Інтегрований урок у 3 класі

Про матеріал
Здоров'я настільки переважує решту благ життя, що здоровий жебрак щасливіший за хворого короля. (Артур Шопенгауер)
Перегляд файлу

УРОК  З Я У СВІТІ І ОСНОВ ЗДОРОВЯ

Тема. Добро починається з тебе

Я у світі

Тема. Людські чесноти

Основи здоров’я

Тема. Доброзичливість і здоровя людини. Вдячність. Співчуття

Мета:

  • формування предметних компетентностей: розкрити місце доброзичливих взаємин у спілкуванні; поглиблювати знання дітей про людську доброту, як одну з найважливіших чеснот;  розвивати вміння аналізувати, ухвалювати правильнее рішення, ставити себе на місце іншого; учити характеризувати події та явища як прояви добра і зла; розкрити моральний зміст доброти; розвивати спостережливість; виховувати людяність, порядність, добро-зичливість,чуйність, бажання дарувати добро і любов оточуючим;
  • формування ключових компетентностей:
  • уміння вчитися: формувати здатність організовувати та контролювати свою навчальну діяльність;
  • здоров’язбережувальної: удосконалювати психічну та духовну складові здоров’я; розкрити взаємозв’язок організму людини з соціальним оточенням;
  • загальнокультурної: виховувати культуру міжособистісних відносин; формувати моральні якості;
  • соціально-горомадянської: навчати робити свідомий вибір сприяти опануванню етики громадянських стосунків.

Обладнання: малюнки села Щасливого, ноутбук, олівці, шаблони квітів, коробочки, малюнок казкової галявини, картки із завданнями для роботи в парах, підручник «Я у світі», плакат, частинки розбитого серця, клей.

Тип уроку: інтегрований.

 

 

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент

1. Привітання

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх він кличе в клас,

І  урок цікавий нині

Пропоную я для вас.

Станьте рівно, поверніться,

Один одному всміхніться.

Приготуйте без мроки

Все, що треба для уроку.

Підготовлено? Дзвінок!

Починаємо урок.

2. Вправа для психологічного налаштування

- Я хочу, щоб наш урок був вдалим. Заплющте очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі і мені успіху.

2. Мотивація навчальної діяльності

      Колись давним-давно ,в одній незвичайній казковій країні, було маленьке дуже красиве село. В ньому завжди яскраво світило сонечко, цвіли такі прекрасні квіти, яких ніде більше і не знайти. Будиночки всі гарненькі, чепурненькі, а їх мешканці добрі і привітні. Ніхто ніколи не бачив, щоб вони не те що сварилися, а й навіть сперечалися між собою. Будь-яку роботу люди виконували всі разом, допомагаючи один одному, до старших відносилися з повагою.  А тому всі були радісні і з їх обличчь ніколи не сходили посмішки. Де не глянь - скрізь мир та злагода. Тут всі знали, що таке щастя. Зрештою, село так і називалось  - Щасливе. (див. додаток)

     Одного разу до села прийшов чоловік та поселився в одному з будиночків. Він був, на диво непривітним, все йому не подобалось. Пройде по вулиці - не привітається. Допоможуть йому - він і не думає дякувати, навпаки кидає в слід образливі слова.

      Набридло людям таке відношення, от і вони почали відповідати тим же. Один ображений, другий розлінився, третьому взагалі байдуже на всіх та до всього.

     Сонце почало поступово втрачати своє світло і тепло, барви померкли, квіти і зовсім зів’яли. Село стало похмурим, непривітним, а в людських серцях запанували зло та образа. Діти не посміхалися, не співали, як раніше веселих пісень, дуже часто плакали і сварилися. Уже ніхто нікому не допомагав, там де раніше була радість –  тепер сльози, де був сміх – розпач. Село уже ніяк не назвеш Щасливим.

- У якому селі ви хотіли б жити: в щасливому чи сумному? Чому?

- Що вас вразило в цій казці?

- Сьогодні ми спробуємо повернути людям їх найкращі чесноти і допоможемо змінитися чоловіку, який завітав до села.

3. Повідомлення теми уроку

     Сьогодні урок у нас незвичайний. У ньому поєдналося два предмети : я у світі та основи здоров’я. Як ви уже зрозуміли з казки, мова у нас піде про людські чесноти: доброзичливість, вдячність, співчуття та їх вплив на здоровя.

      Адже, милосердя, доброта, співпереживання, уміння розділяти чужий біль, своєчасно допомогти, підтримати у важку хвилину – це найкращі якості українського народу.

     Мені б хотілося, щоб ваші маленькі сердечка запалали любовю до людей, з них назавжди зникло зло, жорстокість, ненависть. Щоб ви ніколи не стали такими, як герой нашої казки.

     Говорять, що коли на землі народжується дитина, Бог запалює зірку на небі й посилає до новонародженого янгола-охоронця. Уві сні янгол цілує немовлятко тричі: в чоло – аби воно зростало розумним, у личко – щоб було красивим, та в груди – аби здоровя, любов та доброта вселились у його тіло, серце, душу.

     Тож девізом нашого уроку будуть слова:

Хай оживає істинна стара:

Людина починається з добра!

4. Вправа «Мозковий штурм»

- Чи залежить здоров’я людини від доброзичливості, удячності, співчуття?

- З яких двох слів складається слово доброзичливість? Як ви їх розумієте?

- Кому ви зичите добра?

- Чи часто ви дякуєте? За що?

5. Очікування

     Діти, у кожного з вас на парті лежить квіточка, напишіть на ній свої очікування від уроку і розфарбуйте в ті кольори, які вам подобаються. В кінці уроку, якщо наші очікування справдяться ми створимо з них, квіткову галявину села Щасливого. (див. додаток)

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Бесіда-розповідь з елементами гри

     Діти, ви бачити в мене в руках дві коробочки. Вони зовсім різні: одна яскрава, барвиста, а друга навпаки - проста, непримітна.

- Яка з них подобається вам більше?

- Давайте відкриємо їх і побачимо, що ж всередині. Так, барвиста коробочка зовсім порожня, а проста – містить речі, які  потрібні мені будуть на уроці: ручку, олівчик, клей, скотч)

- Чи вибрали б ви зараз ту коробку, що спочатку? Чому?

- Так і з людьми буває. Людина красива зовні, але її внутрішній світ зовсім бідний. А інша скромна, непримітна, а має багатий душевний світ.

      Недаремно в народі кажуть: « З вигляду малина, а розкусиш – полова».

      Кожній людині притаманні різні риси характеру, адже, однакових людей не буває. Позитивні риси характеру людини – це чесноти, а негативні – її недоліки (вади).

2. Робота в парах ( за картками)

     Серед наведених слів чесноти підкреслити зеленим олівчиком, а недоліки (вади)  – червоним.

Доброзичливість, милосердя, співчуття, жорстокість, ввічливість, ненависть, правдивість, чесність, зневага, хитрість, справедливість, заздрість.

     Серед усіх чеснот хочу виділити доброзичливість.

     Доброзичливість — це якість справжньої Людини. Вона може бути властива лише тим, хто наділений добрим серцем і помислами. Доброзичливість дає можливість проявити кращі риси свого характеру, дає енергію для добрих справ.

3. Вправа «Збери прислівя»

- Зберіть зі слів прислів’я та поясніть їх значення.

той      людям     має.     і     Хто     бажає,     собі     добра

буде.     Добре     роби,     й     добре

- Молодці, з завданням ви впорались. Дивіться наше казкове село почало змінюватись, навіть чоловік задумався над своїми вчинками.

4. Творча робота над віршем

- А зараз давайте спробуємо повернути слова ввічливості людям села Щасливе. Доповніть вірш потрібними словами.

Зайшов Іванко до хати

Та й не знає, що казати.

Мовчки входить котрий день

Кажи ж, Іванку, … («Добрий день!»).

Коли встанеш з ліжка на світанку,

Побажай … («Доброго ранку!»).

За котлети і борщ з кашею

Скажи мамі щире … («Дякую!»).

За вчинки, за слова сумні

Пробачте, …(«вибачте») мені.

Спать лягаєш на ніч –

Скажи … («На добраніч!»).

- Молодці, слова ввічливості ви повернули. Люди щиро дякують  вам.

5. Фізкультхвилинка

Потрудившись гарно й вміло,

Відпочити можем сміло.

Фізкультхвилинка "Дружби добрий знак" (відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=sNvaWFmkuHE  )

6. Робота в парах «З’єднай правильно»

- Обговоріть та з’єднайте рису характеру з його тлумаченням.

Доброзичливість            — чуйне ставлення до чийого-небудь горя, переживань.

Вдячність                            щире побажання оточуючим людям добра.

Співчуття                           уміння належно оцінити всяке зроблене нам добре діло.

- Яку рису ви хотіли б виховати в собі?

7. Робота в групах (за підручником «Я у світі» с. 59 – 61)

- А зараз попрацюємо в групах. Перший ряд – перша група, другий ряд – друга. Давайте повторимо правила роботи в групах.

І Група

Прочитайте оповідання Олени Харченко «Чому Вовчик улітку нудьгував?». Випишіть чесноти про які йдеться в оповіданні, подумайте над тим, як вони впливають на здоровя.

ІІ Група

Прочитайте притчу « Язик і зуби». Випишіть вади про які йдеться в притчі, який вплив вони мають на здоровя людини.

- Виконавши це  завдання, ми можемо зробити висновок, що гарні справи поліпшують наше здоров’я, а недоліки – тільки руйнують. Це зрозуміли і жителі села Щасливе.

8. Творче завдання

Створення серця доброти

На частинках розбитого серця написані різні слова. Виберіть ті, які характеризують позитивну людину. Складіть сердечко. ( Чуйність, жорстокість, доброзичливість, милосердя, грубість, терпіння, ввічливість, лицемірство, співчуття, повага, невихованість, вдячність).

- Дивіться, яке добре серце в нас вийшло. Давайте запам’ятаємо слова які на ньому написані, щоб вони назавжди закарбувалися в наших сердечках. А це сердечко зігріє кожного з нас сьогодні своєю добротою та любовю.

 

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Рефлексія

- Який вид роботи вам приніс найбільше задоволення? Чому?

- Кому б ви хотіли подякувати? За що?

- Чому добрих людей всі поважають?

- Чи справдились ваші очікування від уроку?

2. Створення квіткової галявини

- Давайте з наших квітів створимо галявину (див. додаток) і подаруємо її мешканцям казкового села. ( Діти прикріплюють до галявини свої квіти).

- З усіма завданнями ви впорались. Село змінилося, а чоловік зрозумів, що життя його пройде марно, якщо він не буде робити добрих справ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки до уроку

Малюнки села Щасливе

https://s017.radikal.ru/i436/1511/3d/4917714938f7.jpg

https://s005.radikal.ru/i212/1511/fd/5f8a97da9df7.jpg

Малюнок казкової галявини

Пов’язане зображення

 

Шаблони квітів

Результат пошуку зображень за запитом "шаблони квітів"       Результат пошуку зображень за запитом "шаблони квітів"

  

 

 

docx
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
1424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку