конспект уроку літературного читання у 4 класі . Життя і творчість Ліни Костенко. Краса і почуття. Л. Костенко «Здивовані квіти», «Красива осінь вишиває клени», «Осінь, ось вона, о

Про матеріал

Тема. Життя і творчість Ліни Костенко. Краса і почуття. Л. Костенко «Здивовані квіти», «Красива осінь вишиває клени», «Осінь, ось вона, осінь». Порівняння віршів.

Формування ключових компетентностей:

вміння вчитися – навчати учнів зосереджено слухати, відразу переключатись на нову роботу, добре орієнтуватись у підручнику, мати власну думку, відстоювати її;

загальнокультурної –вчити учнів зв'язно висловлювати свою думку;

громадської – навчати учнів бережливого ставлення до природи.

Формування предметних компетентностей: удосконалювати навички правильного і виразного читання, формувати вміння аналізувати віршовані твори, розвивати образне мислення, зв'язне мовлення, виховувати естетичні почуття, любов до природи, спостережливість.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація знань.

-Яку пору року називають щедрою і чому?

-Які асоціації викликає у вас слово «осінь»?

листя холод вирій

урожай осінь птахи

рілля гриби запаси дощ

Мовна розминка

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Повідомлення теми і мети уроку.

1.Слово вчителя.

-Сьогодні ми будемо читати вірші про осінь, аналізувати та порівнювати їх.

-А написала ці вірші українська поетеса Ліна Костенко.

2.Ознайомлення з біографією Ліни Костенко.

ІУ. Опрацювання вірша «Здивовані квіти».

1.Читання вірша вчителем.

-Які картини постали у вашій уяві, коли ви слухали вірш?

2.Словникова робота.

Читання колонок слів «луною» за вчителем.

Ніч кручі

Сойка вчора

Квітка влітку

Сьогодні робиться

-Серед прочитаних слів знайдіть антоніми. (вчора-сьогодні)

-Прочитайте слова з м'якими приголосними звуками.

3.Підготовка до виразного читання вірша.

-З якою інтонацією, силою голосу і в якому темпі будете читати вірш?

-Які слова виділете голосом під час читання?

-З якою інтонацією прочитаєте слова квітки?

4.Виразне читання вірша учнями.

5.Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

-Якими видалися поетесі зорі?

-З ким вона їх порівнює?

-Хто кричав у кручі?

-Що сказав ворон?

-Що питала квітка квітку?

У. Опрацювання вірша «Красива осінь вишиває клени»

1. Мовчазне читання вірша учнями.

2. Перевірка первинного сприймання.

- Чи сподобався вам вірш? Який настрій він викликає?

3. Мовчазне читання.

- Що просили листочки у осені?

- Чому клени просять інших фарб?

4. Читання в парах.

Фізкультхвилинка для очей «Листопад».

6.Читання вірша «Ланцюжком».

7.Аналіз змісту вірша.

-У які кольори пофарбувала осінь клени?

-Кому байдуже якими стануть дерева?

-Знайдіть у тексті вірша слова, за допомогою яких Л.Костенко зображує осінь, листя як живих істот?

-Якими словами поетеса передала красу осені?

-Чому осінь красива, а настрій невеселий?

-Що хотіла проказати поетеса?

8.Вправляння у виразному читання вірша.

УІ. Опрацювання вірша «Осінь, ось вона, осінь».

1.Читання вірша вчителем

2.Перевірка первинного сприймання.

-Сподобався вам вірш?

-Який настрій викликав вірш?

3.Словникова робота «Встанови відповідність»

Задощило брами

Комаха захлюпало

Великі ворота чорногуз

Лелека цвіркун

4.Мовчазне читання.

-Як ви розумієте: осінь загубила ключі

серпень випустив серп

чорногуз пакував чемодан

5.Читання хором перших трьох стрічок вірша.

6.Читання «Незнайком».

Фізкультхвилинка

7.Аналіз змісту вірша.

-Що розповіла поетеса про осінь?

-Які слова відображають кінець літа?

-Прочитайте виділене речення. Яку картину природи воно допомагає уявити? Якими звуками наповнене?

8.Порівняння віршів.

-Які слова використовує поетеса у кожному з віршів, змальовуючи прихід осені?

-Чи однаковий настрій викликають ці ірші?

УІІ. Підсумок уроку.

Вправа «Закінчи речення»

-Сьогодні на уроці я вчився…

- Мені було цікаво…

- Найбільше сподобалось…

УІІІ. Домашнє завдання .

Читати виразно вірші.

1ряд намалювати малюнок до одного з віршів

2 ряд скласти тести до вірша «Осінь, ось вона, осінь»

Перегляд файлу

Літературне читання        4 клас

 

Тема. Життя і творчість Ліни Костенко. Краса і почуття. Л. Костенко «Здивовані квіти», «Красива осінь вишиває клени», «Осінь, ось вона, осінь». Порівняння віршів.

Формування ключових компетентностей:

вміння вчитися – навчати учнів зосереджено слухати, відразу переключатись на нову роботу, добре орієнтуватись у підручнику, мати власну думку, відстоювати її;

загальнокультурної –вчити учнів звязно висловлювати свою думку;

громадської – навчати учнів бережливого ставлення до природи.

Формування предметних компетентностей: удосконалювати навички правильного і виразного читання, формувати вміння аналізувати віршовані твори, розвивати образне мислення, зв’язне мовлення, виховувати естетичні почуття, любов до природи, спостережливість.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація знань.

-         Яку пору року  називають щедрою і чому?

-         Які асоціації викликає у вас слово «осінь»?

 

 

 

                        листя                холод                            вирій

   https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=4870198388952345018       

       урожай                                   осінь                                   птахи

 

 

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=4870198388952345018

 

 

 

 

                 рілля                           гриби                запаси            дощ

 

Мовна розминка 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Повідомлення теми і мети уроку.

1.     Слово вчителя.

-         Сьогодні ми будемо читати вірші про осінь,  аналізувати та порівнювати їх.

-         А написала ці вірші українська поетеса Ліна Костенко.

2.     Ознайомлення з біографією Ліни Костенко.

ІУ. Опрацювання вірша «Здивовані квіти».

1.     Читання вірша вчителем.

-         Які картини постали у вашій уяві, коли ви слухали вірш?

2.     Словникова робота.

Читання колонок слів «луною» за вчителем.

Ніч                            кручі

Сойка                        вчора

Квітка                       влітку

Сьогодні                  робиться

-         Серед прочитаних слів знайдіть антоніми. (вчора-сьогодні)

-         Прочитайте слова з мякими приголосними звуками.

3.     Підготовка до виразного читання вірша.

-         З якою інтонацією, силою голосу і в якому темпі будете читати вірш?

-         Які слова виділете голосом під час читання?

-         З якою інтонацією прочитаєте слова квітки?

4.     Виразне читання вірша учнями.

5.     Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

-         Якими видалися поетесі зорі?

-         З ким вона їх порівнює?

-         Хто кричав у кручі?

-         Що сказав ворон?

-         Що питала квітка квітку?

У. Опрацювання вірша «Красива осінь вишиває клени»

1. Мовчазне читання вірша учнями.

2. Перевірка первинного сприймання.

- Чи сподобався вам вірш? Який настрій він викликає?

3. Мовчазне читання.

- Що просили листочки у осені?

- Чому клени просять інших фарб?

4. Читання в парах.

Фізкультхвилинка для очей «Листопад».

6.     Читання вірша «Ланцюжком».

7.     Аналіз змісту вірша.

-         У які кольори пофарбувала осінь клени?

-         Кому байдуже якими стануть дерева?

-         Знайдіть у тексті вірша слова, за допомогою яких Л.Костенко зображує осінь, листя як живих істот?

-         Якими словами поетеса передала красу осені?

-         Чому осінь красива, а настрій невеселий?

-         Що хотіла проказати поетеса?

8.     Вправляння у виразному читання вірша.

УІ. Опрацювання вірша «Осінь, ось вона, осінь».

1.     Читання вірша вчителем

2.     Перевірка первинного сприймання.

-         Сподобався вам вірш?

-         Який настрій викликав вірш?

3.     Словникова робота  «Встанови відповідність»

 

Задощило                                             брами

Комаха                                                 захлюпало

Великі ворота                                      чорногуз

Лелека                                                   цвіркун

4.     Мовчазне читання.

-Як ви розумієте:                      осінь загубила ключі

                                                   серпень випустив серп

                                                   чорногуз пакував чемодан

5.     Читання хором перших трьох стрічок вірша.

6.     Читання «Незнайком».

Фізкультхвилинка

7.     Аналіз змісту вірша.

-         Що розповіла поетеса про осінь?

-         Які слова відображають кінець літа?

-         Прочитайте виділене речення. Яку картину природи воно допомагає уявити? Якими звуками наповнене?

8.     Порівняння віршів.

-         Які слова використовує поетеса у кожному з віршів, змальовуючи прихід осені?

-         Чи однаковий настрій викликають ці ірші?

УІІ. Підсумок уроку.

Вправа «Закінчи речення»

-Сьогодні на уроці я вчився…

- Мені було цікаво…

- Найбільше сподобалось…

УІІІ. Домашнє завдання .

Читати виразно вірші.

1ряд      намалювати малюнок до одного з віршів

2 ряд     скласти тести до вірша «Осінь, ось вона, осінь»

 

docx
Додано
21 січня 2018
Переглядів
4969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку