Розробка Олімпійського уроку для 4-5 кл.
Мета заходу:
1.Пропаганда здорового способу життя, поширення ідей олімпізму, розвиток олімпійського руху в Україні шляхом залучення молоді до занять спортом.
2.Сформувати свідоме ставлення до необхідності занять фізичними вправами.
3.Надати учням знання про олімпійський рух, олімпійські види спорту, історію Олімпійських ігор.
Пробіжнянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
(виховний захід)
Вчитель фізичної культури:
Саска І.Б.
Завдання заходу:
Місце проведення: спортивна зала.
Класи: 4 і 5.
Інвентар: фішки, обручі.
Інвентар до кожної естафети:
Хід заходу
Ти лікар і цілитель, Спорт!
Де ти, там недуги безсилі,
Межа можливого – рекорд,
А що під ним – нам все по силі.
Вчитель:
Вітаємо вас на нашій урочистій події – Олімпійському уроці! Як ви, мабуть, здогадалися цей урок присвячений Олімпійським іграм. Та чи багато ми знаємо про ці видатні змагання? Можливо хтось знає більше, хтось менше, а хтось взагалі нічого. Тому сьогодні ми пропонуємо вам здійснити подорож в історію Олімпійських ігор.
Вчитель. Ми раді вітати вас в нашому залі. Прошу учасників команд, яким належить сьогодні змагатися вийти в центр залу. Я хочу представити вам суддівську бригаду.
Вчитель. А тепер познайомимося з нашими командами.
Команда: Адреналін, ваш девіз!- До перемоги вперед!
Команда: Живчик, ваш девіз!-
Вірш: Де є місце олімпізму?(учасники змагань коментують вірш)
Де є місце олімпізму,
Там війн нема, ні тероризму.
Дружба в спорті процвітає,
Й Бог здоров’я посилає.
Де є місце олімпізму,
Там є простір для туризму.
Всі народи пізнавай
Й розкажи про рідний край.
Де є місце олімпізму,
Там нема брехні й цинізму.
Чесно грай і вигравай,
Україну прославляй!
Олімпізм дає багато:
Спорт і дружбу – справжнє свято.
Тож і ти часу не гай –
Силу й дух свій розвивай!
Хто швидше, вище, а спритніше?
Горить в серцях бажання.
І ми, мов справжні олімпійці,
Ідемо на змагання
Командний дух живе у нас,
Спортивна в нас дорога.
Терпіння, витримка і гарт
І спільна перемога.
Один за всіх – всі за одного –
Це гасло назавжди.
Спортсменам надає наснагу
Й підносить до мети.
Вчитель. Так чому ж присвячені наші змагання? (Олімпійським іграм). Отже, перший конкурс - конкурс питань. Капітан команди бере питання і після невеликої наради з членами команди хтось з вас відповідає. За кожну правильну відповідь - 1 бал.
Запитання для команд:
• де з'явилися перші олімпійські змагання?
• чому тільки п'ять кілець?
• чому переплетені кільця?
• який ще є символ олімпійських ігор?
• де народжується олімпійський вогонь?
• для чого проводяться олімпійські ігри?
Вчитель. Ми знаємо, що на урочистому відкритті ігор спортсмени вимовляють олімпійську клятву.
Клятва олімпійців.
Хто з вітром моторним може зрівнятися?
- Ми олімпійці!
Хто вірить у перемогу, перешкод не боїться?
- Ми олімпійці!
Клянемося бути чесними, прагнути до перемоги,
Рекордів високих клянемося добитися!
Клянемося, клянемося, клянемося!
А найкращим напуттям стане олімпійський девіз:
(вимовляють учасники змагань).
Сантиметри, метри, грами
Для перемоги нам потрібні.
І девіз тут самий древній
Згадати відразу ми повинні.
Швидше, вище, сильніше!
Вчитель.
Раз у чотири роки в Олімпії запалюється факел, який через усі континенти несуть кращі спортсмени різних країн, передаючи один одному із рук в руки, щоб доставити в ту країну, де будуть проводитися Олімпійські ігри. Давайте ми уявімо, як це відбувається. Я пропоную вам доставити до олімпійського факела частина вогню, запаленого на священній горі, щоб ми могли відкрити наші змагання.
Всі учасники по черзі несуть «факел» до певного місця і повертаються до команди, передають наступному. Останній учасник піднімає «факел» в знак того, що команда його «запалила». Перемагає команда, яка першою «запалила факел».
Вчитель.
Наші змагання відкриті.
Ми сміливі, ми спритні,
Немає слабких серед нас,
У веселу Олімпію
Підемо зараз.
__________________________________________________________________
Вчитель.
Ми починаємо нашу подорож по спортивному світу, познайомимося з народами різних країн і дізнаємося історію виникнення різних видів спорту.
Ми вирушаємо в Європу. А чи відомо вам, що саме блакитне кільце дружби позначає Європу. (Високо піднімаючи кільце блакитного кольору, помічник проносить його через зал і вивішує на стіну). Багато видів спорту виникли в цій частині світу. Наприклад, в Англії вперше стали грати у футбол.
А зараз команди стають у колону по одному. Перед кожним направляючим лежить футбольний м’яч. За сигналом вчителя учні ногою ведуть м’яч поміж стійками (змійкою) і тим самим шляхом повертаються назад, передаючи м’яч іншому учневі.
_____________________________________________________________
Вчитель. Жовте кільце дружби позначає Азію. Всі люблять фільми про східні єдиноборства? Ми готові визначити, хто ж з вас найсильніший. Ця гра прийшла з Азії.
3. Гра "Перетягування канату".
Учасники команд шикуються в дві колони так, щоб між ними знаходилася контрольна лінія. Суперники беруться за канату, середина якої знаходиться рівно над лінією (середину можна відзначити тонкою смужкою з клейкого паперу). За сигналом судді учасники намагаються перетягнути суперників на свою сторону. Переможця визначає журі.
______________________________________________________________
Вчитель.
Ми продовжуємо нашу подорож. Чорне олімпійське кільце позначає Африку (вивішується чорне кільце). В африканських племенах важливу частину їх життя становили спортивні вправи, багато з яких, вони виконували в танцях під музику. У танці багато виконували різні стрибки і підскоки. Нашим спортсменам належить виконати такі вправи.
Учасники виконують естафету парами. Учасники першої пари перестрибують один через одного до кінцевого орієнтиру, після чого беруться за руки, біжать до команди і передають естафету наступній парі.
За сигналом вам, юні олімпійці, потрібно буде пробігти з мішечком на голові до фішки і так само повернутися назад. Якщо мішечок впав з голови, потрібно його підняти, покласти на голову і продовжувати естафету.
Вчитель.
Зелений континент Австралія! Корінні народи Австралії багато полювали на здобич. Давайте перевіримо свою влучність?
6. Естафета "Стрільба". Учасник бере м’яч і кидає його в обруч, всього кожен учасник кидає по одному разу. Наприкінці підраховується загальна кількість попадань - у якої команди більше, та і перемогла у цьому конкурсі.
_______________________________________________________________
Вчитель.
Яке кільце залишилося нам вивішати? Так, червоне. Зараз ми вирушимо в частину світла, що об'єднує два континенти - Америку.
(Виходить дитина в спортивній формі і, високо піднімаючи червоне кільце, вивішує його на спеціальний екран у центрі залу на стіну).
Багато років тому в Америці був винайдений баскетбол. Ми з вами знайомі з деякими елементами цієї гри. Давайте зіграємо в американську гру - баскетбол.
7. Естафета "Баскетбол".
По дистанції знаходяться орієнтири - фішки. Порібно виконати ведення баскетбольного м'яча, обводячи фішки "змійкою", до кінця дистанції і назад. Капітан піднімає м'яч - естафета закінчена.
_________________________________________________________________
Вчитель.
Ви бачили багато фільмів про індіанців? Чим вони займалися? Вони були гарними мисливцями і багато кочували, щоб знайти здобич.
8. Естафета «Вужі»
Гравці тримають руки на поясі свого сусіда спереду. Завдання кожного «вужа»: провести (ходьбою, бігом) своїх гравців між кущами, чагарниками (фішки) і не збити їх. Виграє «вуж», який не зачепить фішок і швидше пройде дистанцію туди і назад .
Вчитель. І, звичайно ж, під час полювання доводилося долати різні перешкоди - каміння, повалені стовбури дерев, струмки. То ж зараз належить і вам подолати перешкоди..
9. Етафета "Смуга перешкод". Стрибки на одній нозі до гімнастичних палиць, перестрибнути через них, пролізти в через скакалку, оббігти фішку і повернутися до команди. Капітан піднімає руку - естафета закінчена.
________________________________________________________________
Вчитель.
Ми дізналися історію виникнення деяких видів спорту, познайомилися з олімпійською символікою, змогли перевірити свою силу, спритність, швидкість в цих змаганнях.
Завмер тихо стадіон, хто ж то буде чемпіон?
Підведим підсумок ми гри та підрахуєм всі очки.
Тому, хто найбільше їх набрав -
Олімпійський п'єдестал.
Вчитель. Прошу всіх учасників вишикуватися в шеренгу.
__________________________________________________________________
Підведення підсумків, нагородження.
Вчитель. Ось і погас факел. Але ж завершуються тільки ці змагання! А скільки інших чекає нас попереду! Ми не прощаємось, а лише кажемо "До побачення!"
Учасники змагань під оплески глядачів проходять круг пошани і залишають зал.