Тема. Життя і творчість Ліни Костенко. Краса і почуття. Л. Костенко «Здивовані квіти», «Красива осінь вишиває клени», «Осінь, ось вона, осінь». Порівняння віршів.
Формування ключових компетентностей:
вміння вчитися – навчати учнів зосереджено слухати, відразу переключатись на нову роботу, добре орієнтуватись у підручнику, мати власну думку, відстоювати її;
загальнокультурної –вчити учнів зв'язно висловлювати свою думку;
громадської – навчати учнів бережливого ставлення до природи.
Формування предметних компетентностей: удосконалювати навички правильного і виразного читання, формувати вміння аналізувати віршовані твори, розвивати образне мислення, зв'язне мовлення, виховувати естетичні почуття, любов до природи, спостережливість.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація знань.
-Яку пору року називають щедрою і чому?
-Які асоціації викликає у вас слово «осінь»?
листя холод вирій
рілля гриби запаси дощ
Мовна розминка
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Повідомлення теми і мети уроку.
1.Слово вчителя.
-Сьогодні ми будемо читати вірші про осінь, аналізувати та порівнювати їх.
-А написала ці вірші українська поетеса Ліна Костенко.
2.Ознайомлення з біографією Ліни Костенко.
ІУ. Опрацювання вірша «Здивовані квіти».
1.Читання вірша вчителем.
-Які картини постали у вашій уяві, коли ви слухали вірш?
2.Словникова робота.
Читання колонок слів «луною» за вчителем.
Ніч кручі
Сойка вчора
Квітка влітку
Сьогодні робиться
-Серед прочитаних слів знайдіть антоніми. (вчора-сьогодні)
-Прочитайте слова з м'якими приголосними звуками.
3.Підготовка до виразного читання вірша.
-З якою інтонацією, силою голосу і в якому темпі будете читати вірш?
-Які слова виділете голосом під час читання?
-З якою інтонацією прочитаєте слова квітки?
4.Виразне читання вірша учнями.
5.Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
-Якими видалися поетесі зорі?
-З ким вона їх порівнює?
-Хто кричав у кручі?
-Що сказав ворон?
-Що питала квітка квітку?
У. Опрацювання вірша «Красива осінь вишиває клени»
1. Мовчазне читання вірша учнями.
2. Перевірка первинного сприймання.
- Чи сподобався вам вірш? Який настрій він викликає?
3. Мовчазне читання.
- Що просили листочки у осені?
- Чому клени просять інших фарб?
4. Читання в парах.
Фізкультхвилинка для очей «Листопад».
6.Читання вірша «Ланцюжком».
7.Аналіз змісту вірша.
-У які кольори пофарбувала осінь клени?
-Кому байдуже якими стануть дерева?
-Знайдіть у тексті вірша слова, за допомогою яких Л.Костенко зображує осінь, листя як живих істот?
-Якими словами поетеса передала красу осені?
-Чому осінь красива, а настрій невеселий?
-Що хотіла проказати поетеса?
8.Вправляння у виразному читання вірша.
УІ. Опрацювання вірша «Осінь, ось вона, осінь».
1.Читання вірша вчителем
2.Перевірка первинного сприймання.
-Сподобався вам вірш?
-Який настрій викликав вірш?
3.Словникова робота «Встанови відповідність»
Задощило брами
Комаха захлюпало
Великі ворота чорногуз
Лелека цвіркун
4.Мовчазне читання.
-Як ви розумієте: осінь загубила ключі
серпень випустив серп
чорногуз пакував чемодан
5.Читання хором перших трьох стрічок вірша.
6.Читання «Незнайком».
Фізкультхвилинка
7.Аналіз змісту вірша.
-Що розповіла поетеса про осінь?
-Які слова відображають кінець літа?
-Прочитайте виділене речення. Яку картину природи воно допомагає уявити? Якими звуками наповнене?
8.Порівняння віршів.
-Які слова використовує поетеса у кожному з віршів, змальовуючи прихід осені?
-Чи однаковий настрій викликають ці ірші?
УІІ. Підсумок уроку.
Вправа «Закінчи речення»
-Сьогодні на уроці я вчився…
- Мені було цікаво…
- Найбільше сподобалось…
УІІІ. Домашнє завдання .
Читати виразно вірші.
1ряд намалювати малюнок до одного з віршів
2 ряд скласти тести до вірша «Осінь, ось вона, осінь»
Літературне читання 4 клас
Тема. Життя і творчість Ліни Костенко. Краса і почуття. Л. Костенко «Здивовані квіти», «Красива осінь вишиває клени», «Осінь, ось вона, осінь». Порівняння віршів.
Формування ключових компетентностей:
вміння вчитися – навчати учнів зосереджено слухати, відразу переключатись на нову роботу, добре орієнтуватись у підручнику, мати власну думку, відстоювати її;
загальнокультурної –вчити учнів зв’язно висловлювати свою думку;
громадської – навчати учнів бережливого ставлення до природи.
Формування предметних компетентностей: удосконалювати навички правильного і виразного читання, формувати вміння аналізувати віршовані твори, розвивати образне мислення, зв’язне мовлення, виховувати естетичні почуття, любов до природи, спостережливість.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація знань.
- Яку пору року називають щедрою і чому?
- Які асоціації викликає у вас слово «осінь»?
листя холод вирій
урожай осінь птахи
|
|
|
|
рілля гриби запаси дощ
Мовна розминка
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Слово вчителя.
- Сьогодні ми будемо читати вірші про осінь, аналізувати та порівнювати їх.
- А написала ці вірші українська поетеса Ліна Костенко.
2. Ознайомлення з біографією Ліни Костенко.
ІУ. Опрацювання вірша «Здивовані квіти».
1. Читання вірша вчителем.
- Які картини постали у вашій уяві, коли ви слухали вірш?
2. Словникова робота.
Читання колонок слів «луною» за вчителем.
Ніч кручі
Сойка вчора
Квітка влітку
Сьогодні робиться
- Серед прочитаних слів знайдіть антоніми. (вчора-сьогодні)
- Прочитайте слова з м’якими приголосними звуками.
3. Підготовка до виразного читання вірша.
- З якою інтонацією, силою голосу і в якому темпі будете читати вірш?
- Які слова виділете голосом під час читання?
- З якою інтонацією прочитаєте слова квітки?
4. Виразне читання вірша учнями.
5. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
- Якими видалися поетесі зорі?
- З ким вона їх порівнює?
- Хто кричав у кручі?
- Що сказав ворон?
- Що питала квітка квітку?
У. Опрацювання вірша «Красива осінь вишиває клени»
1. Мовчазне читання вірша учнями.
2. Перевірка первинного сприймання.
- Чи сподобався вам вірш? Який настрій він викликає?
3. Мовчазне читання.
- Що просили листочки у осені?
- Чому клени просять інших фарб?
4. Читання в парах.
Фізкультхвилинка для очей «Листопад».
6. Читання вірша «Ланцюжком».
7. Аналіз змісту вірша.
- У які кольори пофарбувала осінь клени?
- Кому байдуже якими стануть дерева?
- Знайдіть у тексті вірша слова, за допомогою яких Л.Костенко зображує осінь, листя як живих істот?
- Якими словами поетеса передала красу осені?
- Чому осінь красива, а настрій невеселий?
- Що хотіла проказати поетеса?
8. Вправляння у виразному читання вірша.
УІ. Опрацювання вірша «Осінь, ось вона, осінь».
1. Читання вірша вчителем
2. Перевірка первинного сприймання.
- Сподобався вам вірш?
- Який настрій викликав вірш?
3. Словникова робота «Встанови відповідність»
Задощило брами
Комаха захлюпало
Великі ворота чорногуз
Лелека цвіркун
4. Мовчазне читання.
-Як ви розумієте: осінь загубила ключі
серпень випустив серп
чорногуз пакував чемодан
5. Читання хором перших трьох стрічок вірша.
6. Читання «Незнайком».
Фізкультхвилинка
7. Аналіз змісту вірша.
- Що розповіла поетеса про осінь?
- Які слова відображають кінець літа?
- Прочитайте виділене речення. Яку картину природи воно допомагає уявити? Якими звуками наповнене?
8. Порівняння віршів.
- Які слова використовує поетеса у кожному з віршів, змальовуючи прихід осені?
- Чи однаковий настрій викликають ці ірші?
УІІ. Підсумок уроку.
Вправа «Закінчи речення»
-Сьогодні на уроці я вчився…
- Мені було цікаво…
- Найбільше сподобалось…
УІІІ. Домашнє завдання .
Читати виразно вірші.
1ряд намалювати малюнок до одного з віршів
2 ряд скласти тести до вірша «Осінь, ось вона, осінь»