Інтегрований урок у 4 класі Тема: Корисні копалини рідного краю, їх види. Тетяна Кара-Васильєва «Співуча глина»

Про матеріал
  • ü ознайомити учнів з властивостями корисних копалин,вчити розрізняти їх види,наводити приклади корисних копалин рідного краю(2-3);
  • ü ознайомити з мистецтвом опішнянських та петриківських майcтрів ;
  • ü удосконалювати навички свідомого виразного читання, вміння аналізувати прочитане;
  • ü розвивати зв'язне мовлення,мислення;
  • ü виховувати дбайливе ставлення до природи, повагу до народних майстрів і ремесел.
Перегляд файлу

Інтегрований урок у  4 класі

(літературне читання, природознавство та образотворче мистецтво)

Тема: Корисні копалини рідного краю, їх види.

 Тетяна  Кара-Васильєва «Співуча глина»

Ознайомлення з українським народним мистецтвом петриківського розпису. Розпис посуду із застосуванням прийомів петриківського розпису.

Мета:

  • ознайомити учнів з властивостями корисних копалин,вчити розрізняти їх види,наводити приклади корисних копалин рідного краю(2-3);
  • ознайомити з мистецтвом опішнянських та петриківських майcтрів ;
  • удосконалювати навички свідомого виразного читання, вміння аналізувати прочитане;
  • розвивати зв'язне мовлення,мислення;
  • виховувати дбайливе ставлення до природи,  повагу до народних майстрів і ремесел.

Обладнання: фізична карта України, атлас Миколаївської області, колекція корисних копалин, музейні експонати – зразки посуду, вироби з глини для розмальовування, презентація.

Тип уроку: інтегрований

 

Хід уроку

І. Організація класу

Ви почули вже дзвінок

Починаємо урок

Кожен з  вас приготувався

На перерві постарався

Перед вами нелегкі завдання

Тож бажаю успіхів у навчанні.

Девіз уроку:

Зібратись разом - це початок,

Триматись разом – це прогрес

Працювати разом – це успіх.

  • Як відомо запорукою успіху є усмішка?
  • Тож подаруйте усмішку один одному,мені ,нашим гостям.Адже вона…
  • прикрашає обличчя;
  •  розгладжує зморшки;
  •  підвищує настрій;
  • Допомагає знайти нових друзів;
  •  і навіть інколи допомагає здійснювати бажання.

І нехай наші  мрії здійсняться.

ІІ. Повідомлення теми і мети

  •                 Сьогодні у нас цікавий урок. Він об’єднує  в собі природознавство і літературне читання. Ми будемо  вивчати спільний для обох уроків предмет ,а який ви здогадаєтесь у процесі уроку.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Тему першої частини уроку  ви дізнаєтеся,коли роз'єднаєте  слова на дошці.

КОРИСНІКОПАЛИНИРІДНОГОКРАЮ

  1.           Бесіда

-Що називають копалинами?

-Чому їх називають корисними?

- Яку користь вони приносять людям?

  •            Щоб ширше дізнатися про застосування корисних копалин ми попрацюємо з підручником(учні читають перший абзац)
  1. Робота з таблицею

Усі корисні копалини розподіляються на три групи: горючі,рудні(металеві),і нерудні(будівельні).

 (показ по таблиці)

  • Як ви гадаєте,чому вони так називаються?
  • У вас на партах лежать назви корисних копалин розподіліть до якої групи належить кожна копалина.
  1. Робота з картою
  • У якій області ми живемо?
  • Відкрийте атлас на с.4. І розгляньте карту корисних копалин Миколаївщини і умовні знаки.
  • Які позначки є на карті?
  • Визначте на які корисні копалини багатий наш край?( визначають і показую граніт (нього виготовляють різні пам’ятки та пам’ятники ) і вапняк( з нього виготовляють вапно)
  •                 Щоб дізнатися,які корисні копалини переважають відгадайте загадки
  • Щоб зробити миску або вазу,

Мене шукай відразу.(Глина )(показ копалини)

  • Я потрібний дітворі.

Я на доріжках у дворі,

На будівництві, і на пляжі,

Та у скляній квітковій вазі.(пісок)

ІV. Фізкультхвилинка(відео)

V. Продовження вивчення нового матеріалу

1. Гра «Розкодування»

Розкодуйте вислів на дошці і ви дізнаєтеся ще де використовують корисні копалини.

СКПКІКВКУКЧКАК ГКЛКИКНКА

(закресліть у вислові літеру «К»)

2. Робота над заголовком. Гра «Передбачення»

- Чи співає глина?

- Коли вона співає?

3. Читання твору ученицями

- Послухайте уважно оповідання,яке прочитають дівчатка і ви  зможете  дати відповіді на поставлені запитання.

4. Робота з картою

- Назву якого міста ви почули?(Показ його на карті)

Місто Опішня знаходиться у Полтавській області.

5. Словникова робота

У тексті вам зустрічалися такі слова


Макітри

Куманець

Глечик

Миска

Барильце


6. Гра «З'єднаймо малюнки та визначення»

Погляньте на дошку зліва знаходяться малюнки,а справа визначення треба їх правильно з'єднати .

7. Цікаво знати

Перегляд презентації про Національний музей-заповідник українського гончарствавОпішному.

8. Читання ланцюжком

9. Аналіз змісту тексту

- Чим славиться Опішня?

- Який посуд виготовляють опішнянські майстри?

- Чому вироби опішнянських майстрів охоче розкуповували?

- Де використовували такі вироби?

- Чим є зараз фігурний посуд?

- Чому не всі майстри його можуть виготовляти?

VІ. Узагальнення й систематизація знань

1. Тестування

1 –й ряд – природознавство

2 –й ряд – з літературного читання

(Потім взаємоперевірка)

2.  Практична робота

а) Показ зразків петриківського розпису

б) Розмальовування гончарних виробів

 

VІІ. Підсумок уроку

  1. Гра «Мікрофон»
  • Про яку корисну копалину говорили на уроці?
  • До якого виду відноситься?
  • Де використовується в у побуті?
  • Економне використання
  • Про яке місце ми дізналися з оповідання?
  • Чим воно славиться?
  • Чи співає глина і коли це відбувається?
  1. Подяка за урок

VІІІ. Домашнє  завдання

  • Скласти колекцію корисних копалин у сірникові коробочки та намалювати ілюстрацію до оповідання

 

docx
Додав(-ла)
Чернягова Aнна
Додано
19 січня 2018
Переглядів
1406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку