Розробка уроку з образотворчого мистецтва за творчістю двох художниць: Євгенії Гапчинської та Марії Приймаченко.
Мета: продовжити знайомити дітей з творчістю народної художниці М. Приймаченко,з незвичайним та фантастичним світом казкових квітів і звірів та з творчістю сучасної української художниці Є. Гапчинської та її рожевощокими ангелятами. Викликати у дітей бажання малювати за мотивами творів художниць. Розвивати у дітей творчість, фантазію, самостійність, художній смак. Виховувати патріотичні почуття та гордість за свою країну; інтерес до творчості українських художників.
Тема: В картинній галереї.
Мета: продовжити знайомити дітей з творчістю народної художниці М. Приймаченко,з незвичайним та фантастичним світом казкових квітів і звірів та з творчістю сучасної української художниці Є.Гапчинської та її рожевощокими ангелятами. Викликати у дітей бажання малювати за мотивами творів художниць. Розвивати у дітей творчість, фантазію, самостійність, художній смак. Виховувати патріотичні почуття та гордість за свою країну; інтерес до творчості українських художників.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Психологічна розминка.
На сьогоднішньому уроці нам будуть потрібні:
- Голова- ми будемо думати, фантазувати;
- очі- ми будемо дивитися;
- вуха- слухатимемо;
- уста- будемо говорити, посміхатися, відповідати;
- руки- будемо творити;
- серце-...
- А навіщо нам серце?
- Так, щоб відчувати ним щось нове і неповторне- красу, допитливість і творчість.
- Тож на сьогоднішньому уроці мені б дуже хотілось побачити саме таку роботу, в яку ви вкладете не тільки свої вміння, а й душу, фантазію.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Діти, сьогодні наш урок буде трішки незвичайний. Я запрошую вас відвідати картинну галерею. Так ,як у кожному музеї, картинній галереї є екскурсовод- це людина, яка знайомить, розповідає про експонати та картини виставки, тому екскурсоводом буду я, а допоможе мені в цьому Таня і Надійка.
ІІІ.Пояснення нового матеріалу.
Діти, розгляньте уважно картини. Ви вже з багатьма знайомі, тому пригадайте хто їх написав. А Таня нам зараз трішки розповість про творчість М.Приймаченко.
- Так, ці картини написала відома українська народна художниця Марія Приймаченко. Вона була велика фантазерка, в неї була багата уява, тому художниця малювала фантастичних, дивовижних звірів та птахів, яких в природі не існує.
Свої картини майстриня підписувала цікавими підписами: “ Ви, люди, на цього звіра подивіться і за мир боріться”, “ Куріпочки пляшуть і хліб пашуть”, і інші
- А тепер розгляньте ось ці картини. Що зображено на цих картинах? Хто написав ці картини?
- Так, ці картини з пухкими потішними напівдітками-напівянголятками написала сучасна українська художниця Євгенія Гапчинська.
- Про цю художницю трішки розповість Надійка.
- Є. Гапчинська проживає у Києві і далі створює свої нові роботи, Дивлячись на ці роботи, важко стримати посмішку. Ці картини випромінюють тепло, щирість, ніжність.( Дякую дівчаткам)
- Діти, коли подивитись на картини художниць М. Приймаченко і Є.Гапчинської здається, що вони зовсім різні. Але насправді вони мають багато спільного. Хоч і в кожної свій стиль малювання. Обидві художниці великі фантазерки, тому вони і малюють у своїх картинах незвичайних героїв.
Євгенія Гапчинська так само як Марія Приймаченко любить підписувати свої картини смішними , по-дитячому наївними репліками. Картина із зображенням дівчинки, яка дивиться на сім маленьких рибок в акваріумі, а вгорі напис”Сім рибок- сім бажань”.Або ще картина, де обіймаються двоє рожевощоких товстеньких янголят із крильцями- і напис “ Я тебе впіймав”. Діти, а ще художники на своїх картинах ставлять підписи- автограф.
Ось ми і відвідали картиннну галерею. Сподобались вам картини, які ми розглядали? А зараз я хочу запропонувати вам спробувати себе в ролі художників-фантазерів. Ми з вами вміємо малювати різних птахів, звірів, людей,квіти акварельними та гуашевими фарбами і тому я пропоную вам домалювати те , що не домалювали художники.
Розгляньте заготовки ваших майбутніх картин. Здогадайтеся з картини якої художниці зроблена ця заготовка. І я вам пропоную створити свою власну картину і поставити на ній автограф.
ІV. Фізкультхвилинка
V. Творча робота учнів.
Діти виконують свої роботи під спокійну музику. Після закінчення запропонувати дітям дати назву своїй картині. А коли роботи підсохнуть, ми створимо виставку ваших картин на виставковому стенді.
VІ. Підсумок уроку.
- Сподіваюсь, ви вдовольнили своє бажання творити , фантазувати. Сьогодні ви ще більше дізнались про творчість таких геніальних двох художниць, картини яких такі подібні.
- Діти, я дуже задоволена вами і вашими роботами за що щиро дякую.