перешкоди в ньому».

 

  • 3.  Для того щоб подорож була вдалою і принесла вам радість та задоволення ви повинні показати свою кмітливість, вправність, організованість.    Своє вміння долати природні перешкоди, пригадати їхні види та здати навчальний норматив із в’язання вузлів «простий» і «простий провідник».

 

  • 5. Усі ваші результати будуть занесені у нашу «Таблицю успішності».  Але перш ніж розпочати подорож давайте дізнаємось чи готовий ваш організм до активної роботи на уроці для цього  виміряємо ЧСС та пригадаємо техніку безпеки.

2 хв

 

Лаконічно та зрозуміло

  • 2. Помандруємо ми у світ фізичних тіл, речовин та явищ.  Пригадаємо їхні властивості та значення в природі та житті людини.

 

  • 4. За свої старання ви отримуватимете «нагороди», які у кінці уроку перетворяться у бали з природознавства та фізкультури. «Нагороди» синього та жовтого кольорів принесуть вам по 1бал  з фізкультури, а відповідно  зеленого та червоного – по 1 балу з природознавства.

5.

Вимірювання ЧСС.

30 с

ЧСС – не більше 90 уд./хв.

 

6.

Техніка безпеки

30 с

 

 

7.

2. Увага!  Після сигналу виконуємо повороти відповідь  «так» на поставлене запитання поворот праворуч, «ні» – ліворуч. Всім зрозуміло? Будьте уважними.

Стройові вправи на місці:

  • Право-руч! (так)
  • Право-руч! (так)
  • Ліво-руч! (ні)
  • Право-руч! (так)
  • Кру-гом!

2 хв

Активізувати увагу.

Наголосити на зберіганні постави.

1. Нашу мандрівку пропоную розпочати із розминки. Ви будете виконувати стройові вправи відповідаючи на поставлені запитання з природознавства.

(ПИТАННЯ)

1. Тіла – це все живе і неживе, що створила природа та людина. ( Так-поворот праворуч)

2. Основними характеристиками тіл є лінійні розміри (довжина, ширина, висота), форма, об’єм, маса. ( Так-поворот праворуч)

3. Речовина може перебувати лише у одному агрегатному стані.( Ні-поворот ліворуч. Речовина може перебувати у трьох агрегатних станах твердому, рідкому, газоподібному.)

4. Тіл у природі більше ніж речовин. (Так-поворот праворуч)

8.

Різновиди ходьби:

  • на носках, руки на поясі;
  • на п’ятках, руки за головою;
  • на зовнішній стороні стопи, руки на поясі;
  • на внутрішній стороні стопи;
  • у півприсяді.

90 с

Постава під час ходьби: плечі та груди роз-правлені, підборіддя під-няте, погляд вперед.

 

9.

Різновиди бігу:

  • рівномірний біг;
  • з приставним кроком правим боком, руки на поясі;
  • -//- лівим боком;
  • з високим підніманням коліна;
  • із закиданням гомілок ніг назад.

90 с

 

 

Дихання рівномірне, темп середній.

 

 

 

 

 

11.

Перешикування з колони по одному в колону по два

30 с

 

 

12.

Комплекс загально розвиваючих вправ  у колі (самостійно)

 

  1. А зараз ви самостійно виконаєте комплекс загально розвиваючих вправ  у колі, користуючись інструкційними картками.

 

 

5 хв

 

по 6-8 раз

 

 

По карточкам «Склади слово» учні самостійно виконують ЗРВ.

 

 

По закінченню вправ, діти складають слово із букв, які знаходяться з іншого боку карточки.

 

 

«ЯВИЩА»

Хто зробить швидше і правильно, та команда отримає резинки.

  1. Хочу запропонувати вам перевірити і своє вміння швидко мислити. Для цього давайте скористаємось вашими інструкційними картками на звороті яких є літери. Складіть слово з них та поясніть його значення, наведіть приклади. Команда-лідер отримає від мене «нагороди». Розпочинаємо після сигналу.

ІІ. Основна частина (22 хв)

 

1.

Поділ класу на групи

«Смуга перешкод»

  1.              Ну що ж, я думаю, ми з вами добре підготувались до мандрівки у загублений ліс. Адже там на вас чекатиме «Смуга перешкод», а саме - подолання умовного болота, переправа через яр та подолання умовних завалів.

 

3. Зараз поділимось на групи з допомогою жеребкування. Міняємось місцями за сигналом свистка   проти годинникової стрілки.

 

4 хв

Демонстрація презента-ції (показ завдання на кожній галявині)

 

Учні самостійно вибира-ють  заготовлені малюнки і таким чином діляться на групи.

Учні міняються місцями за сигналом (свисток)  проти годинникової стрілки.

Слідкую за дотриманням правил т/б, дисципліною та якістю виконання вправ, виправляю помилки.

  1. Буде у вас можливість і зробити привал на локаціях для відпочинку. Локації не прості, щоб їх залишити і помандрувати далі потрібно виконати запропоновані завдання. Ви потрапите на:
  1. Локацію «Туристичний вузол»
  2. Локацію «Незакінчене речення» (Додаток 1)
  3. Локацію «Вірю – не вірю» (Додаток 2)
  4. Локацію «Знайди пару» (Додаток 3)

(Демонстрація презентації «Мандрівка у загублений ліс» )

  •     

2.

 

 

 

2.1

Розвиток швидкості, сили та стрибучості  в тренувальному режимі

 

Локація « Незакінчене речення»

 (природознавство)

 

Потрібно уважно прочитати речення та продовжити його.

 

 

 

 

12 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2

Перешкода №1

«Подолання умовного болота» «Подолання умовних завалів»

Подолання умовних завалів (підлаз та «павутинка» ).

 

 

 

 

Після умовних завалів перейти на павутинку.

 

 

 

 

2.3

Локація «Вірю – не вірю »

 (природознавство)

 

 

 

Із запропонованих твердження потрібно оберати які вірні, а які хибні.

 

 

 

 

 

 

2.4

Локація

«Туристичний вузол»

  1. Переправа через яр по колоді (гімнастичній лаві).

  1. Перевірка навчального нормати-ву з в’язання вузла   «простий провідник».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Переправу по колоді виконати один раз

Поточний метод.

 

Можливі помилки:

  • торкання підлоги ногою (рукою);
  • падіння.

 

 

 

2.5

Локація « Знайди пару»

 

 

 

Стрілочками треба вказати відповідності між  явищами та їх назвами.

 

 

 

 

 

 

2.6

Перешкода №6

«Подолання умовних завалів»

1.Подолання умовного болота за допомогою купин

Етап обладнаний купинами, у кількості 7 шт., відстань між якими – 80 - 90 см.

 

2.Подолання лісової гущавини

 

 

 

 

3

Вимірювання ЧСС

 

 

 

 

4.

Інтерактивна гра-естафета «Що візьмемо у похід?»

- Клас, в одну шеренгу шикуйсь! Надіюсь ви ще не замучились? Адже на вас ще чекають цікава естафета. Уявіть собі, що ви збираєтесь у похід, пригадайте що вам потрібно взяти з собою, а що залишити вдома. Ті речі, які вам знадобляться у поході ви прикріпити на рюкзак, а ті що маєте залишити вдома – прикріпите на будинок. Кожен з вас після сигналу по одному біжить до зазначеного місця і берете одну картинку і прикріплюєте туди, де вважаєте за потрібне. Зараз ми поділимось на дві команди.

– Клас! Рівняйсь! Струнко! На перший, другий розподілись. Перші номери чотири кроки вперед. Ліворуч!

  •  

7 хв

Посередині залу обруч, в якому перевернуті картинки, учень біжить і бере картинку і добігає до плакатів і прикріплює та вертаючись назад передає естафету наступному

 

ІІІ. Заключна частина (5 хв)

 

1.

Релаксаційна вправа «Відпочинок у лісі».

 

1,5 хв

  Учні сідають кругом гімнастичного мату, на якому є осінні листочки і називають правила поведінки у природі зокре-ма у лісі.

 

2.

Вимірювання ЧСС.

30 с

Звернути пильну увагу на учнів із пульсом більшим ніж 120 ударів на хв

 

3.

Підсумок уроку.

1 хв

Вказати на недоліки.

 

4.

Оцінювання учнів.

1 хв

Мотивація оцінки.

 

5.

Домашнє завдання.

30 с

Повторити види природних перешкод.

 

6.

Організований вихід із спортзалу.

30 с

 

 

 

 

docx
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
1229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку