Розробка е-контенту уроку Я у світі в 3 класі "Суспільство як єдність людських спільнот, їх різноманітність"

Про матеріал
Розробка е-контенту уроку Я у світі в 3 класі. Мета: дати учням поняття суспільства як єдності людських спільнот, розповісти про їх різноманітність; допомогти учням усвідомити свою належність до українського суспільства; виховувати патріотичні почуття.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Суспільство як єдність людських спільнот, їх різноманітність Я у світі 3 клас Презентацію підготувала вчитель початкових класів Соледарської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 13 Зелена Світлана Вікторівна

Номер слайду 2

,,Питайлик” - Чим людина відрізняється від інших істот?- Що ми називаємо суспільством?

Номер слайду 3

,,Обирайко”Народжується, харчується, росте, розмовляє, дихає, міркує, плаче, розмножується, радіє, працює, спілкується, помирає - Оберіть ознаки людини як представника суспільства

Номер слайду 4

Проблемне питання - Чи погоджуєтеся ви,Що Жодна людина не існує сама по собі, і коженІз нас може жити лише серед людей

Номер слайду 5

- Кожен із нас належить до певного колективу, групи, вікової категорії

Номер слайду 6

- Люди поділяються на групи і, залежно від того, де вони проживають

Номер слайду 7

Сім’я. Нація

Номер слайду 8

- Будь-яка спільнота характеризується взаємодією між людьми. Спільноти Ознаки

Номер слайду 9

- Існування специфічних для спільноти цінностей, традицій. Ознаки Спільноти Поп-музика. Класичнамузика

Номер слайду 10

Ознаки Спільноти - подібний спосіб життя, інтереси, потреби, правила поведінки

Номер слайду 11

Сукупність усіх спільнот утворює СУСПІЛЬСТВО Це ознака тільки людського співтовариства

Номер слайду 12

Є інтереси – спільні для всіх жителів України. Розбудова незалежної держави Збереження цільності і миру

Номер слайду 13

Дякую за роботу на уроці !

Перегляд файлу

Кожен із нас належить до певного колективу, групи, вікової категорії. Так, навчаючись у школі, ми належимо до учнівського колективу, ставши дорос­лими і здобувши професію, ми можемо належати до тієї чи іншої професійної групи (лікарів, учителів тощо), до певного соціального класу (наприклад, до робітничого). Люди поділяються на групи і залежно від того, де вони проживають, виділяють міське і сільське населення. Як бачимо, в суспільств існує дуже багато різних людських спільнот.

Людськими спільнотами є також сімя, нація тощо.

Перш за все, будь-яка спільнота характеризується взаємодією між людьми. Так, навіть важко уявити, щоб учні, наприклад, вашого класу, не спілкувалися між собою, не обмінювались інформацією тощо. А чи може існувати така спільнота, як заводський колектив, члени якого між собою не взаємодіяли б?

Важливою ознакою людської спільноти є існування специфічних для неї цінностей, традицій. Наприклад, молодь віддає перевагу рок- і поп-музиці, тоді як люди старшого віку насолоджуються різними жанрами класичної му­зики. Житель села вітається з кожним зустрічним, інакше його чекатиме осуд громадської думки Якщо так само чинитиме житель міста, то це, щонай­менше, викличе подив у перехожих. Це свідчить про те, що селяни і городяни дотримують різних традицій, різних поглядів на взаємини між людьми.

У людей, які належать до однієї спільноти, спостерігається подібний спосіб життя, подібні інтереси, потреби, правила поведінки. Це і дає змогу відрізняти одну людську спільноту від іншої.

Сукупність усіх спільнот, які взаємодіють між собою, утворює суспільство.

Суспільство – це ознака тільки людського співтовариства. Говорячи про тварин, навіть найрозвинутіших мавп, собак чи дельфінів, слово суспільство не використовують. Відносини, що виникають у людському суспільстві, називають суспільними відносинами. Життя людей надзвичайно багатогранне, тому й суспільні відносини є дуже різноманітними.

Оскільки спільноти перебувають у певних взаєминах, у своїй діяльності за­лежать одна від одної, то їхні стосунки залежать і від того, наскільки кожна група діє, не лише виходячи зі своїх власних інтересів, а й враховуючи ін­тереси інших спільнот. Можна припустити, що між учителями та учнями тим менше буде образ, непорозумінь, чим більше вони рахуватимуться з інтере­сами одне одного. Необхідність саме такого підходу стає очевиднішою, коли йдеться про стосунки людей різних національностей, держав. Це сприятиме уникненню сутичок, конфліктів, збереженню злагоди між людьми. Варто також пам’ятати, що є інтереси – спільні для всіх жителів України. Це – роз­будова незалежної держави, збереження миру.

 

Перегляд файлу

Тести

1. Обєднання людей, які взаємодіють, залежать один від одного, називають:

а)  суспільством;

б) колективом;

в) родиною

2. До суспільства належить:

а)  людина;

б) тварина;

в)  рослина.

 

Перегляд файлу

Доповніть речення.

  • Людину творить країна, в якій вона народилася, але й країну створює людина.
  • Суспільство досягає найвищого розвитку, коли складається з усебічно роз­винутих особистостей.
  • Щоб народжений людиною став нею, йому потрібно суспільство.

 

Перегляд файлу

Я у світі

3 клас

Тема. Суспільство як єдність людських спільнот, їх різноманітність.

Автор: Зелена Світлана Вікторівна, вчитель початкових класів Соледераської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №13 з поглибленим вивченнм англійської мови

Використана література: електронний підручник  «Я у світі: підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Н.М.Бібік. – Харків, «Основа», 2013», презентація, тестові завдання.

Мета: дати учням поняття суспільства як єдності людських спільнот, розповісти про їх різноманітність; допомогти учням усвідомити свою належність до українського суспільства; виховувати патріотичні почуття.

 

ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ

Любий друже!

Якщо ти будеш уважним під час виконання всіх завдань і опрацюєш всі подані матеріали ти будеш знати:

  • що таке суспільство;
  • різноманітність спільнот;
  • правила життя в суспільстві.

 

I.ЗУПИНКА «ПРИГАДАЙ!»

 Чим людина відрізняється від інших істот? 

  Назвіть ознаки людини як представника суспільства.

(Додаток 1. Презентація слайд 3)

  •  Що ми називаємо суспільством?  

 

II. ЗУПИНКА «ДІЗНАЙСЯ НОВЕ».

  1.     Бесіда.
  •   Чи погоджуєтеся ви з думкою, що жодна людина не існує сама по собі, і кожен із нас може жити лише серед людей?
  •   Кожен із нас належить до певного колективу, групи, вікової категорії.

(Додаток 1. Презентація слайд 5)

  1.   Робота за підручником «Я у світі: підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Н.М.Бібік. – Харків, «Основа», 2013»,

 Прочитайте текст на с. 92, спираючись на посилання https://pidruchniki.in.ua/ya-u-sviti-3-klas-bibik-n-m/   і поділіться своїми думками щодо прочитаного.

  •   Що із прочитаного було вам знайоме?
  •   Що нового ви дізналися?
  •   Розгляньте малюнки на с. 92. Хто належить до суспільства?
  •   Запамятайте! Людину творить країна, де вона народилась. Але й країну створюють люди, які в ній живуть.
  1.     Прочитай текст (Додаток 2.docx) та переглянь слайди презентації (Додаток 1. Презентація слайд 6-12)
  • Які існують правила, щоб співіснувати в суспільстві мирно й щасливо?

Запам’ятай три «Не можна»

• Не можна брати чуже без дозволу.

• Не можна ображати інших.

• Не можна руйнувати створене іншими.

 

А тепер трішки відпочинемо. Тисни на посилання та виконуй вправи https://www.youtube.com/watch?v=V9plpdJqxNk

 

ІІІ. ЗУПИНКА «ПЕРЕВІР СЕБЕ»

  1.     Вправа.

Спробуй до кожного твердження  додати слово Я. Оцініть себе: якщо твердження правдиве — молодець. Ти — толерантна людина. Якщо ні — подумай, чого тобі потрібно навчитися.

• Пам’ятаю, що всі люди різні – не кращі й не гірші, а просто різні.

• Сприймаю людей такими, якими вони є, не намагаюся змінити в них те, що мені не подобається.

• У кожній людині ціную особистість, поважаю її думки та почуття, незалежно від того, збігаються вони з моїми чи ні.

• Залишаюся собою за будь-яких обставин.

  1. Вправа «Чим ми схожі?»

Усі люди різняться між собою. Одні мають білий колір шкіри, інші чорний або жовтий. Одні люди високі, інші невисокі. Одні стрункі, інші гладкі. Люди звертають увагу на відмінності, але це не означає, що хтось є кращим за інших. Знайди спільні і відмінні риси зі своїм товаришем (смаки, уподобання, заняття). Необхідно назвати 5 відмінностей і 5 спільних рис.

  •   Цією вправою ви довели, що ми є різними, але у нас багато спільного, того, що нас об’єднує, тому не варто ображати інших. Дуже важливо сприймати людей такими, якими вони є, навіть коли їх уподобання відмінні від твоїх.
  •   Навчіться поважати тих, хто відрізняється від вас!
  1. Тестування

1. Обєднання людей, які взаємодіють, залежать один від одного, називають:

а)  суспільством;

б) колективом;

в) родиною

2. До суспільства належить:

а)  людина;

б) тварина;

в)  рослина.

(Перевір себе. Додаток 3.docx)

4. Доповніть речення.

  • Людину творить ..., в якій вона народилася, але й країну створює...
  • Суспільство досягає найвищого розвитку, коли складається з усебічно роз­винутих...
  • Щоб народжений людиною став нею, йому потрібно

(Перевір себе. Додаток 4.docx)

 

Сподіваюсь, що подорож тобі сподобалася. Ти сумлінно працював і виконав усі завдання. Молодець!

F:\Даша\фото\45707411.png                    Успіхів тобі! До побачення.

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку